Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by oka »

Har jo hatt en liten tendens til å drite seg ut mot slutten.
Men i morgen håper jeg han bare kommer til å kose seg.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by furu »

10.37am lokal tid, 21.37 norsk tid. Spiller med Boo Weekley :D Er jo litt artig det. De har filmet Weekley litt denne uken. Ikke så mye pga. spillet men fordi han sliter med skade. Tror det er foten. Han hadde en skulderskade i fjor og tok fri i fire måneder men nå tror jeg altså at det er noe annet. Mulig at vi får se litt HB i dag. Han er vel helt mot slutten på runden når Viasat går inn i sending.

Forøvrig tror jeg at dette kan ende med alt fra rundt #15 helt ned til #60. Har på følelsen at det blir enten eller på dagens runde.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by furu »

317 yards drive til fairway på #1 :D Det er hvordan man skal starte en runde.
Instagram @christianfuru
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by Stiffa »

Bogey på #2 etter å ha vært i vannet på utslaget.
Titleist bag med
Driver Titleist 910 D3
Wood Titleist 910 F4
Hybrid Titleist 910 H3
Jern Callaway X-forged (PX 5.5)
Wedger Titleist Vokey 54 + 58
Putter Scotty Cameron Del Mar
Baller ProV1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by furu »

+1 etter fire hull. Greit nok, starten er vanskelig som alle vet. Godt med par på det vanskelige par 3 hullet på 204 yards.

#6 har vært problemhull for ham. Bogey-bogey-par til nå.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by furu »

Hva i **** skjedde der? Treputt fra 14 fot?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by kevin »

han lå lengre unna,shot tracker var ikke helt på nett først,oppdatert nå
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by Stiffa »

Ny bogey på #6, 3-putt igjen. Tøff start, 3 over etter 6 hull.
Titleist bag med
Driver Titleist 910 D3
Wood Titleist 910 F4
Hybrid Titleist 910 H3
Jern Callaway X-forged (PX 5.5)
Wedger Titleist Vokey 54 + 58
Putter Scotty Cameron Del Mar
Baller ProV1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by furu »

Da er jeg redd for at det er over med tanke på #30 eller bedre. Han har birdiemulighet (eller bedre) på #9, 16 og 18 men dette blir skikkelig tungt.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by furu »

Jeg sa tidligere i kveld at det ble enten eller for HB i dag. Det ble eller. 35 plasser ned, kun Maggert bak seg og for øyeblikket dagens dårligste runde.

Det er ingen tvil om at å klare cuten var en god prestasjon. Han har spilt mye god golf denne uken men det må være lov å si at dette ikke var bra nok. Det blir litt ETJ-preg - han setter seg i posisjon til å lykkes og når støtet må og skal settes inn så klikker det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by Kaffekannen »

Forbasket irriterende. Det er det det er(kul setning). Før turneringen var jeg, og sikkert de fleste med meg, fornøyd med at han klarte cutten og fikk cash i lommen. Dessverre ødelegger front 9 på sisterunden for hele totalinntrykket, og muligens også for den selvtilliten Henrik fikk bygget opp i løpet av de 3 første dagene. At han går -1 på back er mager trøst den gang det, i alle fall for oss utenfor Henriks nærmeste krets, ser ut som han ikke tålte presset/oppstyret/situasjonen.

but but, its not only only. Nå må han se fremover. Han er andre reserve til Bob Hope turneringen om en uke. Jeg håper virkelig han får spille der. Det er en, etter det jeg har oppfattet, en Pro-Am turnering som det er en del moro og gøy rundt. Dermed får han sluppet ned skuldrene litt og bare kost seg mens han tjener peng. Er ganske mange "store" navn med, men de blir vel kanskje pairet opp med de største stjernene på PGA?

