Ny Golfball

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Buster
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 140
Joined: 05 Mar 2014, 15:38
Hcp: 18.2
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Ny Golfball

Post by Buster »

User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

Er den "snell" når man treffer dårlig? :lol:
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

De tar for mye ballen, greia var jo at denne ballen skulle være et rimeligere alternativ til Pro V1, og minst like bra, kanskje bedre for noen spillere!
Når den koster det samme er det litt teit :)

I USA koster et dusin Pro V1 ca 400 kroner, mens Snell koster 239,- kr.
Her koster et dusin pro V1 ca 400 kroner og Snell golfballen 399 kroner skjønner ikke helt prisettingen til Onlinegolf....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ny Golfball

Post by kevin »

De er vel eneste butikk i Europa som har det merket. Skrev ihvertfall det på FB-siden sin i sommer.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

Ja, okok, ja hvis man er den eneste kan man sikkert ta mere, men nordmenn er jo latterlige vanedyr når det gjelder golf uansett, så vanskelig å konkurrere med Titleist tenkte jeg :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny Golfball

Post by furu »

Jeg har diskutert denne og andre baller med både produsentene i hhv. USA og Australia, og folk her hjemme. Problemet er at man får ikke rabatter hos dem. Samme hvor mye man kjøper inn, blir prisen lik eller tilnærmet lik. De har mindre marginer enn de store.

I tillegg kommer dyr frakt og norske avgifter.

Da sitter man igjen med en ball som må prises lavere enn den burde i forhold til innkjøpspris.

Et merke jeg har sett på er Vision fra Australia. De hadde blitt priset høyere enn Pro V1 dersom jeg hadde solgt dem i Norge. En viktig årsak til dette er også at Pro V1 er kunstig lavt priset her. En vanlig proshop tjener rundt 20,- når man selger til 399,-. Det er ikke normalt. Priskrigen på denne enkeltvaren gjør at Norge er i særstilling i Europa på pris på Pro V1 i forhold til generelt prisnivå i landet.

Snell er en meget god ball. Amatørmessig pakket. Tv-shop preg på alt. Men supert produkt. Det er lov å være litt annerledes :)
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

Den er for dyr, Pro V1 er vel de beste ballene og den er jo like dyr nesten.
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Ny Golfball

Post by Knut »

Hei

Jeg er vel grunnen til at Snell er til salgs i Norge.
Når en legende innen ballutvikling kommer med ball i eget navn, er det naturlig å forvente mye og jeg kan garantere at Snell er en toppball som ikke føles dårligere enn noen andre ballmerker.

Samtidig ser jeg at prisen gjør at mange velger safe og dermed Prov1, og det er selvsagt helt greit.
Vi tjener omtrent nadazipp på Snell-ballene vi selger. Vi tok de inn på gøy, for å teste selv og for å se om alternative golfmerker kan utfordre det norske markedet.
Som Furu skriver er det nesten umulig å få noen dealer av aktører uten distributør, så prisen til oss blir omtrent som i det amerikanske markedet. Med frakt, andre innførselkostnader og ikke minst enda et butikkledd, må prisen bli høyere enn i USA.
Det er også riktig at priskrigen i Norge har gjort ProV-prisen kunstig lav. Kanskje lavest i verden.

Hvilken ball som er best kan selvsagt diskuteres. Snell har vel slått ProV1 i flere tester, men det trenger ikke bety noe.
Titleist har en unik posisjon i markedet, men om de er best vet jeg ikke.
Akkurat nå er det vel fire av topp ti på verdensrankingen som spiller Titleist.
Taylor Made, Nike og Callaway er også representert.
Noe som egentlig betyr at alle toppballer er gode.....
Test baller openminded og finn den du liker best.


Knut-Onlinegolf.no
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

Knut wrote:Hei

Jeg er vel grunnen til at Snell er til salgs i Norge.
Når en legende innen ballutvikling kommer med ball i eget navn, er det naturlig å forvente mye og jeg kan garantere at Snell er en toppball som ikke føles dårligere enn noen andre ballmerker.

Samtidig ser jeg at prisen gjør at mange velger safe og dermed Prov1, og det er selvsagt helt greit.
Vi tjener omtrent nadazipp på Snell-ballene vi selger. Vi tok de inn på gøy, for å teste selv og for å se om alternative golfmerker kan utfordre det norske markedet.
Som Furu skriver er det nesten umulig å få noen dealer av aktører uten distributør, så prisen til oss blir omtrent som i det amerikanske markedet. Med frakt, andre innførselkostnader og ikke minst enda et butikkledd, må prisen bli høyere enn i USA.
Det er også riktig at priskrigen i Norge har gjort ProV-prisen kunstig lav. Kanskje lavest i verden.

