Lager hjemmeside

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Lager hjemmeside

Post by Kaffekannen »

Jeg synes det fungerte bedre. Banesiden ser bra ut
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Hvordan går det med statistikken? Mange treff om dagen? Utveksle annonseplasser kanskje?

Jeg er ganske pirkete når det gjelder webdesign, og har et par tips igjen :) Synes kanskje headingen din er litt liten, eller iallefall for stort mellomrom mellom toppen og starten på menyen dersom "Furu og golf" skal ha så liten tekststørrelse. Jeg synes kanskje også at selve menyen er litt gammeldags og "lite web 2.0" dersom man kan si det... Det irriterer meg også litt at når man holder over en link i menyen så blir teksten litt blurry (tror det er pga skygge på teksten når man holder over?) slik at man må konsentrere seg i et lite millisekund for å se hva som egentlig står der...

Liker veldig godt bildene som roterer på hjem-siden.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

stooy wrote:Hvordan går det med statistikken? Mange treff om dagen? Utveksle annonseplasser kanskje?

Jeg er ganske pirkete når det gjelder webdesign, og har et par tips igjen :) Synes kanskje headingen din er litt liten, eller iallefall for stort mellomrom mellom toppen og starten på menyen dersom "Furu og golf" skal ha så liten tekststørrelse. Jeg synes kanskje også at selve menyen er litt gammeldags og "lite web 2.0" dersom man kan si det... Det irriterer meg også litt at når man holder over en link i menyen så blir teksten litt blurry (tror det er pga skygge på teksten når man holder over?) slik at man må konsentrere seg i et lite millisekund for å se hva som egentlig står der...

Liker veldig godt bildene som roterer på hjem-siden.
Dette er ikke på samme nivå som det du gjør stooy. Jeg er låst til det utviklerne gir meg å jobbe med.

"Furu og golf" var egentlig bare en arbeidstittel som ble med videre. Jeg har ikke sett mer på hva jeg kan gjør med størrelse osv. Takk for at du tar det opp, jeg skal se på det.

Det er ikke til å unngå at det blir litt gammeldags men så lenge det er på nivået man kan omtale som greit og folk syns det er funksjonelt så kan jeg leve med det.

Teksten på menyen har jeg prøvd meg fram med tidligere og fant egentlig ingen perfekt løsning. Skal se på det igjen nå når jeg har litt bedre kunnskap om hva jeg kan gjøre.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Fant ut hvor jeg fikser skriften øverst (Furu og golf). Dere liker den vel bedre nå :lol:

Knappene i menyen er et mysterium. Ser ut til at jeg er helt låst i forhold til temaet jeg har valgt.

Når det gjelder treff så har det vært bra i starten. Etter et par rolige dager i pinsen er det bedre nå. 143 unike besøkende på en dag er bestenotering. 119 i går var bra.
2400 sidevisninger.
8.46 minutter i snitt på nettstedet (men som kk sier er folks vaner litt annerledes enn før, man har gjerne en fane liggende åpen lenge mens man gjør noe annet).

Sliter med å komme meg på søkemotorer. Vet det kan ta flere dager og gjerne lenger også men trodde jeg hadde gjort alt riktig i forhold til google :( Får gi det litt mer tid.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Ser iallefall av kildekoden din at du burde være greit rustet til å komme inn i søkemotorer. Det er viktig med gode keywords og description og det ser det ut som du har. Noe som også er viktig (spesielt på blogger) er gode og beskrivende navn på innlegg...
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Når jeg gjør endringer på kildekoden på golfsnakk tar det bare et par dager før de er oppdaterte i google, men phpbb forum har en egen google crawler som kjører gjennom forumet flere ganger daglig da....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Lager hjemmeside

Post by kevin »

Veldig imponerende bra side Furu :D

Spent på hvor du vil med siden din....blir det "bare" en personlig side med en blogg etc,eller blir det mer "kommers" etterhvert?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Takk kevin 8-)

Jeg aner ikke hvor jeg vil med dette. Har vurdert om jeg en av de nærmeste dagene skal lage en nyhetsside der jeg legger ut info før og etter turneringer, litt rykter om utstyr osv. Samme som jeg poster her inne men at jeg skriver litt mer om sakene.

Et av problemene mine er at jeg kun har lokalt stoff om baner, selvsagt bortsett fra turer jeg har vært på til f.eks. Portugal. Slik er det egentlig også på golfsiden, det er ikke akkurat mange omtaler av baner på Vestlandet eller nordover fra Oslo. Har forskjellige ideer om hvordan jeg kan løse dette.

Det er endeløse muligheter for en slik nettside. Det eneste som er sikkert er at det går med mye tid og at det sikkert aldri kommer til å være noen økonomisk gevinst i det.

Jeg setter enormt stor pris på alle tilbakemeldinger.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Lager hjemmeside

Post by Kaffekannen »

Fin den nyhetssiden din. Gjør det litt enklere å legge ut småsaker. Jeg har muligens ett forslag. Eller, jeg har ett forslag, som muligens er interessant. Hva med å linke direkte fra en artikkel på din side til en samsvarende tråd på golfsnakk.no. Og vica versa linke til siden din for mer utdypning/detaljer rundt en tråd du lager. Dette vil på sikt gi økt trafikk på begge sider. f.eks. vil omtalen din om Bjørnefjorden kunne linkes til tråden her på forumet og banestatus på samme bane.

