Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

I dag ble det en runde på Norsjø da jeg kjørte forbi. Runden var mildt sagt varierende; Gikk front på 50 slag, +15 og back på 40slag, +3. Totalt 90 slag og endte opp med +18 og 36 poeng. Fattige 12 poeng på front og 24 på back! Har aldri spilt banen før så ble litt på gefuhlen noen steder, så totalt sett skal jeg være fornøyd. Det som irriterer mest er mye dårlige innspill, men klarte ofte og redde meg inn med 1-putt. Totalt 30 putter i dag. :-)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

spite grgk i går, 76 slag for mye. elendig utslag, bra chipping og meget variert putting.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Sesongåpning i St. Andrews:

Fredag: Jubilee - 86 (+14) - Ok Driving, elendige jernslag, rustent nærspill
Lørdag: Old Course - 85 (+13) - Ok Driving, elendige jernslag, rustent nærspill
Søndag: Eden - 83 (+13) - Driveren sviktet, halvdårlige jernslag, bedre nærspill og putting
Søndag: Strathtyrum - 82 (+13) - Driveren sviktet, halvdårlige jernslag, bedre nærspill og putting
Mandag: Castle Course - 89 (+18) - Elendig driving, gode jern og hybrider, putting og nærspill ok selv om det ble mange slag rundt greenene pga heftige onduleringer

Castle overtok som favorittbane! Fantastisk service, bane, utsikt, anlegg alt! Greenene ikke helt i toppform ennå. Kostet endel, men verdt opplevelsen.
</Keyser>
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

I dag ble det Kvinnherad GK. 2x9 hull. Gikk alene på formiddagen, endte på 46 slag, hadde eitt par stygge hull som ødela scoren. Endte på en 9 på par 5 og 2 doble, 2 par og 4 bogeys. 15 putter. Andre runde med markør, 40 slag, endte på 14 putter, 5 par, 2 bogeys og 2 doble.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Har spilt 2 runder i syd-Sverige den siste uke. Begge på bra baner(Haverdal og PGA national LC), med gode forhold og spesielt mye bedre greener enn her hjemme. Puttingen har gått greit, selv om overgangen var litt stor.

Det verste var nok vinden, under begge rundene. Er ingen utpreget god vindspiller, og sliter med avstandene da. Ble mye trening fra greenbunkerne ;)

Scoremessig var det greit nok, innenfor buffer.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

årsbeste her om dagen 35, +8 på 9 hull. håper på enda bedre runder fremover bør klare 32-33. elendig chipping og strålende putting denne gangen
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Årets første registrerte runde. 9 hull på Nøtterøy. Spilte fra gul. 22poeng og nedskriving med 1,6p fra 23,6hcp til 22. 2 par, 5 bogey og 2 dobbeltbogey. 47 slag. God start :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by foffeey »

41 slag fra hvitt (64) på Atlungstad i dag (back). Meeeeget fornøyd!
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by liverglimt »

41 slag med 2 wedger, 2 wooder, 1 hybrid og minidriver i bagen. Det er +6 og noe jeg er fornøyd med.

Venter på mine nye jern fra Orka golf, så inntil de kommer så er det nevnte køller som gjelder. Putteren går inn i bagen, den ble glemt i verkstedet i går.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

vestfold, 86 slag :) De fleste utslagene var horrible, har fått en kraftig hook med driver og hyrid, så ganske hjelpeløs fra tee. De fleste utslagene endte til tross for dette ganske bra. Jernspillet var bra i dag, hadde bra med GIR til meg å være, ingen 3putter. Totalt ble det en bra runde. 13 tildelte, gikk på +13 :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

en kanonrunde i går 31 og +4 på 9 hull på GrGk 21 poeng. rå putting satt fem lange den runden. klarte dessverre ikke følge opp siste 9.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

uryddig start på nihullsrunden i dag, starta med en dobbel. Men det tok seg opp, foruten noen få dårlige slag. Back to back birdies på hull 6 og 7. Ble +4 totalt på de 9 hullene.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Særdeles fornøyd med en av mine to runder på Nøtterøy i går.
Gikk front nine. Spilte på hcp 22,2 med utslag fra gul: bogey, stryk, par, par, par (!), dobbel bogey, bogey, bogey, bogey. Dette ga meg 22 poeng og 47 slag.
Det er ikke rekord poengmessig, men har aldri spilt en så stabil og god runde (utenom hull 2 hvor jeg rotet det veldig til). Ble dog litt påvirket av tre par på rad. Litt mye adrenalin førte til litt konsentrasjonsvansker :D Bare synd jeg gikk alene og dermed ikke fikk registrert runden.

