Golfsnakk Invitational

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

JonasB wrote:Da er jeg påmeldt, skal mase på en kompis jeg vet er her på forumet og.
yes det er bra. da begynner ting å dra seg til 8-)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

Jeg ser at hcp-justeringer ikke oppdateres i lista over påmeldte spillere. Vil det da oppdateres automatisk i systemet når det settes opp startliste?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Ja, dette har jeg lagt merke til før tidligere turneringer jeg har deltatt i, og kan med sikkerhet svare ja. Når scorekort skrives ut før turneringstart, er det korrekte hcp som blir gjeldene.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Det er nå 9 påmeldte. Håper på det dobbelte og kanskje litt til. Må da være flere enn 9 av forumets 1300 medlemmer som har mulighet til å delta på en slik turnering.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by liverglimt »

Ja og tenk om admin kunne engasjert seg litt så hadde det vært mulig å sende mail til alle golfsnakkmedlemmene...
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Invitational

Post by stooy »

@liverglimt - Er på ferie uten pc nå, men skal absolutt prøve å få til det når jeg kommer hjem! :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsnakk Invitational

Post by furu »

Det vil vel utvilsomt bli vurdert som ulovlig reklame. Eller har alle her godtatt å motta slike mailer? Det kan ødelegge mer enn det hjelper.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by kevin »

Det er lagt ut link på Facebook siden til forumet. Og for de som ikke visste at den siden fantes, så finnes den her https://www.facebook.com/Golfsnakk?fref=ts

Går jo an å like siden, og evt dele den med folk man kjenner
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by kevin »

furu wrote:Det vil vel utvilsomt bli vurdert som ulovlig reklame. Eller har alle her godtatt å motta slike mailer? Det kan ødelegge mer enn det hjelper.
Kommer an på hva du har i dine global settings på profilen din. Hos meg står det at admin kan sende meg email, og da må jeg forvente at jeg kan få det. De som ikke vil ha email kan endre til "NO"
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

tror ikke det bør være ett problem kjøp på med mail. og vi kan få mange flere med på Hakadal:)
User avatar
Aquile
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 20 May 2013, 01:36

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Aquile »

Et veldig godt iniativ dette!
Dessverre har jeg ikke mulighet den aktuelle dagen, forhåpentligvis blir det en mulighet neste år også.
Titleist Driver
Titleist 4-PW
TM M2 5 Wood
Callaway Hybrid
Wokey 50/56/60
Odyssey Metal-X Milled #7
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Invitational

Post by stooy »

@furu - det tenkte jeg ikke på. Mulig det står i forumreglene man aksepterer når man registrerer seg på Golfsnakk, at man kan motta mail. Skal sjekke det opp. Hvis ikke, kan det hende jeg tar sjansen likevel :)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by liverglimt »

Hvis folket blir sur for en mail invitasjon til Golfsnakk Invitational så håper jeg de sletter seg fra forumet. :lol:
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GunnarBull »

stooy wrote:@furu - det tenkte jeg ikke på. Mulig det står i forumreglene man aksepterer når man registrerer seg på Golfsnakk, at man kan motta mail. Skal sjekke det opp. Hvis ikke, kan det hende jeg tar sjansen likevel :)
Min erfaring er at det ikke blir ansett som noen stor sak av Forbrukerombudet om man sender mail, ihvertfall ikke til sine kunder. Men vær mer forsiktig med å sende SMS'er - det anses som langt mer alvorlig.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Det er et ja/nei alternativ på om man vil motta mail fra admin i profilinstilllingene
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

Jeg får mailer fra både egen og 2-3 andre klubber når det er turneringer der, fordi jeg antakelig en eller annen gang har godtatt at de kan sende meg det. Så den type ting skjer fra andre arrangører. Da er det sikkert greit at også Golfsnakk sender ut til de som har innstillinger hvor de har godtatt å motta mailer.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

vis noen skal spille inn banen si ifra, tips medfølger
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsnakk Invitational

Post by furu »

Det er greit at man har et romantisk forhold til noe man selv liker, men man må akseptere at dette helt sikkert vil gå inn under markedsføringsloven. Å akseptere å motta mail fra forum/moderator vil i de aller flestes øyne innbefatte mail med praktisk info om selve forumet. Jeg kan heller ikke se at vi brukere vil gå inn under betegnelsen "kunder", da forumet i utgangspunktet ikke selger eller markedsfører noe. Turneringen er kjempekul, men det er et kommersielt aspekt ved at det tross alt koster penger som man skal betale til noen.

Det er ikke et dårlig forslag. Jeg bare betviler effekten det vil ha og lovligheten i det.

Et eksempel. Bjørnefjorden GK hadde turneringsuke med bilpremier. De rett og slett spammet bergensgolfere med meldinger på Facebook og SMS for å få flere gjestespillere. Resultatet var at folk ble irritert og feide unna all tvil hvis du vurderte å være med.

Få noen golfere med mange følgere på twitter til å dele info om turneringen. Kanskje Haugsrud retweeter. Eller Kracht.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

Kanskje vis man kan få Hakadal til å reklamere for det på hjemmesiden, er jo for alle denne turneningen. ikke nok golfsnakkere som gidder eller kan her tydeligvis
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Nå har jeg fått tildelt et sted mellom 30 og 40 plasser, da det også er en annen turnering der samtidig. Jeg er ganske sikker på at jeg klarer å fylle opp disse plassene på annet vis. MEN, poenget med denne turneringen er at den er for golfsnakkere. Altså medlemmer av dette forumet. Har mine tvil om at det blir mange sure miner om de for en innbydelse som dette.
Post Reply