Fana

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana

Post by CharlieB »

Synes Fana skal få all mulig honør for nyhetsbrevene de sender ut, informasjonsflyten til oss medlemmer har blitt veldig mye bedre etter dette tiltaket. At de vil satse på simulatorer i klubbhuset skjønte jeg i utgangspunktet lite av, siden BGS ligger ett "steinkast" unna. Men etter å ha tenkt litt på det så er vel sannheten mer den at det eventuelt er ett tilbud jeg neppe vil benytte meg av. (Med forbehold om at det kjøper inn de mest avanserte simulatorene som tenkes kan). Jeg kommer nok til å henge rundt BGS som før i stedet. Men det betyr ikke at mange andre synes det er bedre å stikke ned på klubbhuset for å trene/spille enn å reise ned i Bergen Sentrum. Så det er fullt mulig dette er ett tilbud som kan slå an for noen.

De må jo gjerne snu banen og ha hull 10 som åpningshull, konsekvensen er at finishen på en 18 hulls runde blir ganske tannløs, du får vanskelige hull 16 og 18 midt i runden i stedet for på slutten når du er sliten.. Fordelen er jo at man unngår endel av de artige korkene som oppstår når folk som går 18 hulls runde kommer til hull 10 og kolliderer med de som skal slå ut på en ni hulls runde.

Obligatorisk pause i klubbhuset etter ni hull er jeg ekstremt negativ til, jeg er i tidsklemma som mange andre golfere på min egen alder, (små unger og full pakke), alt som øker rundetidene mine er med på å ødelegge golfen for min del. Golf er en sosial sport, så når jeg er ute og spiller med kompisene mine så tar vi gjerne en Cola i klubbhuset etter runden - de som har tid. Men å gjøre noe obligatorisk etter ni hull? Sorry dårlig forslag, som helt sikkert passer senior golfere ol men ikke meg.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana

Post by furu »

Den "obligatoriske" pausen er jeg ikke helt med på nei. Skjønner ikke helt den men regner med at det kommer en oppklaring. At man har et valg er jo greit, det er en lang bane å gå så noen kan trenge 10 minutter der de slipper gjennom en gruppe eller to.

Simulator kan skape et levende klubbmiljø. Det er ganske mange medlemmer på Fana og langt fra alle trener hos BGS. De vil sikkert kunne utfylle hverandre på en fin måte. Jeg ser også for meg at simulatoren på Fana vil være mer uhøytidelig mens man deltar i turneringer på BGS.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana

Post by CharlieB »

Regner med at obligatorisk pause vil ende som en sak på årsmøtet dersom de går videre med det. Typisk en ting de vil legge frem som ett forslag der.

Tror du har rett i at simulator kan bidra til å skape ett mer levende klubbmiljø, det kan bare være positivt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana

Post by furu »

Tok en part med de to på kontoret i dag. Alltid hyggelig å snakke med dem. Fikk se hvilken simulator de går for og det er lovende. Blir en løsning som er enkel å pakke ned, det vil si, man ruller inn teppet og lukker et enormt tv-skap så er den borte.

Det kommer sikkert mer info om dette med stopp i klubbhuset etter ni hull, men jeg kan vel si at det ser ut til at vi skal booke 9+9 hull. At vi altså får en starttid på siste ni også. Dette for å forhindre kollisjoner underveis med de som spiller kun ni hull. Jeg ser problemstillingen og er faktisk åpen for at dette kan være løsningen.

Ellers er naboene på gang igjen :D De vanlige motstanderne fokuserer nå på hvor farlig det er å bli truffet av en kølle i Grimseidveien eller på fortauet! Dette siden det viser seg at sjansen for å bli truffet av en ball er minimal og at ballen også mister nesten all kraft underveis. Slutt med køllekastingen ut i veien altså, litt kjedelig akkurat det. Det nye huset ved #16 ble også et problem mot slutten av sesongen. Sånn går det når du sprenger vekk fjellet og bygger opp en tomt et sted det aldri burde vært bygget noe. Ligger vel ikke mer enn 15 meter fra fairway og green..........

