Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Spilte Mjölkeröd idag, 83 slag, +11 (+6/+5) og 35p.

Brukte nesten 6t, begge 4-flightene foran bestod av "nybegynnere" med null respekt for spilletempo. Masse småprat mellom slag, ingen klare til å slå, huller ut for 10+ slag osv! Og attpåtil får vi "kjeft" av flighten BAK oss om at VI må speede opp!!!
Timinga var akkurat slik at vi ikke fikk kontakt for å be om å få slippe gjennom, da de ved runding 9.hull mistet kontakten med flighten foran de...
Ringer klubbhuset og ber de sende ut Marshall, men det var ikke aktuelt.

Ellers var banen i "dårlig" stand, noe som skuffet stort. Rufsete teesteder og fairways, langhårete greener, og greenene på back var preget av soppangrep flere steder. Overhodet ikke forsvarlig med full greenfee, 500 SEK.

Uansett en "ok" dag på banen! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Siste runde oppsummerte vel sesongen greit, først 9 var kjedelige med nesten bare bogeys, så kommer siste 9 først 2 fucks ups, så smeller jeg inn fire par på rad og så drar jeg opp en 10'er! den gode flyten hele veien uteblir virkelig her! liten klaff på greenene er vel det meste av grunnen.
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Vel, årets siste på Drøbak var gøy :) Gikk rundt på 42 poeng og nedskriving til 23.5 i hcp. Grei måte å avslutte sesongen i Drøbak på.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

-1 på HHG. Kaldt!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Er så trist at det begynner å bli for kaldt til å spille:/
Simen K
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2016, 19:16
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Losby
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Simen K »

Dagens runde på Losby en skikkelig opptur etter mye surr og rør etter armbrudd i sommer.
Etter start av golfkarrieren i August i fjor har det gått brukbart egentlig frem til det nevnte armbruddet.
I dag kom min første runde under 90 slag, endte på 82 slag:-). kun to hjerneblødninger på green fra å knekke 80 grensen også.
47 poeng,1 birdie, 10 par, 4 bogey, 2 dobble og en trippel.
Gikk ned fra 21 til 17 i hcp.
Skikkelig fornøyd.
Titleist tsi2 driver
Titleist tsi2 4wood
Titleist Tsr3 4 hybrid
Cobra forged tec black one 4-p
Titleist sm9 jet black, 50, 54,58
Evnroll
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Simen K wrote:Dagens runde på Losby en skikkelig opptur etter mye surr og rør etter armbrudd i sommer.
Etter start av golfkarrieren i August i fjor har det gått brukbart egentlig frem til det nevnte armbruddet.
I dag kom min første runde under 90 slag, endte på 82 slag:-). kun to hjerneblødninger på green fra å knekke 80 grensen også.
47 poeng,1 birdie, 10 par, 4 bogey, 2 dobble og en trippel.
Gikk ned fra 21 til 17 i hcp.
Skikkelig fornøyd.
Pga. armbrudd har du kanskje ikke hatt mulighet til å spille runder og skrive deg NED, MEN:

En 17hcp'er skal ikke bryte 80!
Med 17ish i hcp har du 19/20 tildelte slag fra tee-59, som jeg antar du spiller fra (østmork). En 82-runde er 9/10 slag bedre, med tilhørende poeng, man skal ikke score så høyt, knallrunde eller ei!

Uansett, gratulerer med god runde, og regner med du halverer hcp'et ditt ganske snart, for det er der du hører hjemme slik som du spiller! ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Simen K
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2016, 19:16
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Losby
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Simen K »

halvorsen84 wrote:
Simen K wrote:Dagens runde på Losby en skikkelig opptur etter mye surr og rør etter armbrudd i sommer.
Etter start av golfkarrieren i August i fjor har det gått brukbart egentlig frem til det nevnte armbruddet.
I dag kom min første runde under 90 slag, endte på 82 slag:-). kun to hjerneblødninger på green fra å knekke 80 grensen også.
47 poeng,1 birdie, 10 par, 4 bogey, 2 dobble og en trippel.
Gikk ned fra 21 til 17 i hcp.
Skikkelig fornøyd.
Pga. armbrudd har du kanskje ikke hatt mulighet til å spille runder og skrive deg NED, MEN:

En 17hcp'er skal ikke bryte 80!
Med 17ish i hcp har du 19/20 tildelte slag fra tee-59, som jeg antar du spiller fra (østmork). En 82-runde er 9/10 slag bedre, med tilhørende poeng, man skal ikke score så høyt, knallrunde eller ei!