Henrik ser i alle fall ting fra den lyse siden. Siste oppdatering på Twitter: "6 Fedex points today! Look out Ogilvy, I'm closing in fast!!;)"
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by furu »

Noen er sikkert fornøyd med resultatet og ikke minst spillet. "Han har jo gått 3 eller til og med 3 1/2 gode runder" er det lett å si. Det er det samme som å spille bra og lede 4-0 mot Malawi etter 75 minutter bare for å dumme seg ut mot slutten og spille 4-4. Klart man kan se positive ting i f.eks. putting men det er jo umulig å være fornøyd på noen som helst måte. Man er da ikke golfproff for å finne små positive ting å glede seg over. Det er listen og pengene som teller når alt kommer til alt.

4 runde;
Driving accuracy - 29%
Putts per GIR - 2.222
GIR - 50%

Det er typisk norsk mangel på konkurransementalitet å mene at dette resultatet var ok fordi han spilte bra i tre runder.

Allenby var forøvrig storfornøyd med å bli #2. Han hadde jo ingen 2.plasser fra før........
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by Kaffekannen »

furu wrote:
4 runde;
Driving accuracy - 29%
Putts per GIR - 2.222
GIR - 50%

Den statistikken er rett og slett grusom og tyder på han var alt annet enn avslappet. Det som er viktig er at Henrik får en skikkelig gjennomgang av hva som gikk galt. Se på forberedelser, mindset og plan foran sisterunden. Det er lett å si at man bare må legge denne runden bak seg, men jeg skal garantere at hvis han ikke får prosessert feilstegene og kommer opp med en plan på hvordan man skal unngå lignende så kommer usikkerheten til å snike seg inn neste gang han er i samme situasjon. Og dette er ikke noe man skal gjøre alene. Her skal trener eller støtteapparat sette seg ned sammen med Henrik og ikke legge to fingre imellom. Viktig å være ærlig og konfronterende mot seg selv og mot andre.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by kevin »

Statistikken for runde 4 er grusom,og mye dårligere enn de andre rundene. Tror nok Henrik er fornøyd med å ha kommet gjennom en helg på øverste nivå,er tross alt 3 år siden sist han spillte på dette nivået. Han var nok spent,litt nervøs og ivrig. Har tidligere hatt problemer med å sette sammen 4 like gode runder.

Nå møtte han en knalltøff utfordring i en vanskelig bane,trang som få...feltet hadde et snitt på under 50% i fw treff. Han fulgte det snittet bra,utenom siste runden. Han var helt i toppen på GIR før siste runden,snittet lengdemessig var litt kortere enn det vi er vant til,men ikke så rart...det ruller ikke langt i roughen.

Ingen unnskyldninger,men tror nok han tar med seg mye positivt allikevel når han bryter det opp litt. Siste 9 var brukbare i går,men ikke mer. Birdieputten på siste var rett og slett elendig,den så jeg på tv og det så ikke ut som han hadde trua selv.

Har nok mye å jobbe med,spesielt siktet fra tee...det må bli bedre ellers kommer han til å slite fremover. Men han var forbløffende god til å klare GIR på de 3 første rundene,til tross for at han som oftest var i roughen. Det jeg kanskje savner litt er hans evne til å tilpasse seg forholdene,dvs være litt mer fleksibel i køllevalg fra tee. Virker som han veldig ofte bruker driver,hva med å bruke 3wood,hybrid eller for den saks skyld et langt jern litt oftere. Lengden er normalt ikke hans hemsko,det er det presisjonen som er.

Håper virkelig han kommer med til helgen,mye lettere banere baner og 5 runder hvis man klarer cut. Perez vant på -33 i fjor. Her blir det birdie-fest og der bør Henrik være med
Terje
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2010, 22:23

Re: Sony Open - 14-17 januar -- Bjørnstad

Post by Terje »

Pokerspillere kaller det Tilt, tror jeg og Henrik er like dårlige i tilt management :-(
Jeg hadde garantert kasta drivern etter ballen som lå i vannet etter første tee(iallefall med så mye på spill). så jeg føler med stakkaren


Hilsen Terje med 40 mere i hcp enn Henrik
Post Reply