Hvilken ball som er best kan selvsagt diskuteres. Snell har vel slått ProV1 i flere tester, men det trenger ikke bety noe.
Titleist har en unik posisjon i markedet, men om de er best vet jeg ikke.
Akkurat nå er det vel fire av topp ti på verdensrankingen som spiller Titleist.
Taylor Made, Nike og Callaway er også representert.
Noe som egentlig betyr at alle toppballer er gode.....
Test baller openminded og finn den du liker best.


Knut-Onlinegolf.no
Hei Knut! Og takk for svar!
Jeg skrev ikke det jeg skrev for å tvile på Onlinegolf sin prissetting av denne golfballen, og jeg leser også at du heller ikke forstod meg feil :)
Det er veldig postivt at folk som jobber i den største onlinebutikken her i Norge også verserer på disse forumene, og svarer godt og seriøst på ''tiltale''! :)
Selv kommer jeg uansett til å teste denne ballen, Norge trenger flere utstyrshorer og det er faktisk en god del mennesker i dette landet som bytter sett og utstyr som det skulle vært undertøy!
Har også lest disse testene av denne golfballen, synes det er meget interessant at en nonamer kan komme inn å hevde seg med de store gutta!
Missforstå meg rett! :)
Og beklager at jeg bruker ordet hore i disse forumene, har ikke satt meg inn alle reglene (tror jeg), men til alle som synes det er grovt vil jeg si at i golfsammenheng er det faktisk positivt! :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ny Golfball

Post by kevin »

Kult at det kommer noen nye merker. Ser jo stadig vekk reklame for ballmerker som vi ser lite av her hjemme. Folk er nok veldig vanedyr ja.

Virker som om budskapet er at du skal kunne kjøpe en toppball til en rimeligere pris.

User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

kevin wrote:
Virker som om budskapet er at du skal kunne kjøpe en toppball til en rimeligere pris.

Det eneste som gjenstår er å gjøre den rimeligere
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Ny Golfball

Post by Golfspilleren »

Eventuelt å sette opp prisen til normalt på prov1 :-)
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

Er ikke så lett å si hva som er normalt, siden Pro V1 koster det samme i Norge som i Usa betyr det vel at Pro V1 i Norge er billig! Og at Snell, ihvertfall i begynnelsen er dyr :=
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny Golfball

Post by furu »

Den eneste måten å gjøre Snell billigere, er å få heftig rabatt på innkjøp.

Pro V1 har en litt merkelig status. Mange baller som sikkert er like gode. Alle lager egentlig gode toppballer. Wilson FG Tour. TaylorMade TP. Bridgestone 330. Mizuno MP-S. Det er mye vanvittig bra der ute.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

Golfspilleren wrote:Eventuelt å sette opp prisen til normalt på prov1 :-)
Syns det er dyrt nok som det er 8-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny Golfball

Post by furu »

Norske golfforbrukere kan få seg en overraskelse i årene som kommer. Sportsbransjen varsler 10-20% økning i pris. Golfen slipper ikke unna dette. Et produkt som regnhansken Hirzl har steget fra 249,- til 289,- veil siden sesongstart. Den kan stige mer før neste sesong.

Vi har et usedvanlig urealistisk forhold til hva golfutstyr skal koste. Det er egentlig for billig i dag.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

Da kommer interessen til å falle enda mer, golf er en rikmannssport allerede, hvordan skal unge ha råd til å starte? Blir vel bare pensjonister som får råd tilslutt
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ny Golfball

Post by kevin »

Sett i forhold til kjøpekraft er golf billig i Norge. Men mye har blitt mye dyrere i år, det vil man merke etterhvert. Med tanke på den svake krona, er det ikke unaturlig at prisene øker såpass.

Hirzl hansker kjøper jeg i 3-pack, til 599,-
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny Golfball

Post by liverglimt »

Full rettighet til golf på en god bane her på Gran Canaria koster 1605 € for ett år. Det er mer enn tre ganger prisen jeg betaler for fritt spill og fri range på min lokale klubb i Norge. Golfballer er ingen vits å nevne, dere betaler mye mindre enn vi gjør her.

Norske golfspillere er bortskjemt med lave priser. Jeg selger utstyr dyrere her enn det folket var villig til å betale i Norge denne sommeren. Eneste jeg kan si er billigere her er grep. Rett og slett fordi det byttes mye oftere.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny Golfball

Post by furu »

GolfMickey wrote:Da kommer interessen til å falle enda mer, golf er en rikmannssport allerede, hvordan skal unge ha råd til å starte? Blir vel bare pensjonister som får råd tilslutt
Nei - golf er på ingen måte en sport for de rike. Med mindre du henger på Bogstad hver dag, er det mange år siden det var korrekt.

Helsett for 2-2500. Full spillerett på 18-hulls bane 7100. Det er fakta her i Bergen.

Når det lanseres en ny driver, koster den i kroner og øre mer i Portugal enn i Norge. En portugisisk snittlønn er rundt 6000/mnd. En norsk snittlønn vet jeg ikke, men en god del høyere er den.
Instagram @christianfuru
Post Reply