Herlig tråd på golfsiden.no

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

CharlieB wrote:
Smilende Sam wrote:Sammenlign teksten på disse to sidene:

http://www.temareiserfredrikstad.no/tra ... 3-960.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.golfsiden.no/Afrika240211.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blir ikke enig med meg selv om dette bare er trist, eller om det faktisk er patetisk...
Jeg synes det er trist. Han har mye kunnskap, var en bra journalist og flink økonom. Jeg synes det er rart at han har sluppet seg ned på dette nivået, men når han sletter innlegg som viser slurv og istedet velger å la annonsørene drive med reklame i debattspalten så virker det som om han har gitt opp å være seriøs.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Spørsmålet om registrering av brukere kommer igjen opp i denne tråden på golfsiden.

ARs utsagn;
Pedro, et meget godt forslag og initiativ. Dessverre viser det seg at debattsiden vil dø ut hvis det blir full registrering.
Dette har vel vi her på Golfsnakk grundig motbevist?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Tvilende Tom har kommentert "Afrika-gate". Dette er ARs mening om den saken;
Jeg var litt i tvil om jeg skulle skrive om denne turen som er på planleggingsstadiet. Jeg syntes imidlertid turen så såpass interessant ut at jeg valgte å skrive om de planene. Planer som klart går fram av artikkelen.

Jeg trenger ikke å ha gjort en reise for å skrive om den. Spesielt ikke når reisen ikke har funnet sted. Det er ikke bannlyst å skrive om planer, Tvilende Tom. Der har du misforstått.

Jeg visste at artikkelen ville komme andre steder også, og burde kanskje tatt dette med, men det ble bort under veis.

Jeg ser din definisjon på tekstreklame. Denne artikkelen faller ikke under den definisjonen, kanskje delvis.

Hva med alle de som i norske media har artikler om de annonsørene som annonserer i mediet? Du kan ikke åpne en eneste publikasjon hvor annonsører ikke får omtale. På den annen side er det ikke forbudt å skrive om annonsørene. Det skulle tatt seg ut! Bare skrive om dem som IKKE annonserer!!

Golfsiden har ingen ting med reisebyrået i Fredrikstad å gjøre.

Jeg håper at den - etter Golfsidens oppfatning - interessante reisen var til glede for Golfsidens lesere.

Den falt tydeligvis ikke i smak hos Tvilende Tom. Men det var ikke uventet.
På godt internettspråk kan jeg egentlig bare si - WTF!?! Fullstendig og total mangel på selvinnsikt?
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

Fra Temareisers side:

I vest, på grensa mot Zambia og Botswana, kan vannmassivet Victoria Falls oppleves. Her ligger også en fantastisk golfbane - eid og drevet av hotellet Elephant Hill. Tett ned mot Zambesi-elven og ikke langt fra fossen, ligger banen.

Misjonæren og geografen David Livingstone mente fossen var “et skue så fantastisk at selv engler må ha stoppet opp for å stirre”. Her, mens fossens buldring høres i bakgrunnen, spilles det nå golf.

En runde på Elephant Hills Golf Course kan gi uvante opplevelser. Sist gang jeg besøkte hotellet nevnte en av de dyktige caddiene at en skulle være litt forsiktig ved hull 9. “For få timer siden lå det tre løver og døste i solen rett ved hullet da vi nærmet oss”, sa han. De er sjelden ute etter en golfspiller eller to, men bør ikke provoseres. For caddiene er dette ren rutine. De har vanligvis gode løsninger - enten det er løver eller elefanter som tar golfbanen i bruk. Så ro ned - og vent til banen er “ryddet”. Handicappet kan fort bli stort med løver og elefanter på banen. Men en kan ikke være i Victoria Falls kun for å spille golf.

Fra Golfsiden;

I vest, på grensen mot Zambia og Botswana, kan vannmassivet Victoria Falls oppleves. Her ligger også en fantastisk golfbane – eid og drevet av hotellet ”Elephant Hill”. Tett ned mot Zambezi-floden og ikke langt fra fossen ligger banen.

Misjonæren og geografen David Livingstone mente fossen var ”et skue så fantastisk at selv engler må ha stoppet opp for å stirre”. Her, mens fossens buldring høres i bakgrunnen, spilles det nå golf.

En runde på Elephant Hills golfbane kan gi uvante opplevelser. Her kan man oppleve løver som ligger og døser i solen på og ved banen. Løvene er sjelden ute for å ta en golfspiller eller to, men bør ikke provoseres. For caddiene er dette rutine. De har vanligvis gode løsninger – enten det er løver eller elefanter som tar golfbanen i bruk. Så ro ned – og vent til banen er ”ryddet”.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
ZPaaMaken
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 06 Apr 2011, 11:44
Hcp: 8,7

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by ZPaaMaken »

Dette er jo bare sørgelig og pinlig ... Når man leser forsvarskrivet til Asbjørn på hans egen side er det så man nesten blir lei seg på hans vegne. Stakkars mann; bli tatt så til de grader med buksene nede og så ikke innse at å legge seg flat er det eneste forsvar.

Ved å skrive at "jeg visste at artikkelen ville komme på andre sider også" lar Ramnefjell det fremstå som om hans artikkel var først, og at andre har tatt etter han. Ja, ja ...
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

Må bare si at jeg synes Golfsiden mer og mer blir som en hjemmeside for Aurskog. Det rare er at det virker som det blir akseptert av de fleste på forumet. Jeg tror ikke at jeg selv er spesielt flisespikkende eller regelryttende, så det overrasker meg litt. Er det jeg som henger meg opp i bagateller, eller er det DL + et par gode kamerater som står for "støtten"? Tar gjerne innspill på dette...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Kaffekannen »

jeg er bare delvis enig. Tore på sporet gjør mer skade enn godt og fremstår usedvanlig lite profesjonell, noe jeg antar gjenspeiler klubben han er DL for. Det er vel åpenlyst at AR godtar dette fordi han får reklamekroner fra Aurskog og ikke vil ødelegge forholdet til DL. Jeg har ikke noe problem med dette så lenge det er åpenlyst at det er ansatte i klubben som skryter av den og ikke besøkende.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by kevin »

har ikke lest noe særlig siden sist det var nevnt...var innom titta nå og DL på nevnte klubb er utrolig pågående i sin markedsføring av banen, med støtte av "redaktøren". Men så er de jo annonsør og da virker det som om det er litt andre regler. Jeg synes iallefall ikke noe om det. Har vel kanskje lest for lite for å uttale meg bastant, men det virker som man bruker enhver tråd til å markedsføre seg...litt slitsomt ja

Men at annonsører er spesielt "beskyttet" på den siden er ikke noe nytt, slik har det vært lenge. Kanskje ikke alle, men endel
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by stianm »

Hadde golfsiden vært en seriøs side hadde jeg kanskje brydd meg, men da det kun er en latterlig blogg fra en latterlig fyr er jeg likegyldig. Har skrevet mine 2 siste (slettede) innlegg der hvor jeg ber om erfaringen han har med at forum med registrering dør, det var tydeligvis ett for vanskelig spørsmål han ikke hadde noen gode fantasisvar på.

Hvorfor ingen andre bryr seg vet jeg ikke, kanskje de tar det like useriøst som mange andre, og lar det passere uten for mye leven. Jeg gidder iallefall ikke kaste bort mer tid på golfbloggen, og med det generere tuuuuuuuuuusenvis av sidetreff hver dag..
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by DuffyDuck »

Stian: posted også en kommentar i den tråden, den ble slettet. Vips der mistet GS x-antall hits pr dag.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

Kaffekannen wrote:jeg er bare delvis enig. Tore på sporet gjør mer skade enn godt og fremstår usedvanlig lite profesjonell, noe jeg antar gjenspeiler klubben han er DL for. Det er vel åpenlyst at AR godtar dette fordi han får reklamekroner fra Aurskog og ikke vil ødelegge forholdet til DL. Jeg har ikke noe problem med dette så lenge det er åpenlyst at det er ansatte i klubben som skryter av den og ikke besøkende.
Det er jo egentlig det jeg reagerer på jeg også, at han fremstår så jævlig amatør at det går ut over klubben. Har ingenting mot klubben, synes bare det er så patetisk med den spammingen. Og så lurer jeg jo på om det bare er meg som ser det. Men godt å se at jeg ikke er alene ihvertfall...

For øvrig får jeg alltid en flau smak i munnen når jeg skriver der selv, så jeg holder meg stort sett unna...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by barcentrale »

Jeg er alltid med GB :) Og det er godt å se at min avatar aldri blir utdatert :)
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

barcentrale wrote:Jeg er alltid med GB :) Og det er godt å se at min avatar aldri blir utdatert :)
Haha, den har jeg aldri sett nærmere på faktisk. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke min passive rolle i det lille spillet, men morro var det lell :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

@stianm :-) og enig
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by stianm »

Du også ja daffy.. heh, vi beslettede får heller holde oss her på golfsnakk :) Det gjelder vel samtlige av oss her forøvrig
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

barcentrale wrote:Jeg er alltid med GB :) Og det er godt å se at min avatar aldri blir utdatert :)
Siden jeg ikke har blitt sparket ut fra GS på lenge så er den litt utdatert. Nå holder jeg meg bare unna fordi jeg synes det er triveligere her. Litt mindre trafikk, men den trafikken som er her er ryddig, hyggelig og preget av "ekte" golfinteresse.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by barcentrale »

observatøren er i gang igjen forresten.. triste saker!
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by kevin »

kan ikke fatte hva slags idiot som legger ut navn og info i relasjon til diverse nick. Det er virkelig patetisk.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Skulle ønske han kunne "oute" meg. Jeg trenger nemlig flere treff på bloggen min.......

Hva er motivet for dette? Jeg skjønner det rett og slett ikke.

Noen som har lest ARs rapport fra demodag på Haga? Dere finner artikkelen på denne linken. Jeg er veldig lite imponert over fraser som;
TaylorMade er mye brukt av tour-spillere. Bjørn Sindre Skott fortalte at R-11 driveren var beregnet på å slå rett slik at ballen ble holdt mest mulig i spill.
I motsetning til drivere fra Cobra som er ment å slå ballen så bredt som mulig. AR har uante muligheter gjennom sine kontakter til å gjøre dette på en skikkelig måte. I stedet konkluderer ham med at siden alle bør teste selv og finne det som passer best så skriver han ikke detaljert om utstyret.
Det er begrenset hvor stor verdi man kan legge i hva en journalist, elitespiller, vanlig spiller eller en hacker mener om de ulike køllene fra de ulike leverandørene. Selvtesting er tingen.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

Enig i at det blir mye svada, men som ikke-utstyrsfantast med PING G2 i baggen må jeg jo innrømme at jeg er enig med AR i det siste sitatet...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply