Golf i Geneve

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Golf i Geneve

Post by Jumper »

Fruen har bestilt tur til Geneve siste helga i oktober. Meninga er at jeg skal spille en runde eller to med golf, mens hun gjør noe annet... :D

Er det noen som har vært der og spilt? Ser de har en bane, og den er rimelig dyr med CHF 150, dvs 1300kr. Den er også stengt i helgene for besøkende. Andre baner i nærheten ligger under 10 km unna, men over på den franske siden. Er det noen som vet om man bare kan ta drosje over grensa? Vi lander 10.20 på fredag, så kan jo rekke en runde på Golf Club de Geneve, hvor de spiller Rolex Trophy på challengetouren.

Tips mottas gjerne!

Edit. Ser forøvrig at de har pliktig caddie på klubben i Geneve, så det utgår jo lett. Er ikke verdt 2000kr for en runde. Da må det bli en av banene over den franske grensa.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Geneve

Post by Jumper »

Var ikke mye respons å få her inne, men fikk et bra tips på en konkurrerende side med elendig design :lol:

Fruen og jeg har bestilt to netter på Evian Golf Resort, som ligger en times biltur fra flyplassen. Det ser helt konge ut. Ikke feil å varme opp med kvinnenes major på samme bane denne helga. Satser på to runder. Får legge inn noen bilder etter turen, så kanskje flere blir fristet. http://www.evianresort.com/en/home/
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Geneve

Post by kevin »

Interessant :)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Geneve

Post by Jumper »

Fuen og jeg har nettopp vært en tur til Evian Golf Resort, og det kan anbefales på det varmeste. Det ligger en times biltur fra Geneve. Vi booket en golfpakke på hotellet og fikk dermed en greenfee pr person. Da hun er mer interessert i spa enn golf, fikk jeg gått to runder. Banen er absolutt å anbefale. Jeg spilte fra gult, men kunne fint ha spilt fra hvitt sett i etterkant. De har også svart tee for de største kanonene. Banen bar litt preg av at det var høst, med stedvis enorme mengder løv. Ikke lett å finne igjen en ball her... Greenene var også plugget og sandet for noen uker siden, så det var litt humpete. Dette i kombinasjon med hurtige greener, gjorde at jeg gikk på noen ordentlige smeller med putteren.

Alle gjester på hotellet har gratis tilgang til akademiet, som ligger for seg selv en km eller to unna banen. Området er helt sykt med en full range, en range for korte jern opp til 9'er, en 50m lang puttinggreen, 3-4 chippinggreener, samt fire treningshull med tre flaggplasseringer og utslag på hvert hull. 3 par 3 fra 140m og ett par 4 hull på en 350m. Dette er paradis for enhver som ønsker å terpe på alle deler av spillet sitt!
Oversikt over akademiet. Dette er kun treningsområder...
Oversikt over akademiet. Dette er kun treningsområder...
academy.jpg (12.03 KiB) Viewed 3083 times
DSC_0124.JPG
Hull 18
(3.52 MiB) Downloaded 7 times
Hotellet var som sagt en del av resorten. De sørger for gratis skyss til og fra banen. Her er det bare å be de ringe på klubben eller på akademiet. I tillegg er det veldig greit å spise lunsj på banen, og bare sette det på hotellrommet. Tror absolutt jeg skal en tur tilbake hit!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Geneve

Post by kevin »

Flott feedback og bra tips.
Post Reply