Eiker Golf (Mjøndalen)

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
runema
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 07 Jul 2015, 20:11
Hjemmeklubb: Sorknes

Eiker Golf (Mjøndalen)

Post by runema »

Hei,
Tenkte jeg skulle gi en kort status på 9 hullsbanen Eiker Golfklubb.
Til tross for at jeg nå har bodd 13 år ca. 3 minutter kjøretid unna golfbanen, så har jeg kun vært noen turer på drivingrangen og ikke rundt på banen...
(Ikke bra). Tok kurset nå i juni og har spilt en del på Sorknes ettersom vi har hytte midt i golfbanen der...
I dag tok jeg med fruen og vesla på 4 år på min første runde og må si jeg ble veldig positivt overasket!
Selv om det har vært en del regn de siste dagene, så var det meget bra forhold.
Veldig forskjellig fra Sorknes som jeg er vant til å spille. På Eiker starter en på hull 1 i kraftig oppoverbakke par 5 på 413meter og 90grader til venstre. Hull 2 er par 3 på 161meter og relativt lett for par/birdie. Hull 3 er utslaget oppe på en høyde, greit ned på fairway og 2.slag er oppoverbakke (over en bakkekam) med 2 bunkere i front av green. Morsomt hull. Hull 4 er et kort par 3 hull på 92meter. 2 bunkere i fremkant av green. Er ikke 100% stødig når de blir så korte... :-)
Hull 5er 371meter par 4 uten store utfordringer. Slakt oppover "hele banen" på dette hullet. Hull 6 er par4 261meter. Flott utslag i høyden og ser ned mot fairway. Fairway går i en høyre bue opp mot green. En slår seg ut fra tee og ned på fairway og deretter oppover på green. Hull 7 340meter par4 var nok en opplevelse. Tee litt i høyden. Viktig med ca. 200 meter drive da greenen ligger 90grader krapp høyre og 60-70m inn fra fairway. Hull 8 par4 334meter. Greit hull og ikke mye kluss her. Hull 9 157m par 3 hull. Basseng midt i banen, ellers greit hull.
Jeg gikk denne 9 hull på 48 slag. Gikk litt kjapt og fikk ikke med meg hindere på banen. Nesten det viktigste på denne banen er å holde seg på fairway. Til venstre og høyre nesten alle hull er det kratt/skog/vann. Ikke noe vits i å lete etter ballen dersom en havner utenfor fairway.

Ettersom jeg gikk med en utålmodig 4 åring og samboer, så ser jeg ekstremt nytteverdi i GPS klokken min... Dessverre er ikke Eiker oppdatert hos Garmin og det var nesten som å spille i blinde på noen hull :-)

Utrolig fin og morsom bane som jeg ser jeg vil få utrolig mye glede av i fremtiden.
Må ta forbehold om jeg har husket de ulike hullene riktig, så gjerne korriger dere som er mer kjent enn meg :-)
Attachments
Skjermbilde 2015-09-13 kl. 18.12.03.png
Hull 3
(380.56 KiB) Downloaded 8 times
Post Reply