Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Da har jeg gjennomført første time med Knut og førsteinntrykket er veldig positivt. Han sier mye det samme som Tim, men forklarte det bedre og ga meg mer konkrete "knagger". Jeg likte veldig godt at timen er i simulator med målinger på svingen. Etter et par svinger kunne vi kjapt se hvilke problemer jeg har. Høy hastighet i sving, men liten smashfaktor(hastighet i balltreff) sier helt klart at jeg bruker (kjempe)kreftene :lol: mine på feil sted. Jeg kommer i tillegg utenfra og inn og har åpent køllehode. Dette er jo ting jeg kan lese fra simulatoren selv, men det mer interessante er at Knut kjapt så hvorfor. Utenfra og inn skyldes, blant annet, at jeg starter svingen med armene i stedet for hoften. Dette fører også til at jeg bruker mye krefter tidlig i svingen og ikke ikke har toppfarten når det teller.

vi gjorde dermed noen endringer med en gang.
Bredere benstilling av to grunner.
1. En tydeligere vektoverføring til høyre i baksving og mot venstre i det jeg starter fremsvingen.
2. Mer balanse.

Så knakk vi håndleddene bittelitt tidligere i baksving og brukte mye mer skuldervridning.

Selve hoftevridningen og vektoverføring mot venstre skulle jeg overdrive heller enn å underdrive som jeg gjør i dag.

Etter et par semitreff og tull begynte jeg å få dreisen på det og det var deilige balltreff som kom. Slo 7i jevnt 150 meter og var helt oppe i 170 når jeg la på litt ekstra. Jeg kan nok med fordel slappe av litt mer og bruke mindre krefter og mer teknikk, men det kommer vel etterhvert. dette var i alle fall kjempegøy og jeg gleder meg til neste time.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Etter en nedtur av en simulatorrunde i midtuken fant jeg tid til en protime med knut i dag. Var litt knotete i starten og jeg svingte mye med armer og lite med skuldre. Fikk etterhvert funnet en rytme som jeg var fornøyd med. Jeg må faktisk tenke at jeg skal komme innenfra og ut og jeg må passe på høyre albue for at jeg skal få noenlunde rett svingbane. Finishen begynner å bli bedre, men jeg har en del å gå på når jeg gjelder balanse og når det gjelder release(og selvsagt det meste annet men jeg har tross alt 18 i hcp). Ble stående og slå en stund etter at timen var ferdig og fikk bedre og bedre følelse. Brukte mye mindre krefter og lot etterhvert gjennomsvingen komme veldig naturlig. Så bra gikk det at jeg spilte 18 hull og på wahihi Island(noe i den retningen). Her spilte jeg på 78(par 72) uten en fridropp eller mulligan :lol: :lol: . Fire birdier ble det hvor jeg satte putten på to av dem og hadde under en meter gimmie på de to andre :lol: Nå vet jeg at det er lettere på simulator enn i virkeligheten, men jeg var i fairway nesten konstant og spilte mye jern. Jeg slo heller ikke en eneste wedge i taket og gikk med samme antall baller som jeg kom med(noe som ikke er så selvfølgelig som man skulle tro ;) )
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Kongerunde i simulator i dag. Scoren var ok+(85 slag på bay hill på 6 fot gimmie), men det var nærspill innendørs som sviktet. Noe jeg ikke tar for seriøst da det skal terpes på utendørs. Den store gleden i dag var hvor stabile mine nye lengder er:

56* - 60
54* - 70
50* - 90
P - 105
9i - 115
8i - 125
7i - 137
6i - 150
5i - 165
hybrid - 175-185
3w 190 -205(jepp, endelig over 200 med 3w :mrgreen: )
driver 205+(minst stabile på lengde nå ettersom den varierer fra 205 - 250)

Jeg kommer nå kun 0-3 grader utenfra og har fått lukket køllehodet på riktig sted. Finishen er i bedre balanse og vektoverføringen kjennes mer riktig. Dermed har jeg fått en lavere ballbue og jeg slår ikke i taket på simulator(ikke en gang med fullsving på 56*). Nedjusterer mitt hcpmål for sesongen til 12 :twisted:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

ble 2 timer i sim i dag med en kompis. Spiller stabilt godt for tiden. Spilte 83 på torrey pines som må sies å være bra. Hadde dessverre en trippel på siste . Lengdene er fortsatt stabile men lukker av og til køllehodet litt tidlig(for mye håndledd) som fører til liten pull venstre. Ikke noen krise, men føler det er slurvete. Håper at slagene sitter like bra når utendørssesongen starter. da kan det bli en veeeldig morsom sesong.

