Gran Canaria

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Gran Canaria

Post by hemmi »

Du kan jo sjekke disse linkene for å booke på Gran Canaria: http://www.golf-service.com/book/tee-ti ... Canaria&c=
og http://www.grancanariagolfservices.com/bookings.php
De kan sikkert hjelpe deg.
Ellers helt enig med Kevin i at det er godt og varmt på det spanske fastlandet i sep/okt. Skal ned i midten av Oktober på den årlige gutteturen i Alicanteområdet og vi har tilgode å spille i langbukser. Kan hjelpe deg med linker til bookingselskaper hvis det blir aktuelt for deg. Bare å spørre ;)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
champ
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 24 Sep 2014, 17:46
Hcp: 10,2

Re: Gran Canaria

Post by champ »

Jeg vurderer en uke i GK nå i november og da er det nydelig å få lest meg opp på noen av banene der. Takk! Har du spilt på Salobre, Kevin? Den ligger visst nærmest det aktuelle hotellet, så det hadde vært spennende å høre litt om den banen. Den ser fin ut på bildene.
Driver: Taylormade SLDR
3Wood: Callaway x2 hot pro
Hybrid: Taylormade Aeroburner 19
Jern: Taylormade speedblades 5-PW
callaway mack daddy, 52,56,60
Oddeysey White hot #8
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gran Canaria

Post by kevin »

Jeg har ikke spilt noen av banene på Salobre. Men tror du finner noen kommentarer om de her et sted. Tror den ene er grei, og den andre er visst en skikkelig merkelig bane. Med masse utslag over svære juv.

Du får vel et visst inntrykk av denne filmen
champ
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 24 Sep 2014, 17:46
Hcp: 10,2

Re: Gran Canaria

Post by champ »

Herlig, tusen takk, Kevin. Jeg har aldri spilt sydeligere enn Hvaler GK, så jeg tror nok jeg kommer til å få en fin opplevelse uansett =)
Driver: Taylormade SLDR
3Wood: Callaway x2 hot pro
Hybrid: Taylormade Aeroburner 19
Jern: Taylormade speedblades 5-PW
callaway mack daddy, 52,56,60
Oddeysey White hot #8
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Gran Canaria

Post by Grønne greener »

Jeg skal tilbringe siste del av desember på GC.
Det ser ut til at golfbaggen må med, ja.
Noen andre som skal nedover i julen og romjulen?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Gran Canaria

Post by JanB »

Jeg flytter ut der i januar for 6 måneder. Leier ut huset her i Torrevieja. Skal jobbe og kommer tilbake med muligheter for golfere i nord.
Dersom noen vil ha et stort hus i mai eller juni så ta en titt på : http://www.mittspania.com/din-drommebol ... sta-blanca
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Gran Canaria

Post by JanB »

Skal noen til Gran Canaria så ta kontakt. Jeg bor her og har avtale med de 7 banene her på øya. Ikke nøl med å ta kontakt
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gran Canaria

Post by kevin »

Var nylig på øya og fikk spilt 3 runder golf.

Salobre golf, old course(South):
Vi bodde en natt på Sheraton hotellet på området, og i sommer er golf inkl. i overnattingen. Betalte bare 18 euro for leie av golfbil. Hadde aldri vært her før, og har hørt litt blandet om banen(e). Jeg valgte old course, tidligere kalt south. Har hørt at den andre er mye dårligere, og merkelig. Det foregikk mye arbeid på banen, blant annet flere nye tees under bygging. Endel brukbare hull, men også endel rare hull. Store høydeforskjeller, spill langs fjellskrenter m.m. Litt nyssjerrig på hvordan den andre banen er da, hvis den er verre med tanke på høydeforskjeller, raviner osv.

Fairways var ganske bra, foruten et par stk som var ganske dårlige. Bunkerne var bra, og greenene var bra. Kanskje ikke en bane jeg spiller igjen, men man skal aldri si aldri. Hotellet er imponerende, og kan anbefales. Fantastisk hva de har fått til oppe i fjellene.

Passe langt par 3
Image

Image

Lopesan Meloneras:
Min favorittbane på øya. I sommer er det 2 for 1 på greenfee. Betal 70 euro og få med en ekstra runde golf. Jeg brukte den muligheten med noen dagers mellomrom.
Backnine på denne banen er bare helt fantastisk med tanke på beliggenhet og utsikt. Noen bra designede hull også. Mange opplever frontnine som litt kjedelig og litt mange like hull, men jeg liker de bare bedre og bedre.

Banen var i fantastisk bra stand. Alt var tipp topp. Været og utsikten var som alltid også tipp topp. Anbefales på det varmeste :D

Hull 12
Image

Hull 12 fra en annen vinkel
Image

Hull 18
Image

Hull 8
Image

Hull 9
Image
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Gran Canaria

Post by liverglimt »

Skjønner godt at du er fascinert av Meloneras sin back nine. Personlig så har jeg spilt alle banene på gc min 20 ganger, enkelt siden jeg bor på gc.

Vurdering av Salobre syd som en merkelig bane er ny, eneste kommentaren jeg har hørt er at den er kort. Den har for meg alt mange baner i norge ikke har. Spill oppover, nedover, åpne fw, trange fw, skulte innspill samt veldig åpne. Mulig å nå green for middels lengde spillere på par 4 hull. Greenene er i skjønn forening ondulerte, store, små og noen flate.

De bygger nye teesteder fordi banen er litt for kort, samt at mange av teestedene er som fjelltopper, ingen ting som er rett.

Nord banen er en bane for de som ønsker en annerledes utfordring. Den har mange risk and reward hull. Noen helt latterlige hull, samt ett par godt designede hull. Ingen ting er rett, så sliter man med balansen så er den ikke en bane å spille. På vinteren gir de bort banen for 50-60€, noe som gjør at den er full av spillere som aldri skulle vært der. Men hva gjør man ikke for å spille golf??

Beste banene på GC er etter min vurdering Anfi Tauro og Bandama. Tauro er en ørkenbane med masse opp og ned og knapt noen rette slag. Hærlig bane med store greener. Bandama er en annen utfordring, forholdsvis store greener, men mange trange hull. Anbefales. Det er som å gå tilbake til den tiden da golf ble spilt i røkejakke og stålspikes! Hickory henger i veggene...

God golf på øya!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gran Canaria

Post by kevin »

Riktig at den opplevdes som kort. De fleste hullene er ganske bra, men f.eks hull 2,3, 10 er ikke noe bra hull. Er heller ikke veldig stor fan av at man bygger teesteder oppe i fjellskrenter for å utøke lengden på hullene. Golfbil-veien er mange steder ganske smal, og det skal ikke mye til før noen tipper utenfor. Jeg kjørte selvsagt veldig pent og pyntelig. Flotte omgivelser, men langtfra noen designperle, synes jeg. Synes også at den var i dårligere stand enn Meloneras. Og det skyldes ikke dårlig score, gjorde årsbeste der.

Har spilt Tauro flere ganger tidligere, og ja, den er kanskje den beste. Men droppet den denne gangen. Bandama var vi innom når vi kjørte på rundtur. Spektakulært område rundt vulkanen. Banen så veldig fin ut, og skjønner hva du mener ang historie. Var inne i klubbhuset og tittet litt. Den skal jeg spille neste gang vi evt skal nedover igjen.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Gran Canaria

Post by liverglimt »

Jeg har helt annen oppfatning enn deg. Hvis jeg skal nevne dårlige hull så vil jeg si hull 17, lange par 4. Alt for uoversiktlig og små farlig hull. Hull 12 er heller ikke noen designperle.

Hull 3 og 10 er banen virkelige risk and reward hull. Når det gjelder banelengde så er det Hvit som gjelder slik som banen var før de startet med fornyelse i år.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gran Canaria

Post by kevin »

Greit å forskjellige meninger. Det er blindt langs høyresiden og kan være en stor sikkerhetsrisiko nede i dumpa der. Det er påbudt å kjøre på golfbilveien der og man kan stå skjult der nede. Man er også ganske nære veien til tee 11, og de er definitivt i fare for de som prøver å drive green og som misser høyre. Morsomt med risk and reward hull som man kan nå fra tee, men da bør det helst ikke være for mye fare rundt. Blir fort at man sikter venstre, som jeg gjorde. Var 40m kort og til venstre. Pitch opp på green og enkel to-putt for par.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Gran Canaria

Post by liverglimt »

Spilte Salobre OLD Course i går. Den er i fantastisk tilstand nå. Raske greener og masse gress i fairway. Benytt anledningen nå til å varme opp svingen med en tur til Salobre, som nevnt lenger opp i tråden så har de hotellpakker med golf inkludert.
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Gran Canaria

Post by Byebye83 »

JanB wrote:Skal noen til Gran Canaria så ta kontakt. Jeg bor her og har avtale med de 7 banene her på øya. Ikke nøl med å ta kontakt
Reiser ti GC 20/7, og har fått disp til å spille litt.. Hvor er det enklest å booke tid? Vi er 2 stykker (3.3 og 3.8hcp), og slår gjerne ut i 07.30-8 draget..
Vi tenkte å spille tauro, og meloneras.. En av de 2 ganger.. Skal bo på et leilighetskompleks rett ved tauro
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Gran Canaria

Post by liverglimt »

Booking og beste pris gjøres på banene. Bor dere i noen av kompleksene til Lopesan så har de meget gode avtaler og shuttle.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Gran Canaria

Post by kevin »

Var nedover en uke nylig og spilte en runde på Maspalomas gc og en på Meloneras gc. Vurderte å spille El Cortijo også, og var innom der og titta når jeg var i området. Rart å se et anlegg forfalle såpass mye etter at de arrangerte Europatour i 2002. Virker som tiden har stått stille der, og at de har kuttet ut alt vedlikehold av området. Fikk ikke sett så mye av banen, men men på avstand så det grønt ut ihvertfall. Men alt annet så skikkelig shabby ut fra utsiden.

