Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

furu wrote:
kevin wrote:Hvilke andre bra baner ligger i nærheten av Monte Rei da? Og hvor bør man evt bo i det området?
Kan være greit å bo i Tavira. Koselig sted. Kan finne veldig rimelig overnatting. Hvis du vil bo veldig fint litt lenger øst kan jeg anbefale Praia Verde - http://praiaverderesort.com/hotel-overview.html

Quinta da Ria og Quinta de Cima er "tvillingbaner" like utenfor Tavira. Helt ordinære mener jeg. Noen liker dem veldig godt.

Quinta do Vale er godt designet Ballesterosbane. Ligger på grensen mot Spania. Ikke veldig langt å kjøre.

Castro Marim er et helt ok alternativ.

Benamor er sjarmerende og hvis jeg ikke husker feil ganske lavt priset.

Monte Rei + Benamor + Cima eller Ria er bra totalpakke.
Vi er en gjeng, som veier Algarve opp mot Alicante. Hva vil du si er forskjellen ? Snittet høyere standard på baner i Algarve, men dyrere ? Brodern er litt fysen på Tavira som du nevner. (Han snakker portugisk flytende også). Spilte Benamor, Salgados og Pinhal i 2004. Likte alle banene. Hadde jo vært kult å lagt inn en av banene som balanserer på klippekantene (Vale do Lobo ?). Vi tror vel det antagelig blir april før vi drar avgårde…
Pestana Golf Resort med unlimited golf høres jo også greit ut.
Play your best.
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by norhawk »

Reiser til Murcia i desember, siden vi skal bo ved Alhama blir det nok ett par runder der, har også booket på El Valle.
Da gjenstår en dag som ikke er bestemt enda.

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by Jumper »

Det blir en tur til Alicante i januar. Norwegian flyr meg ned for 600kr t/r, vel og merke uten bagasje. Golfsett har jeg stående i huset til fattern, så det blir en rimelig reise. Leiebil for 6 dager kommer på hele 345 kr :lol: Baner blir stort sett de i nærheten regner jeg med, som Font del Llop og La Finca, men vi kommer også til å ta en dag til El Valle. Vi ble så imponerte forrige tur at den må spilles igjen. Vi pleier alltid å legge inn en bane vi ikke har forsøkt før også, så i år blir det antagelig Lo Romero.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

TheBigEasy wrote:
furu wrote:
kevin wrote:Hvilke andre bra baner ligger i nærheten av Monte Rei da? Og hvor bør man evt bo i det området?
Kan være greit å bo i Tavira. Koselig sted. Kan finne veldig rimelig overnatting. Hvis du vil bo veldig fint litt lenger øst kan jeg anbefale Praia Verde - http://praiaverderesort.com/hotel-overview.html

Quinta da Ria og Quinta de Cima er "tvillingbaner" like utenfor Tavira. Helt ordinære mener jeg. Noen liker dem veldig godt.

Quinta do Vale er godt designet Ballesterosbane. Ligger på grensen mot Spania. Ikke veldig langt å kjøre.

Castro Marim er et helt ok alternativ.

Benamor er sjarmerende og hvis jeg ikke husker feil ganske lavt priset.

Monte Rei + Benamor + Cima eller Ria er bra totalpakke.
Vi er en gjeng, som veier Algarve opp mot Alicante. Hva vil du si er forskjellen ? Snittet høyere standard på baner i Algarve, men dyrere ? Brodern er litt fysen på Tavira som du nevner. (Han snakker portugisk flytende også). Spilte Benamor, Salgados og Pinhal i 2004. Likte alle banene. Hadde jo vært kult å lagt inn en av banene som balanserer på klippekantene (Vale do Lobo ?). Vi tror vel det antagelig blir april før vi drar avgårde…
Pestana Golf Resort med unlimited golf høres jo også greit ut.
April er en veldig veldig veldig fin måned der nede. Ville prøvd meg på twilight greenfee på da Ria/de Cima og Vale do Lobo. Da får dere dem for €60-70.

Pestana har bra pris for bra baner. Ikke spektakulært, men alt er i god stand og det er ulik stil på mange av banene.

Det er billigere å bo i Tavira enn Vilamoura/Almancil/Albufeira. Alt øst for Faro er rimelig - alt vest er dyrere.

Jeg velger Portugal framfor Spania 8 dager i uken. Det eneste som taler til fordel for Alicante-området er tilgjengeligheten med fly. Direkte fra Bergen vs to fly for å nå Portugal. Derfor gidder ikke folk. Hadde det gått direkte til Algarve eller Lisboa fra Bergen, hadde nok flere reist. Helt greit for meg at det ikke gjør det - da flyter det ikke over av nordmenn der nede :)
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

Litt avhengig av hvilke baner man sammenligner med, men jeg synes ikke greenfee ser så mye billigere ut i Algarve kontra Alicante-regionen. Men det er vel andre aspekter som spiller inn også


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by hemmi »

Jumper wrote:Det blir en tur til Alicante i januar. Norwegian flyr meg ned for 600kr t/r, vel og merke uten bagasje. Golfsett har jeg stående i huset til fattern, så det blir en rimelig reise. Leiebil for 6 dager kommer på hele 345 kr :lol: Baner blir stort sett de i nærheten regner jeg med, som Font del Llop og La Finca, men vi kommer også til å ta en dag til El Valle. Vi ble så imponerte forrige tur at den må spilles igjen. Vi pleier alltid å legge inn en bane vi ikke har forsøkt før også, så i år blir det antagelig Lo Romero.
Jumper, da vil jeg si at du har noe å glede deg til hvis du ikke har spilt Lo Romero.
Kjempefin bane og alltid i god stand. Vi spiller alltid 3-4 runder på den når vi er på vår årlige "Major Turmering".
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by halvorsen84 »

Det blir kun ukentlige turer til Fredrikstad-Golfsenter på meg denne vinteren. Begynner skolegang i januar så må dessverre "nedprioritere" golfen litt! :P
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

kevin wrote:Litt avhengig av hvilke baner man sammenligner med, men jeg synes ikke greenfee ser så mye billigere ut i Algarve kontra Alicante-regionen. Men det er vel andre aspekter som spiller inn også


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg gjorde en sjekk på teetimes.pt og sjekket baner mot hverandre i Alicante/Algarve. Inntrykket er at Alicante har mye fra ca 50 euro, men at Algarve starter det på 70 euro. Mange baner er 90 og enda høyere. Men man har jo også Pestana resort som tilbyr unlimited golf på fem baner og overnatting i villa. Da kom man ned på 220 euro for golf/overnatting(3 netter). Det er jo veldig gunstig. Men da får man ikke spille de mest kjente banene.

Algarve har nok en mere andel av spektakulære baner dog. Det er vel kanskje det som drar opp prisnivået.
Play your best.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by LyLu »

Er raka fant frem til våren, haha...
Hva kommer en uke på, klappet å klart med forhåndsbestille greenfee og overnatting og alt?
Last edited by LyLu on 11 Nov 2016, 02:20, edited 1 time in total.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by ShooterMacgavin »

En kompis og jeg stikker ned i februar, 4.5 dager med golf og 9 runder.
Fly med golfbagg kostet 1800 pr prs, leiebil ca 1000, opphold er gratis.
Greenfee kommer på ca 4000 spenn ( 2x las colinas, 3x font de llop, 2x la finca og 2x compamor). (Vurdere å bytte ut compamor med el valle).

Bo på golfresotrten pleier å være rimelig.
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

furu wrote:
Oceanico og gode greenfeepriser er vrient. Faldo og O'Connor nekter de å sette ned prisene på. Millenium, Pinhal og Laguna er ditt beste valg for god golf + god pris, og da spesielt twilight. Rundt €50 for en ettermiddagsrunde på disse tre. Det er faktisk mulig å få twilight også på Faldo/O'Connor. Ville derfor vært forsiktig med å kjøpe pakker fra Oceanico før man har regnet på pris ved å kjøpe teetimes selv. De siste årene har det vært like rimelig å booke direkte på banen som nettsider. Søk "algarve tee times" for å finne nettsider og sjekke priser.
Jeg gjorde en forespørsel til Your Golf Travel og de kunne tilby overnatting Oceanico Amondeira Resort (3 ntr) og unlimited golf på Faldo og O`Connor til 319 Pund pr pers (når fire personer deler leilighet). Complimentary buggies. Det er jo en grei pris.
Play your best.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by eivaan »

Da blir det 1 uke til Spania/Alicante/Murcia fra 28.01-04.02 :)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by Gundersen »

Noen som har handlet golfpakker hos www.golfbreaks.com?

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by veggiss »

Vurderer å spinne en runde rundt Yas Links når jeg først er i området, ellers blir vel golfreisene tur/retur Toppgolf.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

Noen spilt Palmares ? Vest i Algarve. 1 t fra Faro. Prøver å sette opp et bra baneopplegg til turen i slutten av april.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

TheBigEasy wrote:Noen spilt Palmares ? Vest i Algarve. 1 t fra Faro. Prøver å sette opp et bra baneopplegg til turen i slutten av april.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jepp. Har spilt den mange ganger. Absolutt verd turen. De har tre sløyfer med 9 hull hver. Pass på at dere får spille Praia-sløyfen. Det er den som går nede ved stranden/toglinjen og har de nye "linksaktige" hullene.

Banen ligger få minutter fra Lagos. Grei liten by å ta seg en runde i, hvis dere er interessert å sånt :) Praia Dona Ana er en av verdens mest berømte strender.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

Det ble litt endringer i mine planer, og en evt ferie måtte bli tidligere. Kom jeg over en ferdig pakke til Fuerteventura med GolfPlaisir, og avreise allerede 9.januar. Det blir minimum 4 runder golf, men har heldagsgreenfee og vurderer å spille en ekstra runde eller to i løpet av de 7 dagene. Skal bo på Elba Sara resort ved Caleta De Fuste og spille Fuerteventura gc og Salinas . Får se om jeg får reist sydover og spilt på Jandia også.

Blir digg med en uke for seg selv, i varmt og fint klima. Har ligget på rundt 18-21gr i det siste og gjør normalt det på den tiden.

Image
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by liverglimt »

Gradene er en ting, vi har slitt med heftig vind og det er enda mer av den på Fuerteventura. Du bør øve på 3/4 slaget for å holde ballene nede. Flotte anlegg og ikke alt for mye folk gjør nok at du kommer til å stortrives!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

Har fått med meg det ja, regner med det blir en liten utfordring.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by LyLu »

Jeg trodde ikke jeg fikk rota meg til noe tur i år, men blir 3 uker i Portugal slutten av mars, typ oppkjøring til sesongen!
Første ukene på Praia D'el Ray og site uken Penha Longa.
Erfaringer anybody?
Post Reply