Nøtterøy

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Det jobbes hardt med å få fine forhold på Nøtterøy. I sommer har de re-sådd fairwayene og det begynner å gi resultater. Men det er fortsatt en bit igjen til de er skikkelig bra.

Godt å se at foregreens og greenene er flotte, tett grønt gress og jevne flater. Litt treigt er det, men det lever man med. Tees og bunkere er også bra.

Hull 18
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Spilte her i dag tidlig. Hadde hørt at banen var i bra stand, og hadde høye forventninger.

Tees er helt ok, men ikke mer. Fairways er stort sett bra, med unntak av noen av de på backnine, hvor det er litt tørt og litt dårligere gressvekst. Bunkerne så greie ut, var aldri uti der.

Image

Greenene er flotte, med tett og bra gress. Jevn rull, men ikke veldig raske. Det klippes på 3,75 mm iflg info-tavla ved klubbhuset. Jeg hadde uheldigvis litt forskjellige forhold underveis, siden banemannskapet drev med klipping. Puttet på greener som var klippet, men også noen som ikke var det. Litt synd at man ikke får klippet alle ferdig før folk skal spille.

Image

Alt i alt, kan jeg anbefale Nøtterøy.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Nøtterøy

Post by Owee87 »

Er enig med deg Kevin. Banen er fin nå! Klubben har nedprioritert å klippe rough i sommer pga økonomi. Ser ut som om det har gitt positiv effekt spesielt på greenene. Da er det lite gunstig å jakte roughen slik jeg gjorde i dag. Straffet meg selv med to timer straffetrening på rangen etter runden..
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Nøtterøy

Post by primaxx »

Det er helt spektakulære forhold på Nøtterøy nå! Greenene kan vel knapt bli bedre!
Når roughen i tillegg er tilgivende på grunn av tidlig på sesongen sier det seg selv at det er en fryd å spille der for tiden. :)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Nøtterøy

Post by Owee87 »

Enig primaxx. Angrer ikke på at jeg forble medlem der i år også :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nøtterøy

Post by Bogey »

Spilte jobbturnering på Nøtterøy i går. Banen var bra til tross for alt regnet som hadde kommet. Usikker på hvordan det er i dag, men tørker vel snart opp. Greenene begynner å bli veldig bra med unntak av noen sår på hull 6. De har latt roughen vokse så begynner å bli vanskelig om du havner uti. Seigt, men mulig å finne ball, akkurat som det skal være :) Ble ønsket velkommen av daglig leder, Peter, med beskjed om at rangen var klar for oss med gresstees. Ballpyramidane sto på rekke og rad! Veldig bra service og ikke minst fantastisk mat i restauranten etter runden! Anbefales på det sterkeste.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Nøtterøy

Post by Owee87 »

Gøy med tilbakemelding på hjemmebanen min. Veldig enig med deg. Liker særlig nye daglig leder sitt øye for god service. Videre fornøyd med at det ikke er for høy takhøyde mtp stenging av bane med regn. Var stengt i går, men basert på erfaring så er den nok fullt spillbar i morgen [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nøtterøy

Post by Bogey »

Noen som har vært innom i det siste?? Regner med at det er strøkent som vanlig?? Vurderer å få tatt meg en runde der mandags formiddag :)
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Nøtterøy

Post by Owee87 »

Medlem der så nesten hver dag når jeg er hjemme :roll:
Var der seinest i dag. Regnet en del i det siste, men vil si det er strøkne forhold. En hel del idioter som av en eller annen grunn ikke gidder å ta nedslagsmerker, så ødelegger litt av inntrykket. Likevel strøkne greener.
Bunkerne elsker ikke vann (dårlig drenering der) og banen er litt tørr her og der. Litt pga problemer med vanningsanlegget (lyn) og at det tydeligvis er litt interesse for å lage litt Links-preg.

Ellers er det gledelig å informere om at der er fullt trøkk på banen, som det har vært hele sesongen. Både av medlemmer og mange gjester.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nøtterøy

Post by Bogey »

Nesten som forventa! Har vel vært bra der hele sesongen egentlig ☺. Får se hva jeg får til, hadde vært moro med en runde der igjen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Nøtterøy er i fantastisk stand nå, beste jeg noen gang har sett den i.

Fairways er noe av det bedre jeg har spilt i år. Greenene er også utrolig bra, men de var bittelitt tregere enn de så ut til på morgenen i går. Var nyklippet, men kanskje litt fukt etter natten.

Hull 7
Image

Bunkerne ble preppa mens vi spilte og var også veldig bra.

Det eneste som er dårlig på Nøtterøy, er treningsgreenen. De burde definitivt investere i en skikkelig green som er lik de på banen

Hull 18

Image
Akiit
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 12 Aug 2016, 17:49
Hcp: 6

Re: Nøtterøy

Post by Akiit »

Noen her som vet noe om forholdene på Nøtterøy etter problemene de har hatt etter vinteren?

Er greener i bra stand? Fairways osv.

Tenkte muligens å prøve en tur dersom status er bra etter arbeidet som har pågått.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Nøtterøy

Post by Owee87 »

Tja..som medlem er jeg først og fremst fornøyd med at banen er åpen [WHITE SMILING FACE]️
Noen greener som er nesten helt bra. Mange er dårlige. En provisorisk på hull 1 (egentlig hull 10. Snudd banen). Mange fairways med lite gress. Få gode.
Var kjedelig med så lang tørkeperiode. Satser på rask forbedring framover. Uansett; trivelig bane og golf er gøy [SMILING FACE WITH SMILING EYES] spesielt når jeg endelig klarte å skrive meg ned igjen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nøtterøy

Post by Bogey »

Hvordan er forholdene der nå? Lurer litt på å ta meg en runde til uka. Er alle ordinære greener i spill?
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Nøtterøy

Post by Owee87 »

Ligger for tiden på stranda i Italia (snikskryt), så har ikke spilt på nøtterøy på i underkant av to uker. Sist jeg spilte var det provisorisk på hull 1. Det gode været og mangelen på regn har jo vært vedvarende. Dermed vanskelig utgangspunkt for gressvekst. Regner uansett med at banen har kommet seg en god del de siste ukene.
Er spent på hvordan forholdene er nå, så gi gjerne en feedback hvis du tar deg en runde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Alle greenene er åpne. Mulig jeg tar en tur søndag eller mandag


Sent from my iPhone using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Hadde litt forventninger til banen når jeg kom dit i morges. De ventet jo lenge med å åpne og har brukt mye penger/ressurser på å sette banen i stand etter vinteren.

Ble litt overrasket over at det ikke var bedre. De har snudd banen, og nå starter man fra gamle hull 10. Greenen der var ikke bra, og det var knapt noen bra greener på frontnine. Mange store sår. Det finnes områder som er tette og relativt fine. Men de var ikke så jevne der heller.

Image

Greenene på hull 10(gamle 1.), 11,12 og 13 er relativt bra, men så blir det dårligere igjen på noen hull. Men totalt sett er backnine bedre enn front.

Hull 17
Image

Fairwayene er heller ikke all verden. Mange tørre og brune områder, lite gress og humpete. Ingen tvil om at de har jobbet hardt og gjør det fortsatt, men det tar nok lang tid før banen er på sitt normale igjen.

Vet ikke helt om jeg skjønner hva de har gjort på hull 11(gamle 2.) Om jeg ikke husker feil var det en større bunker her og litt annen topografi. Ganske liten den nye bunkeren.

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Nøtterøy

Post by kevin »

Spilte her i går, men gikk av etter 9 hull siden det gikk så usannsynlig sakte og ingen slapp noen gjennom.

Spilte gamle frontnine siden de hadde litt frost på morgenen. Det var fullt av banemannskap ute og jobbet for fullt, med klipping, rulling etc. Greenene hadde bra hastighet, men er fortsatt langt fra perfekte. Fairways har kommet seg noe, men det er fortsatt lang vei å gå her også. Men funker greit med ballplassering.

De tilbyr greenfee til 250,- på ukedagene nå. Denne uka skal de arrangere Swedish golf tour turnering, og jeg synes litt synd på de når de må tilby en bane som egentlig ikke er bra nok. Så at en av spillerne skrev at mannskapene har gjort en kjempejobb med å få banen i stand.

Ser at de skryter av banen selv også, jeg skjønner ikke det
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Ganske bra forhold på Nøtterøy for tiden, og kommer nok til å bli enda bedre i år.

Greenene har jevnt og fint gress, men de var litt trege til tross for at de var nyklippede

Hull 8
Image

Bunkerne var bra, løs og fin sand. De var nylig raket med maskin

Fairways var litt grå i fargen og hadde litt ujevn vekst. Stort sett greit med gress, men også noe ugress her og der. Er relativt tørt for tiden, det kan nok være årsaken til at ikke gresset blomstrer helt ennå. Men blir nok bra.

Hull 17
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Spilte Nøtterøy i går og det er mulig at de hadde klippet mindre pga regn i løpet av natten, tar et lite forbehold når det kommer til statusen.

Teestedene var litt langhårete, så ikke ut som de var klippet. Men jevnt og mye gress

Fairways var bra, men heller ikke her virket det nyklippet. Litt langt gress på noen av de og enkelte partier.

Greenene var en liten overraskelse. Jeg hadde trodd de var bedre nå såpass sent på sesongen. Øvingsgreenen var fin, mens de ute på banen var mer ujevne, ulik hastighet og hadde mange nedslagsmerker. Ikke spesielt raske heller. De ser fine ut på avstand, men var ikke så gode å putte på som jeg forventet.

Hull 3 reversed
Image

Det er tørt mange steder, også på noen av fairwayene, men spesielt utenfor hvor det ikke er noe vanningsanlegg. Litt synd at det blir sånn enkelte steder rundt greenene også. Slå fra hard jord er ikke alltid å foretrekke
Post Reply