Golftur 5-8 mai, Sverige eller Danmark?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
jos026
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 04 Mar 2014, 09:43

Golftur 5-8 mai, Sverige eller Danmark?

Post by jos026 »

Vet det er flere av deres om reiser og har reist mye både til Danmark og Sverige. Regner med flere baner allerede er testet.

Jeg har tenkt meg på en tur første helgen i mai og lurte på om noen hadde innspill hvor det er best å dra. Da tenker jeg hovedsakelig på forholdene på banen (greens og farways). Banedesign og fasiliteter på banen mm. kommer i andre rekke.

I utgangspunktet vurderer jeg to alternativer:

1. Nordjylland (DK).
2. Sverige, men ikke for langt ned. Setter grensen på Gøteborg. Kan også reise litt rundt Vänern.

Noen innspill?
D: Taylormade M2 10,5' - Tour ad di 6s
FW: 14' XR pro m/ tour ad di 7s og 16,5' 915 m/ diamana s+ 70 stiff
H: TM RESCUE mid 22 og 19 m/ stock regular skaft
J: Mizuno Mp 69 4-p m/ DG s300
W: Ping G10 U (50') og S (55')
P: TM Spider
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Golftur 5-8 mai, Sverige eller Danmark?

Post by norhawk »

I Danmark er jo Himmerland ett fint sted, en time eller to fra Fr.havn og Hirshals.

Finnes mange fine baner rundt Vänern, men mulig der er litt tidlig i det område.
Sjekk http://www.golfaruntvanern.se/ , der kan du kjøpe green-fee pakker.

Anbefaler Hammarö og Karlstad om du skal i den retningen.

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur 5-8 mai, Sverige eller Danmark?

Post by kevin »

Jeg skal selv til Karlstad 2 uker senere enn deg. På FB-siden til Karlstad skrev de at banesjefen hadde aldri sett banen så bra før, så tidlig på sesongen.

Forrige helg kjørte jeg til et sted litt forbi Falköping, passerte da Ekarnas gk som ligger på begge sider av veien ved Grästorp. Der var det veldig grønt og fint, og den er med på Vänern-kortet. Tror de fleste banene er i gang rundt Vänern nå. Selv spilte jeg mye lengre sør, ved Falkenberg.

Det virker som om sesongen er i gang tidlig de fleste stedene, og da bør det være gode forhold i mai.
Post Reply