Noen utfordringer som vanlig men mye positivt :)
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana

Post by CharlieB »

furu wrote:Tok en part med de to på kontoret i dag. Alltid hyggelig å snakke med dem. Fikk se hvilken simulator de går for og det er lovende. Blir en løsning som er enkel å pakke ned, det vil si, man ruller inn teppet og lukker et enormt tv-skap så er den borte.
Ja jeg så det i nyhetsbrevet, det var / er viktig å bevare konferanse / arrangements kapasiteten i klubbhuset. Blir sikkert bra for de som ønsker å benytte seg av det.
furu wrote:Det kommer sikkert mer info om dette med stopp i klubbhuset etter ni hull, men jeg kan vel si at det ser ut til at vi skal booke 9+9 hull. At vi altså får en starttid på siste ni også. Dette for å forhindre kollisjoner underveis med de som spiller kun ni hull. Jeg ser problemstillingen og er faktisk åpen for at dette kan være løsningen.
Dette er på bærtur, så lenge Fana er en 18 hulls bane så booker man vel 18 hulls runder? Dette lukter litt av å løse problemer som ikke finnes - det finnes åpenbart noen som mener at dette er en god greie så alle må da følge opplegget til minoriteten, heller enn at minoriteten løser sine egne problemer.

Vil man spille ni hulls runder så spill de på en ni hulls bane. Vil man ha pause etter ni hull så kjære vene - tut og kjør, men det er ditt problem når du vil ut på banen igjen. De som er på banen har forkjørsrett, de andre får vente. Problemet er jo også at selv om du booker to starttider så har du ofte ikke kontroll over om du faktisk _rekker den startiden siden du er prisgitt de som går foran deg .. Følgen er at du må ta høyde for det når du booker, som fører til at du sannsynligvis bruker lengre tid enn det du burde etc etc.

Jeg kan se en bonus i en slik liten pause, gå på toalettet og fylle på vann. Men dette tar 5 - 10 minutter maks. Jeg skal strekke meg så langt, men ser virkelig ikke behovet for noe mer enn det. (Dette rekker du som regel uansett, jeg har i alle fall ikke hatt problemer med dette de turneringene jeg har spilt med start på hull 10).

Jeg har spilt baner i Sverige, hvor det er forholdsvis vanlig å stoppe på kiosken for en bolle og brus, men da er det ikke noe spesielt opplegg for det, du går ut igjen når det er klart.

Jeg er virkelig dypt skeptisk til dette opplegget. Men takk for info :-)
furu wrote:Ellers er naboene på gang igjen :D De vanlige motstanderne fokuserer nå på hvor farlig det er å bli truffet av en kølle i Grimseidveien eller på fortauet! Dette siden det viser seg at sjansen for å bli truffet av en ball er minimal og at ballen også mister nesten all kraft underveis. Slutt med køllekastingen ut i veien altså, litt kjedelig akkurat det. Det nye huset ved #16 ble også et problem mot slutten av sesongen. Sånn går det når du sprenger vekk fjellet og bygger opp en tomt et sted det aldri burde vært bygget noe. Ligger vel ikke mer enn 15 meter fra fairway og green..........

Noen utfordringer som vanlig men mye positivt :)
Jeg kaster ikke golfkøller så dette må gjelde noen andre :-).. Men det er veldig leit for klubben at forholdet til naboen er så anstrengt, enda mer at naboen er såpass lite saklig med sine protester. Huset på #16 er utvilsomt ett stort problem på innspillet, det er overraskende mye i spill på innspill mot green, trekker nesten til seg baller. Ligger midt i sonen for mega slice med femmerjernet eller en sky-high hybrid. Klubben blir helt sikkert nødt til å bruke forholdsvis mye penger på sikring, nett og lignende.

Gleder meg til en ny sesong uansett :-)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fana

Post by Kaffekannen »

Verste i forhold til det huset på 16 er at selv om det stod ferdig i fjor og de sprengte ut en fjellvegg inntil golfbanen så kommer de til å påstå at det ikke hadde regnet med at noen ville slå golfballer bort til dem. freakin fantastic.

Men jeg også gleder meg til sesongstart. Blir ganske så mange flere runder enn i fjor.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fana

Post by kevin »

Som utenforstående som meg kan det virke merkelig å måtte booke 2 ni-hullsrunder hvis man kommer som gjestespiller. Spesielt siden det er en 18-hullsbane. Kan jo hende man får til en bra løsning i golfbox, men at det kommer til å bli krøll tror jeg det er liten tvil om. Også det CharlieB nevner med forkjørsrett og om å rekke tiden sin. Jeg har spilt noen ni-hullsbaner hvor de har det slik og det har vel blitt endel krøll hver gang.

Å ha pause etter 9 hull er normalt ansett som en smart ting. Vi har hatt det i flere år hos oss. Det gir ofte et pusterom på dager hvor gruppene går tett og når det er endel venting. Da får man tilbake sine 10-min intervaller ved "pausetoppen" som vi kaller det hos oss. Men det gir også en fin mulighet til å slippe gjennom folk

Jeg tror ikke rundene tar spesielt mye lengre tid om man har 10min obligatorisk pause,det jevner seg nok ut gjennom sesongen. Noen ganger vil det mer naturlig å slippe gjennom nettopp der, kanskje oftere enn tidligere. Og er det ingen foran så behøver man selvfølgelig ikke ta 10min pause. Jeg gjør jo ikke det når det ikke er behov(les: do-besøk,fylle vann,kjøpe noe) og det ikke finnes noen på hull 10.

Problemene med naboene må vel snart være verdenskjent, tror ikke jeg har hørt om noen bane som har så mye styr med naboer. Trist å måtte bruke masse tid på sånt
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana

Post by CharlieB »

@kevin takk for info rundt pausen på din hjemmebane.

Ja - jeg tror heller ikke at 10 minutter stopp spiller noen rolle i løpet av en 18 hulls runde. Det merker man ikke i det store og hele. På Fana så er det toalett og vann påfylling etter hull 7 og nesten alle bruker nok noen minutter der. Som stort sett har en positiv effekt i forhold til kødannelser ol. Men dette er jo ikke "obligatoriske pauser" sånn sett.

Men hvis pausen er 5 - 10 minutter så ser jeg ikke behovet for to starttider - da LAGER man ett problem i stedet for å løse ett. På den annen side - hvis pausen blir lengre enn 10 minutter så begynner problemene å melde seg. Og da vil jeg gjerne vite hvorfor det er en god ide med en lengre pause enn ti minutter ...

For øvrig helt enig i det du sier om 9 hulls baner der man må booke 2 starttider, det blir krøll og tull hver gang _spesielt rundt starttidene i prime time 16 -17 på hverdager.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fana

Post by Kaffekannen »

CharlieB wrote:@kevin takk for info rundt pausen på din hjemmebane.

Ja - jeg tror heller ikke at 10 minutter stopp spiller noen rolle i løpet av en 18 hulls runde. Det merker man ikke i det store og hele. På Fana så er det toalett og vann påfylling etter hull 7 og nesten alle bruker nok noen minutter der. Som stort sett har en positiv effekt i forhold til kødannelser ol. Men dette er jo ikke "obligatoriske pauser" sånn sett.

Men hvis pausen er 5 - 10 minutter så ser jeg ikke behovet for to starttider - da LAGER man ett problem i stedet for å løse ett. På den annen side - hvis pausen blir lengre enn 10 minutter så begynner problemene å melde seg. Og da vil jeg gjerne vite hvorfor det er en god ide med en lengre pause enn ti minutter ...

For øvrig helt enig i det du sier om 9 hulls baner der man må booke 2 starttider, det blir krøll og tull hver gang _spesielt rundt starttidene i prime time 16 -17 på hverdager.
Jeg har ikke snakket med noen på Fana om det men det har jo vært skissert at man skal forsøke seg med 12 hulls runder på enkelte tidspunkt. Jeg ser for meg at man da må ha en oversikt over hvem som stiller til start på siste ni for å ha noen mulighet til å gjøre det gjennomførbart.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Fana

Post by Yorkie »

Tror jeg trenger en liten avsjekk, lenge siden jeg har spillt Fana, så mulig at hukommelsen min ikke stemmer helt. Hull 16 er ett relativt kort par 4 med utslaget på en pynt med vannet til venstre, og greenen ligger inni en "dal"? Hvor er det nye huset hen?
Hvor mener de det er farlig med køllekast mot fortauet? Om jeg husker sånn noenlunde så var vel utslaget på hull 17 det eneste som var i nærheten av en offentlig vei, er det noe spesiellt i vannet i Bergen som gjør at alle lemper køller mot busser, fotgjenger et. al på akkurat det utslaget?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fana

