Får ikke opp norsk golf weben.....

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Får ikke opp norsk golf weben.....

Post by Golffreak »

Hei,

Får ikke opp Norsk Golf sin nye webside, dvs ikke fra jobb-PCen.. Det funker fint via nettbrettet og telefonen, men sitter ofte med PCen og skjønner ikke helt hvorfor det ikke funker. Det er også en annen bransjeside som tydeligvis er bygget opp på det samme som heller ikke funker, så det er litt frustrerende... Kan ha noe med Cisco Web Security dritet som vi ble tvinget på fra selskapet, blokker jo faen meg alt som er.

Skal forsøke å installere Silverlight for å se om det har noe med saken å gjøre, men ekspertisen min på webdesign og Flash, Silverlight etc er noe begrenset... Vet det er noen med litt mer kunnskap om faget her inne :)

Noen som har samme problem eller vet noe om hva dette kan komme av? Vedlagt en fil på hvordan det ser ut...
Attachments
norskgolf.JPG
(135.47 KiB) Downloaded 27 times
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Får ikke opp norsk golf weben.....

Post by primaxx »

Golffreak wrote:Hei,

Får ikke opp Norsk Golf sin nye webside, dvs ikke fra jobb-PCen.. Det funker fint via nettbrettet og telefonen, men sitter ofte med PCen og skjønner ikke helt hvorfor det ikke funker. Det er også en annen bransjeside som tydeligvis er bygget opp på det samme som heller ikke funker, så det er litt frustrerende... Kan ha noe med Cisco Web Security dritet som vi ble tvinget på fra selskapet, blokker jo faen meg alt som er.

Skal forsøke å installere Silverlight for å se om det har noe med saken å gjøre, men ekspertisen min på webdesign og Flash, Silverlight etc er noe begrenset... Vet det er noen med litt mer kunnskap om faget her inne :)

Noen som har samme problem eller vet noe om hva dette kan komme av? Vedlagt en fil på hvordan det ser ut...
Det er neppe relatert til Silverlight, Flash og lignende, ettersom du bl. annet får opp annonsen på toppen av siden.
Jeg mistenker at du kanskje sitter med en gammel versjon av Internet Explorer på denne pc'en? Får du i tilfelle lov av bedriften å oppgradere denne til en nyere versjon, eller alternativt installere Google Chrome eller Firefox? Det er ganske trolig at dette løser problemet ditt. :)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Får ikke opp norsk golf weben.....

Post by kevin »

Siden er iallefall ikke blitt bedre for pc. Den er ikke spesielt rask og det bildet kjenner jeg igjen. Det ser sånn ut en liten stund hos meg, før hele siden vises til slutt.

Jeg bruker stort sett Chrome. Version 40.0.2214.115 m

Kan høres ut som det er noen form for blokkering.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Får ikke opp norsk golf weben.....

Post by Golffreak »

Har IE11 og Chrome Versjon 40.0.2214.115 m. Helt likt på begge nettleserne..

Tror dette oppstod etter at jobben rullet ut noe Cisco web security drit... Får heller ikke frem cw.no (computerworld).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Får ikke opp norsk golf weben.....

Post by primaxx »

Golffreak wrote:Har IE11 og Chrome Versjon 40.0.2214.115 m. Helt likt på begge nettleserne..

Tror dette oppstod etter at jobben rullet ut noe Cisco web security drit... Får heller ikke frem cw.no (computerworld).
Det var noe skit.
Jeg ser at nye norskgolf.no er laget med Drupal. Jeg klarer ikke å se hva cw.no er laget med, men det skulle ikke forbause meg om det også er Drupal.
Jeg har utviklet (PRØVD å utvikle) sider i Drupal, og det er tilnærmet umulig. Det er som web'ens svar på hickory-blades (hvis det finnes)...
(Jeg måtte bare nevne det. Du har sikkert rett i at det er sikkerhetsinnstillingene på kontoret som er den egentlige årsaken.)

Beklager at jeg ikke kan gi deg noen ordentlige tips til hvordan du skal komme rundt det. :)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Får ikke opp norsk golf weben.....

Post by Golffreak »

primaxx wrote:
Golffreak wrote:Har IE11 og Chrome Versjon 40.0.2214.115 m. Helt likt på begge nettleserne..

Tror dette oppstod etter at jobben rullet ut noe Cisco web security drit... Får heller ikke frem cw.no (computerworld).
Det var noe skit.
Jeg ser at nye norskgolf.no er laget med Drupal. Jeg klarer ikke å se hva cw.no er laget med, men det skulle ikke forbause meg om det også er Drupal.
Jeg har utviklet (PRØVD å utvikle) sider i Drupal, og det er tilnærmet umulig. Det er som web'ens svar på hickory-blades (hvis det finnes)...
(Jeg måtte bare nevne det. Du har sikkert rett i at det er sikkerhetsinnstillingene på kontoret som er den egentlige årsaken.)

Beklager at jeg ikke kan gi deg noen ordentlige tips til hvordan du skal komme rundt det. :)
Takker uansett så mye for at du tok deg bryet med å forsøke å hjelpe :) .

Er litt pes å holde opp nettbrett når en ligger på sofaen, så får kjøpe meg en privat bærbar.. (I-landsproblem...).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Får ikke opp norsk golf weben.....

Post by Lawinth »

Vil tro at de som drifter pc på jobben din kan gi aksess til spesifikke nettsider i sikkerhetsprogrammet.
Om du har litt god relasjon til en av folket der og spør pent, vil jeg tro de legger inn noen www,???? for deg slik at du får aksess til disse.
Post Reply