Challenge tour 2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Kanonrunde på -6 i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Runde på + 2 i dag, og falt til 41. plass. Typisk norsk lørdagsgolf.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Hva skal Ventura gjøre nå? Han må vel starte på Nordic league? Eller blir han i USA og satser på Webcom-touren? Hvordan kommer han inn der, forresten?
Les dette intervjuet med Ventura fra oktober i fjor: http://bbfmagasinet.no/kristoffer-ventura/

Ungdommelig overmot! Målsetninger hinsides realiteten. Et naturlig mål hadde vært "etablere meg på ET noen år, og så får jeg ta et skritt av gangen derfra".

I skrivende stund har Ventura rykket ned til 50.plass i Praha, etter 15 spilte hull. Tøft møte med virkeligheten.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Challenge tour 2018

Post by Franz »

Det kan vel tenkes at han har noen delmål?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Kan jo tenkes, men da burde han jo ha sagt det i intervjuet. Det virker som om han har tenkt å satse på å bo og spille i USA?
Uansett avslører det han sier at han er litt forvirret i hodet. Alle andre vil vel si at man skal sette seg store mål, and go for it. For meg er dette bare dumt, og viser en urealistisk og naiv mann (23 år).
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Challenge tour 2018

Post by azazel »

Tror ikke vi leste samme artikkel...
Du bør nok lese den om igjen en del ganger til...

Forøvrig drev jeg selv med idrett for mange herrens år siden og kan nevne at journalister skriver det de vil. Og utelater ofte det den som blir intervjuet prøver å framheve som viktig. Journalister har som oftest bestemt seg for det meste av det de vil skrive på forhånd. Bygge stein på stein er ikke like gøy å skrive om som en som skal bli verdens beste! Klipper og limer eventuelt inn et par sitater ofte tatt helt ut av sammenheng.

Ble veldig overrasket over timeplanen som kom fram i intervjuet. Har kjent folk som har fått stipend i andre idretter og som har dratt til USA for både og potensielt bli god i sin idrett, men hvis ikke så har de ihvertfall en skikkelig utdannelse etterpå. Dog sa de at svært mange av de med stipend tok svada fag slik at selve skolen var bortkastet for disse. Men det var gjerne de som var lite skoleflink og trengte disse fagene for å få godt nok karaktersnitt til å få lov å fortsette hvert år. Men to timer fem dager i uken, og lite tid ellers i uken til å studere på egenhånd... Da er det ikke mye de sitter igjen med hvis golfen går dårlig.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Her er ordrett hva Ventura sier i intervjuet:
"Planen er å bli proff og spille mot de aller beste i verden. Jeg har ambisjoner om å kvalifisere meg til PGA Touren. Resultatmessig er det en målsetting å vinne en majorsturnering, vinne Ryder Cup og vinne en medalje i OL."

Dersom du mener at dette ikke er det Ventura sa, men er journalistens ord, så bør du dokumentere det.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Challenge tour 2018

Post by Franz »

Dette kan du åpenbart lite om, Freud. Poenget til azazel var jo ikke at journalisten har funnet på noe helt eget, men at de vrir litt, vender litt og bruker sitater herfra og derfra. Det kan godt hende målet var å skrive en historie om en superambisiøs spiller. Da leter de gjerne etter svar som underbygger en slik historie.

Det er jo gjerne slik at man prøver å svare litt åpent og forsiktig først. "Jeg vil se hvor god jeg kan bli", f eks. Journalisten ber om mer presise svar. "Jo, det er klart...det er jo absolutt et mål å spille mot de aller beste..." Journalisten graver litt dypere - hvor møter man de beste? "På PGA Tour".

Da blir saken: NORSK SPILLER HAR SOM MÅL Å KVÅLE TIL PGA TOUR!"

Osv, osv. Man har gjerne ikke kontroll på hva journalisten fremhever. De vil lage en spektakulær sak, og bryr seg ofte mindre om detaljene i svarene.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Jo, Franz, dette kan jeg masse om. Jeg har levd i 70 år og har lest og leser haugevis av aviser og artikler hver dag. Journalister er stort sett noen drittsekker, som er ute etter scoops. Men det er også vanlig - for de som gidder eller føler seg tråkket på - å korrigere gale sitater. I dette tilfellet er det bortkastet, for hvem leser Bil-Bolig-og Fritidsmagasinet?
Jeg velger derfor å tro at Ventura er sitert riktig - siden det faktisk er det mest vanlig i mediene, tross alt. Dette er ikke VG eller Dagbladet!
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Challenge tour 2018

Post by yuran »

Hva er det som uansett er så galt med det sitatet egentlig?

Journalisten er lokal, og har meget mulig bekjentskap med Ventura fra tidligere. Ville vært forsiktig med å beskylde noen som helst for parafrasering o.l. uten å ha gjort en grundig sitatsjekk. Tittelen er riktignok spissformulert, men spiller man på PGA-touren så er man per definisjon 'en av verdens beste'. Og er ikke det et naturlig mål da? Det er ikke ensbetydende med at han ikke har flere delmål underveis...
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Challenge tour 2018

Post by eivaan »

Heilt grei åpning av ETJ..... -7 etter 12 hull....!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

#detgårbranå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Challenge tour 2018

Post by Franz »

Freud wrote:Jo, Franz, dette kan jeg masse om. Jeg har levd i 70 år og har lest og leser haugevis av aviser og artikler hver dag. Journalister er stort sett noen drittsekker, som er ute etter scoops. Men det er også vanlig - for de som gidder eller føler seg tråkket på - å korrigere gale sitater. I dette tilfellet er det bortkastet, for hvem leser Bil-Bolig-og Fritidsmagasinet?
Jeg velger derfor å tro at Ventura er sitert riktig - siden det faktisk er det mest vanlig i mediene, tross alt. Dette er ikke VG eller Dagbladet!
Det trenger ikke være feilsitert. Det holder at de fokuserer på én uttalelse, som kanskje opprinnelig kommer som en del av samtalen. Da får de historien sin, og påkaller samtidig oppmerksomhet fra sånne som deg, haterne.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Challenge tour 2018

Post by azazel »

Når jeg nevnte "ikke lest samme artikkel". Var det pga det var overraskende lite skyhøye og uoppnåelige forventninger i den. Ihvertfall etter å ha lest din post.
Stod til og ting som å skynde seg langsomt.
Å ha PGA som et mål eller en drøm burde alle unge golfere ha. Men i motsetning til det du så klart automatisk tror han mener, så forventer han ikke å kvalifisere seg for neste år.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Challenge tour 2018

Post by liverglimt »

Ventura ender på -3 og blir mest sannsynlig med på helgespill.

Arnøy gjør birdies, men har også en del boggy som ødelegger. +2 etter 12 og må mest sannsynlig trene i helga hvis han ikke snur og spiller -4 eller bedre på de 6 siste.

Spent på KKJ og Tage som snart går ut. Håper vi kan ha begge to oppe å kjempe om seieren hele helga.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Flott av Ventura. Krogh måtte dessverre trekke seg pga matforgiftning

Arnøy sliter fortsatt ja. Skulle likt å vite hva som gjør at han spiller dårligere i år kontra i fjor


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Challenge tour 2018

Post by liverglimt »

Kkj har trukket seg. Hva skjer?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Bra runde av Tage også,som er på 4.plass etter 36 hull. Ventura klatret til 34.plass.

Synd for Krogh at han ble matforgiftet og måtte trekke seg


Sent from my iPad using Tapatalk
Buster
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 140
Joined: 05 Mar 2014, 15:38
Hcp: 18.2
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Buster »

Ventura med -5 for dagen etter første 9. Håper han holder inn til en super runde.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Ja, azazel, PGA-spill kan godtas som et langsiktig mål for en 23-åring. Men å ta med Ryder Cup, major-seier og OL-medalje avslører overmot og virker bare dumt.
Jeg har absolutt tro på Ventura. Er redd han blir boende i USA, og da får han det meget vanskelig. Hvordan kommer man seg inn på Webcom-touren? Siden han ikke nevner ET i intervjuet, så er det vel fordi han ikke satser på Europa. Han er født i Mexico med mexicansk far og norsk mor. Flyttet til Norge da han var 12 år. Jeg vet ikke om han er norsk statsborger?
Post Reply