PGA Tour 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Jeg tror Vegas hadde kommet inn normalt sett men på reprisen så det ut til å være et litt tjukt treff og med litt skiftende vind fikk han ikke skikkelig treff på den, kjente nok det tidlig. Men han er en herlig type, og spiller igjen denne uka. Tipper han får mye jubel på hull 16 på TPC Scottsdale

Bubba var uvanlig sikker fra tee denne gangen, selv om han slår verdens største fades. Traff mange fw og er alltid god på gir. Sjelden problemer med å nå fram.
Spent på hva han slår ut med på hull 17 på TPC Scottdale, det korte par 4 hullet på 300m...
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

To favoritter i fokus denne helgen, Phil og Bubba. Egentlig ok at Bubba vant. Man kan ikke finne en hyggeligere kar på touren. Og de slagene han slår...utrolig at ballen kommer tilbake til hullet med de sinnsyke fadene han slår. Man kan jo lure på hvor langt han kunne slått med store hooker :lol:

Måtte le litt når Bones holdt flagget. Er vel egentlig bare Phil som kan sette det slaget og han var jammen ikke langt unna. Tipper det blir en bra sesong for Lefty uansett.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

kevin wrote:Bubba var uvanlig sikker fra tee denne gangen, selv om han slår verdens største fades. Traff mange fw og er alltid god på gir. Sjelden problemer med å nå fram.
Spent på hva han slår ut med på hull 17 på TPC Scottdale, det korte par 4 hullet på 300m...
Kan være jeg tar feil her, men han imponerer vel ikke like mye med f.eks. fw fra tee? Når andre velger å gå ned til en 3w så tar han fremdeles driver. Han stoler mest på den, så det på flere hull i går der Vegas valgte den nye Nike VR Pro fw'en.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Joa, Vegas slo fryktelig langt med 3`er wooden og holdt godt følge lengdemessig. Men så slo Bubba enorme fades og tapte nok mye lengde på enkelt av de. Han traff ikke mer enn 43% av alle fw i går, men det var allikevel 28.best. TP south er en svært smal bane til tider og det er tøft å treffe fw. Når man ser hvordan Bubba svingte så er det utrolig at han holdt seg i fw synes jeg.
Det er nok som du sier, han er tryggest med driveren. Litt som JB Holmes på sitt beste som mener at driver er mye lettere å slå med enn alt annet. Pluss at han hadde aldri problemer med å nå par 5 hullene på 2 siden han slo så langt. I fjor snittet han 64% på fw treff.

Men Bubba gjør turneringen sin først og fremst på GIR, han var aller best der. Og i går puttet han bedre enn "normalt" også. At han gjorde birdie på siste etter å havnet i bunkeren der var ganske utrolig
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Fant dette bildet på GolfWRX. Det er Mickelsons driver specs. Loft er 6.3* :o 45" og D4.5 svingvekt. Ikke akkurat OTR specs :lol:

Image
No laying up
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

6.3 grader loft, hode med high center of gravity og fubuki skaft...lurer på hva spinn-tallene hans er....kan faen ikke være mye.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Spinn-tallene må være svært lave ja. Det villaste er jo at han har en av de høyeste ballbanene med drivern på touren. Han slår definivt opp på ballen.
No laying up
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA Tour 2011

Post by Kaffekannen »

Hvordan klarer han så mye høyde med de specsene. Han kommer selvsagt opp på ballen, men hvis han ikke pegger vanvittig høyt så begrenser jo andre faktorer som svingplan i forhold til avstand mellom bakken og ballen hvor bratt han kan komme opp? Han må ha hender langt bak ball i balltreff f.eks.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Er du klar for en av de kuleste golfturneringene som arrangeres på touren? Waste Management Open på TPC Scottsdale i Arizona

Turneringen hvor det kommer ca.1/2 mill tilskuere i løpet av uka og det er rift om å få være på tribunene rundt det berømte hull 16. Hullet som er utrolig pent uten alle tribunene etc, men som forvandles til en slags gladiator-scene med øldrikkende tilskuere som hyller deg hvis du kommer nærme hullet, men som buer deg ut hvis du misser greenen :D
Image

De fleste spillerne digger å spille her, de byr på seg selv, skriver autografer og hiver til publikum osv. Ganske annerledes enn alle andre turneringer og steder

Tigers HIO i -97 er vel et av de beste minnene derfra, men det har vært mange andre og


Se Golfing worlds presentasjon av banen og området


Hull 17 er også et kult hull,kort par 4 hvor mange driver greenen lett. Og avslutningshullet er også en klassiker. Hvem tør å gå korteste vei og lengst over vannet?
JB.Holmes eide denne turneringen tidligere og viste alle hvem som var sjefen på hull 18 med syke drives som hadde carry langt over 300m. Han har ikke spillt så bra i det siste

Hunter Mahan vant her i fjor, foran Fowler.

Jeg gleder meg til å følge denne turneringen, er et av årets høydepunkter

Viasat golf sender fra kl.22 torsdag kveld
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Flott innledning :)

Enig i at det er en morsom turnering på en morsom bane.

Jeg gransket startfeltet og ser med en gang at det er mange gamle ringrever med, Lehman, Elk, Fred Funk, Freddie Couples, Kenny Perry og Calcaveccia for å nevne noen.

Mange andre formspillere med også, Mickelson, Bubba, AK, Johnny Vegas, Bill Haas etc.
No laying up
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: PGA Tour 2011

Post by AkE »

Pokker, må få bestilt meg golfchannel igjen, blir ikke det samme og følge med på leaderbordet på nettet.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: PGA Tour 2011

Post by Ichbin »

Har ikke viasat golf og savner det ikke på noen måte.

Flust med gode streamer rundt forbi, myp2p.eu er ett godt utgangspunkt feks.

er det lov å legge linker tilgjengelig her foresten??
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Vi linker ofte til nettsendinger så det går greit. myp2p har alltid en eller annen som virker. Sendingene til Sky Sports er greie å følge.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

alt er lov som Ramnefjell pleier å si :)
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: PGA Tour 2011

Post by AkE »

Alt er lov så lenge det er på mine premisser! ;)
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: PGA Tour 2011

Post by Fairway »

AkE wrote:Pokker, må få bestilt meg golfchannel igjen, blir ikke det samme og følge med på leaderbordet på nettet.
kan dette bestilles som nett streaming?
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: PGA Tour 2011

Post by AkE »

Ble en skriveleif fra min side! Skulle skrive viasat golf, men har bare sett på golfchannel på veetle den siste tiden. Så da ble de blandet sammen!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: PGA Tour 2011

Post by Fairway »

AkE wrote:Ble en skriveleif fra min side! Skulle skrive viasat golf, men har bare sett på golfchannel på veetle den siste tiden. Så da ble de blandet sammen!
golfchannel på veetle er vel foreløpig borte..den gikk jo 24/7 før... håper den kommer tilbake hvis ikke skulle jeg gjerne fått tilgang til den, men tviler noen i norge tilbyr kanalen...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

spillet ble utsatt 4t i dag pga morgenfrost i Arizona, de har startet nå
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Mickelson er i siget, bra jeg har han på Fantasy-laget mitt :)
Post Reply