Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Keyser »

Ser jeg må mobbe gutta i Big Bear (det tapende laget) litt nå....

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Spilte ni i dag. Det meste satt bra. Spilte 10-18 på Fana

Bogey
birdie(tap-in)
bogey
par
par(bommet birdieputt med 3 mm)
par
bogey
bogey
dobbel(ukonsentrert innspill etter at noen gubber i regnfrakk og dongeribukse plutselig dukket opp på green akkurat i det jeg trakk opp baksvingen for innspill)

Det positive fra runden var definitivt driveren som var snorrett og lang på alle hull jeg benyttet den. på 11 hadde jeg 140 meter inn etter utslag.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by golferen »

Kjempe spill! Stabilt som dette her så bør du endre målet ditt for sesongen ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Kutt ut det der tullet :oops: Når det er sagt så spilte jeg en god runde i dag. Jeg er litt giret og pilsen roper så jeg tar kortversjonen:

Brann Open på Fana. 3/4 stableford. stiv kuling i kastene.

80 slag
eagle på #11 etter 2 meters putt
33 putter
77% fwtreff
40% gir
-3 totalt på banens par5 hull :D
Vant longest drive på hull 10

Endte på 38 poeng og klar seier. Nytt hcp er 13 blank

Status: Kaffekannen happy!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Vant du virkelig longest på den derre?
Eg var i elven...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Alle andre drivet så langt at de gikk i elven. Kaffekannen var eneste som hadde ballen i spill siden den var litt kort ;)
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Jeg prøvde faktisk ikke å gå for longest drive. Så ikke skiltet fra tee og la meg egentlig bare opp for best mulig innspillsvinkel.

Fana fikk forresten i går en eller annen ny maskin som gjør greener mye raskere. Fana har vanligvis 6,5 på stimpen som ikke er imponerende. Med den nye maskinen er stimpen 10. Dessverre hadde de kun fått tid til å fikse hull 6 og 18. Dette ga de beskjed om før turneringen. De greenene var raske og fine :)

Hull for hull fra gårsdagen

Shotgunstart fra hull 15.

Hull 15. par 3 114 meter

9i til høyre for green i Gur. ligger i bratt bakke etter dropp med lite green å jobbe med. Chip inn til 2 meter fra flagg og hullkant. kjip bogey på hull 1

Hull 16. par 4 343 meter

Trekker 3w til venstre ut i Gur. grusomt utslag. Dropper og slår pw til 105 meter inn. rolig pw til front av green, men spretter litt rart til venstre og fremover. 5 meters parputt med knekk som jeg setter. God save!

Hull 17: Par 5 444m

God drive i motvind ned midten til 210 meter inn. 3h som jeg legger ca 20 meter kort av green og litt lenger til venstre enn jeg ønsker. Er i rough og må over tre. 56* åpen og til 3-4 meter fra hull med oppoverputt. Setter en god birdieputt og er på par så langt.

Hull 18: Par 4 338 meter

Drive er lang i motvinden og går litt til høyre men fremdeles på fw. 110 meter inn og tar 9i. Den stopper fullstendig i vind og jeg er to meter fra green. chip inn til 1,5 meter fra hull. hullkant og bogey

Hull 1: par 4 251 meter

Slår 5i til høyre fairway. blir kort i vinden og har ca 100 meter inn. slår full pw som blir kort av green. chip inn med pw som er pinhigh men 2 meter skeiv. bom og nok en bogey for 2 over par

Hull 2: Par 5 445 meter

Driv er midt i midten av fairway. ca 215 meter inn. fremdeles motvind så jeg tar 8i og går til ca 90 meter inn. 50* som lander på green men i nedoverbakke og spretter til fringe. 9i til 20cm fra hull og tap-in par.

Hull 3: Par 4 359 meter

Grei drive med tøff linje som treffer noen grener på siste treet jeg måtte over og legger seg inntil trerot. kakker baller ti meter inn på fairway og har 125 meter inn. flagg i bakkant og jeg slår full 8i. lander rett foran flagg men ruller 3 meter ned bakken igjen. legger førsteputten 50 cm fra og bogey til 3 over

Hull 4: Par 3 128 meter

Medvind. Sikrer litt og går til venstre for flagg med pw. spretten på green er snill og jeg har ca 5 meters putt igjen nedover med knekk. skifter retning i hullkant og får halvannen meter retur. setter den for par

Hull 5. Par 4 200 meter?

