PGA tour 2015/2016

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by kevin »

Day blir verdensener igjen etter denne uka. Overraskende at alle amerikanerne røk ut, spesielt etter å fått så mange videre.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by GolfMickey »

Imponerende av Day, da blir det han og Louis i finalen blir en thriller det.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by Freud »

Spillet til Day var vel ikke akkurat "imponerende"?
Flere dårlige slag, både av ham og Rory.
Golf i matchplay er som tennis: man vinner like ofte poenget/hullet p.g.a. motstanderens feil som egne gode slag.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by GolfMickey »

Freud wrote:Spillet til Day var vel ikke akkurat "imponerende"?
Flere dårlige slag, både av ham og Rory.
Golf i matchplay er som tennis: man vinner like ofte poenget/hullet p.g.a. motstanderens feil som egne gode slag.
Tenkte mer på sisteputten til Day kunne vært klarerere der, Rory hadde 5 birdies og tapte så noe godspill var det.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by sirandrew214 »

Spillet til Rory og Jason var helt sinnsykt! Sinnsykt bra! Begge gikk etter alle pinner, og VILLE vinne. Da blir det innimellom en liten feil, men det er mye artigere å se noen som virkelig vil ,og stort sett kan, enn spillere som ikke tør eller makter å utfordre banen.
Å si noe annet enn at disse gutta er utrolig gode, blir bare tull, og er egentlig ikke verdig å kommentere.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by Freud »

Naturligvis er de veldig gode, sammenlignet med oss. Men de kunne vært bedre.
Du har ikke registrert de dårlige innspillene fra under 100 m. som havner 15-20 m. fra pinnen, og de svake chipene. Ikke alle, men nok til å spørre hvorfor de ikke er bedre på disse slagene.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by GolfMickey »

Freud wrote:Naturligvis er de veldig gode, sammenlignet med oss. Men de kunne vært bedre.
Du har ikke registrert de dårlige innspillene fra under 100 m. som havner 15-20 m. fra pinnen, og de svake chipene. Ikke alle, men nok til å spørre hvorfor de ikke er bedre på disse slagene.
Hvor ofte gjør Feks Day dette? det er sjelden og når det skjer så redder han seg ofte mesterlig inn så da er det ikke akkurat noe å henge seg opp i.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by kevin »

Det blir tullete å legge mye fokus på enkelte slag som man oppfatter som dårlig, når Day har vunnet 6 ganger på sine siste 13 turneringer. Det er det kun Tiger som kan vise til
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by Freud »

Det blir både kjedelig, forutsigbart og galt når alle oppfatter elitespillerne som unntatt fra kritikk, og at slagene deres stort sett er perfekte.
Denne beundringen kan man holde på med i det uendelige, men det gir et dårlig klima for debatt. Eliten leverer en del dårlige slag innimellom, selv om 80 % er perfekte. Da spør jeg meg - slik som spillerne selv sikkert gjør - hva skal til for å heve spillet enda et hakk og unngå de dårlige slagene? Hvorfor slår jeg de dårlige slagene? Trener jeg feil eller for lite? Har jeg feil fokus?

Alle idrettsutøvere i idretter som krever finslepet teknikk og konsentrasjon gjør feil. Målet deres er å unngå det. Se på ansiktsuttrykkene deres! Og målet til oss tilskuere - som kjenner golfen og vet hvor vanskelig det er - bør være å observere feilslagene like mye som de perfekte.

Alle diskusjoner og referater fra de store turneringene er ensidig opptatt av hvor godt de spiller. Slike innlegg er verdiløse, for de tilfører intet nytt.
Beundringen ødelegger for en nøktern analyse av spillet deres, og de svakhetene alle i eliten har.
Problemet bunner i at vi setter oss selv i spillerens sted, og da er vi jo så sørgelig dårlige at kritikk blir meningsløst.

Mitt råd er å slutte med det når vi ser PGA og ET på høyt nivå. Skal det bli debatt, så må vi se på disse spillerne med nye øyne.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by eivaan »

Freud wrote:Det blir både kjedelig, forutsigbart og galt når alle oppfatter elitespillerne som unntatt fra kritikk, og at slagene deres stort sett er perfekte.
Denne beundringen kan man holde på med i det uendelige, men det gir et dårlig klima for debatt. Eliten leverer en del dårlige slag innimellom, selv om 80 % er perfekte. Da spør jeg meg - slik som spillerne selv sikkert gjør - hva skal til for å heve spillet enda et hakk og unngå de dårlige slagene? Hvorfor slår jeg de dårlige slagene? Trener jeg feil eller for lite? Har jeg feil fokus?

Alle idrettsutøvere i idretter som krever finslepet teknikk og konsentrasjon gjør feil. Målet deres er å unngå det. Se på ansiktsuttrykkene deres! Og målet til oss tilskuere - som kjenner golfen og vet hvor vanskelig det er - bør være å observere feilslagene like mye som de perfekte.

Alle diskusjoner og referater fra de store turneringene er ensidig opptatt av hvor godt de spiller. Slike innlegg er verdiløse, for de tilfører intet nytt.
Beundringen ødelegger for en nøktern analyse av spillet deres, og de svakhetene alle i eliten har.
Problemet bunner i at vi setter oss selv i spillerens sted, og da er vi jo så sørgelig dårlige at kritikk blir meningsløst.

Mitt råd er å slutte med det når vi ser PGA og ET på høyt nivå. Skal det bli debatt, så må vi se på disse spillerne med nye øyne.
Du skaper ikke debatt, du ødelegger dem!!! Du er langt inne på grunna, ingen tar deg alvorlig...det enste du bidrar med er å skape irritiasjon...noe du dessverre lykkes med!!!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by Freud »

Det var da voldsomt. Hårsår på vegne av golfheltene?
Du har visst ikke oppdaget at det ikke finnes debatt på Golfsnakk; bare utveksling av selvfølgeligheter, og resultater som alle kjenner likevel.

Hva er det konkret av det jeg skrev som irriterer deg så sterkt?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by GolfMickey »

Freud wrote:Det var da voldsomt. Hårsår på vegne av golfheltene?
Du har visst ikke oppdaget at det ikke finnes debatt på Golfsnakk; bare utveksling av selvfølgeligheter, og resultater som alle kjenner likevel.

Hva er det konkret av det jeg skrev som irriterer deg så sterkt?
Du diskuterer jo ikke med oss, du sier bare at vi tar feil og at du har rett.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: PGA tour 2015/2016

Post by Franz »

GolfMickey wrote:
Freud wrote:Det var da voldsomt. Hårsår på vegne av golfheltene?
Du har visst ikke oppdaget at det ikke finnes debatt på Golfsnakk; bare utveksling av selvfølgeligheter, og resultater som alle kjenner likevel.

Hva er det konkret av det jeg skrev som irriterer deg så sterkt?
Du diskuterer jo ikke med oss, du sier bare at vi tar feil og at du har rett.
Det må altså være uenighet for at det skal bli debatt. Derfor er det lurt å finne seg et perspektiv som er på kollisjonskurs med alt og alle, for da er man flink og bidrar til debatten.

Du minner meg om tanta mi, som blir irritert når man googler faktaopplysninger under familiemiddagen, fordi "det ødelegger debatten". Det er noe av det dummeste jeg kan tenke meg. Det kan være en fruktbar samtale selv om ingen tar rollen som idiot.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by Freud »

All debatt starter med enten kritikk av noe eller noen, eller for å markere uenighet med noe som er sagt eller skrevet.
Jeg har de meningene jeg har, ikke for å provosere eller skaffe meg noe som kolliderer med andre, men fordi det er min oppriktige mening. Tro det eller ei!
Fakta eller informasjon kan vi skaffe oss andre steder. Bortsett fra hvis den er så vanskelig tilgjengelig at det er en tjeneste for alle at den opplyses på en debattside.

På en debattside bryner man sine meninger mot hverandre. Men hvis de inneholder rene feil, så skal man arresteres for det. Utover det, er alt bare synsing og personlige oppfatninger, inkl. det jeg mener om kvaliteten på elitens spill. Kritikk av dem er legitimt, for alle. Vi og media kritiserer jo andre sportsutøvere på høyt nivå; så hvorfor ikke i golf? Alle vet at toppene leverer dårlige slag med ujevne mellomrom. Dersom det er tabu å nevne det - som man kan få inntrykk av her - så er det ingen vits i å debattere. For meg er det interessant å diskutere årsaken til at et slag fra proffene ender dårlig, og hvorfor det skjer akkurat der og da. Samt å bryte stillheten rundt det.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by kevin »

Ukas sendetider fra Shell Houston Open:
Torsdag 31. mars 22:00-01:00 (Dplay fra 21:55)
Fredag 1. april 22:35-01:00 (Dplay fra 21:55)
Lørdag 2. april 20:25-00:30 (Dplay fra 18:55)
Søndag 3. april 19:25-00:00 (Dplay fra 18:55)

Regjerende mester, JB Holmes, har nylig trukket seg pga en skulderskade. Kjipt om Masters ryker for han neste uke.
Last edited by kevin on 31 Mar 2016, 09:46, edited 1 time in total.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by sirandrew214 »

Skal bare korrigere litt ang torsdag og Fredag. Dplay starter 22 begge dager, og 19 lørdag og søndag.
Tv-tidene er riktige.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by kevin »

Da stod det feil på Dplay rett før jeg la det ut. Ser at det står 21:55 nå, skal oppdatere
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by GolfMickey »

kevin wrote:Ukas sendetider fra Shell Houston Open:
Torsdag 31. mars 22:00-01:00 (Dplay fra 21:55)
Fredag 1. april 22:35-01:00 (Dplay fra 21:55)
Lørdag 2. april 20:25-00:30 (Dplay fra 18:55)
Søndag 3. april 19:25-00:00 (Dplay fra 18:55)

Regjerende mester, JB Holmes, har nylig trukket seg pga en skulderskade. Kjipt om Masters ryker for han neste uke.
Bra du følger med Kevin, jeg som hadde han på fantasy laget mitt, rakk heldigvis å få han ut i siste liten :D
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2015/2016

Post by Freud »

Jeg ser heller major på LPGA denne uken.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Sv: PGA tour 2015/2016

Post by veggiss »

Freud wrote:Jeg ser heller major på LPGA denne uken.
Så bra :)

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply