Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by jenstf »

Første runde på Mørk Midsize etter noen uker på ferie. Og det ble personlig rekord med 24 poeng. Det går da fremover, synd jeg nesten alltid spiller for meg selv så jeg ikke får skrevet meg ned litt.
Selv om det kun ble en skikkelig par på meg som beste hullscore spilte jeg i alle fall til par eller bedre for mitt ynkelige handicap på åtte av ni hull. Så jeg må vel si meg fornøyd med dagen.
Selv om det har vært bedre score på enkelthull tidligere har rundene vært for ujevne.
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Ting klaffer skikkelig for tida mine 2 siste runder er som følger

På Hakadal på søndag. starte med bogey, birdie, for så å putte ekstremt bra å ende første 9 på par! siste 9 var litt rotete fikk heldigvis par på siste ,så runden endte på 38 poeng. 7 over par. Total 78 SYKT digg å ha brutt 80 der! ble totalt 8 GIR, og 6 Fairwaytreff.

Grorud i dag. ny dag der mye klaffer. 7 GIR, Høydepunket var en birdieputt utafor green som gikk i koppen. Endte også her på 7 over par. 40 poeng og en finfin nedskrivning. Det deiligste var å unngå den jævla dobbelen den har vært obligatorisk og få 1-2 av de siste gangene.

Nå gleder jeg meg til å prøve nye baner! :D
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Vant et par pils på treningsgreenen før dagens herreturnering, og tenkte at puttingen satt. Neida, 8 GIR, null birdies på turneringen, puttene var enten kort i linjen eller hullsnurrer. Ble en grei runde som kunne vært en god runde...
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Har slitt endel i år og har stort sett bare skrevet meg opp. Spilte noen gode runder på Gran Canaria, men var da alene og helt uten "press".

Spilte kompisturnering i Valdres i helga, og på fredagen spilte jeg vel en av mine beste runder noensinne. Har hatt lavere score, men på fredagen satt det meste av spillet. Gikk på 88 slag, men det inkluderer et skikkelig drypp på hull 9, endte opp med 10 slag der. En trippel på et av de andre hullene også, men utenom det var det veldig bra. 40p og en grei nedskriving.

Spilte scramble i helga, med litt dårligere spill som resultat. Men ganske mange lyspunkter var det. Håper på en god sensommer og høst på banen
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Har ikke spilt så veldig mye i år, men endte opp med årsbeste, 92 på Vestfold. Og jeg fikk testa de nye køllene en hel runde, så til tross for litt skral putting, 36 i tallet, er jeg veldig fornøyd :) Endte på +20, inkludert en stygg 9'er på ene par5hullet.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

jeg fikk par på alle par 5 hullene i dag, resten snakker vi ikke om.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Rotten »

Mistet 3 baller som medførte ditto dobbelbogey og score på 80 tallet. Ingen å skylde på....bedre lykke neste gang..
Farlig irriterende sport.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Spilte 18 på Grønmo i dag. Spilte på samme ballen hele runden, masse bra utslag, ikke et eneste provisorisk, ræva chipping og putting. Jeg ødela runden på med nærspillet i dag. Vil ikke engang nevne score.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Brukbart fornøyd for første gang på en god stund, fikk med meg 31 poeng på en ganske vanskelig og trang bane som jeg aldri hadde spilt på før. Innspilla var bedre, samtidig at jeg omtrent aldri 3 putter lenger. Håper det forsetter. Ny runde i morgen, golf er gøy.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Hadde det ikke vært for 3 lost balls/OB og en tur i vannhinder - så hadde dagens runde vært greit....Skjønner ikke hvordan svingen og psyken kan variere så mye fra hull til hull....
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Brukbar debut på Blokhus, 86 slag inkludert en stygg 9. ble 32 poeng på scorekortet. Greenene var steinharde så balle rulla av uansett omtrent, heldigvis var scramble ferdighetene brukbare i dag.

Skuffa over greenene så drar ikke tilbake hit med det første, mer sand der enn i bunkern.
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by jenstf »

Etter å endelig ha fått til flere fulltreffere på rad med driveren på rangen startet jeg 9-hulls amatørturnering i klubben med par på første hull og en god start på andre hullet.
Så kranglet jeg med høyt, vått gress på tre hull før jeg dro meg inn igjen på de siste, men da hadde allerede de tre dårlige hullene ødelagt runden.
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Endelig litt godfølelse igjen! Etter vanvittig mye problemer i sommer så bestemte jeg meg for å spille safe i dag. Målet var å dra ned både litt lengde og fart på svingen. Planen var å gå for bogey på alt utenom par 3-hullene. Endte med 8 bogey og 1 dobbel. Spilte bare 9 hull, så i sum ble dette 22p. Ekstra gledelig var det at jeg hele tiden ga meg gode muligheter for par. Var hele tiden nærmere par enn dobbel. Og viktigst: Slice var bortimot borte. Samme med mine andre vante problemer. Så får det heller være at putteren ikke var i fyr og flammer i dag :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Runden føyer seg inn i rekken med forferdelig ustabilt spill. Stort sett gode uavhengig av kølle, men wedgene mine ødelegger mye for en akseptabel score. Hadde jeg fått kontroll på spillet fra 60-80 meter og inn, så vil jeg påstå at målet for sesongen ville vært innenfor rekkevidde.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Dagens runde.....vel shanken er tilbake, sammen med en rekke andre feilslag, rariteter og ødelagt psyke. Knuste årsverste med 10 slag, verste runden siden 2012. Trukket meg med umiddelbar virkning fra lørdagens Region Tour, og KM neste uke er i fare...F¤%&/
</Keyser>
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Om det skulle være så ille Keyser, så er vi åpne for psykisk nedbrutte shankere på Hakadal siste helgen i august. Golfsnakk Invitational setter ingen i bås.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Gundersen wrote:Om det skulle være så ille Keyser, så er vi åpne for psykisk nedbrutte shankere på Hakadal siste helgen i august. Golfsnakk Invitational setter ingen i bås.
Skal på tur med junior-gjengen til Haugesund den helgen, ellers hadde jeg nok sust over fjellet og skjemt meg ut der borte...
</Keyser>
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by 20legend »

Keyser wrote:
Gundersen wrote:Om det skulle være så ille Keyser, så er vi åpne for psykisk nedbrutte shankere på Hakadal siste helgen i august. Golfsnakk Invitational setter ingen i bås.
Skal på tur med junior-gjengen til Haugesund den helgen, ellers hadde jeg nok sust over fjellet og skjemt meg ut der borte...
Håper du får tid til å spille Nordvegen da!
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

20legend wrote:
Keyser wrote:
Gundersen wrote:Om det skulle være så ille Keyser, så er vi åpne for psykisk nedbrutte shankere på Hakadal siste helgen i august. Golfsnakk Invitational setter ingen i bås.
Skal på tur med junior-gjengen til Haugesund den helgen, ellers hadde jeg nok sust over fjellet og skjemt meg ut der borte...
Håper du får tid til å spille Nordvegen da!
Nordvegen står på listen ja, spilles lørdagen. Spilte den for noen år siden, gleder meg til gjensynet
</Keyser>
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by 20legend »

Nyoppusset proshop, og kan anbefale et fantastisk 20-hulls minigolfanlegg som er nettopp åpnet!
Post Reply