PS: Northug sin spurt er noe av det råeste jeg har sett. Heia Norge
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble sim i dag etter en uke med forkjølelse. Spilte sammen med Furu og spillet var ok+. Litt for mye feilslag innimellom ødelegger helhetsinntrykket. Ting å ta med seg fra dagens økt.

i3 er ubrukelig for meg...
gode og stabile slag med i6 til pw på lengde og retning
Vinglete håndledd ødelegger ethvert slag
Nike driveren min bråker enda mer innendørs og er nok regelrett skadelig for hørselen
Furu sine Adams er så overlegne mine egne køller at det er litt pinlig

Dagens høydepunkt: Prøvde Furu sin i6 og slo greit 170 meter pluss. Adams A4 er lagt til over potensielle nye køller som skal testes i USA. 18 dager til avreise :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Du var mer stabil enn meg i dag men det hjelper ikke så mye når jeg var skikkelig dårlig. Føler allikevel at vi begge to har noe på gang. Du har utviklet deg voldsomt teknisk og ser jo lengder som var helt utenkelige i fjor. 10 baller med min 6i der tre av dem var 174 meter + og innenfor 2-3 meter spredning - det var imponerende. Når du også får deg en driver du er mer stabil med - som du var med R9 i fjor - så går dette glimrende.

Er sikker på at snart så sitter alt. Spiller noen baner på turen din til USA, får en haug med inspirasjon og spilleglede og får ut potensialet ditt.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble ny runde på sim i dag. ikke så mye nytt å melde bortsett fra at svingen sitter og at jeg har lært meg å putte på sim. Spilte 2 stk 18 hulls runder sammen med en kompis. 8 over og 12 over på spyglass hill og banff springs uten gimmies er jo helt fantastisk hvis det hadde vært i virkeligheten, men jeg tror jeg er ett stykke unna de scorene fremdeles. Har seriøst behov for gress under beina snart. Er ikke ofte jeg jubler over mørke skyer i horisonten, men gjør det nå 8-)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by AkE »

Støtter den med mørke skyer i horisonten, men kommer de så er de vel fulle av snø.. Har aldri sett så på yr og storm.no så mange ganger pr dag i forhåpning av at det skal bli varmere.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Kan forøvrig melde at jeg har gjort Kaffekannen motebevisst :D Etter forrige runde på simulator fikk jeg beskjed om at det matchet dårlig med to blå Rocket Tour headcovere og et svart/rødt Callaway Diablo i en gul/svart bag :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Kan forøvrig melde at jeg har gjort Kaffekannen motebevisst :D Etter forrige runde på simulator fikk jeg beskjed om at det matchet dårlig med to blå Rocket Tour headcovere og et svart/rødt Callaway Diablo i en gul/svart bag :lol:
Maks 3 farger er jo standard hvis man skal holde et visst nivå. I tillegg bør man passe på at tilbehør, eller accessories om man vil, matcher i farge og i tekstur.

Motebevist hilsen kaffekiki sørum
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

I rule :D

Spilte min beste golf noensinne i dag, selv om det var på sim. Spilte 3 stk. 18 hulls runder på 1,5 timer og det gikk helt fantastisk sett under ett.

først Pinehurst #2: Spilte denne som oppvarming. Spilte de lange par 3 hullene flere ganger med forskjellige køller(hybrid, i4, i3) for litt testing. Gikk til slutt 10 over, men det blir ikke reelt

Torrey Pines: Spilte på 12 over med 6 gimmie. Spilte egentlig ganske bra, men 38 putter er rett og slett dårlig. Slår veldig rett med alle køller og klarer å repetere lengder på et helt annet nivå enn for 2 måneder siden

Doral/Blue Monster: første gang jeg spiller denne banen og for en runde. 74(par=72) slag med 3 birdies, 10 par og 5 bogey. Fikk skikkelig sus på driveren og snittet på 210 meter på utslag med lengste drive på 256 meter. 256 meter var forøvrig på det 18 hvor jeg måtte ha ca 200 meter carry over vann. Innspillet var ikke allverden men siden jeg satte en 16 meter putt med kraftig break for birdie på siste kan jeg si jeg gjorde det for show.(jeg forsøkte forresten å printe ut scorecard og statistikk, men printeren var ikke koblet til :cry: )

Hvis jeg klarer å være bare såvidt i den noenlunde perifere nærheten av det nivået jeg spiller på sim når jeg kommer utendørs blir dette en kongesesong :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Fant akkurat ut at det er Blue Monster PGA er på denne uken og golfnews.no skriver dette om banen og spesielt hull 18:

"The Blue Monster i Miami er som navnet sier et monster av en bane. Dette er den andre WGC turneringen for året etter WGC Accenture Match Play Championship.

Banen ble en del av TPC systemet i november 2009 og banen er en av de vanskeligste på touren. Spesielt det 18.hullet er meget vanskelig og hadde en snittscore på +.479 i fjor. Det holdt til en 2.plass på oversikten over de vanskeligste hullene i 2009."

----------------------------------------------------------

Nevnte jeg at jeg fikk birdie på det hullet i går :lol:
(ja, jeg vet at Sim ikke er virkelig)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by kevin »

Vijay Singh ledet på -6 i går før han kom til hull 18...den gikk midtfjords. Droppa og slo lang til høyre,måtte over bunker til greenen,altfor kort,to-putta for DB. Så du kan være fornøyd ja,selv om de kanskje gikk fra tees lengre bak enn deg. Og det blåste 16-18 mph. Men grattis med flotte sim-runder,lover godt dette for sesongen som starter snart
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Var på utendørs range for første gang i 2010 og det kan kort beskrives som en jævlig kald opplevelse. Rangen på Sotra ligger på noe som minner om et svaberg til fjells og det sto stiv kuling midt i mot. Har faktisk smerter på venstre siden av hodet fremdeles nå tre timer senere :(

Den nevnte vinden og de ca 3 gradene celsius gjorde også at alle forhåpninger om å verifisere lengde ift. simulator var nytteløse. Noen svar ble det likevel:

poengjern(6-pw): Fremdeles noe høy ballbane, men lavere enn før vinteren. Kan i større grad enn tidligere shape ballbanen(f.eks. punch) gjennom å flytte ball i stance og endre finish. Ballene går stort sett rett med en liten fade som jeg fint kan leve med. Av 40 slag var det to slag jeg vil kalle bomslag(en shank og en pullhook), ca ti som var med mindre gode balltreff(utenfor sweetspot) og da resterende som jeg var godt fornøyd med. Vanskelig å si noe om lengde ift. i fjor, men jeg slo 9i fint forbi 100 metersboksen i kraftig motvind og kaldt vær.

powerjern(5-3): Gode balltreff for det meste. høyere ballbane på disse jernene enn jeg hadde sett for meg, men føler meg samtidig veldig sikker på at jeg klarer hvert slag. De lengste 3i var godt forbi 150 meter(170-190) men det var vanskelig å se landingen grunnet snø :D

Driver: Slo jevnt over 200 meter med driver i motvinden som jeg er veldig fornøyd med. Slo ca 20 slag og hadde kun en skikkelig dårlig sving som ga en slice i skauen. de resterende var innenfor ca 15 meter i lengde og bredde.

3 wood: Orlimer 3w med senior flex skaft selges ekstremt billig. Egentlig vil jeg ikke ha penger for den så hvis noen gidder å hente den skal de få den. Det er egentlig heller ikke nødvendig. Bor du innenfor grei distanse skal jeg levere den til deg gratis. Kanskje jeg spanderer en pepsi også hvis du tar i mot ;) :

Wedger: Det var deilig det. Sotrarangen har en matte med noe som minner om litt våt rough. perfekt for wedgetrening. Var litt spent på om omleggingen av svingen ville påvirke kontrollen jeg har over wedgene. Helt motsatt var det heldigvis. Det at jeg har fått bedre kontroll over håndledd gjorde at jeg i større grad enn tidligere kunne leke meg med spinn, lengde og ballbane. På 3 etterfølgende slag klarte jeg å spinne ballen bakover, til høyre og til venstre mot 50 meters boksen slik at alle ble liggende innenfor 2 meter. På det fjerde slaget la jeg ikke inn spinn og traff like godt boksen etter en liten sprett foran :mrgreen:

Alt i alt var det nyttig å se litt på ballens oppførsel i friluft og det var betryggende at det simulatoren har vist ikke var hakkandes gale. Neste gang jeg reiser ut der skal jeg pakke meg bedre inn, for det var gruelig beinkaldt.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

En liten time på Sim i dag. Blir flinkere og flinkere til å spille på simulator. Håper det også betyr at jeg blir flinkere og flinkere til å spille golf. Spilte Doral på +1 og Harbour bay(?) på +4. Har slitt litt med hybriden min i det siste, men tror jeg har funnet ut av den nå. Noen dårlige utslag med driver trekker ned den optimale følelsen i dag. På Harbour hadde jeg fem birdies, men fikk dessverre 2 doble + en del del enkle bogeys som følge av rufsete utslag. Det går på konsentrasjon tror jeg. Spiller forresten med min gamle Ben Ross Driver nå med relativt mykt skaft. Orker rett og slett ikke lyden av Sumoen min innendørs lenger :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Glemte å ta med at jeg kikket litt ekstra på svinghastighet i dag. Grei informasjon å ha når man ser etter nye køller. Stivheten på skaftet henger gjerne tett sammen med køllehastigheten.

Jern: ca. 90 til 99 mph
Driver: 107 til 118 mph

Vet ikke hvordan dette og om det skal være høyere/lavere, men det gir meg i alle fall et grunnlag
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Bridgestone setter grensen for "lav" hastighet ved under 105mph når de anbefaler baller i forhold til svinghastighet.
Leste på golfwrx at en uskreven regel sier at hastighet på 5i oftest er ca. 80% av driverhastighet.

Vet du hva jeg kunne tenke meg å se? En sving med Orlimar senior flex skaftet i 100mph i slow motion :D Regner med at det ligner overkokt spagetti :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en runde på Sotrarangen i går igjen. I praksis siste test før jeg reiser. Det var fullstendig vindstille i bergen i går, men det blåste fremdeles friskt på rangen :? Hørte med en lokal som var der og sa at det blåser aaalltid på denne rangen, så man må bare leve med det.

Litt mer ustabilt denne gang. Hadde en del slicer med driver som skyldes vinglealbue kombinert med dårlig gjennomsving. Når jeg fikk justert det ble det sus over drivene som ble borte i horisonten :lol: rundt 210 meter carry kan jeg leve med.

På jernene hadde jeg en del slag til venstre. Skyldes hovedsaklig at jeg vingler med albuen og kommer utenfra og inn samtidig som jeg lukker køllehodet ørlite. Fikk justert det også etterhvert slik at jeg avsluttet med god selvtillit.

NB! Har endelig funnet en fornuftig ting å bruke Orlimeren min på. Den gjør seg ypperlig som retningsanviser når jeg trener på range :twisted:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Har spilt 7 runder på 5 forskjellige baner i USA siden forrige oppdatering. Har stort sett spilt fra det som i Norge er hvit tee og har hatt meget varierende resultater. Har egentlig kun spilt en runde hvor jeg var skikkelig fornøyd. Fikk dessverre ikke tid til rangebesøk for tilvenning til nye køller og det er nødvendig nå. Nesten(jeg sier nesten) like bare at banene ikke er åpnet her enda slik at jeg må ta en uke eller to på range.

Noen ting jeg må jobbe med:

Lengdekontroll. Slår mye lengre med de nye jernene mine. i5 går ca 180 meter og i9 går ca 125 meter. Problemet er at mens jeg tidligere hadde +-7-8 meter har jeg nå +-15 meter. Dette skyldes at jeg har gått over til køller som krever mer nøyaktig balltreff. Jeg ser frem til litt konsistent trening.

Driver: Her var det mye tull. Skyldes hovedsaklig at jeg justerte køllen helt feil. først siste dagen fant jeg ut hvordan jeg skulle stille den inn riktig, men jeg stiller på kirken i dag med verktøy for fintuning. Dette har ødelagt mer enn en runde. Kompenasjon etter kompensasjon er tulltøys.

Hybrider: Trekker de litt til venstre. Ikke noen draw eller hook, mer som en slight pull. Tror det skyldes at jeg lukker køllehodet bittelitt samtidig som jeg fortsatt kommer 3-5 grader utenfra.

Wedger: elsker mine nye wedger. god lengdekontroll, kontrollert stopp/rull, veldig god i bunkers og i tykk rough. Må finne litt ut om hvilke wedger jeg skal ha og om jeg skal endre lie på noen av dem.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en runde på range i går og er i beste fall mellomfornøyd.

Pluss:
Wedgene fungerer bra. Har ca 80 - 95 - 110 meter med hhv. 56, 52 og 50(adams gap). bra retningskontroll og kontrollert halvsvinger og forskjellig spinn

Lengdene på jernene er veldig bra. med rundt 85% kraft har jeg carry, etter beste øyemål på
pw - 115
9 - 125
8 - 135
7 - 145
6 - 155
5 - 170
Legger jeg på litt ekstra kraft kan jeg få 10 - 20 meter ekstra

3w er solid. 5 slag som gikk strakt ned midten på ca 195 meter carry.

Minus:
Jeg tuller med driveren. Får ikke flyt, vil for mye og treffer sjelden sweetspot. Positivt at ballene på "kirken" er såpass skitten. Dermed kan man sjekke treffpunkt etter hvert slag :D slo vel 30 slag med driver og kun 2 var det jeg vil karakterisere som virkelig bra = over 220 carry og riktig ballflukt. Ca halvparten var ok i den forstand at ballen ville vært på fw og resten ville variert mellom rough og OB. Må skjerpes!!

Litt retningsproblemer med jernene. Jeg har fremdeles en for ustabil sving. Må bli flinkere til å repetere samme svingen i hvert slag(høres enkelt nok ut). Må ta noen timer med Knut. Vi kom aldri lenger enn til release så jeg har fremdeles ikke en ok finish ;)

For øvrig masse folk på rangen i går og svært hyggelig stemning. Kan ikke forstå annet enn at interessen er økende i Bergen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply