Nytt liv for furu

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Nytt liv for furu

Post by AkE »

+259.924 for veggis her. Det skulle vært en slags leier for både korpsutøvere og veibanesyklister.. Gulag kommer trekkende frem som ett fristende alternativ!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg tar alltid hensyn til bilistene. Hvis jeg sykler i veien så ligger jeg alltid midt i feltet slik at alle ser meg.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Nytt liv for furu

Post by AkE »

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Nytt liv for furu

Post by Sticho »

veggiss wrote:
furu wrote:Jeg har blitt syklist igjen
Måtte du punktere hver morgen. Det eneste som jeg hater mer enn syklister i veibanen er korps.

(se bort fra denne meldingen hvis du sykler på sykkelstier...)

Sykkelstier i Bergen er ikke-eksisterende. Heldigvis finnes det en del veier i Fana som ikke er så veldig trafikkerte. Norge er vel også omtrent det eneste stedet i verden hvor bilister har til de grader lite toleranse for syklister i veibanen.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Nytt liv for furu

Post by Sticho »

furu wrote:
Sticho wrote:Jeg får dra deg med på noen sykkelturer etter hvert da.. :)

Når har du tenkt deg på banen imorgen?
Usikker på når det blir. Skal du spille?
Ja, jeg hadde planer om det. I utgangspunktet er jeg registrert kl 1730, men har mulighet til å spille på formiddagen i morgen dersom det er av interesse.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Problemet er at jeg ikke kan love et bestemt tidspunkt om formiddagen. Setter meg opp sammen med dere på ettermiddagen hvis det passer meg.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt liv for furu

Post by veggiss »

Endelig noen som tar til fornuft ang syklister!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10085160" onclick="window.open(this.href);return false;
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nytt liv for furu

Post by mciljoy »

veggiss wrote:Endelig noen som tar til fornuft ang syklister!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10085160" onclick="window.open(this.href);return false;
Merkelig at syklisten får alt fokus i denne saken når vi har en person som presterer å - i 130 km i timen - treffe en syklist med et egg, samtidig som han kjører forbi en annen bil. Utrolig godt gjort!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Ingen sykling i dag men det ble 18 hull på Fana.

#1 - Perfekt utslag, klarer å slå kort og i vannet på innspillet fra 60 meter. Dobbel.

#2 - Ekstremt dårlig utslag som ender opp 25 meter foran dametee. Etter ett slag med 6i og ett med 8i ligger jeg foran bekken ved green. Chipper selvsagt for langt og ballen ruller i vannhinderet bak greenen..... En slik dag, tenker jeg. Dropper på 5 og setter chippen rett i koppen :D Bogey.

#3 - Utslaget blir nesten en hook. Har 157 meter inn. Flagget står helt bak men jeg velger 7i. Lander på green, spretter to ganger og ruller av bak. Dårlig chip, trenger to putter for bogey.

#4 - PW på utslaget, misser green med 50cm på høyresiden. Chip (i hullkant) og putt for enkel par.

#5 - Merkelig hull. Har ingen anelse om hvor langt det er men velger 8i. Riktig kølle, drar den litt ut til høyre og får en vanskelig chip opp til provisorisk green. Får en sur bogey her.

#6 - Godt utslag med 7i midt i fairway. 60-70 meter igjen men innspillet til nok en provisorisk green blir for kort. Må nok en gang tåle en bogey rett og slett pga. drittdårlig provisorisk green.

#7 - Slår 6i 2-3 meter for kort, treffer noe hardt og spretter 15 meter tilbake. Litt uflaks, var veldig nært å bli et godt slag. Nok en gang bogey.

#8 - Godt slag med 50* som går i hullkant. Dårlig birdieputt og ender med par.

#9 - Hybrid til rough på høyre side. PW til vannhinder på venstre side. Bla bla bla....trippel. Jada. Herlig.

