LET kval 2016

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: LET kval 2016

Post by eivaan »

PlayerG wrote:Er bare å trykke på brukernavnet til Freud, for så å trykke på "Add foe". Da slipper du å se det han skriver. Kan anbefales :)
Herlig!!! Så kan han sitte å kverulere med seg selv...blir nok en artig interaksjon seg i mellom.... ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Det skal spilles et pre-kval til før finalen, i Marokko uka før finalen. Der stiller 69 spillere, og Veslemøy Heramb er en av de. Har liten tro på at hun skal gå videre, men man må jo alltid håpe.

Når det gjelder finalen, så spilles den fra 18.desember. Jeg tror at Engzelius har en bra sjanse på avansement, og at Raastad kan også klare det. Får håpe ikke Marita sliter seg helt ut denne perioden, først 4 runder i Colombia og så rett videre til LPGA-kvalet denne uka. Ikke mye hvile i mellom her, men heldigvis blir det en litt lengre periode fra det kvalet og til LET-kval finalen
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET kval 2016

Post by Pepper »

Veslemøy har visstnok fått trent godt i høst, men basert på de ujevne og tildels svake resultatene hennes i år tviler jeg også på om hun avanserer til finalen.

Når det gjelder finalen så er jeg også enig i at Marita kan klare det, kanskje også Rachel, men de må ha god flyt og litt stang inn for å komme seg inn i det gode selskap.

Det blir spennende for jentene, kanskje ikke minst for Marita som med suksess her står overfor noen valg hun må ta.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET kval 2016

Post by Snowman »

Hadde vært veldig bra om både Engzelius og Raastad klarer LET-kortet, for jeg tror det gir en ekstra positiv effekt for alle å være et skikkelig norsk miljø der ute. Reise sammen, spise sammen, trene sammen, snakke sammen, kanskje mye og i hvert fall noe.

Det at de som lykkes best i hver turnering er de som får oppmerksomheten, det er også noe av bonusen ved å være et større lag. I de idrettene hvor Norge har mange gode, så blir det jo en sånn effekt, typisk at man båser i hvordan Jansrud gjør det når Lund Svindal vinner, eller om Boason Hagen svikter når Kristoff spurter om seier, osv.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET kval 2016

Post by Freud »

Til Moderator: har du sovnet eller synes du det er OK at jeg blir møtt av en slik salve etter et saklig innlegg fra min side:
"At du gidder...tenk å bare være et helvete for andre heile tia, kan du være så snill å finne et annet forum å spy ut den driten din på din forbanna idiot!!!"

Er dette innenfor reglene for hva som godtas her?

Jeg er hverken såret eller lei meg, bare nysgjerrig. Og så lurer jeg naturligvis på hva som feiler avsenderen.....
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: LET kval 2016

Post by eivaan »

Freud wrote:Til Moderator: har du sovnet eller synes du det er OK at jeg blir møtt av en slik salve etter et saklig innlegg fra min side:
"At du gidder...tenk å bare være et helvete for andre heile tia, kan du være så snill å finne et annet forum å spy ut den driten din på din forbanna idiot!!!"

Er dette innenfor reglene for hva som godtas her?

Jeg er hverken såret eller lei meg, bare nysgjerrig. Og så lurer jeg naturligvis på hva som feiler avsenderen.....
Takhøyden er nok rimelig stor her...hvis ikke hadde du blitt fjernet for lenge siden!!! De fleste vet at du har forpestet andre forum tidligere og sikkert enda under nye nicks...Her på forumet er det mange som har en genuin interesse for golf som idrett og i sin helhet, vi kan diskutere og utveksle erfaringer om spillet, utstyr, treningsmetoder, reiser og mye annet samt få oppdateringer/reflekteringer fra turneringer osv. Du er bare ute etter å rakke ned på spillere, trenere og folk i golfnorge samt vi som meningsutveksler her. De aller fleste som skriver her er positive, har innsikt eller er i det minste konstruktive, reflektert og humoristiske i kritikker av spillere osv. De har kjennskap/kunnskap til golf og ønsker å dele av sine erfaringer, lære av andre, få råd og tips om hvordan bli bedre, dele opplevelser og få tips om reiser og baner osv. Du er et NETTROLL med en agenda som er å ødelegge, dessverre så må vi forholde oss til det....når det gjelder meg så feiler jeg vel egentlig ingenting...men jeg er skikkelig forbanna MØKKALEI av slike som deg!!!!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET kval 2016

Post by Freud »

Velkommen til barnehaven. Et slikt forum som du ønsker deg er jo rene idyllen. Finnes ikke andre steder på nettet. Du verden så kjedelig, og så ensformig når alle klapper hverandre på skulderen. Rene menighetsbladet da.
Du har igjen avslørt at du hverken aksepterer ytringsfriheten eller saklig kritikk av våre toppspillere. De skal være fritatt. Slik dulling skjer ikke i noen andre idretter.
Moderator er fortsatt taus. Jeg vil gjerne vite om de uttrykkene som er sitert ovenfor er akseptert her. Dersom de er det, så er det et signal til andre om å bruke dem om meningsmotstandere.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Er du så blåst at du tror noen vil beskytte spillerne mot det du skriver? De hverken leser her inne eller bryr seg en dritt om hva som skjer her. Langt mindre hva du mener

De fleste har nok fått med seg at du kun er ute etter å provosere og skape blest og debatt rundt dine "meninger". Du skulle jo trekke deg, husker du? Hvorfor gjorde du ikke det? Du er jo langt mindre likt nå enn den gang. Men det er jo det du vil.

