2018 - Bærebagger

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

2018 - Bærebagger

Post by TJW »

Hei, inspirert av @furu sin tråd om køllene som kommer i 2018, så tenkte jeg at jeg skulle prøve å opprette noe lignende dedikert til bærebagger.

Har i dag en 14-veis Nike Air Hybrid som jeg kunne tenke meg å bytte ut i en 5-veis bag pga vekt og at jeg føler det er noe unødvendig for meg med 14 separate rom.
Kravene er ikke så mange, men dedikert lomme til vannflaske, greit utvalg av lommer generelt og ett alright design burde ikke være helt håpløse ønsker.. Trodde jeg..

Det er for øyeblikket 3 modeller som er interessante, men tar gjerne imot innspill:

Ping Hoofer 2:
Image

TaylorMade FlexTech
Image

Titleist Players 5
Image

Av disse så heller jeg mot Ping og TaylorMade av den enkle grunn at det reimsystemet som er på Titleist baggen er samme som Ping hadde på Hoofer i fjor. Dama kjøpte en Hoofer og ble aldri komfortabel med reimene og de var ett herk å stille inn skikkelig.
Var først og fremst gira på Hoofer 2, men ble litt skeptisk til om det funker å ha en bag med såpass mye hvitt på uten at det bare ser møkkete ut. TaylorMade kom opp som ett alternativ som virker veldig likt og 2017 modellen fikk bra skussmål på TheHackersParadise.

Innspill, evt andre 2018 modeller man bør se på?

TJ
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: 2018 - Bærebagger

Post by Peakation »

Hvis jeg skulle velge hadde det blitt en slik en...

http://projektco.com/ca/shop/category/g ... k-platinum

Koster nok litt mer enn det smaker siden den sikkert må sendes fra USA/Canada.

mygolfspy hadde most wanted test av bærebagger i 2016: https://mygolfspy.com/2016-most-wanted-stand-bag/
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: 2018 - Bærebagger

Post by TJW »

Takk for input! Nike Air Hybrid er den jeg har, så jeg ser at det skal litt til å "toppe" den. Elsker baggen, skulle bare ikke vært 14-veis og gjerne veid litt mindre..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - Bærebagger

Post by furu »

Projekt bagene dukker opp på ebay med ujevne mellomrom - til utrolig lave priser.

Har ikke så mange innspill egentlig. Du har valgt ut noen veldig bra bager. Callaway Hyperlite kunne vært et alternativ, men har ikke flaskelomme. Den og Flextech Lite er ultralette bager. Det liker jeg. Personlig har jeg en stor og en liten bag. Når jeg jobber med noe blir det stor bag - spiller jeg bare en runde uten å tenke filming eller bilder blir det liten bag. Hvis jeg kunne valgt hadde jeg gått med så liten bag som mulig hele tiden.
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: 2018 - Bærebagger

Post by TheBigEasy »

Onlinegolf har hyggelige priser på Sun Mountain bærebag. Selv har jeg hatt en SM 3.5 i flere sesonger. Den er solid og god å bære. Veier lite. Og ser ganske fresh ut fortsatt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: 2018 - Bærebagger

Post by kevin »

Jeg synes noe av det viktigste med en bærebag er å prøve den og finne ut om den er komfortabel, har bra stroppesytem, enkel å justere, stabil å bære, stabile ben osv. Synes ikke det har vært så stor utvikling på bærebagger de siste årene. Mulig jeg ikke har fått det med meg, men tror ikke det er mye nytt.

Et spm er om man vil ha vanntett bag eller ikke. De er jo endel dyrere.

Selv har jeg en Callaway modell, noen få år gammel. Husker ikke hvilken modell det er. Den er helt grei og har det man behøver.

Har alltid hatt sansen for Ogio sine bagger. Ellers finner det også merker som Bag Boy og Big Max som også har bagger

Image
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - Bærebagger

Post by furu »

Det har skjedd lite eller ingenting på bagfronten. Flere bærebager er tilpasset bruk på tralle. Det er det eneste jeg kommer på. Design har generelt blitt ekstremt mye bedre. Callaways 8-10 år gamle bager med enorm logo er historie. Takk og pris.
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: 2018 - Bærebagger

Post by TJW »

Ser ut som jeg muligens ender opp med en FlexTech her. Liker at den er 5-way med dividere hele veien ned, virker som god kvalitet og en reell konkurrent til Hoofer.
Spørs bare om jeg får tak i ett litt morsommere fargekombo enn det norske forhandlere fører. Ser på grå og neon-grønn:
Image
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - Bærebagger

Post by furu »

Hvis du snakker med feks Knut hos onlinegolf.no er jeg sikker på at de kan få tak i andre farger. Så lenge det er på lager hos TM selvsagt. Å kjøpe bag fra utlandet kan bli dyrt pga frakten.

Liker den grønne jeg :D

Image
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: 2018 - Bærebagger

Post by TJW »

Takk for tips @furu

Jeg sjekket med OG men TM er tomme for den fargekombinasjonen jeg hadde lyst på. Men, fant ut at hotgolf.co.uk hadde den for 129gbp og 10gbp i flat fraktpris. Så nå er den bestilt. Ender omtrent som baggen her hjemme i total kost etter mva, men det får gå.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - Bærebagger

Post by furu »

Kjenner igjen den der. Får du ikke tak i det her hjemme og utvalget ute er bedre, må man jo handle der.

Jeg tror stadig mer av utvalget i butikk styres etter forhåndsordre. Produsentene har lite på lager.
Instagram @christianfuru
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: 2018 - Bærebagger

Post by Peakation »

Fant en nettbutikk i US som hadde salg på Projekt Kozmak og klarte ikke la være. Spent på om den kommer...
Ender opp på rundt 2000-lappen alt inkludert.
Er dyktig lei Mizuno-baggen jeg har nå uten håndtak helt øverst og begrenset justering av bærereima. Pluss at Mizuno-jerna har pause i kjelleren. P790 FTW!
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: 2018 - Bærebagger

Post by TJW »

Liten update fra meg. Endte med en TM Flextech i grå og grønn (som på bildet over). Var ett helvette å få tak i da det er en 2017 modell, men en fantastisk bag. Tror jeg fikk bestillingen stoppet 3 ganger siden den var out of stock, men fant til slutt en forhandler som hadde noen få igjen. Endte litt under nypris i Norge etter mva og frakt var bare 10gbp mener jeg.
Post Reply