Solheim cup

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Solheim cup

Post by Freud »

Solheim Cup går på Gleneagles i Skottland fra 13. til 15. september, altså i neste uke. USAs lag er nå komplett. Juli Inkster har tatt ut de fire siste captains pick, og valgt meget erfarne spillere. Det begrunner hun med at de 8 øvrige (som hun ikke har kontroll med) består av til dels ukjente og unge spillere, herav 5 rookies i SC-sammenheng. Begge søstrene Korda er med.
De fire siste er Lexi Thompson, Stacy Lewis, Morgan Pressel og Lizette Salas. Ingen sjarmtroll akkurat.
Turneringen vises på Viasat Golf.

Jeg har tidligere spådd seier til USA. Etter å ha sett laget, er jeg tilbøyelig til å snu på det.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Har du noen kilde/link til at Viasat skal sende turneringen?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Solheim cup

Post by Freud »

Ikke annet enn at de alltid har gjort det. Kanskje de har mistet rettighetene i år?
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Solheim cup

Post by azazel »

Freud wrote: 04 Sep 2019, 00:06 Ikke annet enn at de alltid har gjort det. Kanskje de har mistet rettighetene i år?
Tror nok du blander med Ryder Cup.

Ut i fra det jeg fant så har Eurosport sendt Solheim Cup ihvertfall de tre siste gangene. Og de skal sende i 2019.

Fra Eurosport sine sider: https://www.eurosport.no/golf/sendeskje ... tory.shtml

12.-15. september: Solheim Cup Gleneagles
Sendeskjema:
Natt til fredag: Se Solheim Cup Gleneagles på Eurosport Norge fra klokken 00.00
Fredag: Se Solheim Cup Gleneagles på Eurosport Norge og GOLFTV fra klokken 09.00
Lørdag: Se Solheim Cup Gleneagles på Eurosport Norge og GOLFTV fra klokken 09.00
Søndag: Se Solheim Cup Gleneagles på Eurosport 1 og GOLFTV fra klokken 12.00

https://golf.se/for-klubben/bloggar-och ... ttigheter/
https://www.norskgolf.no/artikler/nyhet ... -radardpar
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Solheim cup

Post by Freud »

Takk for feilretting. Viasat Golf viste SC t.o.m. 2011, da overtok Eurosport. Som en eldre mann er det vanlig å gå i barndommen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Stacy Lewis har trukket seg pga ryggskade og erstattes av Ally McDonald. Hun er ranket som nr.51 i verden og nr.38 på LPGA sin pengeliste
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Solheim cup

Post by furu »

Hvem tar dette? Jeg har skikkelig dårlig oversikt over damegolfen i år føler jeg.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Jeg holder en liten knapp på Europa denne gang. USA har vel aldri hatt såpass svakt lag og så mange rookies. Men det er ganske åpent
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Fredagens foursome matcher:

8:10am - Ciganda/ Law vs Pressel/Alex

8:22am – Hall/Boutier vs Thompson/Altomare

8:34am – Masson/Ewart Shadoff vs Korda/Korda

8:46am – Hull/Munoz vs Khang/Park

Tutta er forkjøla og veldig hes, men sier hun skal spille. Kommer kanskje ut på ettermiddagen i morra.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Solheim cup

Post by furu »

Korda/Korda - der må noen gå sur :D

Grei rutine i det europeiske laget. Ser det nå.

Gleneagles er forresten dørgende kjedelig. Må være 287 baner på de øyene som er bedre egnet.
Instagram @christianfuru
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Solheim cup

Post by Lefthook »

Ja, Centenary er ikke den morsomste banen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Den spilles ganske lang for damene, ca.6500 yards. Strålende vær nå på morgenen og nå er de i gang
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Korda-søstrene var knusende overlegne, men det kan se ut som at det blir den eneste matchen USA vinner i foursome.

Parene for fourballs er ute og Tutta spiller med Van Dam, den langstslående nederlenderen. Inkster splitter Korda familien, litt overraskende

Image

Edit: 2.5 Europa vs 1.5 USA etter foursomes.

Tutta er i gang og bruker lang tid før hun slår ut, så nervøs ut. Slo en dårlig drive. Tror det er bra hun spiller fourball og ikke foursome
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Solheim cup

Post by Freud »

Jævlig dårlig av Eurosport å sende så lite fra SC. Fortsetter med lite sending i morgen og søndag, fordi fotballfolket og tennis - Norge/Georgia i Davis Cup - er prioritert. Singlematchene dekkes bare halv tid på søndag.
Jeg leser at GolfTV sender mer, men vet ikke hvor jeg får inn denne kanalen?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Sendingen er tilbake på Eurosport N.

Tutta og Van Dam spiller bra, mens svenskene skuffer stort
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Solheim cup

Post by azazel »

Freud wrote: 13 Sep 2019, 14:03 Jeg leser at GolfTV sender mer, men vet ikke hvor jeg får inn denne kanalen?
Den er bare på nettet: https://www.golf.tv/

Men her må man betale uansett om man har kjøpt alle kanaler som har diverse golfrettigheter på tv.

Er vel Discovery (eier Eurosport) og PGA som eier GolfTV. Så litt spesielt at man betaler enda mer for å kunne se golf på nettet hos samme selskap som har tv-rettighetene. Og det pga de ikke vil sende på tv. Eurosport har vel over ti kanaler så hadde ikke vært problem for dem å sende det på en av de andre tvkanalene sine i tillegg til på nettet...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Golf TV viser mye mer enn det som er tilgjengelig på Eurosport. Så det er ikke helt sammenlignbart. Dessuten er det reklamefritt, og koster ikke mer enn en 3 pack baller(biilige)
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Solheim cup

Post by azazel »

De sender vel ikke så altfor mye mer enn det Discovery har rettigheter til? PGA, Korn Ferry, Solheim Cup osv. Alt dette kunne Eurosport ha sendt alt av hvis de ville. Feks PGA-Tour China etc bryr jeg meg ikke så mye om, er bare PGA Tour av det de sender som jeg er interessert i. Og da betaler jeg samme pris uansett hvilken Tiger Woods videoer de sender i tillegg. At de sender featured groups etc i tillegg er ihvertfall ingen unnskyldning, dette kunne de ha sendt på TV også...

Og vedrørende reklame så kunne dette vært veldig bra, men de viser bare et stillbilde uten kommentatorer når USA sender reklame. Så hva sparer man egentlig her..? På TV vil europeiske kanaler sende fra studio ihvertfall halvparten av gangene USA sender reklame.

Så de sender litt mer, men jeg syntes uansett det er utrolig dårlig gjort at de med vilje ikke sender store begivenheter de har rettigheter til. Er veldig tydelig at de gjør det for å tjene mer penger på å tvinge folk til også å kjøpe golftv.

Ballene jeg spiller med er gratis! :D Finner alltid nok av nye baller på Fana...

59 kroner er ikke mye isolert sett. Men det er uansett 700 kroner i året for å se noe man allerede har betalt for å se. Og det spørs jo litt på hvor mye man ser og om golf er eneste man er interessert i. Man skal altså ha viasat golf, eurosport norge, golftv. Også gjelder det samme hvis man feks er interessert i fotball, hvor rettighetene er spredd enda mer utover. Osv osv. Alle disse småbeløpene blir fort latterlig mye penger.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Solheim cup

Post by azazel »

Finnes det ingen bedre live scoring enn https://www.solheimcup2019.com/scoring/ ?
Her står det bare en blå eller rød sirkel per hull for å vise hvem som vant dette... Ingenting om score til de forskjellige spillerne etc.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Solheim cup

Post by kevin »

Nå sender de jo mer på Eurosport i dag enn det de hadde annonsert. Det er jo bra, men ja de kunne vust alt fra SC. Når det gjelder PGA touren, tror jeg ikke de kan sende featured groups i vanlig sending. Det har noe med hvordan rettighetene er utformet.

Golf tv har hatt gratis prøve abb., vet ikke om de har det fortsatt.
Post Reply