Golfbaner i Vestfold

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Elskergolf
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 08 Feb 2016, 23:52

Golfbaner i Vestfold

Post by Elskergolf »

Noen som har anbefalinger på baner i Vestfold? Larvik? Nøtterøy? Andre?

Ikke spilt noen av banene derover, men tenkte å få gjort det i løpet av sommeren


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by kevin »

Hittil i år har nok Larvik hatt de beste forholdene. Det er en klassisk lang seasidebane, ofte vindutsatt. Vestfold har også bra forhold, spesielt greenene er bra. Litt annerledes bane enn Larvik, men anbefales (min hjemmebane).

Nøtterøy har slitt litt med forholdene i år også, usikker på hvordan det er der nå. Men det er en bra bane, og anbefalt når forholdene er bra.

Ellers har du jo Solum i Holmestrand, men den er ikke spesielt spennende synes jeg. Usikker på forholdene der. Borre i Horten, men der var veldig heller ikke forholdene 100% ennå. Sandefjord sliter også med forholdene, mens Tjøme har en fin 9-hullsbane med doble greener. De hadde bra forhold tidlig, fin bane.
Elskergolf
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 08 Feb 2016, 23:52

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by Elskergolf »

kevin wrote:Hittil i år har nok Larvik hatt de beste forholdene. Det er en klassisk lang seasidebane, ofte vindutsatt. Vestfold har også bra forhold, spesielt greenene er bra. Litt annerledes bane enn Larvik, men anbefales (min hjemmebane).

Nøtterøy har slitt litt med forholdene i år også, usikker på hvordan det er der nå. Men det er en bra bane, og anbefalt når forholdene er bra.

Ellers har du jo Solum i Holmestrand, men den er ikke spesielt spennende synes jeg. Usikker på forholdene der. Borre i Horten, men der var veldig heller ikke forholdene 100% ennå. Sandefjord sliter også med forholdene, mens Tjøme har en fin 9-hullsbane med doble greener. De hadde bra forhold tidlig, fin bane.

Takk for info :) Alternativt blir det Tyrifjorden og Holtsmark som er litt nærmere meg, men hadde vært artig å prøve baner jeg ikke har spilt før også.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by TheBigEasy »

Hvordan står det til med banestatus i Vestfold ? Skal dit på langhelg i slutten av mai. Er Nøtterøy og Larvik de man må spille ? I tillegg til Vestfold GK. Der regner jeg med at Kevin har stålkontroll.
Har kun spilt Borre før i området. Vi skal bo i Tønsberg.


Sent from my iPad using Tapatalk
Play your best.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by Bogey »

Mener Kevin har lagt inn en liten oppdatering fra Sandefjord og Vestfold på baneomtaler, men Vestfold er aboslutt verdt ett besøk. Har ikkje fått med meg Nøtterøy og Larvik så langt i år.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by kevin »

Jeg har heller ikke spilt andre enn Vestfold og Sandefjord, men hørte for en stund siden at Nøtterøy var i lovende bra stand.

Vestfold, Nøtterøy og Larvik er nok de banene jeg ville valgt her nede.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by kevin »

User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by TheBigEasy »

Flott.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by kevin »

Åssen gikk det med rundene deres i Vestfold? Ble dere fornøyd?
Last edited by kevin on 03 Jun 2020, 22:13, edited 1 time in total.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfbaner i Vestfold

Post by TheBigEasy »

Larvik fikk vi ikke spilt. Er veldig mye trykk på banene overalt nå. Borre ble alternativet. Hadde ikke spilt der på 5-6 år. Den gang var greener et sørgelig skue, men nå var både fairways og greener på stell. Så tommel opp for Borre, selv om jeg ikke er så glad i front. Er mere plass på siste 9.
Nøtterøy spilte jeg for første gang og det var en fin bane.
Men synes faktisk Vestfold var like bra. Og når greenfee er 450 kr, så ble den vinneren blandt banene.
Ikke umulig at vi satser på Tønsberg neste år også. Fin by og brygga var jo en fin plass å få seg en matbit og noen kalde etter golfen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Post Reply