Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

furu wrote:Norske plasseringer;

T9 Thorp -5
T16 Ventura -4
T37 Tage -1
T45 Børsheim Par
T53 Kaensche +1
T57 Bertheussen +2
T62 Aronsen +3
T66 Nilbrink +5
T66 Kofstad +5

Skuffende. Totalt sett rett og slett veldig skuffende. Thorp klarer en fin plassering, der skal han vel egentlig ligge. Ventura er et lyspunkt, det er egentlig imponerende hva han presterer. Tages sisterunde er et sammenbrudd fra en rutinert spiller.
Jeg velger å se litt mer positivt på dette, det er mest sannsynlig en av de aller beste turneringene for norske golfere noen gang totalt sett. Tror nok vi har litt for store forventninger siden de gjorde det så bra før helgen. Men man skal huske at få av disse spiller på CT fast.

Thorp er som forventet, men også positivt siden han har slitt sånn i år. Han spilte meget bra under Nordea Masters også, før helgespillet. Da viste han spesielt på fredagen hvilket høyt nivå han holder på sitt beste. Får håpe at det blir ytterligere framgang for han

Ventura er utrolig imponerende, gutten er bare 16 år og har aldri spilt på noe i nærheten av dette nivået.

Tage falt litt gjennom igjen ja, dessverre. Sliter med å holde en hel turnering.

Børsheim leverer nok en bra turnering selv om det blir lite utbetaling og at han kanskje så ut til å hevde seg enda bedre

Kaensche klarer sin første cut for året og har nok fått fornyet selvtillit vil jeg tro. Bedre enn ventet vil jeg si

Bertheussen er ikke CT spiller og klarer cut. Synes ikke det er så aller verst faktisk

Aronsen ramlet litt nedover men leverer også plasseringsmessig en helt grei turnering

Nilbrink, ja en kjempeskuffelse at han sprakk så fælt. Men det er hans første made cut på noen år og jeg hadde iallefall ikke forventet noe mer

Kofstad var den største skuffelsen definitivt. Sisterunden var bra men totalt sett var det langt under det han har vist tidligere i år og hva man forventet.

Totalt sett synes ikke jeg det var så ille, men en enkelt turnering sier nok lite om form, norsk golf og framtid. Men det skal bli spennende å se hvordan noen av de gjør det allerede denne uke, på Ecco Tour championship som er joint event mellom Ecco og CT.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Scheie - "Beste innsats i norsk proffgolf noensinne

Det er jo bare tull. Vi har mange gode plasseringer på ET. Å rangere "laginnsatsen" som historisk høydepunkt er vel ikke annet enn latterlig?
Norske plasseringer i Norwegian Challenge 2011:

Nr 9: Marius Thorp, Bærum GK, 283 (-5)

Nr 16: Kristoffer Ventura, Moss og Rygge GK (amatør), 284 (-4)

Nr 37: Eirik Tage Johansen, Stavanger GK, 287 (-1)

Nr 45: Knut Børsheim, Fana GK, 288 (par)

Nr 53: Peter Kaensche, Losby GK 289 (+1)

Nr 57: Elias Bertheussen, Trondheim GK, 290 (+2)

Nr 62: Christian Aronsen, Grønmo GK, 291 (+3)

Nr 66: Paul Nilbrink, Lommedalen GK, 293 slag (+5)

Nr 66: Espen Kofstad, Losby GK, 293 (+5)
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Så lenge det aldri har vært flere som har greid cut'en er det vel på sett og vis historisk i CT sammenheng, men jeg ser heller ikke helt ekstremverdien av å ha 7 mann nedenfor 35 plassen, utover at det viser en bredde vi aldri har hatt før.

Jeg vil rangere innsatsen i Lexus Open i Larvik i 2006 langt høyere. Da var det tre mann i topp 6 og fire i topp 14 av de syv som greide cut'en.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by CharlieB »

Vi har da flere seiere på Challenge Touren, mener Per Haugsrud har to og Paul Nilbrink en. Så når Scheie mener det er tidenes norske proff innsats så går jeg ut fra at han mener bredden og at vi etterhvert begynner å få ett godt fundament å bygge videre på. Vi trengere enere for å bane vei og skape blest, men for å få disse enerene så er vi nødt til å ha bredden.

Jobben er på ingen måte gjort, men dette viser at vi har mye å se frem til ... i tillegg til at det er *mye* som fortsatt må gjøres :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Post Reply