Veldig dyrt å spille der nede på denne tiden av året, men å få spille golf når det er 20-22gr i skyggen og sol, så får man overleve det ;)

Maspalomas
Spilte med 2 irer på Maspalomas, en veldig trivelig runde. De kunne fortelle at banen hadde vært i dårlig forfatning bare for noen uker siden. De hadde sagt i fra, og etter det var det blitt vannet mer, greenene var blitt tromlet og trimmet mer. De syntes det var mye blitt mye bedre nå.

Et par av greenene var ikke helt tipp topp, men alle var jevne og det rulla veldig bra. Fairways var stort sett greie, og bunkerne var velpleide. Noen av teestedene er såpass skjeve at de burde høvles ned og såes på nytt. Nesten vanskelig å finne et flatt område på de.

Image

Image

Meloneras
Spilte med 2 tyskere som ikke kunne noe særlig engelsk, men vi kom oss greit rundt...

Dette er en av mine favorittbaner, og backnine er bare helt utrolig flott. Fairways var veldig bra, greener også. De var tromlet og rulla 10" på stimp. Litt i overkant mye sand i bunkerne synes jeg, men veldig fint preppa. Alt i alt i veldig bra stand, som vanlig.

Image

Image

Image
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Gran Canaria

Post by liverglimt »

Maspalomas hull 15 og 6. Meloneras hull 9, 3 og 12.

El Cortijo er ett sammensurium med rot mellom en hovedeier og klubben som også er medeier. Det kuttes på feil ting, blant annet vedlikehold. De har en sykt bra, lang og fin design på banen. Den fortjener å være i stand.

Gosh jeg savner golfen på GC. :/
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gran Canaria

Post by kevin »

Bra kontroll på hullene og banene :)

Synd med El Cortijo, hadde litt lyst å spille den. Men ble alt annet enn imponert. En ting er at det ligger ved Jinamar, og området rundt er vel ikke det beste. Men hadde forventet at de hadde klart å holde anlegget noenlunde presentabelt. Hørte fra flere på forhånd at de ikke vedlikeholder roughene heller der, og at er regelrett umulig å finne ballen/spille den om den havner der.

Neste gang skal jeg spille Bandama, håper jeg. Mangler den.

Skjønner at du savner det. Været var strålende også, selv om det skyet litt over den dagen på Maspalomas.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Gran Canaria

Post by liverglimt »

Bandama er min personlige favoritt. Hvis jeg mot formodning flytte til GC igjen så blir det medlemsskap på Bandama og bo i Las Palmas. Fantastisk bane som er utfordrende uansett vær og føre.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gran Canaria

Post by kevin »

Har nylig kommet tilbake fra ferie på øya og fikk med meg 3 runder golf, på 3 forskjellige baner

Real Club de golf Las Palmas(Bandama):

Fikk endelig kommet meg til denne banen, som ligger ved en stor vulkan oppe i fjellene. Litt mer usikkert vær der oppe, det kan være strålende sol nede ved havet, mens der oppe kan det skye til fort å komme regn. Var overskya når jeg skulle ut og allerede på hull 2 kom de første dråpene. Var yr i lufta under hele runden.

Banen er typisk gammel design hvor mange av hullene ligger tett på hverandre. Kort avstand fra green til neste tee. Noen steder kan den føles litt smal, mens andre hull er brede og fine. Raske fine greener og bra fairways. Ikke altfor lang bane og nok av hull hvor man kan score bra. Starter blant annet med et kort og drivbart par 4. Synd det regnet litt og at temperaturen droppa litt pga det, men alt i alt en morsom bane og bra dag. Ganske spektakulær utsikt på hull 2/3

Nå i lavsesong var greenfee 70 euro, mens i høysesong er den 120 euro.

Image

Image

Meloneras gc:
Denne er omtalt lengre opp og er fortsatt en av mine favoritter. Bedre vedlikehold, bedre finish og generelt bedre enn de andre banene. Selv om det er lavsesong og det jobbes mye med banen. Greenene var ikke like raske som på de to andre banene, men veldig fine og jevne. Vyene på backnine er uslagbare.

Greenfee i lavsesong er 85 euro, mens i høysesong er den 140 euro

Image

Image

Salobre golf:
New course er stengt pga renovering, uten at jeg vet hva det innebærer. Har ikke spilt den, så det ble old course igjen. Også nevnt tidligere i tråden

Bor man på Salobre golfresort i juli og august, får man fri golf. Kan spille så mye du vil under oppholdet.Betaler kun 20 euro for golfbil, om du vil ha det. Spilte 9 hull på ettermiddagen og 18 neste morgen.

Teestedene var så som så, fairways er bra og greenene raske og fine. Liker banen mer og mer og resorten er fantastisk. Om du skal spille på vanlig greenfee er den 85 euro i lavsesong

Image

Image
Post Reply