PGA tour 2018/2019

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: PGA tour 2018/2019

Post by azazel »

Snowman wrote: 22 Aug 2019, 15:10 Det er i hvert fall ikke mer bingo hvem som vinner et sånt sluttspill enn hvem som vinner en major. Og i golf har jo gjerne majors gitt større prestisje enn å prestere jevnt bra over tid. Luke Donald og Lee Westwood ble aldri helt verdsatt som verdensenere fordi de ikke var majorvinnere.
Vel da er det vel ingen overraskelse at jeg er helt enig... :lol:
Og dette kommer til å bli verre framover siden nivået er mye høyere hos flere spillere enn før, mens det fortsatt er likt antall å kjempe om. Så jeg tipper at om 20 år så kommer vi til å ha ganske så mange toppspillere som ikke vant en Major i løpet av karrieren sin.

Mer interesse gir så klart mer penger, og gir litt mer poeng også. Men forskjellen er at man får 600 poeng i stedet for 500 poeng i en slik turnering hvis man vinner. Ikke 5.000+ som sluttspillet kan bety i dag. For min del kunne man gjerne økt poengene i majoerene litt, og fjernet sluttspillet.

Major er gøye pga alle de beste i verden er med. Men som Koepka har sagt en del ganger siste året så er det ikke noen større prestasjon å vinne i en Major enn vanlig PGA. Pga selv om det er flere høyt rankede i verden enn normalt så er det mye færre gode spillere. Altfor mange gamlinger som spiller til de trenger rullestol pga de har vunnet før.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2018/2019

Post by Snowman »

Det med at majors har dårligere felt, den kritikken rammer vel først og fremst Masters og delvis US Open. I The Open og PGA-mesterskapet fyller de opp feltet ut fra verdensrankingen, og i begge de turneringene kommer vel da vanligvis mellom topp-85 og topp-90 i verden inn, blant 156 spillere.

Men feltet i Masters det er ikke særlig bra, med vanligvis under hundre spillere totalt og bare topp-50 inn fra verdensrankingen. US Open burde også endre på sin siste kategori, dvs plukke alernates fra OWGR istedenfor nedenfra i ulike kval.turneringer.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2018/2019

Post by kevin »

Herlig med seier til McIlroy, imponerende spill i dag.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2018/2019

Post by Freud »

Jeg har selv gjort jobben med å finne ut hvor mange (og hvem) av de 50 nye PGA-spillerne som kom fra KornFerry-touren i 2018 som klarte å fornye kortet i år, altså bli blant de 125 beste på Fedex-listen.
Det var 8 spillere fra "The 25" og 9 spillere fra "The finals". Altså totalt 17 av 50. Slett ikke verst, og ganske gode odds for våre to neste år?
Post Reply