8i til fw med 105 meter inn. 50* i medvind som treffer perfekt men spretter av green. tåpelig chip med 56*(hvorfor gjorde jeg det??) som jeg dytter en meter frem. henter pw og legger med 1 meter fra hull. gjør noe rart med putteren i stroket og dobbel til 5 over

Hull 6. Par 4 228 meter.

Utslag trukket bak i skogen. Slår 6i ned til fw. 80 meter inn. Ville ikke gå forbi flagg og få nedoverputt på dette hullet og ble litt for forsiktig. I rough 2 meter fra green. Chip inn med pw som stryker hullkant og gir meg 1 meter oppoverputt som jeg setter for par

Hull 5. Par 3 152 meter

5i som går halvmeter kort av green og ruller ned bakken. 56*(tåpelig igjen) opp til fringe ca 3 meter fra hull. legger putt inntil og bogey til 6 over

Hull 8. Par 3 110 meter

9i til venstre fringe. grei putt på ca 5 meter som skifter retning på hullkant. 1 metersputt som jeg bommer og bogey til 7 over. Spiller bra men bommer alle kortputtene :x

Hull 9. Par 4 302 meter.

3w som går litt venstre og dermed ruller litt ned bakken. ca 125 meter inn med god medvind. tar 9i og glemmer at køllen blir deloftet av bakken. retningen er god men ligger i fringe på nedre platå. tøff 20 meters putt opp bratt bakke som legger seg 3 meter fra flagg. neste putt stopper 2 mm fra hull og bogey til 8 over

Hull 10. Par 4 321 meter.

Driver med litt frekk linje som går langt og rett inn i motvind. Vinner longest drive. har ca 110 meter inn i motvind og oppoverbakke. slår 9i som legger seg i fringe i forkant. Det blåser godt. chip med 9i under en meter fra hull og par

Hull 11. Par 5 384 meter.

God drive i medvind midt ned fw. Den har tydeligvis truffet noe og stoppet for jeg har 180 meter inn. Grubler lenge men tar 4h i medvind. Perfekt slag som treffer forkant av green og spretter to ganger før den treffer flagg forsiktig. De andre i flighten er overbevist om albatross. Når vi kommer opp ligger ballen to meter forbi hullet. Setter putten for eagle :mrgreen: :mrgreen: 6 over

Hull 12. Par 4 320 meter

Adrenalinet pumper etter forrige hull og jeg sikrer driven ut på fw på hull 11. ca 150 inn mot vinden og jeg tar 5i som jeg legger i venstre rough. chippen er god over noen hauger og har 1,5 meter igjen. bommer selvsagt den og bogey til 7 over

Hull 13. Par 3 121 meter

slår 9i men går litt kort og har 15 meters putt oppover med knekk. 2 meter igjen og ballen tar en hel 360 før den legger seg på kanten og bogey til 8 over

Hull 14. Par 4 241 meter

Driver egentlig mot green men jeg tror kroppen sikrer :? og legger ballen på fw ca 50 meter fra hull. Blir fristet til å gå over trær mot flagg med åpen 56*. Ballen treffer øverste lille fillegrenen og detter ned klistret til treet. Jeg må kakke meg bort til venstre side av green og har en laaaaang putt over en haug til flagg i bakken. Ser lenge bra ut men går forbi hull og til fringe. returen på 3 meter er 2 cm fra og dobbel til 10 over. Det bør nevnes at min spillepartner gjorde eagle her.

To eagler i amatørflight er ikke særlig vanlig!!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Hva er dette for et hull?
"Hull 11. Par 5 384 meter."

Et normalt par 4 hull er et sted mellom 225 - 434 meter. Et par 5 bør da være lenger.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

JanB wrote:Hva er dette for et hull?
"Hull 11. Par 5 384 meter."

Et normalt par 4 hull er et sted mellom 225 - 434 meter. Et par 5 bør da være lenger.
Tror du har kommentert dette hullet tidligere. Burde selvsagt vært lenger, men er det ikke :| Svært elevert green og hindre på alle sider av fairway og rundt green gjør at hullet forsvarer sine 5 påkrevde slag. Er ikke så mange som går inn på to egentlig og de fleste som prøver går i vann/sand/OB/skog. For meg som slår ok langt og vet hvor jeg skal legge meg så er hullet greit.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Beklager om jeg har tatt det opp tidligere.
Du spiller forøvrig meget bra for tiden.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ny runde på Fana med Grønne greener og Furu i går. Litt sliten etter litt for mye rødvin på lørdagen :roll: Klarte ikke å følge opp fredagens runde, men gikk i alle fall innenfor buffersonen med mitt nye handicap.