Uansett, gratulerer med god runde, og regner med du halverer hcp'et ditt ganske snart, for det er der du hører hjemme slik som du spiller! ;)[/

Spilte i dag fra 54, 21 tildelte slag. 24 fra 59.
Gikk en runde i går på 96 slag fra 59 hvor jeg hadde flere 4 putter.
Har spilt endel i det siste hvor det har vært på green alt har blitt ødelagt.
Har knota skikkelig lenge nå, men vet jo at dagens runde kan ha vært ett skikkelig blaff.
Håper på noen gode runder til før sesongen er over.
PS: har ikke sikta mot runder under 80, men på de under 90.
Titleist tsi2 driver
Titleist tsi2 4wood
Titleist Tsr3 4 hybrid
Cobra forged tec black one 4-p
Titleist sm9 jet black, 50, 54,58
Evnroll
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TheBigEasy »

Årets (?) siste på Hauger på fredag i grei temperatur. Greit spill og score i buffer. Tee steder og greener var topp dresset med sand. Det gjorde putting litt bob bob. Skulle spilt Strømstad i dag, men banen forble stengt hele dagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Da fikk jeg årets siste runde I dag, stenging I morgen. Hadde bare tid til 10 hull, men for en nydelig dag! Spillet var ikke noe å skryte over, men fantastisk vær.... 5 grader, vindstille. Var fryktelig lav sol, så det forsvant noe baller og hinsides med nedslagsmerker på greenene.... :( da er det bare å se fram mot este sesong og håpe på at det blir flere runder da ☺
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Lefthook »

halvorsen84 wrote:
En 17hcp'er skal ikke bryte 80!
Med 17ish i hcp har du 19/20 tildelte slag fra tee-59, som jeg antar du spiller fra (østmork). En 82-runde er 9/10 slag bedre, med tilhørende poeng, man skal ikke score så høyt, knallrunde eller ei!
Det er slett ikke så uvanlig med slike super-runder for ivrige golfere som er på vei ned i handicap. Da kan det fort skje at ferdighetene løper fra handicappet. Man spiller mye, trener mye, men klarer ikke å sette sammen en runde. Men så klarer man det. Jeg gikk under 80 som 18 eller 19 handicapper. Det var en runde der det meste stemte. Det tok lang tid før jeg gikk under 80 igjen - og slike poengsummer har jeg ikke vært i nærheten av siden. Jeg kjenner flere andre som har hatt enda flere poeng på en runde. Det kan skje når man begynner å få taket på spillet. Men det er som regel et engangstilfelle.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Lefthook wrote:
halvorsen84 wrote:
En 17hcp'er skal ikke bryte 80!
Med 17ish i hcp har du 19/20 tildelte slag fra tee-59, som jeg antar du spiller fra (østmork). En 82-runde er 9/10 slag bedre, med tilhørende poeng, man skal ikke score så høyt, knallrunde eller ei!
Det er slett ikke så uvanlig med slike super-runder for ivrige golfere som er på vei ned i handicap. Da kan det fort skje at ferdighetene løper fra handicappet. Man spiller mye, trener mye, men klarer ikke å sette sammen en runde. Men så klarer man det. Jeg gikk under 80 som 18 eller 19 handicapper. Det var en runde der det meste stemte. Det tok lang tid før jeg gikk under 80 igjen - og slike poengsummer har jeg ikke vært i nærheten av siden. Jeg kjenner flere andre som har hatt enda flere poeng på en runde. Det kan skje når man begynner å få taket på spillet. Men det er som regel et engangstilfelle.
Problemet oppstår når slike spillere stiller i stableford turnering! ;)
Jeg jobber i golfklubb, og du aner ikke hvor mye før-under og etter-runde-prat jeg får med meg, og scorene som nevnes! Har man korrekt hcp skal man ikke langt opp på 40-tallet, uansett hvor "god" runde det er snakk om! :roll:
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Shanket og toppet noen baller innendørs i Vestfold golfhall i dag. Skikkelig rusten etter å ikke ha tatt i ei kølle på lang tid. Ble noe bedre etterhvert, men er langt unna normal standard. Blir muligens en runde på simulator i morra :)
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TheBigEasy »

kevin wrote:Shanket og toppet noen baller innendørs i Vestfold golfhall i dag. Skikkelig rusten etter å ikke ha tatt i ei kølle på lang tid. Ble noe bedre etterhvert, men er langt unna normal standard. Blir muligens en runde på simulator i morra :)
Fornebu i dag. Shanking og topping her også. 2 mnd uten å ta i en golfkølle gjør sitt. Fikk ikke noe selvtillit før en kamerat turnering på sim senere i uka.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Ble en runde på fornis her også, slo mye bedre en ventet, så sesongstarten neste uke ser jeg lyst på!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Image

Ikke akkurat dagens runde, men gikk en runde torsdag på Yas. Flott bane i grusomme omgivelser. Bra spill på front, men på back kom sidelinjen og da var det kjørt. Uansett digg med sesongstart!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Spilte middels på Fuertebentura gc i går. I dag var det scramble på Salinas og utslagene var alt annet enn bra. Kompenserte med den beste puttingen jeg noen gang har gjort, og beste medspillerne noen gang hadde sett :) Ble noen birdies og noen par fra lang avstand. Myyyye vind i dag får ta litt av skylden for problemene.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by liverglimt »

Spilte på Santa Clara golf i Marbella. Flott bane i god stand. Veldig bra greener med masse onduleringer. Kan godt spille banen igjen.

Gjorde 1 birdie, resten ligg opp og ned, totalt 31 poeng.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Da var endelig sesongen i gang for min del! Huseby & Hankø i går, sykt digg å spille ute igjen, og åpner med birdie! men runden gikk nedover etter det såklart, godt å kjenne på følelsen igjen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Har gjort unna årets første runde på norsk gress. Par-par-trippel-par start, etter det ble det enda mer fargerikt. Avslutta med birdie og en grei følelse. Håper det ikke blir lenge til neste runde
Post Reply