Eirik Tage Johansen på ET 2010

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

ETJ spiller denne uken :!: Merkelig egentlig, å spille på ET men egentlig nesten aldri spille.......

Det er klart for den prestisjetunge Avantha Masters i New Dehli på DLF G&CC. Nei, jeg mente ikke det med prestisjetung ;) Golf i India er i sterk vekst. Dette er ETs forsøk på å erobre et marked med enormt potensiale.

Jeev Milkha Singh stiller selvsagt til start på hjemmebane. Med bare fire spillere ranket som #100 eller bedre er det rett og slett dårlig kvalitet på dette feltet. Tjene penger ETJ? Nå har du sjansen. Jeg skal allikevel ikke undervurdere hvor høyt nivået er på ET. Kan nevne Clarke, Derksen, Larrazabal, Huldahl, Danny Lee, Drysdale og Zanotti. Keith Horne er en spiller i brukbar form. Bhullar har gjort det sterkt på Asia Tour og spiller nå på hjemmebane. Skal jeg komme med et tips så blir det Bhullar.

ETJs blogg kan dere lese litt om hans inntrykk av India så langt. Liker forøvrig hans blogg bedre enn HBs. ETJ skriver mer når han først skriver. HB kommer med noen til tider kryptiske meldinger som ikke sier så mye for andre enn dem som kjenner ham. Begge har vært litt lite flinke til å oppdatere i det siste. Dårlig form :arrow: dårlig spill :arrow: dårlig blogg :lol:

Vi ønsker ETJ lykke til i India. Ikke spis lokal tandoori rett før du skal spille :!:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by kevin »

Er endel andre merriterte spillere her også,som Siem og Havret som er klassespillere. Men er nok riktig som du sier,feltet er ikke spesielt bra totalt. Og det er fyllt opp med masse spillere fra Asia touren,bla mange fra India.
Randhawa fra India har 7 topp 3 plasseringer på ET de siste årene,pleier å prestere bra på den siden av kloden.

Her bør absolutt Tage kunne klare en topp20 plass,hvis han får ting til å funke. Han spiller så sjelden så det er vanskelig å spå så veldig mye om spillet hans,er reltivt ujevn.

Bloggen hans er morsom,skråblikk på livet som proff. Men som du sier,dårlig spill= lite blogging.

Håper han knaller til denne uka og får nyvunnet selvtillit,euro på konto og mye moro
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Han ligger på par etter åtte hull og det er T52. Mulig å score bra på front 9. Siem som leder på -8 hadde -5 på front.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by kevin »

+3 i dag og ingen bra start dette,ligger rundt 100.plass. Han må nok bedre seg med minst 4 slag i morgen tror jeg for å klare cut.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Å reise til India og så misse cuten med stil er ikke bra. Han har spilt inn €5.300 i 2010. Reiseregningen til Sør-Afrika og India er sikkert vesentlig høyere.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

3xbogey og 4xbirdie i dag. +2 totalt betyr foreløpig T91. Cuten går på par.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by kevin »

Tage hørte på meg og gikk på 71 i dag,-1 under. Cut er på par for øyeblikket,så +2 kan se litt mye ut men er lov til å håpe på et mirakel
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Det er ikke bare HB som spiller denne uken. ETJ har fått plass i Maybank Malaysian Open på Kuala Lumpur G&CC. Spilles selvsagt 4-7 mars.

En god del kjente spillere i feltet men som jeg nevnte i Honda-tråden så har noen fra ET prioritert PGA denne uken. Kjeldsen, Fasth, Clarke, Chopra, Strange, Søren Hansen, Jaidee, Rock, Wood, Wall - det er nok av gode navn på listen allikevel. Kan også nevne talentfulle Sam Hutsby og Danny Lee. To meget gode spillere som kanskje får sitt store gjennombrudd allerede i år. Det er selvsagt alltid noen asiatiske spillere som hevder seg når ET kommer på besøk. Kan nevne Phadungsil, Bhullar, Randhawa, Que og Marksaeng. ETJ skal virkelig få noe å bryne seg på her.

Jeg må si at jeg syns det er mer talent på Europatouren. Unge spillere som spiller med hjertet og viser alt fra verdensklasse til grønt kort-takter i samme turnering. Typene er mer spennende enn på PGA Tour. Ikke bare liker jeg sendingene bedre da de faktisk viser golf (i motsetning til Golf Channel sine sendinger) men spillerne appellerer også mer til meg.

Også denne turneringen kan følges på internett på denne linken.
Instagram @christianfuru
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by Stiffa »

Elendig start at Tage :!: 1 dobbel, 4 bogeys og bare 1 birdie. Altså 5 over etter første runde.
Han har kun 5 spillere bak seg på resultatlisten. Blir veldig overrasket hvis han får spille med enn 2 runder denne uken :geek:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Har akkurat slått på sendingen og sjekket resultatlisten. Du har helt rett Stiffa, det blir med to runder for ETJ. Det overrasker meg egentlig ikke men litt skuffende er det allikevel.

Vi kan bare håpe på at det blir bedre når våren kommer og han skal spille i Europa. Er kanskje mer stress og påkjenning for spillere som ham å reise halve jorden rundt. Sikkert mye tanker om penger og kostnader i hodet.

For å være realistisk så er nok toget gått for ETJ. Problemet er ikke at det er mangel på muligheter til å spille inn penger men at han rett og slett ikke er i nærheten av å vise godt nok spill til å tjene nok for å beholde kortet.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Sinnsyk storm i Malaysia. Runden er avbrutt og blir sikkert spilt lørdag. Da kan ETJ si at han ikke måtte reise hjem på fredagen :lol:

I dag rakk han 5 hull;
1 x bogey
2 x birdie
1 x par
1 x dobbel bogey
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by kevin »

ETJ er med i neste ukes startfelt i Malaga,Open de Andalucia de Golf på Parador de Málaga Golf. Spent på å se hvordan han presterer det,ser ut til å være et bra startfelt også
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Ja, da er det klart for Open de Andalucia.

ETJ slår ut kl.09.10 og spiller sammen med Coltart og Etchart. Coltart er en bra spiller, Etchart vet jeg ikke noe om.

Jimenez er utvilsomt det store navnet i Malaga denne uken, men vi finner mange andre svært gode spillere på listen. Kjeldsen, Dougherty, Quiros (godt å se ham tilbake i Europa :D ), Fernandez- Castano, F.Molinari og Noren er blandt spillerne som nok kommer til å få litt ekstra oppmerksomhet.

Nettsendinger finner du her.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Grei dag på jobben for ETJ. En runde på par (70) betyr foreløpig T56. Ettermiddagspuljen er ute nå så han kan selvsagt falle litt.

1xdobbel
2xbogey
1xeagle
2xbirdie

Andre som er ferdig for dagen;
Jimenez +1
Oosthuizen -3
Hutsby -3
F.Molinari -2
Ilonen -1
Dougherty +2
Willett +4

Paul Lawrie leder på -5. Kjeldsen er forøvrig -5 etter 11 hull.

Jeg håper virkelig at ETJ klarer cuten denne uken. Jeg har ingen tro på at han beholder kortet men det hadde vært godt med en opptur.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by AkE »

Utrolig, er ikke det andre turneringen han blir disket på i år?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Stemmer det AkE. Han førte opp feil score fordi han trodde banen var par 72 når den egentlig var 73. Denne gangen har han vært for snill. Han skulle gjort spilleren oppmerksom på det underveis, eventuelt kontaktet dommer.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by Grønne greener »

Furu har helt rett. Det spiller ingen rolle hva han summerer. Det er ikke hans ansvar å summere men turneringskomiteen sitt ansvar.
Han har nok skrevet feil score på et hull. Med vilje.
Jeg har egentlig ikke så veldig stor sans for spillere som stiller opp i turneringer og ikke fullfører når de spiller dårlig.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Ny sjanse for ETJ denne uken. Madeira Islands Open spilles på spektakulære Porto Santo Golfe. Noen utrolig fine hull på denne banen. Litt forblåst og ikke det beste startfeltet. De spiller tross alt på en liten øy midt i Atlanterhavet samtidig som Masters spilles i USA. Men det er en severdig turnering som jeg skal følge på Viasat Golf.

I fjor fikk Tano Goya sitt gjennombrudd her. Blandt de bedre spillerne i feltet finner vi Hoey, Hutsby, Del Moral, Jeppesen og Besseling. Ikke det helt store altså, svakere enn i fjor. Det bør absolutt være mulighet for ETJ her så lenge han klarer å unngå å bli disket........

Og til slutt en gledelig sak - Jan-Are Larsen skal også spille på Madeira :D

ETJ starter kl.10.50 og spiller med Slattery og Bond.
JAL starter kl.11.00 og spiller med to portugisere, Santos og Melo.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eirik Tage Johansen på ET 2010

Post by furu »

Liten opptur for ETJ i dag. Gikk på -1 med 6xbirdie (meget bra), 2xbogey og desverre en trippel på #4. Det betyr T38 og han ligger like foran JAL som gikk på par og ligger på T59 (4xbirdie og 4xbogey).

To nordmenn innenfor cuten i en turnering på ET :D Labert nivå på feltet men allikevel en solid forbedring dersom begge spiller i helgen.
Instagram @christianfuru
Post Reply