Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Mats »

hehe....Er ikke noe særlig å spille i slikt regnvær. Merker selv at jeg blir stressa og gjør dårlige beslutninger i regn (vil fortest mulig komme meg under paraplyen igjen).
Det ideelle golfværet for meg er rundt 20 grader og sol, evt. noe varmere og overskyet (blir ikke så svett da) :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Deilig runde i mildt sagt varierende vær sammen med Furu. halvannen uke med sykdom og dritt og ingen golf og jeg gledet meg som en unge. Våknet fire ganger i natt og håpet at det var morgen :D Min samboer sier jeg er syk på sinnet. hun om det...

Litt om bane og diverse. Bjørnefjorden er min gamle hjemmebane som er gjort om med 2 nye hull og 2 ombygde. Jeg likte de nye hullene og synes at greenene spesielt med mer onduleringer gir en ny dimensjon til banen. Som Furu har påpekt tidligere gjenstår det mye før fairways får godkjent. Bl.a. er en stor stein midt på fw til hull 2 noe banen ikke kan være bekjent av. Ellers er drenering fortsatt en utfordring for bjgk og store deler av spillefeltet var tilfeldig vann og det ble mye ballplassering. Enkelte dammer på green 6 og 7 er uheldig. Alt dette tror jeg imidlertidig er midlertidig(morsom setning). Det er dyktige folk på banen og en sesong eller to så blir det prima forhold, også på nye hull. Da vil banen være bedre enn noensinne og den vil være et glimrende 9 hulls alternativ i bergensområdet.

Runden - Hull for hull. Jeg har dessverre ikke lengder på alle hull da scorecard gikk i vaskemaskinen :oops: og hjemmeside ikke er oppdatert med ny banebeskrivelse eller scorecard

1. utslag 6i. God lengde men litt til høyre i rough. Chip inn til 9 fot og 2 putt for bogey

2. Driver som går litt til høyre og ligger i gur med 200 meter inn. treffer litt tynt med hybrid og har 60 meter igjen. 50*, åpen kølle og legger inn backspin. Dessverre går ballen akkurat over knekk på green og jeg får rundt 20 meter fra fringe til hull. Putter og kort. 15 fot igjen og toputt for ny bogey.

3. God drive med over 200 meter carry litt til venstre. Ligger i rough på bunkerkant 30 meter fra hull. Pitch inn med 54* til 5 fot igjen(veldig fornøyd med pitch) og jeg setter putten for birdie :P

4. Legger meg i fringe til venstre med 8i. miniduff på chip med pw og 12 fot igjen. hullkant og tap-in for bogey

5. Tilbake på gamle hull. Slår 6i ut og den havner dessverre litt til høyre i rough bak ett tre. Jeg tar straffen min og slår meg 90 grader ut på fw med 100 meter inn. slår 9i litt tynt men den er på green. 20 meters putt går går rundt hullet og gir meg en tap-in for bogey. Dagens beste putt.

6. Slår ut med hybrid. Ok slag men er uheldig og ballen blir liggende i bratt nedoverbakke. Dermed blir 2.slag med ball langt under meg og 120 meter inn. 7i som jeg slicer og havner i bunker 25 meter fra flagg. under middels bunkerslag og chip inn som jeg legger 3 fot fra flagg. putter for dobbel :(

7. Dårlig utslag med 3w som legger seg bak tre til venstre av fw. Tar straffen min som en mann og slår meg inn på fw med 150 meter inn. På dette hullet har man skotske rygger fra 100 meter inn og en bakke ned mot green. Bak green er det trøbbel. Slår derfor med 5i. Godt slag men i det våte gresset fikk jeg ingenting gratis og ligger 15 meter kort av green. God lengde på pitch og 9 fot på våt green. Setter putten for bogey

8. Utslag med driver med litt slice som går i vannhinder. Dropper meg ut i rough og slår ok slag til forkant av green. ligger tykt og tar 54* og pitcher til 9fot fra flagg. setter putt i kant og putter igjen for dobbel.

9. 6i med backspinn av green :?: chipper med 54* og setter putt for par.

42 slag og 23 poeng på front :D

10. 6i til høyre litt kort. ikke særlig bra slag. slag 2 prøver jeg kunstslag ved bruk av rough på høyre side, men den går halvmeter kort og håper derfor ett stykke inn på green. 2 putter fra 12 fot for bogey

11. Kjempedrive med feil retning :? og jeg har 270 meter inn fra rough. hybrid og for mye kraft og slice inn på treningsfelt og OB. Roligere sving andre gang og midt ned fw ca 175 meter. 95 meter inn og rolig pw. Lander en meter lang av hull og ruller ett par meter til. Godt slag. Putt tilbake er i hullkant, men må dyttes i. dobbel etter OB.

12. Middels drive som ligger litt til høyre 50 meter fra hull. Himmelen åpner seg her for en skikkelig høljebyge og jeg slår dessverre innspill med 54* litt kort. Neste pitch med samme kølle legger seg 3 fot fra hull og jeg putter for par igjen.

13. Identisk slag til fringe venstre med 8i. Ingen duff denne gang på chip med pw og 2 fots putt til par

14. Godt treff med 6i på utslag, men er i rough til venstre for fw med 80 meter inn. trær er i spill og jeg lar meg forstyrre til en kjempeduff med pw. Heldigvis går ball over elv og jeg har 50 meter igjen til elevert green. 54* som jeg legger 9 fot forbi hull. 2 putt for bogey

15. Dagens dårligste hull. Topping med hybrid som ligger på fw til hull 7. skal slå transport med 9i til riktig fw og topper igjen. ligger i bakkekant og slår litt oppgitt ballen 50 meter frem. Nå har jeg ca 30 meter frem til knekk på dogleg og har brukt 3 slag. Jeg prøver derfor å gå over skog med 7i. Godt treff og ballen ligger 4 meter til høyre for green. Chip med 54* er god og ball er 1 fot fra hull for en dobbel

16. Dårlig flyt nå og jeg slår 3w kort av dametee(øl anyone) til rough. Sinna og gidder ikke hente annen kølle i bag. Slår derfor 3w 80 meter frem til fw. Her slår jeg et av dagens beste slag vel180 meter med hybrid og ligger omtrent identisk med forrige runde. Chipper inn til 6 fot fra hull og setter putten for bogey

17. Greit utslag 200 meter med driver. Er dessverre på banens smaleste punkt og ballen ligger i skråning og jeg står dårlig. Dårlig treff som fyker og fw til vegg ca 100 meter lenger fremme. Heldigvis spretter ball inn på fw 8-) Flagg står tøft og jeg prøver en flop rett på. dårlig vurdering og jeg havner i skråning ned mot bunker. kakker inn og toputter for dobbel

18. Utslag litt til høyre og litt kort. chip inn med pw og går litt langt. 10 fot nedover putt tilbake som jeg legger i kant og dytter i for bogey

Totalt 86 slag og 43 poeng. Siden runden var hcp-tellende har jeg nå 19 blank og har oppnådd sesongens mål.

Det var som alltid veldig hyggelig å gå med Furu, og ekstra hyggelig var det at Furu senior var med på siste ni. Furu har gjort store forandringer på svingen i det siste og det er svært tydelig at han er på rett vei. Litt mer trening på de riktige tingene så er han der. Stabiliteten hans med driveren er imponerende og chip rundt green er veldig bra. Svingen generelt er mye mer avslappet og når han klarer å utnytte den naturlige drawen han har blir han skikkelig god.

Golf er gøy
Last edited by Kaffekannen on 08 Aug 2009, 16:41, edited 1 time in total.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Tidlig og fin runde i dag ja. 8.20 på en lørdag er noe uvanlig for meg som er president i b-menneskeforeningen. Yr.no misset egentlig nok en gang grovt på værmeldingen. De aller fleste hullene ble spilt i veldig bra vær, rundt 20 grader og ingen nedbør. Når det først regnet så bøttet det ned. Merket det godt på fairwayer og greener. Fikk ikke noe gratis av banen i dag. Svært vanskelig å putte på spesielt 7 og 8.

Kaffekannen spilte en god runde, på grensen til meget god. Viser som alltid at han har utrolig mye golf i kroppen. Flere nydelige slag. Har også ferdigheter til å redde seg inn igjen etter små og store misser. Ser at treningen i det siste har gitt resultater.

Gratulerer med 43 poeng og knusing i den uoffisielle og uhøytidelig "hcp-konkurransen" :D

PS! Du har byttet om på 3 og 4. 3 er par 4 hullet, 4 er par 3.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ang. PS: er ikke godt å si hva du mener :lol:

Utrolig hva en god runde gjør med humøret. Smiler fra øre til øre her.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Liten runde på range i går og merker at slagene sitter bra selv om det har blitt lite golf i det siste. Den store forskjellen fra starten av året er at de dårlige slagene egentlig er ganske ok. Det tyder jo på at jeg stiller større krav til meg selv fordi jeg er jevnere. Driver og 3w var også rimelig stabil så lenge jeg passer på flat nok svingbane.

En kuriositet jeg har begynt å gledelig merke meg er at jeg sliter med harde matter(slike som ved kirken). Slaget blir ok fordi jeg treffer ball først, men etter en del slag gjør det vondt håndleddene fordi jeg "tar torv" etter balltreff. Dette gjelder spesielt med høye jern og wedger. Det skulle jo tyde på at jeg gjør noe riktig. Prøver å få 9 hull i ettermiddag. Spent på om jeg klarer å holde mitt nye hcp på Fana.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en liten runde på siste ni på Fana i dag. Slagene sitter bra. 8 over par er godkjent og under mitt nye hcp. Dagens høydepunkt var uten tvil en eagle på hull 11. god drive på vel 230 meter. Hybrid til fringe og pw chip rett i koppen. :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by kevin »

grattis med ørn...det føles nok godt. Ikke hatt det selv ennå dessverre
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

#11 er et bra hull for deg. Har sett deg slå skikkelig gode slag her. Godt gjort.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Tre gode slag etter hverandre regner jeg som bedre prestasjon en ett (på par 3).
Selv om hullet er kort (selv fra hvit) er det en svært flott prestasjon.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Da ble det en full runde på Fana i går. Veldig våt bane og det ble dermed en del ballplassering. Greenene var ok og stort sett jevne med unntak av nr. 8. Hadde med meg R9-en som jeg låner til over helgen + at jeg hadde 3-hjuls tralle for første gang. Furu var med på runden, men jeg husker dessverre ikke hans spill.

Hull for hull

1. Ingen oppvarming og da går det som vanlig. En liten toppings på hybrid og ca 140 meter inn med nedoverbakke i rough. Jippi, favorittslaget mitt :? . Prøver med en 5i som jeg slår lavt med liten draw for å rulle inn. Trekker dessverre ballen litt for langt til venstre og går i vannet. Likevel ikke helt misfornøyd fordi ballbane var som planlagt og jeg fikk godt balltreff ned på ball. Dropper og slår 54* litt langt til rough bak green. Den legger seg på en slik måte at uspillbar er eneste reelle alternativ. Plukker :cry:

2. Første slag med R9. Litt dårlig treff og en liten slice. Ballen går likevel 210+ :D og lyden var rå. Hybrid videre med liten fade som legger seg i fw. har ca 75 meter inn og satser på 50* som skal treffe bakke i bakkant og gå tilbake mot hull. Har svært lite green foran flagg så dette var eneste mulighet for å gå for flagg. Treffer en liten halvmeter for langt og ballen blir liggende i rough, under og ganske tett til tre. Jeg får ballen ut og treffer flagg. har ca. 8 fot for par som jeg bommer og dermed bogey.

3. Nok et treff et stykke fra sweetspot med R9. Slaget ble likefullt et av de lengste jeg noensinne har hatt på det hullet. Over veien og ca 115 meter inn. Ligger dessverre veldig tykt og vått. 7i og hard klem med venstrehånd. Trekker dessverre ballen litt og havner i bunker. bunkerslag er greit nok og har 8 fots putt. den blir til 2 fot og bogey igjen.

4. Pegger for høyt og treffer ballen veldig tynt med 8i. ballen plumper i elven en meter kort av green. dropper og slår inn på green. Veldig vanskelig flaggplasssering og ca en meter green å jobbe med og går derfor godt for langt. så klarer jeg å 3putte jækelen for trippel. Puttingen er så langt horribel

5. Slår første slag i gur. Dropper inn og har 95 meter inn. tar pw og går litt langt til fringe i bakkant av hull. 20 cm til green og putter derfor. bommer med linje og kraft og har retur på 6 fot. Bommer den også og 3putter igjen for bogey. Begynner å ane en trend :ugeek:

6. Hybrid som blir litt lang og legger seg bak eneste tre på fw med 80 meter inn. Kan ikke gå for flagg og legger en 50* 6 meter til venstre for flagg på green. dagens vanskeligste putt med først oppoverbakke, så knekk høyre mot hull med nedoverbakke forbi hull. Putt går kort og har 9 fot igjen. bom igjen og 3putt for bogey. Trend bekreftet

7. Utslag til høyre og litt kort. ball inntil trestamme og må melde uspillbar. Dropp og 54* ca 30 meter. God lengde men litt for langt til høyre. Setter 6 meters putt for bogey.

8. Litt kort med 7i, men på green. Dårlig balltreff egentlig. Putt fra ca 20 fot. grei putt og setter retur for par

9. Drittdrive :x rett til venstre. Sto for langt fra ball og gjorde av en eller annen merkelig grunn ingenting med det. Ball lost. Neste slag er ok og har 125 meter inn. 7i over det store treet og litt til høyre for green. chip fra rough opp på platå. 2 putt for 7

10. Dårlig utslag med 3wood og ligger i tykk rough til venstre. slår med ut med wedge og har 130 meter inn fra vått gress oppover. 6i som jeg legger litt til venstre og bittelitt kort. duff fra helvete og ny chip inn. 2putter igjen for 7. steikje f...s nærspill.

11. Greit utslag med driver. havner en meter inn i rough med 210 meter igjen. skal legge meg opp med 9i, men sklir i slaget og trekker til venstre til ny rough med 120 meter inn. ballen ligger tykt og lavt så jeg tar 6i og lukker godt. Ballen går likevel til venstre for green pinhigh. Egentlig et ok slag. 10 meter til green over rough. sw og litt for mye og 15 fot retur. sjokkerende nok bommer jeg og setter retur for bogey.

12. Kjempetreff med driver som plugget 245 meter fremme:) Guuuuud, jeg elsker R9(noen som er med på kronerulling, eventuelt en timeshare) Måtte plassere meg 5 meter bak i tørt område og tar 9i inn. Skulle ønske jeg sjekket flaggplassering bedre for jeg landet midt på green, mens flagg sto så langt bak som mulig. En god putt ca 25 fot til under 1 fot og par. Godt hull

13. Flagg i bakkant igjen. Tulleslag med 7i. Halvhjertet og ukonsentrert duffer jeg ballen 80 meter frem til fin rough :evil: 54* opp på green i god retning men den ruller vekk til høyre. 2putter for bogey.

14. Driver som går litt langt. vel 220 meter carry til høyre for green og hopper inn blant trær og blir duffer pitch. Slår ny som går litt kort av flagg som nok en gang står så vanskelig som mulig. helning 360 grader rundt og ca 2 meter til greenkant. 2putter for bogey igjen

15. Ok slag med 7i som går til høyre og legger seg i fringe. dårlig chip med pw som går litt langt . 7 fot for par men bommer igjen og setter retur for bogey

16. Drive litt til venstre. trekker hybrid rundt kant og til fw med ca 50 meter inn. Flagg står, overraskende nok, i bakkant på øverste platå med kun 2 meter green bak. Treffer en meter kort og ball ruller tilbake 5 meter. sjokkerende nok 3putter jeg for dobbel

17. Laang drive ned midten. vel 245 meter i gjørme. Må igjen droppe ut av tilfeldig vann. Slår så hybrid opp til ca 70 meter inn til senter av green. Kan ikke se flagg så forventer selvsagt at det står i bakkant. tar derfor 50* og slår vel 85 meter. Flagg står til venstre men i forkant :| har 20 fot nedoverputt som går for langt. bommer 8 fots retur for nok en trippel.

18. God drive igjen ca 230 meter. Ligger vått, men greit vel 135 meter til bakkant av green hvos flagg står. Slår et ræva slag som legger seg oppe på haugen til høyre. Nesten umulig å stå så jeg bare dytter ballen ned, pitcher inn og har 7 fot igjen for bogey. Følger opp runden og 2putter igjen.

Resultat og oppsummering:

1. Puttetrening for alle penga. 41 putter er katastrofe
2. Jeg må ha den driveren på et eller annet vis.
3. Det var digg med skikkelig tralle
4. Slagene mine blir bedre og bedre. Tøffe forhold på banen og puttingen fra helvete og likevel bare like utenfor buffer. Vanlig putting og noen meter rull innimellom og dette kunne vært nedskriving
5. Jeg må ha den driveren på et eller annet vis.
6. Furu er en hyggelig kar å gå med.


PS: Jeg vil ha den driveren
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by kevin »

ha ha...timeshare på driveren hadde vært noe ja :lol:

Fornøyelig lesning,hørtes ut som mine egne runder dette

Selg putteren,da har du kanskje litt penger til ny driver. Putt med hybriden,tipper du putter like bra med den...kan ikke bli dårligere enn 41 putter :lol:
Har en gammel putter du kan få
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Keyser »

Tips:

Fana har ballplassering innenfor køllelengde på klippet gress fra 1. sept.

Du kjøpte Sun Mountain tralle? Sjekk skruene etter noen runder. Har selv kjøpt slik tralle som deg (tror jeg) og har mange bekjente som har kjøpt samme. Flere som har "mistet" litt skruer her og der (inkludert meg selv)
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Nettopp kjøpt ny putter som jeg har gått bra med. Snitter, før denne runden, på 32 putter som er ok ift. hcp.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

En grei runde spillemessig. Du hadde veldig mange bra slag, spiller på et vesentlig høyere nivå nå enn tidligere i år. Som du sier var det puttingen som sviktet. Min mening er at det må være det enkleste å jobbe med og fikse ganske greit.

Driveren så ut til å fungere brukbart den ja :D Herlig lyd i den, bedre enn min R9 460.

Høydepunktet på runden var når du slo tredjeslaget på #18 fra kanten på et syv meter høyt stup :lol:
Instagram @christianfuru
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Golf »

4. Pegger for høyt og treffer ballen veldig tynt med 8i. Hæ?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Golf wrote:4. Pegger for høyt og treffer ballen veldig tynt med 8i. Hæ?
jeg pegger vanligvis 2-3 millimeter opp når jeg bruker jern fra tee. Denne gangen var det sikkert nærmere en cm. Og da kom jeg under ballen slik at jeg treffer godt under sweetspot.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Golf »

Hæ? Under sweetspot når du pegger høyt?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

det skulle selvfølgelig være over. Bare sjekker at du følger med :oops:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ni hulls hcptellende runde i dag med en kompis.

Hull for hull:

10. Trekker 3w litt til venstre og havner i vannhinder. dropper meg ut i tykk rough og får dårlig andre slag slik at jeg ikke kan gå for green. puncher meg inn på fw. ca 80 meter inn oppoverbakke og tar 50* med full sving. Får kjempetreff og ca 10 meter over green! Chip tilbake til under en fot og dermed trippel. kjempestart :?

11. Greit utslag med driver litt til venstre. Er uheldig og ballen stopper i en liten haug med 200 meter igjen. tar 9i og skal slå frem til ca 90 meter. får kjempetreff igjen og ballen går ca 140 meter til veldig tykt og vått gress. jeg må slå meg ut til bedre forhold og slår så et kort slag til. neste slag er på green og jeg toputter for dobbel. tullehull

12. Godt utslag igjen ca 220 meter. Har et tre som forstyrrer svingen litt men får til et godt slag til ca 6 fot fra hull. dessverre en toputt og par.

13. Håpløst balltreff og knappe 80 meter utslag. mental sperre på dette hullet for tiden. andreslag over green. 3 slag dårlig chip til green og 2putt for dobbel

14. Kongeutslag vel 250 meter til 5 fot fra hull som sto i bakkant av green. eagleputten som var nedover med helling ruller rundt kanten og det blir tap-in birdie

15. Ok utslag til forkant av green. flagg er i bakkant og en god førsteputt på ca 25 fot gir tap-in par

16. kommer litt under ballen med driver og blir dermed litt kort og litt til høyre. må ta et ekstra slag og dytte meg inn på fw. 115 meter inn i litt oppoverbakke og 8i. treffer bakke i bakkant av flagg og ballen ruller tilbake mot hull. veldig godt slag. 6 fots parputt som jeg bommer og 1 fot for bogey

17. Kommer litt under igjen og drive blir knapt 180 meter. slår 3w ca 180 meter til og har da 135 meter inn. 6i i vått gress gir dårlig resultat og jeg på pitche over et lite tre. Greit nok slag og ca 15 fot til hull. setter putten for par :mrgreen: .

18. god drive vel 230 meter og 125 meter inn(tee var trukket langt bak). slår 7i som ligger litt til venstre i forkant. vel 30 fots putt som jeg leser feil og har 10 fot for par. bommer litt og tap-in for bogey

Det ble 20 poeng på ni hull og nedskriving til 18,3. Driveren er min beste venn for tiden og det er fare for at jeg drømmer om utslaget på 14 med påfølgende mareritt om eagleputten. Hvis jeg nå lærer meg å putte kan dette bli skikkelig bra.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by kevin »

hva skjer med driveren nå da,leverer du den tilbake eller blir det kjøp?
Post Reply