Borre GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Borre GK

Post by Yorkie »

Litt merkelig tankegang virker det som, altså:

Borre har 18 hull som har vært godt vedlikeholdt, og 9 hull som har vært noe neglisjert. De vil altså stenge de nyeste hullene (som presumtivt har best såle, drenering og oppbygging av greener osv, denne vurderingen er da gjort uten en analyse hva det vil koste å bringe de gamle hullene opp på ett godt nivå, og, klubben har en leieavtale som kan løpe i 27 år til.

Tja, hva skal en si, ville nok ikke over overveldet av tillit til hverken styre eller ledelse hvis jeg var medlem der
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Nå har de lagt ut litt mer info om hva som skal gjøres, enten i 2014, 2015 eller senere.

http://borregb.no/wip4/18-hull-og-plane ... id=2160781

Dette er stort sett de tingene jeg har påpekt at de MÅ gjøre. Så da kom det plutselig en plan allikevel. Spørsmålet er hva de har råd til....
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Borre GK

Post by Pepper »

For 2-3 år siden gikk jeg Borre som tilskuer, men i helgen spitle jeg banen for første gang, forøvrig under flotte forhold. Det er synd at klubben ikke hadde økonomi til å opprettholde 27 hull, men med rundt 850 medlemmer har jeg forståelse for at økonomien ikke klarer det. Det kan virke litt underlig at de gamle ble beholdt, for det er forskjell på front og back. Et sted gikk vi oss også vill på grunn av dårlig skilting, etter hull 13 tror jeg. Plutselig var vi på hull 18 i steden for 14, og måtte gå et stykke tilbake i skogen og lete før vi fant frem. Hverken baneguide eller min Bushnell gps klokke var oppdatert med hensyn til baneendringen, dessverre.

Banen var hyggelig å spille, og bare trivelige mennesker rundt om kring. Greenene var tette og jevne på front, men ballen rullet tregere enn man skulle tro når man så greenene. På back var det faktisk bedre rull, selv om noen av greenene der var preget av bare flekker. Bunkerne var så som så, i en greenbunker på hull 2 vokste det frem gresstuster, og sanden var ikke all verdens der der hvor vi prøvde, men på noen hull var de i ferd med å skifte sand.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Borre GK

Post by TheBigEasy »

Flott med oppdateringer her. Skal til Borre ca 1 august. Er vel en del bedre enn i fjor da ? Da var det stusselig.

Sent fra min HTC One S via Tapatalk
Play your best.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Borre GK

Post by TheBigEasy »

Borre i dag. Temmerlig tørt. Brunt/gult gress mange plasser. Tee plasser så som så..
Greener bedre enn i fjor, men dessverre ujevne og langt fra Mikla sin parkett. Men ellers var Borre artig den.
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Hørte Flatland si at det var fantastiske forhold her nå. Noen som har spilt her i det siste?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Borre fikk mye skryt ifbm NM nylig, så jeg ville gjerne se om det stemte. Det var kanskje ikke beste dagen å teste på, siden det regnet 30mm i går/natt.

Jeg har ikke sett banen så grønn og fin på xx antal år. Fairways er stort sett veldig fine. Greenene var også bra, med noe forskjellig hastighet på noen av de. Men de var ikke perfekte, finnes noen som er litt flekkete. Men de er jevne og det ruller greit. Klippes på 3.5mm. Roughen har blitt klippet ned etter NM.

Det var mye vått mange steder, og hull 8 og 17 er nesten uspillbare flere steder. Det var de under deler av NM også. Katastrofalt dårlig drenering. På hull 17 var det store kuler på fairway, hvor vannet står under og løfter gresset opp. Ser skikkelig ille ut. Tørker vel opp om noen dager, men her må de virkelig gjøre noe.

I dag prioriterte de klipping av rough, fremfor å fikse vannskadde bunkere. Ganske irriterende, og helt feil prioritering.

Image
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Borre GK

Post by ShooterMacgavin »

Spilte borre igjen i dag. Fine greener bortsett fra de som luftes. Hvorfor de går igang med lufting så sent, når gressveksten er på hell vet jeg ikke.
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Har ikke spilt her i år, men titta på turneringa i går og banen så veldig fin ut. Det ble snakket om raske greener før turneringen, jeg synes ikke de så så veldig raske ut. Men banen så veldig fin ut, tett og fint med gress over alt

Image
User avatar
Vegar
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 27 Jul 2017, 11:50
Hjemmeklubb: Borre GK

Re: Borre GK

Post by Vegar »

2017 : Borre ble av Team Norway sagt å være Norges beste bane i våres, og kvaliteten har bare blitt bedre :D
Arrangerte Borre Open / Swedish Golf Tour i sommer, og banen fikk bare skryt ! Bortsett fra at en av hjemmespillerne klaget, men det var vel mer for å ha noe å skylde på vedr. egen prestasjon som var veldig svak ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Borre har også slitt med forholdene i år. De har luftet, gjødslet,sådd og vannet mange ganger om dagen. Til tross for det er forholdene ganske dårlige. Greenene er fortsatt veldig dårlige. Unntakene er hull 10 og 16, de er greie. Mens resten har store områder med bare jord og sand.

Hull 9
Image

Fairwayene er faktisk ikke så verst. Litt varierende, men ganske grønt og tett og bra gress. Noen unntak her også selvsagt, men ingenting ballplassering ikke kan fikse

Image
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Borre GK

Post by Matshino »

Noen her som har spilt Borre i år? Tenkte å ta meg en tur mot vestfold for en runde, og av Nøtterøy, Vestfold og Borre er sistnevnte den eneste jeg ikke har spilt. Bør vi heller booke tid på en av de andre banene?
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Borre GK

Post by Bogey »

Du kan styre unna Nøtterøy enn så lenge. En del teesteder som ikke er åpnet og et par4 hull som har blitt omgjort til 70m par3 enn så lenge. Har sådd ny green
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Jeg har ikke spilt Borre i år, men de legger ut litt bilder på sosiale medier og du kan kanskje få et lite inntrykk fra de
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Borre GK

Post by Matshino »

Rådene deres ble fulgt, og jeg booket tid på Borre. Drøye to uker tidligere var jeg oppe på treningsområdene deres, og alt stod fint til. Da jeg steg ut på øvingsgreenen på lørdag var denne til min forferdelse dekket i sand. På startboden stod det at de klippet greener ble klippet, og at man skulle plukke opp ballen før green. Starter var usikker, men antok det ikke gjaldt på lørdagen. Uten baneguide tilgjengelig steg jeg opp på tee og slå et helt solid under middels slag.

Resten av runden ble ikke noe bedre, slo mest jern fra tee grunnet manglende baneguide, men spilte jevnt over dårlig. Jeg kan dog ikke klage på greenene for dette.

For min del er det ikke noen helhetlig plan i designet av banen, og dette trekker helhetsinntrykket ned. Det at det også er tidvis svært langt mellom hullene og at man noen ganger må gå "bakover" i spilleretningen når man kommer fra forrige hull gjør alt litt kronglete. Teestedende var fine, men her er det viktig å være obs at de noen ganger ikke er parallelt med spilleretningen. Fairwayene var helt greie, noen sår noen plasser men gjennomgående fint med gress. Bunkerene har godt med sand og gjør det enkelt å komme ut av. Når det gjelder greenene trekkes selvsagt helhetsinntrykket ned grunnet sanding og tidvis ujevnheter. Det er viktig å ha i bakhodet at mange klubber hadde en ganske tørr 2018, og at dette selvsagt kan påvirke greenene også i år.
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Hadde lest at de hadde bra forhold her nå og bestemte oss for å ta turen.

Fairways har tett og fint gress, flotte å spille fra

Image

Greenene ser bra ut på avstand, men de er egentlig ikke det. For lite gress, og ganske ujevnt. Var litt fuktig på de første 9 hullene, så da bremset det litt. Men de siste 9 virket generelt litt raskere. Men ganske rart å se at det er såpass tynt med gress, og mye sand. Veldig vanskelig å lese linjer. Ganske rart at man ikke har fått til bedre greener i år, det har jo vært optimale forhold for gressvekst.

Hull 11 har en av de bedre greenene

Image
Buster
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 140
Joined: 05 Mar 2014, 15:38
Hcp: 18.2
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Borre GK

Post by Buster »

Noen som har status på hvordan Borre er i år, Vurderer å spille den neste uke da jeg skal til Drammen en tur.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

finnes en oppdatering her viewtopic.php?f=34&p=100441#p100441
Buster
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 140
Joined: 05 Mar 2014, 15:38
Hcp: 18.2
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Borre GK

Post by Buster »

Takker Kevin, Spilte Borre i dag, Meget bra bane i god stand, men trege greener.
Post Reply