PS: Det er med stor misnøye jeg registrerer at de ikke kommer artikler om høyhandicaps sølvgutter :cry:
Last edited by Kaffekannen on 28 May 2010, 12:12, edited 1 time in total.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Kaffekannen wrote:Fin den nyhetssiden din. Gjør det litt enklere å legge ut småsaker. Jeg har muligens ett forslag. Eller, jeg har ett forslag, som muligens er interessant. Hva med å linke direkte fra en artikkel på din side til en samsvarende tråd på golfsnakk.no. Og vica versa linke til siden din for mer utdypning/detaljer rundt en tråd du lager. Dette vil på sikt gi økt trafikk på begge sider. f.eks. vil omtalen din om Bjørnefjorden kunne linkes til tråden her på forumet og banestatus på samme bane.
Har gjort det ett eller to steder på siden min men skal gjøre det oftere.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Her er beviset på at Google crawler innom siden :lol:

Søk på den noe usannsynlige kombinasjonen "death star canteen golf" :lol: Jeg har tydeligvis den eneste siden som inneholder denne videoen og stoff om golf 8-)

Regner med at resten av siden dukker opp hos Google etter hvert.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Her er forresten en fin side med gjennomtenkte fargekombinasjoner du kan ta en titt på hvis du vil (og hvis du har mulighet til å sette farger rundtom på siden din med fargekoder)... http://www.colorcombos.com/
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Lager hjemmeside

Post by Keyser »

Sidene ser bra ut furu - utfordringen blir å levere stoff...men det tipper jeg går bra så mye som du ellers poster her.

Har egentlig bare et tips - lag en "Nyhets" seksjon på forsiden, der du lister de siste nyhetene, slik du gjør for blogg-entry'ene. Nå må man gå inn på Nyhetssiden for å se etter nyheter.

<Keyser/>
</Keyser>
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Eventuelt også flytte nyheter-linken i menyen lenger til venstre også....
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Skal se på det. Har vært litt veldig voldsomt alvorlig mye å gjøre de siste dagene men oppdateringer skal komme.

En ting jeg lurer litt på er om jeg skal legge absolutt alle nye saker med link på førstesiden. Er det den beste løsningen?

Begynner å dukke opp på google. Dersom man googler "bergen golfbane utstyr" så er jeg første etter gulesider.no.
Kommer forhåpentligvis høyere på andre søkeord etter hvert. Jeg er nå med og det er jeg fornøyd med 8-) Er innstilt på at det tar tid å bygge opp antall besøkende til et bra nivå.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Slik det ser ut nå er den beste løsningen jeg har på kort sikt. Det hadde vært bedre med en liste over nyheter slik som med bloggen. Skal jeg droppe bloggen og bruke den til nyheter?

Det jeg tenker å gjøre;
Døpe om "Blogg" til "Nyheter" slik at den kommer opp på en skikkelig måte på forsiden.
Droppe den lille siden "Furu" som jeg egentlig hadde litt planer for.
Døper siden "Furu" om til "Blogg" og bruker den til små innlegg om alt mulig rart.


Jeg vil ha en side med Eurovision, fotball og lignende. Det er bra i forhold til søkemotorer.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Lager hjemmeside

Post by Kaffekannen »

Dette skal ikke være enkelt ;) Nå synes jeg det er litt mye som skjer på forsiden og for mye scrolling. På baner og utstyr trenger du ikke bilder på de fire siste omtalte. Er det ett alternativ å gjøre det slik i stedet:

Siste omtalte bane

<<bilde>>

Tidligere omtalte baner:

Fana
Bj
Vila something from Portugal
osv.

Dermed vil du kunne frigjøre litt plass.

Jeg ville også hatt kalender kun som icon med navn. Blogg og nyheter ville jeg hatt til høyre og i mer adskilte bokser.

-----------------------------------------------

Når jeg leser det jeg akkurat har skrevet fremstår jeg litt AR(belærende), og det er ikke meningen(i min fremskredne beskjedenhet). Det er bare ting som slo meg når jeg så på siden.

Det viktigste er å holde en ren og pen forside samtidig som det er noenlunde høy aktivitet.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Gode tips kk. Tross din tilbaketrukne ubeskjedenhet så klarer du å komme opp med noe bra.

Skal lage en ny versjon. Mulig det ikke blir før i kveld. Nå skal jeg snart grille......på tross av noe som ser ut som tordenskyer......
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Tok en kjapp makeover. Tilbakemeldinger mottas med enorm glede :D

Planen er nå at blogginnleggene skal være nyheter.
Da dropper jeg å ha "knapp" til bloggen min. Tror i hver fall det. Eller går det greit med to knapper under nyhetslisten? Layout i midten blir helt likt slik det er i dag bare med forskjellig innhold.

Jeg vil ha baner til venstre, kolonne med skrift i midten og utstyr til høyre. Det er vanskelig å stille opp bildene i forhold til hverandre dersom utstyr og baner er ved siden av hverandre. Da blir det trolig litt rotete.
Skal prøve meg med litt forskjellige typer layout så får vi se. Men forsiden skal være ryddig ja, det er målet.

@stooy
Jeg har sett på dette med farger. Kan kun endre hovedfarger med mindre jeg begynner med koder osv. Har ikke helt peiling enda men skal lære meg litt så får vi se.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Lager hjemmeside

Post by Kaffekannen »

forstår det med tekst i midten. Det minst interessante på hele siden er egentlig twitterlinken og den kræsjer litt mot resten. Det holder med en link til twitter eventuelt en rss på tvers nederst. Twitteroppdateringene finner jeg på twitter...Hvis du gjør bloggheadingen og nyhetsheadingen lik og gjør de to fanene like store holder så holder det i midten.

Når jeg sa icon til kalender mente jeg et bilde av en kalender som du kan trykke på.

hmm: Kanskje jeg burde lage egen side i stedet for å pirke på din? næææ 8-)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply