Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Meldte meg inn i Hauger i går og tok samtidig min første runde der på drøyt 10 år, banen var like vanskelig som jeg kunne huske, starte Hauger eventyret med trippe, dobbel og runden var jo så og si i grøfta, spilte brukbart mellom hull 3 og 12 men puttet alt for dårlig, Men møtte veggen på hull 13, en lostball og en i vannet og resten av runden gikk håpløst. Menmen er i dårlig form for tiden og helt uten flyt så da skjønte jeg at Hauger ikke kom til å gi meg noe gratis, uansett godt å komme igang igjen der, og det kan jo bare gå oppover etter gårsdagen:)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

GolfMickey wrote:Meldte meg inn i Hauger i går og tok samtidig min første runde der på drøyt 10 år, banen var like vanskelig som jeg kunne huske, starte Hauger eventyret med trippe, dobbel og runden var jo så og si i grøfta, spilte brukbart mellom hull 3 og 12 men puttet alt for dårlig, Men møtte veggen på hull 13, en lostball og en i vannet og resten av runden gikk håpløst. Menmen er i dårlig form for tiden og helt uten flyt så da skjønte jeg at Hauger ikke kom til å gi meg noe gratis, uansett godt å komme igang igjen der, og det kan jo bare gå oppover etter gårsdagen:)
Da sees vi plutselig :mrgreen:

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Gundersen wrote:
GolfMickey wrote:Meldte meg inn i Hauger i går og tok samtidig min første runde der på drøyt 10 år, banen var like vanskelig som jeg kunne huske, starte Hauger eventyret med trippe, dobbel og runden var jo så og si i grøfta, spilte brukbart mellom hull 3 og 12 men puttet alt for dårlig, Men møtte veggen på hull 13, en lostball og en i vannet og resten av runden gikk håpløst. Menmen er i dårlig form for tiden og helt uten flyt så da skjønte jeg at Hauger ikke kom til å gi meg noe gratis, uansett godt å komme igang igjen der, og det kan jo bare gå oppover etter gårsdagen:)
Da sees vi plutselig :mrgreen:

Sendt fra min Commodore 64
Jepp, blir nok mange runder der i sommer :D
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

+1 netto med 10er på hull 16 og ELENDIG putting. Jernspillet er skarpt, golf er gøy.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Sukk...18 hull med herregruppen; +3 på første 9 der psyke og kropp var i vater, deretter +16 på siste 9 der noe skjedde...
13 slag forskjell på "samme" sløyfe...er...umulig skulle en tro, men neida, golfgudene ga meg en lusing igjen..
</Keyser>
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Endelig en runde uten fuckups, +6 på Bjørnefjorden og endelig en nedskriving igjen...11 par, 10 GIR og 11/12 fairwaytreff. Regner med at det er mine nye vakre Wilson C200 jern som gjør susen... :-)
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Keyser wrote:Endelig en runde uten fuckups, +6 på Bjørnefjorden og endelig en nedskriving igjen...11 par, 10 GIR og 11/12 fairwaytreff. Regner med at det er mine nye vakre Wilson C200 jern som gjør susen... :-)
Godt å se noen lykkes for tiden :D 10 GIR lar seg høre!
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Fikk æren av å spille med Oscar floren i Bodø dag (http://www.europeantour.com/challengeto ... rid=32831/)
Det var en morsom opplevelse. Må innrømme at jeg var litt stressa før start og underveis, men kom seg etter hvert. 91 slag og ned i hcp.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Tok sjansen på at værmeldinga var feil i kveld og fresa rundt på 9-hullsbanen på Vestfold på 50min. +5 ble scoren, og høydepunktet var en herlig birdie på hull 7

Regnet startet når jeg gikk fra den 9.greenen :D
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Golf er gøy!! Spilte front-9 i Drøbak i går, og ting bare funket. Gikk de 9 på 21 poeng og nytt uoffisielt hcp på 29.5 (som var målet for sesongen). Jeg sier uoffisielt fordi jeg føler det er litt feil å føre 9-hullsrunder (selvom en del her kanskje mener noe annet).
Det som virkelig har gjort utslaget for meg er denne:

https://www.youtube.com/watch?v=272bJ-bdU8E - Stop swaying in the golfswing

Jeg har hatt en tendens til å svaie i baksvingen, og bare det å få følelsen av at høyre hofte skyter rett bakover istedet for ut til høyre, har gjort at jeg går fra duffing, åpent kølleblad ved impact og særs inkonsekvente balltreff til å slå rett med hybrid, jern og woods, og ett mye bedre balltreff som igjen fører til at jeg har økt jernlengdene med 20-30 meter. Ganske sykt, men en helt vanvittig følelse! :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Spilte en runde på Holtsmark nylig, samt Vestfold i går. Det blir ikke det helt store, men greie runder og innafor buffer. Brukte driveren mer igjen i går og hadde endelig noen gode driver igjen. Ikke lange, men nok til at man er fornøyd. Spesielt om man er i fairway :)

Er glad bare man får spilt for tiden, været er alt annet enn stabilt. Ene øyeblikket er det sol, neste bøtter det ned
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Spilte Hvam i dag ganske skuffet var jo den trangeste og minst tilgivende banen jeg noen gang har spilt, mer enn jungel enn en golfbane. 150 meter krater til fairway og omtrent ingen ting å lande på, omtrent alle hull var såklalte dritthull som man har et par av på andre baner, var som å spille hull 6 på Hauger om og om igjen:p det postive er at etter dette kommer jeg aldri til å klage på en bane igjen, Asker er jaggu peanuts i forhold. De skal ha får at de har gjort det beste ut av det fine fairways og greener, men ikke akkurat den mest passende stedet og ha en golfbane.

Runden gikk forøvrig ikke så ille, men ble såklart knallhardt straffet veldig ofte. så scoren ble jaggu meget tynn suppe selvom.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Fram tilogmed hull 16 i dag gikk det bra. Så tok jeg igjen noen folk og det ble enormt mye venting. Dårlig hull 17 og elendig utslag på hull 18. Gikk rett til parkeringsplassen og kjørte hjem :evil:
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Spiller ikke bedre enn den lokale senioren for tida, litt komisk at jeg hadde blitt tatt i de gamle sandbagger regelene når det gjelder oppskrivning hvis det forsatt hadde vært maks 2 opp per år, når det eneste jeg vil er å gå ned i hcp, har motbeviste den regelen haha, må tørrtrene mer tror jeg, de gode slagene mine belønnes ikke, jeg blir brutalt straffet av feilslagene og jeg bommer alt av putter. En god dose uflaks og null flyt i spillet kan jeg skylde litt på. Håper dette snur eller så blir faktisk min tid som singel hcp over om 13 runder.
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Spilt 3 runder siden Søndag, og ligger ganske stabilt for tiden. Bærum på Søndag, 36 poeng. Drøbak på Tirsdag og Onsdag hhv 33 og 34 poeng. Benytter denne uka til mest mulig spilling og skal spille Fredag, Lørdag og forhåpentligvis Søndag om været holder.
God flyt, så det er gøy så lenge det varer :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

86 på Asker i dag, med 9 par på kortet skulle man tro et skulle bli en grei runde, men Asker er Asker, altfor trang.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

+5/37p på Tysnes Golfklubb sin årlige Tysnesfest Open turnering....godt fornøyd
</Keyser>
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

82 slag på Jasper Park Lodge. Fantastisk skogsbane i fantastiske omgivelser. Lånesettet var en komplett bag med M2 køller, noe som førte til litt lite kontroll på lengdene, men hadde en White Smoke Big Fontana putteren var fantastisk. Alt i alt en strålende dag på banen :D

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Fortsatte flyten i helgen, 40 poeng på Fredag nytt hcp 29,0 og spilte både Lørdag og Søndag med nytt hcp og fikk 36 poeng. Med andre ord, litt FOR stabilt... Håper det blir en runde denne uken før det bærer en uke til Rhodos uten golf. Deretter 3 uker hjemme hvor det blir å spille så mye som mulig!
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

+15/83 i bruttoturnering på Stord. 1.5 time regn, fulgt av 3 timer styrtregn. Lenge siden jeg har vært så våt. 2 fuckups som ødela scoren...
</Keyser>
Post Reply