Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by furu »

Cameron Champ er det ypperste innen fart og lengde. George Gankas og gjengen bobler sikkert over av glede og beundring.

Skiveprolaps og brukket ryggvirvel før han begynte på college - altså sannsynligvis før fylte 18 år - betyr vel at fysioterapeuten og legen hans ikke er like fornøyd. Er dette holdbart i lengden? Eller får vi se kortere karrierer i fremtiden? Korte og ekstreme. Tjene mye penger og så legge opp.

Før måtte de spille helt til senioralder for å legge seg opp mye penger. Nå kan selv #100 på pengelisten leve fett.

Cameron Champ
Instagram @christianfuru
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by LyLu »

Ja, det blir som tennis :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by furu »

LyLu wrote:Ja, det blir som tennis :)
110% kjør på alle slag?

Det snakkes om atletiske golfere. At sporten skal bort fra Daly-typen. Men er ekstrematleter veien å gå? Noen av sjarmen er nærheten til spillerne. Følelsen av at du kan prestere noe som ligner det de holder på med (tror vi) og at de er litt som deg og meg.
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by eivaan »

Hm...rimelig loko å tro at noen vil bremse utviklinga, også er det vel svært få som kan kalles ekstrem atleter! Jeg ser ikke dårlige filmer, dårlige fotballkamper osv....Dette er heldigvis bare begynnelsen, blir knall å få disse nye skuddene inn på turene :) Se bare på hvor gode mange av de unge er på nærspill....smekker ballene rett på pinnen med full spinn/stopp og strålende på putting osv, hører mye på de engelske kommentatorene på ET og amerikanerne på PGA, de er mektig imponert over utviklinga på alle fronter og ikke bare på lengdene!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by kevin »

Det er bra for golfen at det kommer andre typer spillere, men det er kanskje ikke så bra for kroppen hans. Nå er vel stilen hans å øse på maks hele tiden, mens mange av dagens spillere ikke gjør det hele tiden. Tror det blir litt feil å sammenligne hans makstall med andre spillere som ikke har samme spillestil. Tiger hadde målinger helt opp til 128.4 i swing speed under Honda Classic, men det er tall som ikke dukker opp i noen statistikk når man regner ut snittet. Fortsatt en liten bit opp til Champ, og det er nok flere som kan ta ut mer enn det deres stats viser, om de vil.

Om det funker for han, er det bare å kjøre på. Spent på hvordan han takler overgangen til PGA touren da. Svingen er ikke ulik noen av de som holder på med longdriving, uten den altfor lange baksvingen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by furu »

Instagram @christianfuru
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by norrbaggen »

furu wrote:Cameron Champ er det ypperste innen fart og lengde. George Gankas og gjengen bobler sikkert over av glede og beundring.

Skiveprolaps og brukket ryggvirvel før han begynte på college - altså sannsynligvis før fylte 18 år - betyr vel at fysioterapeuten og legen hans ikke er like fornøyd. Er dette holdbart i lengden? Eller får vi se kortere karrierer i fremtiden? Korte og ekstreme. Tjene mye penger og så legge opp.

Før måtte de spille helt til senioralder for å legge seg opp mye penger. Nå kan selv #100 på pengelisten leve fett.

Cameron Champ
Kul at du nevner Gankas. Jeg har vært hos GG på Westlake å hatt 4 timer pluss flere treningsdager der. Det er helt otrolig å se hans "fabrikk", et hav av juniser som alle slår ekstremt langt. Tror at vi kommer å få se mange som kommer de nærmeste årene med vanvittige lengder.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by furu »

Du burde seriøst dele alt om timene hos Gankas :)
Instagram @christianfuru
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by DuffyDuck »

norrbaggen wrote:
furu wrote:Cameron Champ er det ypperste innen fart og lengde. George Gankas og gjengen bobler sikkert over av glede og beundring.

Skiveprolaps og brukket ryggvirvel før han begynte på college - altså sannsynligvis før fylte 18 år - betyr vel at fysioterapeuten og legen hans ikke er like fornøyd. Er dette holdbart i lengden? Eller får vi se kortere karrierer i fremtiden? Korte og ekstreme. Tjene mye penger og så legge opp.

Før måtte de spille helt til senioralder for å legge seg opp mye penger. Nå kan selv #100 på pengelisten leve fett.

Cameron Champ
Kul at du nevner Gankas. Jeg har vært hos GG på Westlake å hatt 4 timer pluss flere treningsdager der. Det er helt otrolig å se hans "fabrikk", et hav av juniser som alle slår ekstremt langt. Tror at vi kommer å få se mange som kommer de nærmeste årene med vanvittige lengder.

Filmet du leksjonen?
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by norrbaggen »

Jeg filmet ikke noe min første time hvilket jeg fant ut var et mistak da jeg fikk så mye informasjon at det var vanskelig å huske alt. Leksjon 2-4 fikk jeg en til å filme deler av timene. Fant GG for 3 år siden og hadde kontakt i ca 2 år, jeg gav opp før drøyt et år siden da han ble alt for populær og "busy".
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by furu »

Er ikke Kelvin Miyahira den andre "holy grail" treneren? Men han bor på Hawaii?
Instagram @christianfuru
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by norrbaggen »

furu wrote:Er ikke Kelvin Miyahira den andre "holy grail" treneren? Men han bor på Hawaii?
Han fikk stroke for noen år siden og er ikke aktiv lenger hva jeg vet.
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by DuffyDuck »

norrbaggen wrote:Jeg filmet ikke noe min første time hvilket jeg fant ut var et mistak da jeg fikk så mye informasjon at det var vanskelig å huske alt. Leksjon 2-4 fikk jeg en til å filme deler av timene. Fant GG for 3 år siden og hadde kontakt i ca 2 år, jeg gav opp før drøyt et år siden da han ble alt for populær og "busy".
Ja er vel fort det som skjer, GG jobber litt med Adam Scott også nå. Selv om Matt Wolff har den råeste svingen av alle GG-elver i mine øyne.

Dan Carraher er en annen av disse wrx/nett-guruene som nå har spillere helt i toppen, Julian Suri ligger på andre plass i British Master.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by norrbaggen »

Har hatt noen online leksjoner med Dan (iteach) og var over i mars i år for en 2 dagers "skole". Han er veldig flink men som mange amerikanske trenere så liker dem å snakke opp seg selve å snakke ned andre trenere. Etter åtte timer alene med han så var jeg litt lei all "bullshit" men han hadde en del bra å komme med både på swing og nærspill. Har også vært på et antall clinics, privat timer og spilleleksjoner med en annen WRX favoritt, Monte Scheinblum. Det var enorm kontrast å gå fra Monte til GG, Monte maste i 2 år på at jeg skulle "speed up your arms" og GG var akkurat motsatsen "you have to slow your arms down". En annen "guru" som er interessant er Dana Dahlquist har dog ikke noen erfarenhet av honom. Det begynner dog å være så mange unge gode trenere i Skandinavia så det er egentlig ikke noen vits å reise over til USA hvis man ikke er spesielt interessert.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by furu »

Hans Åberg (tidligere Fana) lærer vel bort noe i denne gaten.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by kevin »

God nok til å lede på PGA touren iallefall. Drivet over greenen på et par 4 i dag, hullet var 335 yards.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by Lefthook »

Spennende at du deler, nordbaggen,

Hva ble konklusjonen din på dette med armene?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by kevin »

Champ vant i dag og er allerede en stor stjerne.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by Franz »

furu wrote: 09 Oct 2018, 16:21 Skiveprolaps og brukket ryggvirvel før han begynte på college - altså sannsynligvis før fylte 18 år - betyr vel at fysioterapeuten og legen hans ikke er like fornøyd.
Cameron Champ
Dette er vel ikke hele historien om ryggen til Champ? Hvordan går det nå, f eks?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Moderne golfsving og ekstreme hastigheter

Post by furu »

Franz wrote: 17 Jan 2019, 00:16
furu wrote: 09 Oct 2018, 16:21 Skiveprolaps og brukket ryggvirvel før han begynte på college - altså sannsynligvis før fylte 18 år - betyr vel at fysioterapeuten og legen hans ikke er like fornøyd.
Cameron Champ
Dette er vel ikke hele historien om ryggen til Champ? Hvordan går det nå, f eks?
Tror han klarer seg. Har hatt et par greie runder.
Instagram @christianfuru
Post Reply