På grunn av den gode opplevelsen så snudde jeg omtrent i døra når jeg kom hjem for å spille en ny runde. Gikk dermed back nine. Var veldig ivrig etter å få registrert runden og ventet dermed på en spiller som slo ut etter meg. I og med at jeg fikk inntrykk av at han egentlig ville gå alene (likevel om han takket ja til å gå med meg) så stresset det meg litt. Han ønsket å spille kjapt og dermed brukte jeg nok litt for lite tid på slagene. Ga meg selv mange muligheter ved at jeg var på green på 2, men puttingen var ut av en annen verden. I negativ forstand..

Resultatet ble dermed: bogey, trippel, trippel, dobbel, trippel, par, dobbel, dobbel, par og dermed 16 poeng og 51 slag.
Opplevde videre noe spesielt: Fant ikke ballen på hull 11 likevel om jeg så den treffe bakken i forkant av greenen. Jeg sjekket grundig i en god radius rundt greenen, men ballen var ikke å finne. Lå en ball nært green, men droppet å sjekke den i og med at medspilleren var bestemt på at der var hans ball. I ettertid fikk jeg mistanker om at det faktisk var min ball han spilte på. Årsaken er at det var Callaway 2 som jeg selv brukte, og at han ellers spilte på alt annet enn Callaway. Fikk ikke med meg hvor han slo, så det ble uansett med mistanken. Lar tvilen komme han til gode og bestemmer meg herved for at det var en tilfeldighet :roll:
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Owee87 wrote:Særdeles fornøyd med en av mine to runder på Nøtterøy i går.
Uansett hvordan back9 gikk og om det skyldtes at golfgudene endrer tone er du en erfaring rikere ved å ha 3 par på rad. Golf handler mye om å venne seg til nye situasjoner. Jeg er sikker på at neste runde med 3 par på rad kommer før du aner det :)


Har ikke fått skvisa inn mange selv enda, men spilte en 9hulls på Losby Vestmork i går. Runden ble unnagjort med +2 som jeg er fornøyd med.

Dagens klareste høydepunkt var å redde par på drivebare hull 4 med en lost ball. Det hele startet med en powerfade(slice holder jeg ikke på med) inn i skauen. Dro en provisorisk på greenen 2 meter fra pinnen som jeg satte for par 8-)

Sesongen har dermed grønt lys for videre godspill :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Gikk 9 hull på hovedbanen i går kveld, helt alene. 40 slag, +4 over par(5 stk par og 4 bogeys). Beste noen gang der for mitt vedkommende. Og det med 17 putter. Var svært nære birdies på hull 1,3,4 og 7. Brukbar driving og bra jernslag var nøkkelen. I tillegg var det vindstille for første gang på veldig lenge.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

tidenes mest utstabile runde sist, 4 stryk eller poengløse, 4 par og en bogey. sliter med utslagene, chipping og putting sitter ganske bra
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Jeg ser ingen grunn til å motsi deg StianM. Jeg føler meg trygg på at dette ikke var "once in a lifetime". Så lenge jeg fortsetter å spille så mye som jeg gjør nå så håper jeg å komme meg godt under 20 i løpet av sesongen!
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by norhawk »

Ikke dagens runde..
Spilte Atlungstad på lørdag.

Front 9:
Går på 50 slag, ikke helt fornøyd med det.
Noen hull som ødelegger.
Hull 2, par 3, blåser godt imot, dytter utslaget ut i skogen på høyre side, spiller provisorisk, første ballen finner jeg ikke.

Hull 6, par 3: motvind, tar en kølle for lite, mangler maks 1 meter for å lande tørt.
Går av med 6 slag.

Hull 8, par 4: elendig utslag, uspillbar, dropp, dårlig videre, går av med 7 slag.

Back 9: utslagene bedre, par på 13, 15, 16 og 18.

Hull 17: utslag til høyre igjen, 2 slaget, litt gambling, har trær i linjen, satser på å slå igjennom, går ikke..
Innspillet ruller av greenen, ender med 6 slag.

Totalt 93, fornøyd med siste 9.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TheBigEasy »

Ute på søndag på Hauger og åpnet bra; bogey,par,par,par.Men så begynte det å kladde litt. To par på de siste tre reddet runden, slik at jeg endte opp på 37 p. Drivet bedrøvelig, men puttet bra.
Play your best.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Hauger i går ettermiddag/kveld. det "bøtta" ned hele runden, og med "stiv kuling" i kasta, så ble det ikke all verden å skrive hjem om. Det svingte fra par til vesentlig dårligere.
MEN, mista ikke en eneste ball.
Det er sjelden kost.
Post Reply