Royal Golf

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Royal Golf

Post by AkE »

Nuf er alltid tillitsvekkende!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Royal Golf

Post by spiderboy »

Royal golf er vel samme fyren som for et år siden (eller blir det snart 2) ble tatt i en stor rassia med masse falske merkekøller. Den gang het det golfhandelen.no. Heldigvis for ham skjer det jo ikke noe med slike folk, så han fortsetter nå med ny frisk med de gamle kontaktene fra Asia. Men nå er det ihvertfall ikke kopier som utgir seg for å være ekte. Så noe bra har jo skjedd da han ble tatt.
Jeg kjøpte forresten en driver av ham en gang. Han tok den tilbake da jeg sa den var falsk, og jeg fikk pengene tilbake. Han virket veeeldig overrasket på telefon over at den var falsk og minst like nysgjerrig på hvordan jeg hadde funnet det ut :-D

Royal golf utgir seg ikke for noe det ikke er lenger, men jeg kjøper ikke noe mer av den fyren.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Det er vel strengt tatt litt dobbelmoralsk å ha problemer med et NUF og samtidig handle mer eller mindre ukritisk hos britiske og amerikanske nettbutikker?

Greien deres er at de bruker designelementer fra kjente merker. Jeg syns f.eks. at de nye jernene minner veldig om noe fra Yonex. De lager ikke kopier og markedsfører heller ikke noe som noe annet enn det det er. Jeg syns dette er helt ok. Det er en plass for det i markedet, det er tross alt rimelige køller som er helt greie.

Jeg har til nå ikke blitt imponert over hybridene. Helt ok, ikke mer. Fw har vært helt greie. Driverne har vært alt fra svært bra til ikke mer enn ok. Problemet er gjerne grafittskaftet, der ligger det store kvalitetsforskjeller. Jernkøllene mener jeg seriøst er ganske bra. Også de med grafittskaft.

Når det gjelder dette med å sjekke lie og loft så tenkte jeg på BGS men de vil vel neppe bruke utstyret sitt til dette. Jeg kan prøve å smiske litt med Tim på Fana ;)

Jeg var ekstremt skeptisk i starten men har ingen problemer med å gå god for kvaliteten. Jeg - og alle andre som har testet disse køllene - har egentlig bare ventet på at noe skulle skje. Et hode flyr av på rangen, slik som det har gjort med falske Callawaykøller. Men ingenting har altså skjedd, derfor må jeg innrømme at dette ikke er et problem.

Når det gjelder personene bak selskapet så ja, det stemmer det spiderboy sier.

Jeg har fått tilsendt køller fra dem men har ingen økonomisk gevinst eller annen interesse i dette. Jeg er helt ærlig i det jeg sier om køllene.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Royal Golf

Post by AkE »

Problemet med NUF er vel at det er ganske mange lysky personer som utnytter dette på en lite heldig måte, og er relativt lite likt av norske skattemyndigheter, og ikke konseptet NUF. Er en del store profilerte firmaer som har nettop denne bedriftsformen, men da er de ett legitimt grunnlag for det.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Jeg er for så vidt enig i problemstillingen rundt NUF. Det er helt greit.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

furu wrote:Det er vel strengt tatt litt dobbelmoralsk å ha problemer med et NUF og samtidig handle mer eller mindre ukritisk hos britiske og amerikanske nettbutikker?
Det er ikke det jeg mener. Hvis du kjører sjappa di fra et NUF så sier du jo indirekte at du har så liten tro på egen bisniss at du ikke gidder å lage et AS. Det er null niks problem å skrape sammen 100 lapper for å starte et AS hvis det er en butikk som er liv laga. Det er jo også en ypperlig måte å slippe unna eventuelle fremtidige krav, da det bare er å slå dritten konk og starte et nytt.

Når man handler fra et utenlands selskap så har jeg hvert fall kalkulert inn at jeg er fucked om varen går i stykker, beskyttelsen mot det er jo nettopp å handle fra norske butikker. Her er selskapet både selger og importør også, så du kan ikke gå til bakre ledd med en eventell reklamasjon hvis selger går dukken.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Royal Golf

Post by mciljoy »

Det er vel ikke så mange her inne som handler ukritisk hos britiske og amerikanske nettbutikker. Er jo derfor vi blant annet er her inne og deler erfaringer om ulike forhandlere - så vi kan redusere risikoen med slik handel.

Den samme, sunne skepsisen deler vi nå i forbindelse med en norsk leverandør - jeg ser overhodet ikke at dette er dobbelmoralsk. Jeg sjekker alltid opp rundt en utenlandsk leverandør, på samme måte som en norsk.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har særlig peiling på selskaper i utlandet, men i Norge så er NUF ALDRI et godt tegn. Har jobbet mange år på bedriftssiden i bank og kommet over mye rart. NUF-selskaper er ekstremt overrepresentert i konkurssaker og brukers i veldig, veldig mange tilfeller for å lure seg unna det offentliges krav. Noen ganger brukes det så klart også fordi selskapet ikke har egenkapital.

Deler veggiss sin skepsis til slike selskap!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

AkE wrote:Problemet med NUF er vel at det er ganske mange lysky personer som utnytter dette på en lite heldig måte, og er relativt lite likt av norske skattemyndigheter, og ikke konseptet NUF.
Akkurat det er ikke noe problem lengre, da NUF har regnskapsplikt på lik linje med AS. Jeg driver mitt selskap fra NUF selv jeg, men jeg selger ingen varer og trenger ikke leverandørkreditt, så for min del og de jeg gjør business med så spiller det ingen rolle.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Royal Golf

Post by mciljoy »

veggiss wrote:
AkE wrote:Problemet med NUF er vel at det er ganske mange lysky personer som utnytter dette på en lite heldig måte, og er relativt lite likt av norske skattemyndigheter, og ikke konseptet NUF.
Akkurat det er ikke noe problem lengre, da NUF har regnskapsplikt på lik linje med AS. Jeg driver mitt selskap fra NUF selv jeg, men jeg selger ingen varer og trenger ikke leverandørkreditt, så for min del og de jeg gjør business med så spiller det ingen rolle.
Ikke for å føre debatten inn i ei nerdete blindgate, men regnskapsplikten for NUF tror jeg bare gjelder for selskap med en større omsetning enn vi snakker om her. Tror det er en grense på 5 eller 10 mill. før de er regnskapspliktige
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Royal Golf

Post by AkE »

Det er det jeg trodde også mciljoy, men hvis de har forandret på dette så er jo det veldig positivt, da får de luket vekk alt tullet som var før.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Klart det er dobbelmoralsk å hevde dette. Engelsk nettbutikk - helt ok. Norske nettbutikk med firma registrert i utlandet - ikke ok. Jeg skjønner problemstillingen men mener fremdeles at det er dobbelmoralsk. De må forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov, det får man ikke ved kjøp fra utlandet.

Det er vel ikke lenger krav om 100.000,- i egenkapital. Tror dette er senket.

Problemstillingen med NUF og selskap man kan risikere å tape penger hos møter man ofte i Norge. Og gjerne uten å være klar over det. Elprice gikk konkurs, samtidig som vi hadde en klagesak på både pc og printer hos dem. Nå er dette historie og null og niks verd. De drev egenimport av varer. XXL da? De kjøper utenom de vanlige kanalene og importerer altså selv.

Jeg skjønner argumentene dere har og er ikke 100% uenig. Jeg mener allikevel at dette problemet kan dukke opp omtrent hvor som helst man handler. Hva som faktisk skjer i den virkelige verden sier også en del om et firma. Er det noen som har hatt problemer med Royal Golf? Ødelagte varer som ikke blir erstattet? Manglende refundering av penger?
Instagram @christianfuru
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by Fredrikkm »

mciljoy wrote:
veggiss wrote:
AkE wrote:Problemet med NUF er vel at det er ganske mange lysky personer som utnytter dette på en lite heldig måte, og er relativt lite likt av norske skattemyndigheter, og ikke konseptet NUF.
Akkurat det er ikke noe problem lengre, da NUF har regnskapsplikt på lik linje med AS. Jeg driver mitt selskap fra NUF selv jeg, men jeg selger ingen varer og trenger ikke leverandørkreditt, så for min del og de jeg gjør business med så spiller det ingen rolle.
Ikke for å føre debatten inn i ei nerdete blindgate, men regnskapsplikten for NUF tror jeg bare gjelder for selskap med en større omsetning enn vi snakker om her. Tror det er en grense på 5 eller 10 mill. før de er regnskapspliktige
Jeg tror du tenker på revisjonsplikten (gjelder ikke hvis selskapet har omsetning på mindre enn 5 mill og færre enn 5 deltakere). Nuf har regnskapsplikt uansett og må derfor ha årsregnskap, men plikten til å levere årsbereting og årsoppgjør bortfaller hvis selskapet har oppfylt 2 av 3 krav som jeg ikke husker.

Edit: Quoter fra en side jeg googlet fram: "Men NUF selskap er fritatt for plikten til innsending av årsoppgjør og årsberetning til Regnskapsregisteret hvis selskapet har oppfylt to av følgende tre vilkår: Mindre enn 40 millioner i salgsinntekt, mindre enn 20 millioner i balanse eller mindre enn 50 ansatte."
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

Ingen krav til omsetning, derimot er det en grense på 5 mill for å bli revisjonspliktig, men det er også grensen for et AS.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

furu wrote:Det er vel ikke lenger krav om 100.000,- i egenkapital. Tror dette er senket.
Ikke enda.
furu wrote:Problemstillingen med NUF og selskap man kan risikere å tape penger hos møter man ofte i Norge. Og gjerne uten å være klar over det. Elprice gikk konkurs, samtidig som vi hadde en klagesak på både pc og printer hos dem. Nå er dette historie og null og niks verd. De drev egenimport av varer. XXL da? De kjøper utenom de vanlige kanalene og importerer altså selv.
Elprice har ikke importert pc-er selv, og printeren din kan du ta videre med produsent i Norge.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Royal Golf

Post by mciljoy »

Takk for oppklaringen, jeg tenkte på revisjonsplikten ja
golfjenta
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 09 Apr 2011, 19:57

Re: Royal Golf

Post by golfjenta »

Vedr. Royal Golf

Jeg kjøpte meg i fjor sommer et komplett golfsett for damer fra Royal Golf, da mitt gamle hadde blitt hele 6 år. Jeg ble veldig positiv overrasket over hvor godt utstyret var. Når sesongen var over var mitt handicap blitt redusert fra 32 til 28! Blir spennende å se om jeg kan gå enda lenger ned i år.

I år bestilte jeg en 3 hjuls golftralle til kr. 899. Den ser utrolig flott ut og jeg gleder meg nå bare å komme meg ut på banen med den. Jeg har sett en nesten 100% maken tralle i en annen butikk til kr. 1 499.

Jeg er for min del kjempefornøyd med både service og oppfølgning hos Royal Golf/Golfhandelen. Når jeg kjøpte mitt komplette sett fikk jeg både med golfballer, pegger og greengaffel uten ekstra kostnader! Ikke ofte å oppleve det! Når jeg bestilte golftrallen i år fikk jeg den tilsendt kun 4 dager etter bestilling var gitt!

Til slutt vil jeg si at jeg ikke helt vet hva "jalla" er, men at det er et negativt ladet uttrykk er lett å forstå. Og mitt golfutstyr er ikke ""jalla". Det er fint å spille med og ser riktig lekkert ut.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Royal Golf

Post by Grønne greener »

Tilbake til Royal Golf ;)
Jeg har testet noen av køllene. Langt i fra like mange som Furu har testet.
Noen av køllene var faktisk bra køller men andre var jeg ikke fornøyd med.
Totalinntrykket mitt var at de fleste køllene absolutt var bedre enn jeg hadde forventet.
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Royal Golf

Post by Boogieman »

Ok nå bumpet jeg ikke tråden for å vite forskjellen på NUF og AS, eller for å vite hvordan de gamle dame- og herrekøllene deres er.
Jeg er generelt på utkikk etter et SGI-jernsett, og det var disse 2 nye modellene spesifikt som jeg var interessert i :)

Mulig jeg kjøper et 6-jern av en av de og prøver selv, bor ikke så langt fra.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

Selve konseptet synes jeg er kjempebra. Hvis de kan levere brukbare køller til den prisen er det utelukkende positivt for golfen, da mange kanskje ser på prislappene på køllene som en barriere. Derfor hadde det vært interessant å se noen tekniske tester av køllene også :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Boogieman wrote:Ok nå bumpet jeg ikke tråden for å vite forskjellen på NUF og AS, eller for å vite hvordan de gamle dame- og herrekøllene deres er.
Jeg er generelt på utkikk etter et SGI-jernsett, og det var disse 2 nye modellene spesifikt som jeg var interessert i :)

Mulig jeg kjøper et 6-jern av en av de og prøver selv, bor ikke så langt fra.
Jeg har prøvd "Turbo" i 5i og 7i men kun på simulator og range. De er helt ok køller. Jeg slår ganske langt med dem og ballen går rett. Slår nesten like langt som med mine Machspeed jern og lengdeforholdet var det samme. Utseendet er ganske bra, på grensen til meget bra. Minner som tidligere nevnt litt om jern fra Yonex. De har en bred såle, litt tykk topplinje og er svært tilgivende - altså typisk SGI jern. Mindre offset enn Machspeed. Nå har jeg ikke hatt disse på bane men basert på tidligere jernkøller jeg har prøvd og turene på sim og range så har jeg ikke noe problem med å faktisk si at dette er et jernsett man sikkert blir fornøyd med.

@veggiss - Finnes det en enkel måte for å sjekke loft og lie? Noe hjemmesnekret jeg kan ordne selv? Skal prøve å få Tim til å sjekke 5i og 7i + noen andre jeg har liggende. Har wedger også.
Instagram @christianfuru
Post Reply