Ble mye dårlig putting og en hel haug med 3-9 fotere som stoppet en cm fra kanten eller som tok seg en liten runde og ikke ville ned i koppen.

Resultater fra runden:

85 slag og 35 poeng
Putter 1,944 (35) :oops:
Puts pr. GIR 2,5 :oops: :oops: :roll:
GIR 8 (44,4%)
GIR+1 14 (77,8%)
Fairwaytreff 7 av 13 (53,8%)
Scramble/greenbom 3 av 10
Scramble/fw.bom 4 av 6
Sandy 0 av 1 (0%)
Chipsave 5 av 12 (41,7%)
Tilleggslag 3
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Keyser »

Må gi beskjed neste gang dere spiller - er fysen på en Fana-runde

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Sender en PM neste gang.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Du har blitt ganske god nå og neste gang tipper jeg at du går under 80 slag. :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

jo, takk for tilliten. Jeg føler vel egentlig at jeg ikke er så langt unna de skikkelig gode scorene. Nærspillet må skjerpes. Jeg kaster bort i over 10(!) slag i går på svake chipper/putter. Hvis jeg kan unngå treputter og få up and downs når jeg ligger like utenfor green går jeg Fana på 75 slag. Det er motivasjon for nærspilltrening :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en tur på range i går. Merket at det var lenge siden. Gjorde det enkelt. En bøtte til oppvarming først med 1/2 og 3/4 svinger for å få kroppen i gang. Så 5 slag med pw, 5 med 9i osv t.o.m. 5i. Fokus på trivselslengde, retning og at differansen var stabil mellom jernene. Trakk innimellom noen slag ca 10 meter til venstre, men siden jeg vet hva det kommer av og de kommer relativt sjelden så er det bare trening som fikser.

Slo så en bøtte med sjåføren som var bortimot like snill som hun har vært på banen i det siste. Stort sett straka vegen framåt med ca 200 meter carry og god trill. Prøvde å legge til litt ekstra og klarer opp mot 230-240 i carry, men da går kun 1 av 3 i den retningen jeg ønsker. Får heller se om jeg kan øke lengden i vinter.

Min største "bekymring" i det siste, sett vekk fra puttingen, er at jeg ikke lenger er like presis med wedgene mine. Jeg treffer green eller fringe stort sett, men det er lenge siden jeg ga meg selv en skikkelig god birdiesjanse med innspill fra 50 til 100 meter. Jeg har lagt om svingen, også med wedger, og resultatet nå er færre dårlige slag og samtidig færre superslag. derfor ble det 2 bøtter med wedger mot mål. Skikkelig konsentrasjon før hvert slag. Sjekke balanse, grep, ballplassering og siktelinje. Begynte litt rustent, men det kom seg absolutt utover. Trenger slike treningsøkter med jevne mellomrom.

Alt i alt en god trening. Ser frem til å komme meg på bane igjen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Sen kveldsrunde i går. Spilte 11(12?) hull fra hvit tee på Fana. Hullpipede greener med masse sand, tåke og litt mørke etterhvert gjorde sitt til at runden ble langt fra optimal scoringsmessig, men det var noen høydepunkter.

bogey på 10 etter besøk i 2 bunkers.
Innspill med 50* på hull 11 en meter fra hullet
innspill med 8i 2 meter fra hullet på 12
god langputt på 14
god spill på 16 med gir 2 meter fra hull
godt bunkersslag med påfølgende putt i hullet på 17
godt chip inn på 18 til en cm fra hullet(stoppet i sandkant)

Litt rotete på drivingen. Ville for mye når avstandene ble lenger. jern og wedger var bra og mer presis på retning enn på lenge.

Edit: Oooh, glemte å nevne at Grønne greener flettet 3w-en sin rundt et tre på 18 :cry: :( :| :) :D :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Kaffekannen wrote: Oooh, glemte å nevne at Grønne greener flettet 3w-en sin rundt et tre på 18 :cry: :( :| :) :D :lol:
Da må vi anta at det var en ekstremt vanskelig ballplassering og at GG ville helt inn på green. Han hadde Phil M. sitt skogsslag friskt i minne vil jeg tro.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Rygg inntil bjørk med overhengende grener og ca 190 meter inn til green. Full pott Jan!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply