Lager hjemmeside

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Vokey er veldig bra wedger. Lever gjerne litt på ryktet sitt. Callaway X og Jaws er veldig bra. Nike er også en wedge som setter veldig mye spinn på ballen. Begge de to gjør det vanligvis bedre enn Vokey på spinn i tester. Jeg bruker selv to Vokey og en Bridgestone West Coast. Liker sistnevnte veldig godt. Skal kjøpe nye wedger i vinter og da blir det noe annet enn Vokey. Tenkte å kjøpe Scratch eller Fourteen - bare for å være litt annerledes :D

Pings nye wedge er sikkert bra. Mizuno MP-T10 er bra. Cleveland er egentlig svært svært bra på wedger men lite brukt her hos oss. Kan gjerne kjøpe Cleveland-modeller som er et par år gamle.

Beste pris på Vokey;
Onlinegolf
XXL har hatt en liten "priskrig" med Onlinegolf. Nå har XXL kun 60* i butikken mens Onlinegolf har godt utvalg.

Callaway X Forged er et veldig bra kjøp.

Det er generelt lite å spare på wedger fra utlandet dersom man kjøper kun den ene køllen. De meste kjente ligger rundt $90-99. Frakten er gjerne på $35-40 og hvis man må betale mva kan man nesten risikere å betale mer enn her i Norge.

Utførelsen chrome, oil can osv. er bare estetisk. Noen ruster raskere enn andre og noen spillere mener at rustne wedger gir god spinn.......
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

Stor forskjell på Stiff og Regular skaft på wedger?

Du sier det ikke lønner seg å kun kjøpe en kølle i utlandet/ebay - men hva med feks disse 3
Callaway X-Forged Vintage 52 & 56 & 60 SET - NEW
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... AX:IT#shId

Er bounce`n på wedgene et greit oppsett?
Godt kjøp eller ikke?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Som vi diskuterte i en annen tråd så er "riktig" bounce avhengig av baneforhold og sving. De tre i den pakken er vel ganske standard i forhold til det mange velger. Jeg har mindre bounce på min 50* enn det er på 52* i pakken. Til $126 så er det et godt kjøp. Ingen tvil om det. Er sjelden de går så billig. Hadde regnet med ca.$180 for dem. De har dem tross alt til $269 evt. Best Offer. Ser at de har flere auksjoner. Du får følge med dem.

Wedger kommer vel stort sett alltid med "wedge flex". Altså et skaft laget for wedger. At det står stiff i annonsen trenger ikke å bety noe, det er sikkert bare fordi de må velge noe når de legger inn annonsen.
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

Ser at jeg trenger wedger med mindre bounce enn det settet har. Det er egentlig veldig dårlige fairwayer (lite gress) her i Tromsø. Og lite gress blir vell betegnet som hardt underlag.. Må vell ha en kølle med høy bounce for sand-slagene..
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by spiderboy »

Mye bounce er bra fra sanden om den er fluffy og lett og fin (sånn som på de virkelig fine sydenstrendene). Da vil bouncen sørge for at kølla "flyter" på sanda og ikke graver seg for mye ned.
Om du har litt hard og grov sand, evt om det er veldig vått og sanda pakker seg, vil det lønne seg med lite bounce. Mindre bounce vil da gi kølla mulighet til å grave seg nok ned til at du kommer under ballen og får nødvendig løft på den. En kølle med for mye bounce i veldig hard eller tettpakket sand betyr lett katastrofe. Kølla spretter (bouncer) over underlaget og man ender opp med å toppe ballen 20 meter over greenen....

Det samme gjelder for fairwayene. Om det regner mye og banen er litt gjørmete er det best med mye bounce. Om sola har tørket ut fairwayer og/eller de er kortklipte og harde er det lite bounce som gjelder. Så hva slags forhold du oftest spiller under vil ha mye å si for valget.

