Målsetting for 2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Målsetting for 2015

Post by kevin »

I fjor hadde vi denne tråden http://www.golfsnakk.no/viewtopic.php?f=12&t=4204 , ang målsetting for 2014. Noen som klarte sine mål?

Noen som har satt seg mål for denne sesongen? Spille flere turneringer? Senke sitt hcp masse? Spille flere baner? Trene mer? Være mindre på nett og mer på golfbanen?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Målsetting for 2015

Post by Jumper »

Hadde et mål om å skrive meg ned igjen, og det klarte jeg med et par slag. Må fortsatt bli bedre på nærspill og putting, så det får være målet i år også. Nå som hus og hage trenger mindre jobb, så kanskje man får tid til å spille og trene litt mer også. Flere konkurranser og under 5 bør være et mål.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Målsetting for 2015

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:37, edited 1 time in total.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Målsetting for 2015

Post by sumo »

målet for i år må bli å senke hcp ned til 15 eller lavere, og jobbe med å forbedre stabilitet. er så lut lei av berg og dal bane golf. sier ikke at berg og dal banen skal bli byttet ut med E6, for da ville jeg vel strengt tatt blitt proff, men ihvertfall såpass at det går litt mer på skinner over lengre perioder. det hadde vært fint :D
skal prøve å få spilt litt mer baner i år også, nå som jeg har bil i hus.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Målsetting for 2015

Post by jenstf »

Begynte å spille golf forrige sesong, men selv om jeg så smått begynte å få teken på svingen på slutten av sesongen fikk jeg ikke gjort noe med handicap (&¤%&#¤& "utslagsplatformer" på Mørk Midsize som nesten alltid koster meg et ekstra slag).
Så målet for denne sesongen er i alle fall å komme ned på etablert handicap. Spille på litt flere baner, forbedre nærspill og putting.
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Målsetting for 2015

Post by TheBigEasy »

Sjekka tråden fra i fjor. Klarte ikke det jeg håpet på, så da er det vel i år jeg skal bryte 90. Bør også kunne gått ned noe i hcp. Har stagnert litt. Nærspillet kan bli vesentlig bedre.
Play your best.
User avatar
ichjazz
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 13 Nov 2014, 12:14
Hcp: 21,7
Hjemmeklubb: Volda Golfklubb
Location: Ørsta

Re: Målsetting for 2015

Post by ichjazz »

Da kryper det sakt men sikkert mot 2015 sesong. Startet med golf sommeren 2013. I 2014 var målet mitt hcp 36. Det klarte jeg. Endte faktisk på 32,5.
I 2015 blir det å trene mer på rolig sving og nærspill. Spille på meg litt mer selvtillit, slik at en våger å prøve andre baner enn hjemmebanen.
Målet for hcp er 25 i løpet av sesongen. Å ha noen mål gir inspirasjon. Greit med målrettet trening. Må vel prøve å bedre kondisjonen og.
Velkommen til ny sesong folkens.........
"Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr ham det."
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Målsetting for 2015

Post by foffeey »

Spilte meg ned til 11,7 i fjor, og klarte med det ikke målet om singel (klarte for øvrig det på en annen arena).

Målet for 2015 er først å nikke ned på singel, for så å jobbe meg mot hovedmålet som er 8,5. Et naturlig delmål blir da å bryte 80. Tjuvstarter med nidagers treningsleir i Spania i mars :)
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Målsetting for 2015

Post by H1N1 »

I år skal jeg endre tilnærmingen min til golf. Istedet for å konsentrere meg om å svinge som proffene, skal jeg jobbe med den mentale biten. Man trenger ikke svinge som Mccilroy for å bli høvelig god i golf. Skal ha en mer leken og bekymringsløs tilnærming til spillet, så er jeg sikker på at resultatene kommer.

Ellers så skal jeg spille flere turneringer, helt uten bekymring..
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Målsetting for 2015

Post by sirandrew214 »

foffeey wrote:Spilte meg ned til 11,7 i fjor, og klarte med det ikke målet om singel (klarte for øvrig det på en annen arena).

Målet for 2015 er først å nikke ned på singel, for så å jobbe meg mot hovedmålet som er 8,5. Et naturlig delmål blir da å bryte 80. Tjuvstarter med nidagers treningsleir i Spania i mars :)
Heh, vet ikke om jeg skal like eller like denne posten? Å bli singel er jo innimellom frigjørende, men vi får vel holde oss til golfen, og da var det så som så ;)
Lykke til i sesong `15. Mitt tips, nærspill. ;)
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Målsetting for 2015

Post by foffeey »

sirandrew214 wrote:
foffeey wrote:Spilte meg ned til 11,7 i fjor, og klarte med det ikke målet om singel (klarte for øvrig det på en annen arena).

Målet for 2015 er først å nikke ned på singel, for så å jobbe meg mot hovedmålet som er 8,5. Et naturlig delmål blir da å bryte 80. Tjuvstarter med nidagers treningsleir i Spania i mars :)
Heh, vet ikke om jeg skal like eller like denne posten? Å bli singel er jo innimellom frigjørende, men vi får vel holde oss til golfen, og da var det så som så ;)
Lykke til i sesong `15. Mitt tips, nærspill. ;)
Det er innafor å like posten ;) Mer tid til golf [THUMBS UP SIGN]

Takk for det, og i like måte! Blir nok noen timer med nærspill i år, ja...
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Målsetting for 2015

Post by Sharky »

Sharky wrote:Har 3 mål for sesongen.

1. Komme meg ned til 5 i hcp
2. Spille en runde på par
3. Levere 2 runder i en Region Tour turnering som jeg er fornøyd med
Tok hardt i når jeg laget mål for 2014 sesongen og klarte ikke å nå noen av dem, men jeg kjører på litt ekstra i år også. Viktig å være litt høg i hatten
1. Komme meg ned til 4.5 i hcp
2. spille en runde på bedre score en par.
3. Oppnå en turneringsscore som jeg er fornøyd med
"The more i practice, the luckier i get"
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Målsetting for 2015

Post by eivaan »

Sharky wrote:
Sharky wrote:Har 3 mål for sesongen.

1. Komme meg ned til 5 i hcp
2. Spille en runde på par
3. Levere 2 runder i en Region Tour turnering som jeg er fornøyd med
Tok hardt i når jeg laget mål for 2014 sesongen og klarte ikke å nå noen av dem, men jeg kjører på litt ekstra i år også. Viktig å være litt høg i hatten
1. Komme meg ned til 4.5 i hcp
2. spille en runde på bedre score en par.
3. Oppnå en turneringsscore som jeg er fornøyd med
Fra 8.1 til 4.5 på en sesong.....Lykke til :)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Målsetting for 2015

Post by TinCup »

Nådde nesten alle mine målsetninger for 2014.

Ønsket å komme til kategori 1, hvilket jeg klarte.
Senket snittscoren betraktelig
Klarte ikke runde på par (+1 som beste), men leverte turneringsrunder som jeg var godt fornøyd med.

Naturlige mål for 2015 blir å etablere hcp i kat. 1, samt å spille en runde på par eller under.
Senke snittscoren ytterligere.
Bedre rundt greenen, er ikke håpløs, men må bli bedre der. Særlig bunkerspillet. Sandsave % må opp.
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Målsetting for 2015

Post by Duffshanky »

2014 var min nest beste sesong på snittscore (slag), bare slått av 2012 (har statisikk tilbake til 2005). Delmål for 2015 er å forbedre sandsaves samt å komme ned mot 2,0 putter/GIR og 31 putter/runde gjennom å luke bort mest mulig tre-putter. I tillegg har jeg fokus på chipsave, som er en viktig del av spillet pga lavt antall GIR. Mål for hcp får være å krype under 10, og bli der.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Målsetting for 2015

Post by kevin »

Jeg har ikke trent noe golf i vinter, og har heller ikke satt meg spesifikke mål. Spille mest mulig, og ha det gøy. Alle deler av spillet kan bli veldig mye bedre.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Målsetting for 2015

Post by Bogey »

Nådde vel egentlig de målsetningene jeg hadde satt meg i fjor, men i år blir det nok ikke så rare ambisjonene. Regner med at mesteparten av sesongen går med til bleieskift :)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Målsetting for 2015

Post by Pepper »

Første målsetting hvert år er å trene både mer og mer systematisk om vinteren, men det feiler bestandig. Også i år.

I fjor klarte jeg å stabilisere meg på et litt bedre nivå enn de siste årene, selv om det ikke sier så mye. ;)

En nøkkel for meg til bedre score er åpenbart nærspillet, så der bør det nok trenes mer. I første omgang håper jeg å holde meg stabilt på nåværende nivå, og helst bedre det litt. Antall runder i året er bare rundt 30, og det er for lite til skikkelige forbedringer når også treningen blir mangelfull.
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Målsetting for 2015

Post by Byebye83 »

Byebye83 wrote:Først og fremst komme seg ned på 70 tallet (81 som best), og stabilisert seg på 76-80.. Jeg begynte å spille golf igjen i år etter 15 år i dvale. Var da nede på 13tallet! Begynte på 18 i fjor, skrev meg opp til 18.6 fordi jeg sleit, men så begynte det å løsne.. Havna tilslutt på 9.0! Neste år er målet 6.. Har spilt mye golf, minst 50 runder.. Skal trene mye nærspill og putting, for det var det jeg sleit ned sesongen som var..
I grunn fornøyd med fjoråret.. Endte på 6 i hcp.. 74 på Drammen som beste runde.. Snittet endte på +13, så brukbart fornøy med det.. Hadde en dårlig periode med en del runder på 90+, så prøve å få luka ut de i år.. Mer birdies, 86 på 85 runder.. Få opp GIR fra 40%.. Hcp får bli som det blir.. Kanskje ned en, til 5.. Bli bedre på, og rundt green.. Der taper jeg mye.. 33.5 putter burde ned til 31.. Med nytt grep på putteren, og nye wedger, er jeg optimist ;)
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Målsetting for 2015

Post by Pepto »

Har ikke satt meg noe HCP mål, målet er å spille så bra som mulig og være fornøyd med det jeg får til. Det er vanskelig å bli noe bedre fordi jeg presterer generelt på rimelig høyt nivå ;)
Eneste jeg kanskje bør bli bedre på er lengde. Jeg slår kort men forhodsvis presist, pga lengde så misser man fort en del birdie muligheter. Suse rundt på par+ er jo greit, men Par- er jo best, det gjør det lettere å godta en trippel som man kan jobbe tilbake.
Post Reply