"Nye" Norsk Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

"Nye" Norsk Golf

Post by furu »

Da er det snart klart for første utgave fra ny utgiver. Jeg liker golfblader og har litt forhåpninger til at dette skal bli ok. Stilen på "den gamle versjonen" var grei men mye ble ødelagt av måtene fremtredende personer i og rundt bladet valgte å få fram sin mening. Merkelige ledere, rare kommentarer til leserbrev og en håpløs spalte på sistesiden.

De har laget profil på Facebook.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: "Nye" Norsk Golf

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg har egentlig vært godt fornøyd med bladet i alle år, selv om det relativt ofte ble mye oppgulp til tider ( De som leser Motor fra Finansavisen hver lørdag vet hva jeg mener når jeg sier det ofte er mye oppgulp). Brukte sjelden mye tid på leserinnlegg og annet kjas. Det var utstyr, bane-reviews og instruksjonssidene som fanget mitt fulle fokus.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: "Nye" Norsk Golf

Post by furu »

Fikk bladet i posten i dag. Egentlig mye det samme som før men selvsagt uten de faste spaltene - til glede for svært mange.

Bra stoff på instruksjon.
Intetsigende på utstyr.
Altfor mye om Tiger. De har feilbedømt denne, tror folk er veldig veldig lei av saken nå.
Spalter fra Scheie, Pettersen og Kracht. Blir dette fast så er det supert.

Helt greit blad altså. Det vi helt klart må ta opp i en egen tråd er det de skriver om "Nye Golf-Norge".

En ting de også bommer på - å anbefale en bane utenfor Tallin som åpner i slutten av april er vel strengt tatt ikke den tyvstarten de sier ;) Flisespikkeri fra min side :)
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Nye" Norsk Golf

Post by kevin »

Er i utgangspunktet glad for "alt som er nytt". Hjemmesiden er bra,sikkert endel som kan bli bedre. Bladet kom i går her og,ikke helt gjennomlest ennå.
Men helt enig i Tiger-saken,den er jeg og sikkert drittlei,ingen vits å vie den så mye plass synes jeg.

Litt dårlig "dagsaktuell" research ang baner som åpner tidlig både innenlands og utenlands og ja,spesielt siden det er en sånn spesiell vinter i år. Den artikkelen er nok veldig generell
Bladet er fint,bra layout,greit antall annonser synes jeg. En bra start synes jeg. De har også lovet å legge bladet ut på nett i sin helhet,slik at man kan lese det i arkiv slik man kan
med svensk golf på golf.se

Instruksjonsartiklene med Suzann er bra,og bra at det finnes videoer på nettsiden.

En god start synes jeg,hakket bedre enn det gamle,men ikke mye revolusjonerende mye bedre
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: "Nye" Norsk Golf

Post by Golf »

Hvorfor ha ikje jeg og flere jeg kjenber mottatt bladet enda?
Blir det distrubiert med avisen?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: "Nye" Norsk Golf

Post by furu »

Jeg fikk det i postkassen. Vet at noen har fått det levert med avisen. Ser ikke noe "system" i hvordan det sendes ut og når. Jeg sender en mail til dem og spør hvordan utsendingen foregår.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Nye" Norsk Golf

Post by kevin »

Ja det blir distribuert med avisen,derfor fikk de som har morgenavis det først. Jeg har ikke avis og fikk det litt senere,les mer på http://www.norskgolf.no/node/141]norskgolf.no
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: "Nye" Norsk Golf

Post by Kaffekannen »

Jeg må innrømme at jeg så langt er litt imponert over "nye Norsk Golf" på nettet. Siden virker levende og oppdatert og har gjort seg fortjent til daglig besøk. layoutmessig er den oversiktlig og intuitiv. De bommer litt på overdreven fargebruk som virker distraherende, men takket være få og enkle faner så blir det ikke for rotete. Det jeg savner er mer oppdateringer om hva NGF står for og prosjekter etc. de jobber med.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply