Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Sesongavslutning på Lo Romero i dag. 81 slag og i buffer. Skuffende avslutning denne uken. Har 79% fw treff, men er for dårlig til å sette wedgene nært nok. Lynkjappe greener gjør ting verre. Vet hva som må trenes på til neste sesong om et halvt års tid...
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Sesongstart på Murcar i går. Rimelig rusten etter 5 mnd, men det kom seg med en birdie på hull 7. Spilte OK etter det.

Carnoustie i dag. Suveren bane og bra spill! Gikk på en Van de Velde på hull 18 med tre baller i bekken... 82 slag på en ukjent bane, og med en kvadruppel på siste er knallbra, og faktisk 37 poeng. Litt bedre utslag, så ser det bra ut for sesongen. Forøvrig et must for alle å ta seg en tur hit! Tre baner på anlegget pluss en gratis 6 hulls.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Hadde meg en runde på Montrose i går. Spilte solid, men sprer utslagene en del. Tre birdies på front, men sprekker litt igjen på de to siste hullene, med dobbel og bogey etter tre elendige slag. Putteren var bra i dag, og satte mye viktig. Totalt 77 slag, seks over par og igjen 37p.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Har spilte noen 18- og noen 9-hullsrunder i det siste, uten de helt stor resultatene. Men i går spilte jeg på Ekarnas gk i Sverige, og havnet sammen med en som hadde 1.5 i hcp. Ble vel til at man skjerpet seg og svingte litt roligere. Helt greit resultat etter å ha blitt litt sliten på backnine, +15 til slutt. Satte en lang putt for birdie, ellers misset jeg ganske mange par-putter. Han gikk på +3.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Tvang meg selv til å droppe alt av hagearbeid, båtpuss etc, og dra på Bjørnefjorden søndag. Ikke spilt på 3,5 uke, men begynte med en fin birdiemulighet. Deretter gikk rullegardina ned og bogeys og doble vekslet om hverandre. Gikk ti over første ni. Andre runde gikk desto bedre, med en birdie, en bogey, en dobbel og resten par. Her kvernet jeg på som jeg vet jeg kan når spillet er greit. Den doble kom etter et utslag som var for bra. Slo den for langt midt i fairway, men spratt opp i tjukkeste roughen i en lei skråning. Slår man for langt på hull 8/17 på Bjørnefjorden er fairway bare 5 meter bred, så her er nåløyet trangt. Fornøyd med avslutningen, og at jeg faktisk klarer å holde meg rolig etter den elendige starten.
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Niggen »

Hmmm......gårsdagens runde ja. Kan fort glemmes og gremmes. 98 slag fra blå tee på Bærheim Golfpark, hvor jeg uken før fikk 87! Hu hei hvor det går (i feil retning)! : )
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Ferierunde med leide køller på Nemu Golf. Gikk tre over første ni. Traff 8 av 9 greener, men ble ikke helt venn med putteren og greenene. To treputt og bom på to korte birdiesjanser. Rullegardina gikk ned og 8 over på neste 6. Satte meg et mål om å gå på par siste tre og gikk én under. Fornøyd med det, for der dro jeg frem noen veldig bra slag. Totalt +10 og 82 slag. Savnet hybriden min, men slo veldig bra med 5w som jeg aldri har slått med før.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Har spilt 2 runder i Florida i ferien, med varierende hell. Skylder litt på leiesettene :) Førrste runden hadde jeg Apex forged, litt uvant men selvsagt bra køller. Alle køllene i bagen var relativt nye. Men de blir jo noen besøk i alle vannhinderne her borte.

I går hadde jeg et gammelt Wilson sett, typ gammelt. Slo et par gode innspill med PW. Utover det var puttingen dårlig, litt tregt og humpete, og en putter som ikke passet meg.

Skal skrive litt om banene senere


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Endelig en runde golf igjen, 6 uker etter forrige. Spilte sløyfene Dunes og Himalayas på Princes Golf Club. Links i strålende sol, 25 grader og én kølles vind. Rakk ikke mer enn fem min med baller i nettet og fem min på greenen før start. Slet med driver i starten, og var en del ute i roughen. Putteren var dog i slag og gikk 81 slag, ti over fra hvitt. Ett slag under tildelte i følge Golfshot. Drivet green på par 4 hull 17, og klarte å treputte for par. Lost ball på hull 18 og dobbel avslutting. Akkurat det var bittert, men alt i alt en av de flotteste dagene jeg har hatt på golfbanen. Ny sjanse i morgen :D
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Gikk årets 2. runde på Bjørnefjorden i går morges. Varmet opp med seks chipper og et par svinger for å komme ut før rushet og satte årets første birdie på hull 1. De neste hullene var treputt for bogey, treputt for par på par 4 hullet, og ny birdie på par 3 etter å ha satt ballen en liten meter fra hullet. Alt gikk stort sett på skinner og livet var godt. Var +1 etter 12, men så gikk gardina ned og måtte kjempe for bogey på hvert hull inn. +6 på siste seks, og humøret var på topp... Golf er merkelige greier.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Spilte mine beste 9 hull noensinne i går, på nihullsbanen på Vestfold. Vel å merke har banen korte par 3 og par 4 hull, men greenene er veldig små og noen av de er veldig ondulerte.

Hull 1: 7`er jern ut i fw, innspill fra 90m som lander pin high og ruller 3-4m forbi. Nære ved å sette birdie-putten. Enkel par
Hull 2: ut med PW, lander 2m unna flagget og ruller ned litt til venstre. Setter 4m putt for birdie
Hull 3: ut med 9`er jern, litt for langt og ligger i rough i bakkant. Chipper i for birdie
Hull 4: ut med 4h på det 170m lang par 3 hullet. Lander fringe forkant. Putt på 8-9m, ruller akkurat forbi. Par
Hull 5: ut med 6`er jern i fw. Inn med PW, litt for lang og ligger på fringe bakkant. Dårlig slått putt til 2.5m forbi. Setter par-putten
Hull 6: ut med 8`er jern til pin high. Har ca.1.2m for birdie, men putten stopper rett før hullet. Par
Hull 7: ut med 3h, pull venstre og blir liggende bak trær. Lay-up til ca.85m i fw. Inn med wedge, men har 5m putt for par. Misser og gjør bogey
Hull 8: ut med 5`er jern i fw, har 90m og slår den til 1.2m med wedge. Nedoverbakke-putt, stryker hullet. Par
Hull 9: ut med 3h til venstre rough. Inn med wedge fra 80m, 2m til venstre og har en lynrask nedover-putt igjen. Misser og gjør par.

Resultat: -1 og 26 poeng på 9 hull. Spilte alene og det var kanskje likså greit.

Spent på om jeg klarer å dra meg den gode følelsen på hovedbanen neste gang, når hullene er lengre og det ikke er wedge inn hver gang. Men har iallefall nådd et langsiktig mål jeg hadde, om å gå de 9 hullene på par eller bedre en gang.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Spiller som en 15 hcp'er for tiden (ref hcp-modul i Golfbox). Svingen funker på range. Utslag funker (unntatt på par-3). Alt annet lugger. Heldigvis(?) har jeg en buffer i hcp-systemet, da de 8 beste rundene mine alle var blant de 13 siste ved sesongstart. Dermed kan jeg ha 7 møkkarunder (brukt 2 av dem nå) uten hcp-endring, men deretter må spillet sitte ellers kommer jeg til å rase oppover i hcp :-)
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Gikk frontnine på hovedbanen på +5 nylig. Selv om spillet var greit nok, var det langtfra like "lett" som på de kortere hullene på nihullsbanen. Mye mer avhengig av å slå passe langt og rett fra tee, men har ofte langt inn på innspillene.

Var tilbake på nihullsbanen i dag og åpnet med å være 10cm unna eagle på hull 1. Innspillet fra 90m landa litt til venstre for flagget og rullet mot hullet. Synd den ikke gikk i. Var -1 fram til hull 5, hvor det ble en bogey. Ny bogey på hull 8, men kom meg inn på +1 og er godt fornøyd med det. Mye grunnet god putting.
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by jenstf »

Presterte endelig å somle meg i gang med sesongen med et par runder denne uka. Og de var ikke mye å skryte av. Ble ikke mange rundene i fjor heller, så her var det mye rust i mitt allerede ganske dårlige nivå. Men presterte i det minste å overleve Mørk midsize uten å miste en eneste ball tidligere i uka, og i går ble det front på hovedbanen sammen med guttungen før tordenværet avbrøt runden. Konklusjonen er at både jeg og sønnen må trene putting og nærspill :p
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Årets første runde gjennomført!
Hadde korona forrige uke, fortsatt litt shabby i formen, men når banen åpner, da er det ingen bønn!

Startet faktisk årets første runde med årets første birdie! Fulgte dessverre flere bogeys og runda +4.
Høydepunktet kom på hull 13, pitch-in for årets første eagle fra ca 75m! Foruten øgla, bestod back-nine av 1 fugl, 3 bogeys og resten par, og endte derfor på 72 slag, +4!

Mye rufsete spill, men bare deilig å komme i gang igjen!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Ikke dagens runde men tidligere i uka. Spilte en ganske solid runde hele veien, gjorde ingen store feil. Missa noen birdie-sjanser og faktisk en eagle-sjanse på hull 8. Endte med 3-putt for par der. Så ut til å gå under 80, men litt uflyt på 15 og 16. Da var håpet om 79 ute, men på hull 18 slokna jeg helt og gjorde en quadruppel. Ble 85 til slutt, men kunne blitt så mye bedre. Tror ikke det var nervene, slo rett og slett bare dårlige slag hele veien der.

Det er golf
Post Reply