#10 - Fin drive som legger seg to meter fra vannhinder. 90 meter igjen, slår 56* pin high men to meter fra green på venstre side. Chip og putt for par. Ekstra fornøyd med denne siden jeg spilte gjennom gruppen foran, noe som alltid gjør meg nervøs.

#11 - Dårlig drive ut til høyre. Legger opp med 9i, slår nytt 9i og ligger i fringe. Chip og putt for par.

#12 - Kriseutslag med hybrid. Ligger på dametee. Etter to ganger 9i er jeg på fringe og med chip og putt blir det en velfortjent bogey.

#13 - Flagget står helt bak så jeg velger PW men slår over green. Dårlig chip og trenger to putter.

#14 - Dårlig drive inn i den tynne skogen til høyre. Går meg åpenbart vill, mister all retningssans og fornuft. Trenger tre slag for å komme ut.....Dobbel.

#15 - Flagget står i linje med bjørken så jeg velger å gå litt til venstre med 9i. Godt slag nok en gang. To putter for enkel par. Misset birdieputten ganske grovt da jeg leste den fullstendig feil.

#16 - Utslaget har mer enn nok lengde men treffer treet rett før fairway og går i vannet. Var litt feig, skulle ikke gått så mye til venstre. Hakker meg oppover til hullet og putter til slutt for dobbel.

#17 - Den korte historien -- ikke ett eneste godt slag på dette hullet men jeg ender opp med bogey. Utrolig.

#18 - Bra drive, 130 meter inn. Er trøtt nå og misser kort med 9i. Har en vrien chip og ender med dobbel.

Banen er ikke hcp-tellende. Jeg fikk 42 poeng men det har ikke noe å si.

Tar med meg at;
- Nærspillet faktisk var overraskende bra.
- Ingen treputter.
- Meget godt spill på par 3 hullene med +2 på fem hull.
- Noen gode jernslag men ikke bra nok.
- Må stole mer på svingen.
- Når jeg blir sliten spiller jeg drittdårlig......
- Provisoriske greener suger voldsomt.
Last edited by furu on 06 May 2011, 19:39, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Ser at vi bruker noenlunde samme jern. Men 7i over greenen på hull 3 fra nesten 160 meter? Målte du eller stolte du på banemerkingen? Banemerkingen stemmer nemlig ikke fordi flagget står langt bak. Da er det 15 m ekstra!
For å få til hull 1 må du ha full sving på innspillet. Ergo; ikke slå så langt på utslaget. ;)
2. slaget på hull 2 må ha vært imponerende :!: Godt gjort å gå av med bogey.
De provisoriske greenene er bare å glemme.
Nesten HIO på 8 :o :!:
11 spilte du slik det skal spilles. Fornuftig. :D
14 Gå for greenen neste gang. du slår like langt eller litt lengre enn meg. Det er egentlig bra med plass rundt greenen og du kommer lett igjennom det trange området. :shock: Her er det enten go for green eller legg deg langt nok bak til å kunne gå over trærne.

Spillere med ditt hcp har problemer med å få score på hull 2, 7, 9, 10, 11, 16 og 18. Du klarte deg bra på disse hullene. Godt gjort. Du er nok en bedre spiller enn hcp tilsier. 8-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Andreslaget på #2 var 6i som jeg fikk bra klem på. Lå 1 meter fra bekken midt på fairway. Andreslaget og chippen reddet scoren.
Jeg skrittet opp fra 150-merket på #3. Traff godt, landet framme på greenen som sikkert var litt hard. Fikk nemlig en merkelig førstesprett.
Utslaget på #8 var behersket og rolig og veldig veldig nært å gå i. Surt å misse den korte birdieputten som faktisk var kortere enn returen.
Jeg brukte driveren på #14 men ble veldig defensiv og styrte meg ut mot høyre.

Senket vel 5 putter på 2-3 meter med den største selvfølge. Det likte jeg 8-) Er ekstremt fornøyd med det jeg presterte på par 3 hullene. +2 på de fem samlet syns jeg er veldig bra og jeg hadde full kontroll på slagene.

Merker at spillet mitt utvikler seg. I starten av 2010 spilte jeg #10 (321m par 4) driver+6i/5h. Nå spiller jeg driver+56*. Merker også at når kroppen min ikke orker mer så er det full stopp :lol: Det er mye dette som hindrer meg å i bli flinkere. Jeg blir så sliten av balanse og koordinasjon forsvinner fullstendig.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Nå har du jo begynt å sykle..
Da blir du i så god form at du ikke kan unnskylde deg med at du blir sliten på slutten. :lol:
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Nytt liv for furu

Post by Fairway »

Hvordan går det med tour-strikeren furu?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Tour Striker er med meg på trening og gjør en bra jobb. Hvis man svinger dårlig får man en skikkelig vekker. Opplever også at svingen min får bedre tempo når jeg bruker den. Mener seriøst at Tour Striker er et vidunderlig hjelpemiddel mot mange problemer man kan ha med golfsvingen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Ble 18 hull i fire årstider i dag :lol: Alt fra 14-15 grader og litt sol til noe som sikkert ikke var mer enn 7 grader med vanvittig mye regn. Med til tider sterk vind i tillegg så var det veldig utfordrende forhold. Greenene varierte i hastighet og som dere lokalkjente vet så er ikke akkurat vindretningen konstant i dalene på Fana.

Front nine gikk på +6 med to doble og to bogey. Startet bra med par - par. Fornøyd med #2 som ble spilt 3h, 8i, 50*, chip og putt. Svært misfornøyd med #3 der jeg slo 9i fra 148 meter, landet i fringe og trengte en chip og tre putter på de siste 10-12 meterne..... :oops:

Back nine var litt tyngre med til tider ekstremt dårlig vær. Gikk på +9 med 6 bogey og 2 doble. Fikk en kjempebra birdie på #15 med 9i som landet 30cm fra koppen.

- Nærspillet varierte fra briljant til historisk, sensasjonelt dårlig. Jernene mine er grusomme til chipping men i dag prøvde jeg meg litt med dem. Det fungerte absolutt ikke. De store klumpene passer ikke til dette.
- Puttingen var ok men jeg hadde problemer siden hastigheten varierte veldig. Det var også vanskelig å lese putten i noen av tilfellene da noen greener er både brune og grønne.
- Utslag med 3h var suksess. 83% fairways på front er meget bra.

Runden hadde holdt til 46 poeng, noe som vel er brukbart.

Image

Link til scorekort på Golfshot
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Steikje. Det var en god runde i drittvær !
Og kun 30 putter :!: :?: :!:
Eg e imponert. :D
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Nytt liv for furu

Post by Keyser »

Sandbagger! :) Blir tøff kamp mot Røde Staker i Golfligaen skjønner jeg. Jeg skulle ha tvangsregulert handicapet ditt før du forlot Bjørnefjorden.... :D
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Treffer lite greener så da blir det få putter.

Jeg kan gjerne skrive meg ned. Har ingen markør og brøt regel i dag med 16 køller i bagen siden jeg tester litt utstyr. Vet ikke om det er ballplassering på fairway men jeg brukte det siden det var rimelig dårlig underlag mange steder.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Du kan ikke skrive deg ned like FØR en match i glofligaen! Halooo.. :lol:
Dessuten er det juks å skrive seg ned med for mange køller. Også juks med nedskriving når du går alene. Tror at det er ballplassering fremdeles, ja.
Hvis du tillater deg å jukse med vilje, uansett hvilken regel det gjelder, så blir terskelen for å jukse med andre regler mindre. ;)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nytt liv for furu

Post by sumo »

dæven, du kan jo spille golf, furu :D
im impressed. dette var en særdeles god runde i møkkavær!
du spiller definitivt på feil hcp. skaff deg markør og skriv deg ned på neste runde.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply