Dårlige baneforhold på Østlandet

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Dårlige baneforhold på Østlandet

Post by Freud »

Er dette et tabu-emne på Golfsnakk? Jeg postet for en uke siden et innlegg under en annen topic om baner, og oppga navnet på fire baner jeg hadde spilt som var i dårlig forfatning. Nå finner jeg ikke dette innlegget lenger. Er det slettet, eller er det jeg som ikke finner det?
Uansett, så er mitt inntrykk at dårlige baneforhold er noe man ikke snakker høyt om. Klubbene som sliter med dette skal skånes. Både medlemmer og gjester er klar over det, men det skal ikke nevnes offentlig på golfsider og andre nettsteder. Kanskje i generelle termer, men ikke oppgi navnet på banen! Paradoksalt nok kan det redusere antall besøkende.

Jeg som er bare en 20-handicaper skal jo ikke ha grunn til å klage på forholdene! Det er dere andre som eventuelt skal påpeke det. Men dere er snille, og vil ikke plage noen. Mitt poeng er ikke å legge skylden på klubbene for det som skjer, og har skjedd for andre året på rad. Jeg ønsker bare at flest mulig GF-spillere skal bli advart mot spill på dårlige baner, der det kreves full GF, og der det ikke sies noe på klubbens hjemmeside om at forholdene dessverre er dårlige.

Hva som eventuelt bør skje med slike baner må jo klubbene og medlemmene avgjøre, men at noe må gjøres er sikkert. Fairwayer uten gressvekst for andre året på rad kan vel bli ødelagt for mange år fremover. Hadde jeg vært medlem av en slik bane, så hadde jeg ønsket at den skulle stenges for reparasjon. Det finnes nok av andre gode baner å spille på Østlandet i mellomtiden.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dårlige baneforhold på Østlandet

Post by kevin »

viewtopic.php?f=25&p=97255#p97247

Jeg har ikke sett at det ikke er lov å kritisere banetilstand. Dessuten går det jo an å bidra i banestatus trådene med oppdatert info om de banene man har spilt. Tror folk ser det som nyttig info.
Post Reply