Jeg er ganske sikker på at flere vegrer seg for å skrive noe positivt om de norske golferne, for det kommer stort sett alltid noe dritt fra deg, hvor du prøver å nedgradere prestasjonen. Det har skjedd et antall ganger, nå sist når Engzelius spilte og når Kofstad spilte 2.steget og gikk videre. Enten så var motstanderne dårlig, eller så var det noe annet. Utifra ditt svært begrensede kunnskapsnivå.

Du bidrar ikke med noe positivt, overhodet. Det er nok heller ikke intensjonen din heller.

Hvis du ikke liker karakteristikkene av deg, kan du alltids rapportere innlegget. Finnes en funksjon for det.

Det finnes andre som er kritiske, noen kamuflerer det, andre er helt åpen om det. Men det finnes bare en som alltid er den negative, kverulerende og provoserende.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET kval 2016

Post by Birdieplayer »

Ganske stor forskjell på lønninger på LET og LPGA, nummer 50 på listene tjente henholdsvis 30.000E mot $350.000.

Basert på interessen rundt de ulike tour'er og inntekter vil valget være enkelt. Men verden består jo også av andre element!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET kval 2016

Post by Freud »

Greit det, Kevin, dine karakteristikker av meg er helt OK. Du bruker ikke skjellsord om meg, i motsetning til eivaan.
Men som den kloke mannen du er, så må du forstå at jeg aldri skriver noe bare for å provosere. Jeg er derfor ikke et nettroll. Jeg skriver alltid for å uttrykke min mening, og jeg unngår ikke ubehagelige sannheter. Det er jo stort sett bare dulling med våre toppgolfere her og andre steder. Jeg deltar på noen fora på nettet, i andre sammenhenger (ikke golf). Der diskuterer vi og er uenige i sak, uten å karakterisere hverandre som person. Der er jeg aldri alene med kritikk, (mange er enige med meg og jeg får mange "likes" - utrolig nok!), for det er kritikk som holder debattfora i live. Når alle er enige, så blir det kun et menighetsblad.

Om Engzelius skrev jeg at hennes resultat i Colombia var null verdt som utgangspunkt for vurdering av hennes kvaliteter og muligheter i LPGA-kvalet. Jeg tror nok du er enig i det.
Om Kofstad skrev jeg etter runde 2 at "løpet er kjørt", og jeg fikk rett. Senere skrev jeg dette om ham:
"Trenger ikke analysere det. Han var/er ikke god nok. Eller sagt på en annen måte: de fleste konkurrentene hans var bedre enn ham. Så enkelt er det. Kofstad har selv sagt at han er "vanvittig god" når han er i form. Da var han vel ikke det denne helgen. Feigt å trekke seg når man ikke er syk."
Noe annet "negativt" om Kofstad har jeg ikke skrevet.

Jeg står ved hvert ord av dette. Sannheten er jo at han ikke var god nok. Er det galt å si det? Og er det galt å sitere hva han har sagt om seg selv? Ellers tror jeg du har rett i at ingen her bryr seg om det jeg skriver (men det burde de). Jeg tror heller ikke at noen av toppspillerne leser dette forumet.

Jeg angrer på at jeg skrev at jeg skulle trekke meg. Det holdt noen uker, men så måtte jeg inn i manesjen igjen. Dersom noen ikke skriver her fordi jeg gjør det, så er det fullstendig latterlig og infantilt. Bare barn som blir sinte og lei seg når de ikke får viljen sin. La være å lese det jeg skriver, så får dere ro i sjelen.

Sitat Ibsen (i "En folkefiende"): "Den sterkeste mann i verden, det er han som står mest alene".
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: LET kval 2016

Post by Eaglespree »

Om alle andre er dumme, er det på tide å se seg i speilet....
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET kval 2016

Post by Freud »

Du klarer vel å få noe mer ut av deg enn det?
Ikke "dumme", men unnvikende.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Strålende runde av Heramb i Marokko i dag
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET kval 2016

Post by GolfMickey »

T2, strålende
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Ingen god start i dag, har blant annet en trippelbogey. http://ladieseuropeantour.com/?tourname ... ualifier-b
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

86 runde i går og 81 runde i dag. Laaangt unna avansement. Utrolig forskjell fra 1.runden hennes

Emily Talley fra USA som Norsk golf skrev om nylig, gikk videre med et nødskrik.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Raastad og Engzelius skal i ilden fra i morra. Topp-30 er det som gjelder

http://ladieseuropeantour.com/?tourname ... qualifying
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Raastad -2 etter 3, mens Engzelius er +1 etter 6 hull. De spiller samme bane, Amelkis
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET kval 2016

Post by GolfMickey »

Raastad på -4 nå, på vei mot en sold runde.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET kval 2016

Post by Pepper »

-5 på Rachel og i delt ledelse er en kanonstart for henne! Moro med eagle!

Marita slet en god del mer med sine +3 og 5 bogeys. Hun er foreløpig 3 slag bak cutgrensen, så der er det åpenbart en jobb å gjøre.

Men det er mange hull igjen å spille, og mye kan skje.
Post Reply