Miklagard Golf

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Såvidt jeg har fått med meg, så er det mange klubber i nærheten som får hjelp av Stefan.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Miklagard Golf

Post by kevin »

Spilte her i går. Jeg liker å komme til Miklagard, fordi alt er så profft. Anlegget, alt de gjør for å forbedre det og ikke minst banen i seg selv. Oppvarming på gresstee, gud hvor jeg savner å ha det på min egen hjemmebane!

Det foregår masse arbeid som alltid. Forbedring av drenering, både på fairwayer og langs veiene som er rundt på banen, ny bro i dumpa på hull 10 osv osv.

Tees:
Bra som alltid

Fairways:
Flotte, markerte klippelinjer, bra gressvekst. (litt rufs i starten på hull 9 og 13, men der slår man aldri fra). Men noen av de var ganske bløte fortsatt, etter alt regnet. De som det er lagt ned stor dreneringsjobb på, er veldig bra.

Hull 13
Image



Bunkere:
Veldig bra. Her holder de på å bytte ut sand, uten at jeg talte hvor mange som gjenstod.

Greener:
De er helt fantastisk bra. Ganske utrolig at de er så bra så tidlig på sesongen. De er alene verdt turen. Gresset, jevnheten, hastigheten, alt er helt supert. Merket det allerede på øvingsgreenen som ligger før 1.tee, den er også utrolig bra.

Hull 9
Image

Roughene:
Det er klippet semirough langs fairwayene, og de er passe tjukke. Utenfor de er det ganske tett og tjukt. Mens den høye roughen ikke har vokst opp skikkelig ennå, så det er lett å finne ballen om man er der ute.

Oversikt over hull 11
Image

Anbefales å ta turen :D
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Miklagard Golf

Post by TinCup »

Har hørt rykter om de gode greenene der! Må nesten spilles snart!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Miklagard Golf

Post by GolfMickey »

like stive priser som før? hehe
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Miklagard Golf

Post by kevin »

GolfMickey wrote:like stive priser som før? hehe
Kommer an på når du spiller. Priser fra 400,-, og er det billig for en sånn klassebane
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

250,- for Groruddalen... Er det billig? 200,- for mye spør du meg! Jeg har spilt baner i utlandet, både sverige, Portugal, danmark, skottland, mm som ligger på det dobbelte av hva Mikla tar i vanlig greenfee, uten at jeg klarer å se hvorfor! I tillegg har disse banene i utlandet stort sett helårsåpent. I Norge har man knapt halv sesong i forhold.
Vet du hva budsjettet for vedlikehold er på Mikla i året? Driftskostnader? Hva det EGENTLIG koster å holde en Europeisk toppbane i god stand, og ikke en lurvete par 3 bane i eksosen fra Riksvei 4?

Hehe du. Kom gjerne og snylt på 400-prisen. Du liker sikkert ikke banen uansett!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Miklagard Golf

Post by GolfMickey »

sirandrew214 wrote:250,- for Groruddalen... Er det billig? 200,- for mye spør du meg! Jeg har spilt baner i utlandet, både sverige, Portugal, danmark, skottland, mm som ligger på det dobbelte av hva Mikla tar i vanlig greenfee, uten at jeg klarer å se hvorfor! I tillegg har disse banene i utlandet stort sett helårsåpent. I Norge har man knapt halv sesong i forhold.
Vet du hva budsjettet for vedlikehold er på Mikla i året? Driftskostnader? Hva det EGENTLIG koster å holde en Europeisk toppbane i god stand, og ikke en lurvete par 3 bane i eksosen fra Riksvei 4?

Hehe du. Kom gjerne og snylt på 400-prisen. Du liker sikkert ikke banen uansett!
Seriøst? jeg gjorde ikke noe angrep mot banen din. mener bare å huske det kostet endel mer der før. Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor du blander inn Groruds priser og gjør narr av banen. Jeg er enig i det er for dyrt på Grorud så skjønner ikke hvor du har det fra. Uansett har jeg spilt banen før å likte den. så kunne tenkt kanskje å spille der igjen, så lurte jo bare på prisen.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

GolfMickey wrote:
sirandrew214 wrote:250,- for Groruddalen... Er det billig? 200,- for mye spør du meg! Jeg har spilt baner i utlandet, både sverige, Portugal, danmark, skottland, mm som ligger på det dobbelte av hva Mikla tar i vanlig greenfee, uten at jeg klarer å se hvorfor! I tillegg har disse banene i utlandet stort sett helårsåpent. I Norge har man knapt halv sesong i forhold.
Vet du hva budsjettet for vedlikehold er på Mikla i året? Driftskostnader? Hva det EGENTLIG koster å holde en Europeisk toppbane i god stand, og ikke en lurvete par 3 bane i eksosen fra Riksvei 4?

Hehe du. Kom gjerne og snylt på 400-prisen. Du liker sikkert ikke banen uansett!
Seriøst? jeg gjorde ikke noe angrep mot banen din. mener bare å huske det kostet endel mer der før. Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor du blander inn Groruds priser og gjør narr av banen. Jeg er enig i det er for dyrt på Grorud så skjønner ikke hvor du har det fra. Uansett har jeg spilt banen før å likte den. så kunne tenkt kanskje å spille der igjen, så lurte jo bare på prisen.

Ja, seriøst.
Jeg blander inn hjemmebanen din, for det er det som står på siggen din. Mulig jeg feiltolker kommentaren din, men nei, egentlig ikke. Dere tar 250,- for en 9 hulls runde, som er helt latterlig, sammenliknet. Eller? 250,- for 2 timer på en golfbane er kanskje ikke så ille? Det er vel utgifter hos dere også?
Så hvorfor er 400-950,- på en annen type bane så ille? Som har 2-4 gode proer, heltidsansatte, en hel gjeng med sesongarbeidere som satser på å ha gode forhold fra start til slutt, og en administrasjon som bruker MYE ressurser på vedlikehold og oppgraderinger!?

VIdere diskusjon rundt dette kan vi evt ta i en ny tråd, så holder vi tråden til det den var tiltenkt?

Videre diskusjon om dette kan vi evt ta i en ny tråd, så holder vi Kevins opprinnelige tråd til emnet.
Hvis du lurer på priser, så er det helt utrolig enkelt å finne det ut ved å gå på golfbox!/hjemmesiden. Der får du også differensierte priser, og ledige tider.
Dette blir egentlig bare tull, som sagt har jeg spilt på baner hvor jeg har betalt oppimot 2000,- uten å se den store forskjellen, kun navnet, og jeg klagde ikke, bortsett fra på været, men det er det lite å gjøre med.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Så, tilbake på topic. Ja, banen (Mikla) er i godform, med ekstremt bra greener. Noe vått er det på fariway, og litt gressmangel her og der, på fairway, men det kommer med litt sol og varme.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Miklagard Golf

Post by GolfMickey »

sirandrew214 wrote:
GolfMickey wrote:
sirandrew214 wrote:250,- for Groruddalen... Er det billig? 200,- for mye spør du meg! Jeg har spilt baner i utlandet, både sverige, Portugal, danmark, skottland, mm som ligger på det dobbelte av hva Mikla tar i vanlig greenfee, uten at jeg klarer å se hvorfor! I tillegg har disse banene i utlandet stort sett helårsåpent. I Norge har man knapt halv sesong i forhold.
Vet du hva budsjettet for vedlikehold er på Mikla i året? Driftskostnader? Hva det EGENTLIG koster å holde en Europeisk toppbane i god stand, og ikke en lurvete par 3 bane i eksosen fra Riksvei 4?

Hehe du. Kom gjerne og snylt på 400-prisen. Du liker sikkert ikke banen uansett!
Seriøst? jeg gjorde ikke noe angrep mot banen din. mener bare å huske det kostet endel mer der før. Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor du blander inn Groruds priser og gjør narr av banen. Jeg er enig i det er for dyrt på Grorud så skjønner ikke hvor du har det fra. Uansett har jeg spilt banen før å likte den. så kunne tenkt kanskje å spille der igjen, så lurte jo bare på prisen.

Ja, seriøst.
Jeg blander inn hjemmebanen din, for det er det som står på siggen din. Mulig jeg feiltolker kommentaren din, men nei, egentlig ikke. Dere tar 250,- for en 9 hulls runde, som er helt latterlig, sammenliknet. Eller? 250,- for 2 timer på en golfbane er kanskje ikke så ille? Det er vel utgifter hos dere også?
Så hvorfor er 400-950,- på en annen type bane så ille? Som har 2-4 gode proer, heltidsansatte, en hel gjeng med sesongarbeidere som satser på å ha gode forhold fra start til slutt, og en administrasjon som bruker MYE ressurser på vedlikehold og oppgraderinger!?

VIdere diskusjon rundt dette kan vi evt ta i en ny tråd, så holder vi tråden til det den var tiltenkt?

Videre diskusjon om dette kan vi evt ta i en ny tråd, så holder vi Kevins opprinnelige tråd til emnet.
Hvis du lurer på priser, så er det helt utrolig enkelt å finne det ut ved å gå på golfbox!/hjemmesiden. Der får du også differensierte priser, og ledige tider.
Dette blir egentlig bare tull, som sagt har jeg spilt på baner hvor jeg har betalt oppimot 2000,- uten å se den store forskjellen, kun navnet, og jeg klagde ikke, bortsett fra på været, men det er det lite å gjøre med.
syns nesten tusen lappen er for mye, 400 er en kjempepris absolutt men viste ikke det var så billig til tider. sjekker golfbox neste gang i stedet for å spørre her. forstår at det jobbes bra og hardt med banen. så forstår av penger må inn i kassa. Grorud er 300,- for 18 Hull. men som sagt har jeg sagt at jeg syns det er for dyrt, selv om det koster og holde banen i gang, og ikke alt for mange spillere daglig.

Uansett godt å høre at baneformen er bra!
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Beklager noe som ser ut som surret kommentering, men Macen ville ikke vise endringer...
Uansett er 1000,- mye, ingen tvil om det. Men sett i forhold til at jeg betalte feks 1800,- for å spille en toppbane i Portugal, så vet jeg ikke?
300,- for en runde på Grorud er innafor, de må også ha penger inn i kassa...

En liten beklagelse for den brå tonen skal jeg slenge på også, jeg blir bare litt oppgitt over mangelen på "innsikt" når det gjelder forventninger om bra forhold, kontra hva man forventer å betale for dette.
Ha en fin sesong, og velkommen opp.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Miklagard Golf

Post by GolfMickey »

sirandrew214 wrote:Beklager noe som ser ut som surret kommentering, men Macen ville ikke vise endringer...
Uansett er 1000,- mye, ingen tvil om det. Men sett i forhold til at jeg betalte feks 1800,- for å spille en toppbane i Portugal, så vet jeg ikke?
300,- for en runde på Grorud er innafor, de må også ha penger inn i kassa...

En liten beklagelse for den brå tonen skal jeg slenge på også, jeg blir bare litt oppgitt over mangelen på "innsikt" når det gjelder forventninger om bra forhold, kontra hva man forventer å betale for dette.
Ha en fin sesong, og velkommen opp.
takk for det, ønsker deg en flott sesong også, kanskje det blir en tur ditt etterhvert, håper det.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Miklagard Golf

Post by TheBigEasy »

Var på Miklagard sist tirsdag og selv om banen var våt, så er det alltid en opplevelse å spille der. Som Hauger medlem har vi gjennom First Class Golf samarbeidet, mulighet til å spille Mikla for 275 kr. Kanonbillig.
Play your best.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Miklagard Golf

Post by sumo »

grønt og fint på mikla nå! :)

Image
Image
Image
Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Vertikalskjært og dresset i dag! Endelig begynner ballen å trille som den skal. (Og når jeg sier vertikalskjært, så er ikke det slike dype furer som man gjør på de fleste baner, nei, dette er spor man knapt ser, og man putter minst like godt på det.)
Ang hullpipe-artikkelen til Drøvle i Norsk Golf i dag, så er det faktisk utstyr der ute som IKKE lager krater når man piper, men som "skyter" bittesmå hull/luft ned i bakken, og dermed er greenene fullt spillbare hele tiden.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard Golf

Post by Gundersen »

Hakadal pipeluftet med armeringsjern like etter åpning i år, og det var som å putte på en nypløyd åker.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Miklagard Golf

Post by Golffreak »

Gleder meg til runder på Mikla nå de nærmeste dagene. Trente litt idag, og det er veldig grønt og kan høre det gro nå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Miklagard Golf

Post by ShooterMacgavin »

Starter sommerferien min her i morgen. Aldri spilt banen, og gleder meg!
Hvordan er banestatus der nå?
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Det meste er på stell som vanlig på Mikla. Fairwayene er stort sett helt fine, greenene er som vanlig kjempebra, og mye rough er klippet ned til "finne ballen men miste et halvt slag"-nivå.

Bare å håpe på fint vær :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Miklagard Golf

Post by ShooterMacgavin »

Flotte forhold, en bane som tåler spredning med driveren (noe som passer meg godt). Gikk under HCP på første gang på en stund :)

Eneste som var håløst var rydding i bunkere i spillerettning. Ventet på den terningen 6 hull på rad..

Regner med jeg drar tilbake om ikke lenge
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Post Reply