I tillegg vil svingen din ha like mye å si for valget av bounce i wedgene. Om du som meg kommer bratt inn i ballen, trenger du mye bounce. Da vil kølla lett grave seg ned og lage et dypt søkk i torva. Med en slik sving og lite bounce er sjansen for å duffe ballen et par meter framover ganske stor.
Om du derimot "plukker" ballen rent fra fairway, nesten uten å lage merke etter at du har svingt, vil du trenge veldig lite bounce. Da svinger du i såfall ganske flatt. Hvis du da treffer bakken før ballen, vil høy bounce sørge for at kølla spretter opp fra fairway og man risikerer å treffe ballen tynt - slik at den hyler avgårde i knehøyde.

Sjekk ut scratchgolf sine hjemmesider. De har et fint system der de deler inn i forskjellige spillertyper og gjennom dette enkelt velger hvilken wedge som passer for deg. Systemet er ganske godt forklart her http://www.scratchgolf.com/custom-fitti ... g-process/
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Vil bare si at jeg har et par saker liggende - bl.a. Del 2 av puttere - men problemer med opplasting av bildene har gjort at jeg må vente med dem. Litt kjedelig at det ofte er problemer men slik er det når konseptet er under utvikling.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Jeg har tatt det rolig en stund. Få oppdateringer. Skal ta opp igjen sagingen nå om kort tid :D Kommer også en test av en dings til puttetrening. Håper jeg får med litt info om nyheter når de kommer i butikk. Det er desverre slik at når jeg må bruke mer tid på familien og mindre tid på golf så blir det lite å skrive om. Min ambisjon for siden er uansett ikke å ha like hyppige oppdateringer som store nettsider. Jeg må kunne ha det slik at folk snubler innom en gang eller to i uken og at de sjekker siden min hvis de får lyst til å lese om utstyr eller se instruksjonsvideoer. Jeg kan ikke lage saker hver eneste dag, det klarer jeg rett og slett ikke.

Jeg hadde håpet at noen andre skulle se siden min og tenke at dette kan de gjøre bedre. At noen blir inspirert til å starte sin egen side. Ser ikke ut til at noen andre gidder å gjøre dette :lol: så jeg får vel holde det gående en stund til.

Jeg kommer til å droppe resultatsiden. Hver eneste uke er det problemer med å få integrert listene på siden min. Jeg er i hvert fall 99% sikker på at jeg dropper dem. Kan heller lage til noe ved større anledninger som Ryder Cup, The Open osv.
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

Er ofte innom siden din for å se om du har skrevet noe nytt.. men skjønner at det ikke kommer noe hver dag... litt familie må man jo ta seg tid til! :)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Procli wrote:Er ofte innom siden din for å se om du har skrevet noe nytt.. men skjønner at det ikke kommer noe hver dag... litt familie må man jo ta seg tid til! :)
Er ikke bare "litt" familie. De er gjerne bare to stykker men de kan være ganske kravstore :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

furu wrote:
Procli wrote:Er ofte innom siden din for å se om du har skrevet noe nytt.. men skjønner at det ikke kommer noe hver dag... litt familie må man jo ta seg tid til! :)
Er ikke bare "litt" familie. De er gjerne bare to stykker men de kan være ganske kravstore :lol:
Hehe.. vet hvordan du har det! :D Har det likedan her hjemme.. ei stor tøtta og ei lita (på 6 mnd)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Jeg gjør noen endringer for tiden.

Jeg har veldig mange nye besøkende men altfor få vender tilbake. 28-40% av de besøkende hver dag er nye. Hvordan få folk til å vende tilbake? Det er selvsagt ikke enkelt. En slik personlig nettside som min er gjerne ikke noe man besøker jevnlig, slik som f.eks. Golfnews.

Jeg opplever altfor mange ganger at folk søker etter noe, kommer innom min side og bare går videre uten å bruke tid der selv om jeg har stoff om det de har søkt etter. Spesielt på nyheter innen utstyr kommer jeg høyt opp på spesielt google. Hvordan få disse til å bruke litt mer tid på siden :? Jeg har lenge prøvd å få til et søkefelt på forsiden. Nå har jeg bare søk på nyhetssiden, ikke hele nettsiden. Dette får jeg foreløpig ikke til. Det jeg kommer til å gjøre foreløpig er å utvide antall nyhetssaker på høyresiden slik at det går lengre tilbake i tid. Det vil kanskje bidra til å holde flere saker "aktuelle" over tid.

Jeg dropper kalenderen fra forsiden. Den ligger i link på menyen, det får holde.

Det var alt fra meg i dag :lol: Må jo bare få lov til å tenke høyt av og til. Kom gjerne med innspill.

Jeg skal teste noe reklamegreier bare for å se hvordan det fungerer. Det blir liggende ute i en kort periode, vet ikke helt hva, hvem, hvordan, hvorfor, hvilken.....har altså ingen peiling på det så må prøve :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Takket være Adsense så fikk jeg laget en søkeboks for siden min :D

Jeg syns den er litt rotete nå......For mye greier. Reklamegreien er sikkert bare midlertidig. Regner med at det ikke er mulig for meg å tjene noe på det. Dersom det skulle være kroner å tjene så finner jeg en bedre plassering etter hvert.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Jeg er ved et aldri så lite veiskille. Skal jeg fortsette med siden? Eller slutte om kort tid? Eller kanskje holde det gående til sommeren 2011?

Hvis jeg skal fortsette med siden så vil jeg endre navn til noe som har sammenheng med golf. Lurte på golfsiden.com :D Eller golferen.no 8-) Nei, har fått mange gode forslag fra venner så det ordner seg nok.

Jeg har i det siste hatt et lite oppsving i antall besøkende men det er selvsagt fremdeles veldig lavt. Det som er ganske utrolig er at jeg den siste uken har hatt ca.50% nye besøkende hver dag. Vanligvis ligger det på 30-40%, også dette er høyt. Mange kommer innom men returnerer ikke til siden min. Er den virkelig så dårlig?
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Lager hjemmeside

Post by Grønne greener »

Jeg syns det er for lite farge på siden din.
Øverst er det grått og under er det et hvitt ark fra Word eller noe..
For oss som kjenner siden din er det greit men for nye ser den kanskje litt kjedelig ut?
Dette er bare en tanke og i motsetning til deg så "har jeg ikke snøring på hjemmesider". :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Den er kjedelig men det er utrolig vanskelig å finne en bakgrunn eller farge som passer. Alle skal like den, den skal ikke virke forstyrrende, den skal ikke ta tid å laste inn - det er mye som skal klaffe. Jeg prøver å tenke på at bilder skal være hovedattraksjonen, de skal bidra med farger og varme.

Når det er sagt så kan jeg gjerne prøve med noen andre farger. Skal teste litt i kveld.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Har laget en litt annerledes versjon. Lar den ligge en dag eller to. Håper noen kan komme med en tilbakemelding eller fjorten :D

Jeg leter videre etter en bakgrunn som glir penere i overgangen. Den jeg har nå er egentlig for stygg fordi overgangene ved gjentakelsen av bildet blir så tydelig.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Lager hjemmeside

Post by Grønne greener »

Jeg liker den nye versjonen bedre. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Jeg har laget en side som heter Golfinfo. Der skal jeg samle info om golfutsyr, baner, medlemsskap, opplæring osv. Det blir helst for nybegynnere. Navnet på denne siden er ikke endelig, hodet mitt jobber med saken :D

Jeg har også besluttet å kategorisere instruksjonsvideoene etter type, ikke etter person. Deler opp i putting, nærspill, sving og grep/oppstilling + eventuelt andre jeg finner det nødvendig å ha. Når jeg skriver dette så tenker jeg samtidig at jeg skal ha begge deler. Ingen dum ide :D Det er faktisk mange som søker på spesielt Michael Breed og Shawn Clement. Da blir det person og type instruksjon.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Noen som har prøvd søkefunksjonen? Hva syns dere?
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

Meget bra søkefunksjon! :)
Og som alltid.. mye bra lesestoff! Lest litt på den Golfinfo-siden din.. bra 8-)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Post Reply