Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by furu »

En ny sesong er i gang for mange av oss. Men hva var ditt høydepunkt i 2009? Er det et hull du spilte spesielt bra? Et slag du aldri glemmer? En bane du bare opplever en gang i livet?

Jeg har fortalt Kaffekannen om det jeg husker best. Litt merkelig egentlig, det var en bogey.
Vi spilte parturnering på Fana. Jeg sendte utslaget på #6 rett ned i skråningen. Mistet ball. Vi ble enige om at jeg skulle slå en ny. Slo ut med 5h, innspill fra fairway med PW og en putt etter å ha landet pent på green. Bogey altså, men jeg fikk følelsen av birdie. Det var også følelsen av at jeg endelig hadde kontroll på spillet mitt som gjør at jeg husker det så godt. Tidligere kunne jeg blitt stresset og slått en ny OB, men nå visste jeg at dette klarer jeg. Kaffekannen gikk forøvrig på ekte birdie her så hans score ble selvsagt tellende :D
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by Grønne greener »

Husker ganske godt en eagle på Drøbak i fjor. Rett i koppen fra 100+ meter. Par 4 selvfølgelig. 8-)
Eller litt senere på dagen da en herremann kom inn etter 18 og var 100 % sikre på at de hadde vunnet turneringen. Men vi slo dem. Og de bak oss. Og de bak der igjen. :lol: Han endte til slutt på 5.plass. Til og med sønnen slo han. Det var en veldig bra runde med mange gode golfslag. Spesielt en junior på laget mitt(sønnen til proen, tror jeg) spilte over evne.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by Keyser »

Tja - en runde i 30 varmegrader på Stord med 1 eagle (min første), 3 birdier, 2 OBs og en rundescore på +8 brutto står vel frem som det klareste minnet fra i fjor.
Og at guttungen begynte å sanke noen stablefordpoeng på slutten av sesongen

<Keyser/>
</Keyser>
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by Matshino »

Må ha vært junior NM i 2. div på Grorud.
Der satt jeg 2 birdier på 3 hull, og vi vant hele greia med 2 slag.
Eller så må det være 290 meters driven min på Arendal & omegn GK, deilig å se ballen bare fly og fly og fly :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by furu »

En eagle er litt kulere enn en bogey :lol:
Instagram @christianfuru
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by heikkih »

Tja. Flere høydepunkter :)

- første par i Frankrike i april
- starte litt regelmessig spill og etablere handicap i juli
- første birdie i august
- andreplass i scramble-turning sammen med en annen nybegynner på -15 netto
- oppdage hvordan få jevnere gode slag i simulator i vinter

Nedturen var vel generell ustabilitet og at handicap-nedskrivingen regnet litt bort når jeg begynte å finne ut av ting.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by Long-Hit-Wonder »

Spilte foursome med broren min i sommer for moroskyld på Grenland GK. Etter 9 hull lå vi to slag under par, men pga torden og uvær måtte vi avslutte etter 9 spilte hull. Det var i grunn høydepunktet i 2009 så vidt jeg kan huske. Foruten dette var det heller dårlig.

EDIT: Måtte rette på hukommelsen...
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by Solaar »

For meg er det tre ting. Først var å bevitne en kompis knekke kølla si over kneet. Det andre var å spille en hel uke golf med broren min som jeg ikke ser for ofte. Det tredje var min 73 runde på Miklagard, har spilt en bane på par en gang tidligere men det var en mye enklere bane. Det var litt surt å se birdieputten på hull 16 og parputten på hull 17 snike seg ut via hullkanten. Tror det var min beste golfrunde noensinne fordi jeg ikke gjorde noen direkte feil, jeg var bare helt stabil. Merkelig opplevelse. Uka etter gikk jeg Bjaavann på 4 over par fra hvit tee i strålende vær, det var også en god opplevelse :)

Fjorårets nedtur var hvor enormt ustabil jeg var. Min beste runde var altså +1 på Miklagard mens min dårligste var +24 og det skjedde i tillegg to ganger :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
jacmo
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 30 Apr 2010, 21:20

Re: Tilbakeblikk - Hva var ditt høydepunkt i 2009?

Post by jacmo »

Joda, jeg gikk en runde med min onkel og en kamerat av ham på Kragerø GK. På ett av par 3-hullene slo onkel seg ut, mens jeg og onkels kamerat lå på greenen, omtrent like langt fra koppen. Det var en lang distanse, flere meter. Onkels kamerat har et hcp på 20-25 vil jeg tippe, mens jeg har 32.

Nok om det, han sier at den av oss som ligger i koppen på flest slag må vaske golfbilen. Greit nok, sier jeg, regner med at begge to to-putter og ender på par.

Onkels kamerat setter selvfølgelig birdien. Steike, tenker jeg, putter, og setter min første birdie!!! Og slapp bilvasken.
2009s høydepunkt! :D
Post Reply