Post by Kaffekannen »

Yorkie wrote:Tror jeg trenger en liten avsjekk, lenge siden jeg har spillt Fana, så mulig at hukommelsen min ikke stemmer helt. Hull 16 er ett relativt kort par 4 med utslaget på en pynt med vannet til venstre, og greenen ligger inni en "dal"? Hvor er det nye huset hen?
Det er inne i dalen. på høyre side rett før greenområdet. Det er rett og slett sprengt ut et hull i fjellveggen slik at huset nesten er på banen. Skeivt som fy er det også :)
Yorkie wrote:Hvor mener de det er farlig med køllekast mot fortauet? Om jeg husker sånn noenlunde så var vel utslaget på hull 17 det eneste som var i nærheten av en offentlig vei, er det noe spesiellt i vannet i Bergen som gjør at alle lemper køller mot busser, fotgjenger et. al på akkurat det utslaget?
Det er et 10 meter høyt gjerde mellom utslaget og veien også så man må virkelig ta i :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana

Post by CharlieB »

Kaffekannen wrote: Jeg har ikke snakket med noen på Fana om det men det har jo vært skissert at man skal forsøke seg med 12 hulls runder på enkelte tidspunkt. Jeg ser for meg at man da må ha en oversikt over hvem som stiller til start på siste ni for å ha noen mulighet til å gjøre det gjennomførbart.
Jeg antar at de ser på mulighetene for å åpne banene tidligere og stenge senere ved å tilby 12 hull og la de mer sårbare tee og greenene på dagens front nine, (hullene 2 - 7) hvile til de er klare på våren og stenge de før det blir problemer av det på høsten.

Å tilby 9, 12 og 18 hulls runder samtidig blir vel nærmest garantert kaos. Tror også det vil være vanskelig å tilby 9 og 12 hulls runder samtidig. Men da er jo forskjellen så liten at det neppe er noe problem.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Fana

Post by Yorkie »

Eh, altså i skråninga på høyre side??!??!?
Bygger man hus der, så man vel regne med at ihvertfall 1 ball fra hver gruppe som spiller hullet treffer huset på en eller annen måte. Kan jo ikke være mer enn 10-15 meter fra senterlinja. Man regner med at 92% av alle golfslag vil ende opp +-15 grader fra senterlinje, så huset ligger vel om ikke inne i sikkerhetsonen så ihvertfall kloss oppi. Kan jo ikke bygge der, og så komme å klage på at det regner med baller inn gjennom stuevinduet. Må være noe i vannet i Bergen ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana

Post by furu »

Prøver meg på et bilde som viser de aktuelle stedene. Markert med rødt ser dere tomten med det nye huset på #16. Tee på #17 er markert med blått.

Image
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana

Post by CharlieB »

Yorkie wrote:Tror jeg trenger en liten avsjekk, lenge siden jeg har spillt Fana, så mulig at hukommelsen min ikke stemmer helt. Hull 16 er ett relativt kort par 4 med utslaget på en pynt med vannet til venstre, og greenen ligger inni en "dal"? Hvor er det nye huset hen?
Hvor mener de det er farlig med køllekast mot fortauet? Om jeg husker sånn noenlunde så var vel utslaget på hull 17 det eneste som var i nærheten av en offentlig vei, er det noe spesiellt i vannet i Bergen som gjør at alle lemper køller mot busser, fotgjenger et. al på akkurat det utslaget?
Hukommelsen din er aldeles strålende, det er korrekt på begge. Jeg må innrømme at huset på #16 så jeg på som ett lite problem ved sesongstart i fjor. Dessverre så tok jeg feil, ikke at jeg har truffet det så langt, men jeg kjenner til at andre har gjort det. Hvordan noen kan finne på å bygge der og så irritere seg over golfballer er meg en gåte ...

Det gjør uansett at man kanskje spiller hullet på en annen måte og terskelen for å legge seg opp om ikke utslaget er 100% perfekt er blitt lavere.

I forhold til #17 så er det eneste jeg er helt sikker på at jeg ikke vil drikke det vannet ... Da er jeg helt sikker på at jeg kommer til å hive køller ...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana

Post by furu »

Fana er faktisk en ekstremt urban 18-hullsbane. Fana og Ytrebygda bydel har 64.000 innbyggere og vokser enormt. Mange store prosjekt er planlagt de neste årene, det er voldsomt press på alt ledig areal. Vi ser nå hvor vanskelig det er å ha 18 hull midt i en liten by.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana

Post by CharlieB »

furu wrote:Fana er faktisk en ekstremt urban 18-hullsbane. Fana og Ytrebygda bydel har 64.000 innbyggere og vokser enormt. Mange store prosjekt er planlagt de neste årene, det er voldsomt press på alt ledig areal. Vi ser nå hvor vanskelig det er å ha 18 hull midt i en liten by.
Så sant som det er sagt, jeg mener det bør være en tett konstruktiv dialog mellom klubb og naboer. Kanskje spesielt rundt utbyggingen av nye prosjekter. Jeg tror ikke problemene rundt hull #16 vil være de eneste i løpet av de neste 5-10 årene. Dette krever jo noen gram gjensidig forståelse og er ikke alltid like lett å få til, spesielt ikke hvis folk ikke innser konsekvensen av det å bo ved siden av en golfbane. Over tid så vil nok Fana GK sin bane være like omkranset av bebyggelse som mange av de banene vi ser på pga touren. Det krever litt av oss medlemmer også.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Fana

Post by Yorkie »

Image
Fana16

Såvidt jeg husker så ligger husene ift utslag endel høyere, så selv om det ser ut til at de er innenfor 15 graders regelen, så er de i realiteten ikke det (ihvertfall hvis man følger "normalplanen" med å legge utslaget ca 200, sikkert endel som vil dryle til med driver og gå så nærme hjørnet som mulig, og da er de godt innenfor) (dog, fremdeles 4% av ballene som vil havne opp mot de med ett 200 meters slag). Men det nye huset derimot, er jo godt innenfor, så enten må det noen flotte høye gjerder til (som sikkert de som bor i huset setter umåtelig pris på ift utsikt, ellers må de regne med litt knall og bang mot husveggene, eller protestere i vilden sky til Fana golfklubb og forlange at hullet stenges, evt bygges om til ett par 3 (som kunne blitt veldig bra med greenen nede i vannkanten, kortere til utslaget på 17 hadde det blitt også, dog med ett ganske likt hull på 15 hadde det ganske blitt litt pip ;)
Her har både klubben, husbyggeren og kommunen sovet i timen, helt galskap å bygge ett nytt hus der.
Last edited by Yorkie on 04 Jan 2012, 20:54, edited 1 time in total.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana

Post by furu »

Landingsområdet for et slag på 200 meter er vel 15 meter bredt med OB til venstre, 10 meter rough i bratt skråning til høyre og OB utenfor det. Det er et slag ikke altfor mange på Fana fikser fra denne vanskelige tee plasseringen. De har også trukket tee lenger inn mot gangveien for å unngå at baller havner opp til høyre. Teeklossene står vel 1-2 meter fra gangveien.

De aller fleste slår utslaget sitt like over veien og har alt fra 180 til 160 meter igjen. De aller fleste jeg har spilt med havner i dette området og ender opp med å slå fw eller hybrid på andreslaget.

Par 3 med green i vannkanten er et strålende forslag. Jeg er helt og fullstendig for slike endringer men noen mener at banen må være par 70 minimum og at den allerede er altfor kort. Jeg vil heller spille gode golfhull enn å krangle med naboene :D Det legger en demper på runden når man kommer til disse to hullene. Jeg blir selv litt nervøs og vet at andre også blir det.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana

Post by furu »

CharlieB wrote:
furu wrote:Fana er faktisk en ekstremt urban 18-hullsbane. Fana og Ytrebygda bydel har 64.000 innbyggere og vokser enormt. Mange store prosjekt er planlagt de neste årene, det er voldsomt press på alt ledig areal. Vi ser nå hvor vanskelig det er å ha 18 hull midt i en liten by.
Over tid så vil nok Fana GK sin bane være like omkranset av bebyggelse som mange av de banene vi ser på pga touren. Det krever litt av oss medlemmer også.
Godt sagt. Det krever litt av oss også. Vi må oppføre oss skikkelig og ta hensyn.
Instagram @christianfuru
Post Reply