Turnering - andre folk på banen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Turnering - andre folk på banen

Post by halvorsen84 »

Spilte i helgen årets første "seriøse" (les: hobbynivå) turnering, Nike Cup rnd 1, resultatet trenger vi ikke å snakke noe om.

MEN:

Allerede dagen før, da jeg sjekket spilletid/starthull osv, la jeg merke til at banen ikke var stengt/blokkert mer enn 9-hulls tid etter start. Vi gikk ut kl 14.00, og 16.10 var det ledig. Resultatet var at vi ved flere hull hadde folk som gikk på kryss og tvers for å passere til og slå ut på "ledige" hull!
Det toppet seg på hull 9, mitt 16. for dagen, da to av klubbens TREGESTE damer rett og slett kom gående inn fra broa mellom hull 1 og 9 og spilte hull 9 fra fairway til green, uten å høre våre høylytte protester fra 9. tee (rope i motvind funker dårlig, +dårlig hørsel på eldre mennesker)... vi måtte altså vente MIDT I en turnering...

Da vi sto på green på hull 9, så jeg at de to damene gjorde seg klare til å slå ut på hull 1. Jeg ropte på en i turneringsledelsen som igjen gjorde damene oppmerksomme på at her kom det en turneringsflight. De ventet, heldigvis, og vi spilte hull 1 og 2, våre 17 og 18 for dagen.

Da vi kom inn sa jeg klart ifra hva jeg syns om dette, og regner med det tas opp nå i ettertid!

Hva tenker dere? :?:
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Turnering - andre folk på banen

Post by Keyser »

Høres ut som om turneringsledelsen gjorde en tabbe, ja. Men hvorfor ga du ikke beskjed om dette tidligere, du oppdaget jo tabben dagen før??
</Keyser>
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Turnering - andre folk på banen

Post by Golfspilleren »

Måtte du virkelig vente et halvt hull MIDT i en turnering?
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Turnering - andre folk på banen

Post by halvorsen84 »

Keyser wrote:Høres ut som om turneringsledelsen gjorde en tabbe, ja. Men hvorfor ga du ikke beskjed om dette tidligere, du oppdaget jo tabben dagen før??
Jeg visste ikke at de faktisk kom til å slippe folk utpå. Ved enkelte turneringer har klubben vært litt "slække" med å blokkere banen i golfbox, men det har blitt gitt beskjed om dette når folk kommer for å spille. Derfor tenkte jeg ikke noe mer over dette.
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Turnering - andre folk på banen

Post by halvorsen84 »

Golfspilleren wrote:Måtte du virkelig vente et halvt hull MIDT i en turnering?
I hver eneste turnering jeg spiller blir det venting, og det er helt ok i en slik sammenheng. Det jeg reagerer på her, er at folk som ikke deltar i turneringen blir sluppet ut på banen, med tilhørende venting, når jeg ærlig talt føler at vi som spiller turnering bør ha første pri.
Selvom dette overhodet ikke er noen "elite-turnering", så er det hakket mer seriøst enn vanlige selskapsrunder, og da syns jeg at klubb/bane bør arrangere deretter!

Var flere deltagere som reagerte på dette, og andre enn meg som måtte vente lenger enn jeg gjorde, og det syns vi er feil, når VI i første omgang spiller turnering. ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Turnering - andre folk på banen

Post by kevin »

De fleste legger inn endel blokkert tid i mellom for å være sikker, det burde man ha gjort her og. Så kan man åpne opp tidene når man ser hvordan det ligger an mot slutten.
Post Reply