Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by furu »

Har noen av dere oppfatninger om hva som er "forbudt" for noen spillere? Er det lov med hvite sko for hvem som helst? Kan alle bruke hvitt belte?

Jeg vet at enkelte reagerer når jeg kommer med hvite Adipure golfsko, knallblå Peak bukse og ikke minst hvite grep på køllene. Husker en fyr jeg, Grønner Greener og kaffekannen spilte med på Fana. Han virket å ha litt problemer med antrekket og stilen min. Hvis jeg ikke husker helt feil så spilte jeg like bra som ham (singelhcp'er) så det gikk jo greit 8-) men det var rart hvordan man kan gjøre seg opp meninger om folk pga. noe slikt. Bør jeg egentlig være en bedre spiller for å gå med hvite sko?

Buksen min :D
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by wahwah »

Lol til onepiecen. :-)

Jeg liker å tenke på at jeg ikke bryr meg om antrekket. En ting er når det er funksjonelt, type jaktklær og lignende ved dårlig vær, eller dersom det er fantastisk vær og det går en mann eller en flight rundt på banen i bar overkropp. Men i andre tilfeller der man møter fremmede mennesker så må jeg innrømme at jeg setter pris på at man gjør det med en viss ærbødighet og respekt overfor både spillet og de øvrige spillerne.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by kevin »

Yorkie wrote:Mankini, det har jeg enda til gode å se på golfbanen

Grøss....
Now you have :lol:
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Kaffekannen »

Jeg er litt delt. I utgangspunktet synes jeg klesregler er noe stort tull. Jeg kunne godt tenkt meg å spille min treningsrunder i treningsskjorts og t-skjorte. Samtidig ville jeg ikke stilt opp i en turnering i noe annet enn "golfklær". Det samme gjelder en runde på travelt tidspunkt og når jeg besøker nye baner. Det blir litt som når man spiller fotball. Jeg tar på meg noe treningstøy tilpasset været når jeg spiller litt med kompiser, men jeg stiller ikke på kamp(det være seg bedriftsfotball, innendørs eller serie) Med noe annet enn fotballstrømper, leggbeskyttere, fotballskjorts og noe som ligner en drakt. Dette er selv om laget ikke har drakter.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Yorkie »

@Furu, det er vel ett eller annet med at fancy sko, loudmouth bukser eller i en eller annen sterk farge gjør at man stikker seg ut, og da skal man helst ha spillet også, er en grunn til at jeg stiller i mørke diskrete klær 8-)

Kaffekannen, enig med du i prinsippet. Tar man en kveldsrunde på hjemmebanen så behøver ikke antrekket være så innmari "korrekt", har ikke noe problem med å spille med noen i olabukse og singlet for den saks skyld (selv om jeg foretrekker golfklær selv), men på nye baner, midt i prime time, så bør man ta litt hensyn til tradisjonen og stille i nogelunde sobert antrekk. For meg blir det som jeg skulle gå på en upscale restaurant, hadde tatt på meg dress eller business causal og droppa grilldressen, mulig at jeg for konform...

@Kevin, dobbelt-grøss
Minner meg om en Pondus stripe hvor han står i iskrem kø på stranda sammen med Beate, og duden foran er en litt godt bygd kar i tanga. "dårlig nå"
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Long-Hit-Wonder »

@Kevin: Den var drøy!

Jeg har aldri sett noen upassende golfantrekk. Det mest ulovlige jeg har sett er olabukser, flip-flap'er og bar overkropp.

Når det kommer til mote på golfbanen er jeg relativt nøytralt innstilt, i det minste prøver jeg å ikke ha et anstrengt forhold til mote på golfbanen, men jeg setter selvsagt pris på litt ordentlig klesstil. Det hender jo at jeg blir positivt overrasket av enkelte personer som kler seg i klassiske golfantrekk bestående av sixpence, nikkers og full rulle. Det er artigere enn bukser fra Loudmouth og chinos i alle regnbuens farger kombinert med en random pique.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by furu »

Loudmouth er stilig folkens. Hvorfor så mange som ikke liker dem? Noen mønstre er litt syke men noen er rett og slett fine.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Keyser »

Har bare fått positive bemerkninger på min Loudmouth-bukse, men klart, sikkert noen som synes jeg ser ut som en idiot men ikke tør si det

Sent from Keysers iPhone using Tapatalk
</Keyser>
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Matshino »

@ Furu; Hva heter den buksen din? Utrolig tøff, blir noe annet med farger enn Loudmouth :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by furu »

Matshino wrote:@ Furu; Hva heter den buksen din? Utrolig tøff, blir noe annet med farger enn Loudmouth :D
Peak Performance Dave. Finner den hos Trendygolf, Function 18 og Golf Poser. Vet ikke hvem av dem som har den blå på lager. Fargen heter Skydiver. Dave er en utrolig bra bukse. Har en i khaki også. Den er ikke smalere i livet enn f.eks. Nike eller Ping. Kanskje litt smalere i lårene og litt smalere nedover bena. Veldig fin fasong. De bør ha denne buksen i Peak butikker i Norge men prisen er sikkert ganske høy. Har sett den helt ned i £40 på tilbud.
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Matshino »

furu wrote:
Peak Performance Dave. Finner den hos Trendygolf, Function 18 og Golf Poser. Vet ikke hvem av dem som har den blå på lager. Fargen heter Skydiver. Dave er en utrolig bra bukse. Har en i khaki også. Den er ikke smalere i livet enn f.eks. Nike eller Ping. Kanskje litt smalere i lårene og litt smalere nedover bena. Veldig fin fasong. De bør ha denne buksen i Peak butikker i Norge men prisen er sikkert ganske høy. Har sett den helt ned i £40 på tilbud.
Jobber i sportsbutikk, så er en telefon til Peak, så får jeg beskjed om de har den eller ikke :D Utrolig greit i grunn.
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Hagen »


Don't under-estimate the fat man!
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Kaffekannen »

Påstand; John Daly er tidenes mest talentfulle golfer!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Knut »

Påstand:
Hvis Daly og hvem som helst av verdenstoppene hadde lagt køllene på hyllen i 10 år, hadde Daly vært best i comebacket.
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by viz0id »

Ser ikke problemet i å spille i skjorts og tskjorte på en normal bane i Norge. Kanskje ikke på de største sosseklubbene men. Når sporten er så voksende som den er, må folk få lov til å gå kledd som de vil.

Eneste jeg reagerer på selv er når folk kjører bar overkropp. Men jeg blir ikke irritert eller sur, jeg tenker bare: For en douchebag
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Keyser »

Eneste kleskoden som burde vært innført er forbud mot bar overkropp og shortsforbud for alle over 40. Det er altfor mye hårete, bleike, åreknutebefengte legger å se om sommeren...
</Keyser>
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by sirandrew214 »

Hmmm, Jeg er over 40 nå gitt, men farsken om jeg har tenkt å slutte å gå med shorts!! Og jammen skal jeg gå i skjorte med krave når det er et krav. Mye finere enn en vanlig t-skjorte uansett. De som ikke vil føye seg etter disse enkle retningslinjene til hver enkelt golfklubb kan rett og slett spille andre klubber hvor de kan gå i hva de vil.
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Thomaseh »

Hater å gå i Pique skjorte til daglig, men er man på en golfbane, så er det pique skjorte! Jeg er lært opp med at det er rett og slett bare sånn man kler seg, da gjør man det! Skammelig å se folk i olabukse, badeshorts og ja, jeg har faktisk sett folk i onepiece jeg og! Det er generell etikette, du møter vel ikke opp på en restaurant i onepiece? Eller enda værre, jobb?
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Fredrikkm »

Jeg har vanskelig for å se hvordan man kan hate å gå i pique. Det er da akkurat like behagelig som å ha på seg en vanlig t-trøye.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Golfmote: "Ulovlige" antrekk

Post by Thomaseh »

Fredrikkm wrote:Jeg har vanskelig for å se hvordan man kan hate å gå i pique. Det er da akkurat like behagelig som å ha på seg en vanlig t-trøye.
Jeg har sjeldent på meg bare en t-shirt, jeg er mer typen som har på meg en gigantisk hettegenser (for å skjule godsakene) :)
Om jeg bare går i t-shirt så har jeg normalt sett på meg en gigantisk (helst svart) t-shirt, som bare henger på :p
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
Post Reply