LET kval 2016

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET kval 2016

Post by GolfMickey »

Sterkt av Raastad satser på ny eagle i morgen :D
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET kval 2016

Post by Snowman »

Heller en fugl og en fisk enn to padder i midten!

Dvs. heller en som greier kortet og en som misser cut, enn å ha to stk som havner mellom kvalgrensen og cutgrensen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

+1 på sine første 9 i dag for Rachel. Engzelius er +1 etter 3
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Det ble +1 på RR og hun faller ned til 19.plass. Etter en bra første ni for ME, ble det tyngre på hennes siste ni. Men gikk 1 under, og er 1 slag bak cut-grensa. Kanskje det blir enda bedre i morra?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET kval 2016

Post by GolfMickey »

Synd med den doble i starten der, imorgen blir det ny knallrunde:)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

71 for ME i dag også. Hun klatrer noen plasser. 75 på RR, hun faller til 32.plass. Bør under par i morra for å holde følge
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET kval 2016

Post by Pepper »

Hvis livescore er riktig fikk Marita en firpel på hull 10 i dag, da raser hun nedover listene og er 3 slag bak cut-grensen. Den svir nok godt, tipper det ryker litt ut av ørene til Marita nå!

Rachel er på par for dagen etter 9 hull og beholder sin posisjon.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: LET kval 2016

Post by liverglimt »

En snowman er alltid kjedelig. Hun fortsetter med pluss istedet for minus så Marita er nok ute.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Synd det, men virker veldig ustabilt for tiden.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET kval 2016

Post by GolfMickey »

Kjempesynd kvadruppel er djevels verk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Dårlig avslutning på RR i dag. Nå ligger hun nok litt for langt bak kval-grensa, men med en runde som 1.runden kan hun klare det.

ME er veldig skuffet over sin avslutning. Hun lå greit an i ni hull i dag, men hull 10 ødela alt. Da måtte hun bli enda mer aggressiv på sine siste hull, og det hjalp ikke det heller. Slet mye på greenene alle dagene.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET kval 2016

Post by Pepper »

Rachel er på par etter 7 hull i dag, da ser det dessverre nokså mørkt ut med mindre hun får superscore på de siste 11 hullene. Fortsatt 4 slag opp til kortet.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET kval 2016

Post by Snowman »

Gratulerer, Island, velkommen inn i det gode selskap ! Her er dama de fikk inn, Olafia Kristinsdottir:

Image
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET kval 2016

Post by kevin »

Det ble +2 i dag og Rachel havner langt unna et kort. Blir nr.60 og får en veldig begrenset kategori på LET. Hun kan kanskje spille 3-5 turneringer om hun er heldig. Spesielt tidlig i sesongen. Får satse på topp-5 på LETAS neste år.

Norgesvennen, Emily Talley, klarte kortet med glans. Hjalp å lade opp i Norge altså :lol: http://www.norskgolf.no/artikler/nyhete ... a-til-oslo
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET kval 2016

Post by GolfMickey »

Syns at det ikke holdt inn etter en sånn god førsterunde for Rachel.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET kval 2016

Post by Pepper »

Jeg hadde ikke akkurat forventet at de norske jentene skulle greie kortet, selv om håpet var der.

Rachel startet veldig bra, men de neste rundene viste vel egentlig hvor nivået hennes stort sett er.

Marita spilte ikke opp mot sitt beste, og har vel knapt gjort det i år, i hvert fall har spillet hennes vært ujevnt. Hull 10 på hennes sisterunde ble uansett ødeleggende for turneringen for hennes del.

Så da ble det dessverre slik at ingen av de klarte kortet. Begge kjempet så godt de kunne og spilte mye bra golf, men dessverre holdt det ikke i dette selskapet.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET kval 2016

Post by Snowman »

Pepper wrote:... men dessverre holdt det ikke i dette selskapet.
Tidligere i innlegget ditt skrev du om jentene selv, og der følger jeg deg, greie observasjoner og betraktninger!

Så jeg syns vi bør holde det der, dvs. tenke at det er helt opp til dem selv å levere, og at de har inne det som skal til for å kunne greie det. Så det er ikke selskapet sin skyld. Selskapet var akkurat passe fint for dem, bare de selv hadde hatt litt mer å gi på dansegølvet!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET kval 2016

Post by Freud »

Slikt dårlig resonnement hadde jeg ikke ventet av deg, Snowman.
Naturligvis er turneringens sammensetning og kvalitet helt avgjørende for hvordan alle deltagerne gjør det. Eller mener du at våre to hadde endt i samme posisjon selv om feltet hadde vært både sterkere og svakere?
Det er heller ikke hold i det du skriver om at våre "har inne" det som kreves for å greie det. Det vet ingen av oss noe om. Det betyr vel da at de hadde uflaks i en turnering over hele fem runder? Det er på tide å slutte med den evige unnskyldningen for norske proffer: "Han/hun har det som skal til for å hevde seg, men får ikke ut sitt potensiale".
Litt mer realisme og ærlighet hadde vært bedre for norsk toppgolf.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET kval 2016

Post by Snowman »

Har jeg påstått at noen har hatt uflaks her?

Jeg har drevet idrett hele mitt liv, i flere idretter på ulikt nivå. Noen av dem er som golf, dvs at moststanderne ikke står i veien. Jeg konkurrerte i bowling en del år, og det er også eksempel på en sånn type idrett, hvor du konkurrerer med andre, men hvor det bare er deg selv, kula og kjeglene det handler om.

I en sånn idrett nekter jeg å bortforklare egne poengsummer med om motstanderen var god eller dårlig. Jeg visste om egen kapasitet, i helt målbare størrelser, og jeg visste også hvor medium- og bunnivået mitt lå. Så måten jeg skrev på i innlegget over her, det er ut fra hvordan jeg selv vurderte egne prestasjoner. En 200-runde var en 200-runde uansett motstander, og tilsvarende oppover og nedover.

Spiller en norsk golfer dårligere enn vanlig på hvilken som helst scene, for meg handler det mest om å lære seg selv å mestre situasjonen, dvs selvinnsikt, selvkontroll, mental styrke. Det handler IKKE mest om selskapet, motstanderne.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET kval 2016

Post by Pepper »

Marita og Rachel spilte ikke godt nok til å få LET-kortet, enkelt og greit. I mine øyne holdt det derfor ikke i dette selskapet slik resten av "selskapet" leverte.

Det er opp til de selv å levere, og "selskapet" er ikke bedre enn at de hadde en fair sjanse. Det er selvfølgelig ikke resten av startfeltets skyld at Marita og Rachel ikke klarte oppgaven. Dessverre leverte de ikke godt nok til at sjansen ble tatt vare på.

«at de har inne det som skal til for å kunne greie det» kan hende, og jeg håper det er riktig, men så langt gjenstår det å se.
Post Reply