Beste simulator

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Beste simulator

Post by LyLu »

Til dere som har spilt litt forskjellige simulatorer, hvilken type synes dere er best?
Og hvilket senter har denne?
Selv synes jeg AboutGolf simulatorene på Custom Golf med nyeste programvare er meget gode.
Man kan shape slag som ute og det skjer ikke så mye ''rart'' som andre jeg har prøvd.
En av de dårligste jeg har spilt på var vel i Drammen på Imjelt, disse er eldgamle, draw blir fade, og slår du lavt inn i skjermen kan du slå 7 jern 230 meter :lol:
Disse heter vel TrueSwing.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Beste simulator

Post by eivaan »

Jeg mener Trackman sim er best, Aboatgolf er også bra, men jeg føler Trackman er riktigere. Er vel mulig HD golf er bedre, men den har jeg ikke prøvd!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Beste simulator

Post by furu »

TM sim er utrolig presis i målingene. Spilleopplevelsen er faktisk ikke helt på samme nivå. HD og AG er bedre der. Foresight GC2 har satset mer på sim i det siste. Mulig at de har hevet nivået.

Til privat bruk innenfor rimelige prisrammer er SkyTrak suveren.

Seniorene elsker de simene LyLu. De kommer inn etter en lang sesong, vinner long drive med 293 meter og skjønner ikke hvorfor de bare slår 154 når de kommer ut på banen på første seniortur til Alicante.
Instagram @christianfuru
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Beste simulator

Post by Gundersen »

Enig med Furu vedr. TM, det mangler litt på "følelsen", men det er ingen tvil om at avlesningen på de fleste slag er korrekt. TM sliter litt med putter og spill rundt green, der det ofte brukes wedger. Dette sliter forøvrig "alle" bortsett fra AG med. (min påstand)
Har testet HD golf en gang, og ble veldig skuffet.
Vedr. seniorene som plutselig slår 200m +, så kan dette skje på alle simulatorer uavhengig av hvilken avlesningsteknologi som benyttes, eller hvilken software det er snakk om. E6 softwaren som benyttes har en "boost" funksjon, som fort gir deg mye ekstra lengder. På AG sine simulatorer har de "swing profile". Føler ofte at standardinnstillingene ofte er innstilt på "salg".
Jeg er med å arrangere seriespill og turneringer innendørs, og vi justerer alltid swing profilen på AG slik vi mener er riktigere og nærmere det som er tilfelle når du spiller ute.
Når det kommer til putting, mener jeg AG er overlegen, Det er lettere og lese greenene, og følelsen er bedre enn på de andre. Det du gjør er det som skjer
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Beste simulator

Post by Golfspilleren »

Hvor testet du Trackman, Furu? Har hørt at de er blitt bedre i det siste.
Jeg har aldri testet HD. Hvorfor skuffet de, Gundersen?

Personlig liker jeg AG best. Litt dumt at vi må bruke merkede baller, men det tåler jeg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Beste simulator

Post by kevin »

Spilte på FS E6 nå nylig, vet ikke om jeg merket så stor forbedring egentlig. Synes heller ikke jeg slår spesielt mye lengre på sim. Kanskje ved kanttreff, men de går jo vesentlig lengre ute også
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Beste simulator

Post by Gundersen »

HD skuffet på det meste.

Sendt fra min Commodore 64
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Beste simulator

Post by Golfspilleren »

Det meste?
Hvor er slike maskiner i nærheten av Oslo?
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Beste simulator

Post by Gundersen »

Den ene jeg har forsøkt er i Sandefjord

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Beste simulator

Post by Gundersen »

kevin wrote:Spilte på FS E6 nå nylig, vet ikke om jeg merket så stor forbedring egentlig. Synes heller ikke jeg slår spesielt mye lengre på sim. Kanskje ved kanttreff, men de går jo vesentlig lengre ute også
På FS E6 kan men legge inn "boost", dette vil gi andre lengder enn du er vant med. Om sim er satt opp med default 25% så gir det lengre slag.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Beste simulator

Post by PlayerG »

Gundersen wrote: På FS E6 kan men legge inn "boost", dette vil gi andre lengder enn du er vant med. Om sim er satt opp med default 25% så gir det lengre slag.
Da snakker vi virkelig useriøst golfsenter... :P
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Beste simulator

Post by furu »

Sammenlignet HD simene på Bergen Golfsenter med min SkyTrak. De er svært presise på carry lengde. Det er altså mulig, men som dere sier er det ikke uvanlig at man booster + gir ekstra mye rull.

HD sim kan umulig skuffe hvis de er satt opp riktig, oppdatert software og kalibrert.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Beste simulator

Post by furu »

Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Beste simulator

Post by sumo »

475,- pr time er helt gale mathias. herregud for en pris.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Beste simulator

Post by sumo »

jeg spiller mest på golfhandelen sin simulator. den heter sports coach, og er også tredimensjonal. veldig fin og relativt accurate. prisen deres pr time for den kvaliteten og opplevelsen du får, er det absolutt ingen som kan matche. anbefales på det absolutte for alle dere som bor i oslo eller i nærheten.
ellers så syntes jeg about golf hos custom er veldig bra. den er litt dyrere, men også særdeles bra.
sistevalget faller på E6 simulatorene på fornebu. for meg så blir det bare for moro, og ingenting annet.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Beste simulator

Post by Gundersen »

Uansett hva man gjør
, så er fortsatt software E6. Den slår ikke AG når det gjelder total spilleopplevelse

Sendt fra min Commodore 64
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Beste simulator

Post by Bogey »

kevin wrote:Spilte på FS E6 nå nylig, vet ikke om jeg merket så stor forbedring egentlig. Synes heller ikke jeg slår spesielt mye lengre på sim. Kanskje ved kanttreff, men de går jo vesentlig lengre ute også
Var det i Vestfold golfhall du spilte?? Jeg hadde meg en runde der for en stund siden, og mente på at jeg slo vesentlig kortere i forhold til ute. Tenkte ikke noe mer over det før en kollega av meg påpekte det samme. På de gamle simulatorene der gikk det lengre.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Beste simulator

Post by kevin »

Helt rett, det var min følelse også


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Beste simulator

Post by Bogey »

På de tidligere versjonene der har det fort gått 1 kølle lengre, men nå satt jeg med følelsen av at det var 1-2 køller kortere. Dette gjaldt forsåvidt kun med jern og wedger, hadde følelsen av normal lengde med hybrid og driver.... Blir plutselig veldig langt mellom 4i og hybriden
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Beste simulator

Post by kevin »

Slo konsekvent for kort med jerna ja, gjerne opp mot 2 køller kort i begynnelsen. Justerte inn med å ta litt mer kølle, men ble vanskelig å beregne lengder. Kan ikke huske om jeg har spilt på annet enn Fullswing, mulig det er mye mer realistisk på andre typer. Men noen stor forbedring fra E5 til E6 kunne jeg ikke se
Post Reply