Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

9 hull idag På Grorud alle par 3

Hull 1: 1 meter kort, triller ned, ok chip opp, ligger 3-4 meter unna, setter den. PAR
Hull 2 Dårlig utslag langt høyre, rett foran ett tre, får måkan inn på green. 2 putter. BOGEY
Hull 3 Høyre igjen meget kort. igjen foran ett tre!! 30 meter inn slår ett bra drittslag som legger seg 5-6 meter unna. 2 putter. BOGEY
Hull 4 Rett frem men super tynt. legger seg 5 meter kort av green. dårlig chip og 2 putt. BOGEY
Hull 5 Bra utslag. men blir kraftig tatt av vinden. 15 meter kort. bra innspill og setter putten. PAR
Hull 6 Drar til litt høyre for green, nytt bra innspill, setter den korte putten. PAR
Hull 7 Bra utslag men den roter seg i bunkeren. strålende bunkerslag som legger seg 30 cm unna. PAR
Hull 8 Håpløs slice her, nesten OB 60 meter inn slår i bakkant, chipper så inn og 2 putter. DOUBLE BOGEY
Hull 9 Eneste GIR i dag. legger seg vel 5-6 meter unna, bommer putten men blir en tap in for PAR.

+5 så brukbart det, hvertfall med tanke på vanskelige forhold. surt med double på 8. men da har man noe å jobbe med! Pleier å slite på 1. så godt med par der igjen.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

18 hull på Vestfold i dag: Ustabil som vanlig! +17 på front, +7 på back. Det skal bli +24 totalt g 27 poeng. :( Sliter fortsatt med at jeg hooker drivene og hybriden. Ser ut for at jeg må til George å få litt hjelp snart, da jeg har holdt på å hooka siden tidlig i mai, og ikke skjønner hva som er feil. Utslagene kom seg betraktelig på back og da blir jo også scoren veldig mye bedre. 18 putter på front hjelper heller ikke, men putta også bedre på back, 14 putter der. Kunne blitt veldig bra på back viss ikke det var for at jeg avlsutta med trippelbogey! Fikk også med meg en birdie som dagens høydepunkt for min del. :) Hadde vel minst en veldig god birdiesjanse til jeg burde ha satt, men endte med par der. Har troen på at det kan bli veldig bra viss jeg får orden på driver og hybrid igjen :) Ny sjanse i morgen :P
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Bogey wrote:18 hull på Vestfold i dag: Ustabil som vanlig! +17 på front, +7 på back. Det skal bli +24 totalt g 27 poeng. :( Sliter fortsatt med at jeg hooker drivene og hybriden. Ser ut for at jeg må til George å få litt hjelp snart, da jeg har holdt på å hooka siden tidlig i mai, og ikke skjønner hva som er feil. Utslagene kom seg betraktelig på back og da blir jo også scoren veldig mye bedre. 18 putter på front hjelper heller ikke, men putta også bedre på back, 14 putter der. Kunne blitt veldig bra på back viss ikke det var for at jeg avlsutta med trippelbogey! Fikk også med meg en birdie som dagens høydepunkt for min del. :) Hadde vel minst en veldig god birdiesjanse til jeg burde ha satt, men endte med par der. Har troen på at det kan bli veldig bra viss jeg får orden på driver og hybrid igjen :) Ny sjanse i morgen :P
det er det som er så bra at det alltid er en ny sjanse !:) Kjenner meg igjen i runden din forøvrig typisk å underprestere første 9:p

Min runde i dag forøvrig 18 hull på Grorud:P alle par 3

Hull 1 Slår i bunkern til høyre. dårlig bunkers slag såvidt ut av den, chip og en putt. BOGEY
Hull 2 Slår langt høyre, innspill på green men ett stykke unna flagger, toputter. BOGEY
Hull 3 Legger første ballen på Trodheimsveien, slår andre kort, en chip og putt, DOUBLE BOGEY
Hull 4 Slår litt venstre, ballen treffer noe å legger seg i bakkant, putter derfra lander en meter unna, setter den . PAR
Hull 5 Litt høyre for green. dårlig chip inn, og 2 putt. BOGEY
Hull 6 Slår LANGT høyre, chipper langt forbi, ender på DOUBLE BOGEY
Hull 7 Legger utslaget rett ved greenen på høyre side. chipper inn noen meter unna og toputter BOGEY
Hull 8 Litt kort utslag ligger 30 m unna, legger chippen 3 meter unna og setter putten PAR
Hull 9 Slår i bunkern til venstre. slår fra bunkern til venstre noen meter unna. toputt BOGEY
Hull 10 Dagens første GIR, men presterer og treputte! BOGEY
Hull 11 Treffer green og ruller over. bruker puttern og legger den 1 meter unna. Den går i. PAR
Hull 12 en liten halvmeter til høyre for green, chipper 3-4 meter unna. lipper putten såklart BOGEY
Hull 13 GIR men ganske lang putt, legger den en meter unna, og setter neste putten. PAR
Hull 14 Ny GIR super retning men 5-6 meter kort. nære på en Birdie, men blir ett greit PAR
Hull 15 Slår i vannet. dropper slår over green. blir en sur DOUBLE BOGEY
Hull 16 slår venstre ligger 10 meter unna green chipper 3-4 meter unna. er cm unna par, BOGEY
Hull 17 Slår Driven til månen og ned igjen ca 100 meter langt slag. elendig slag derfra, fulgt opp av en dårlig chipp og 3 putt. TRIPLE BOGEY
Hull 18 Bra lengdte på utslaget men litt høyre for greenen. chipper 2 meter unna. Får en grei avslutning og setter den for PAR

32 poeng og +17 skuffende start og avslutning ødela. tid tider er spillet veldig bra. men ikke over lange nok perioder.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TheBigEasy »

Merkelig runde i går. Front 9 er svak.11p. Back 9 dobler jeg med 22. 33 totalt. Endelig fungerte driveren igjen og puttingen var solid. Bare å få spillet på plass gjennom hele runden. Men det er nok enklere sagt enn gjort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Drizzit »

Blir faen ikke klok på dette spillet. Har vært rimelig stabil mellom 80 og 85 en stund.
Plutselig og nesten ut av intet så sitter både sving og nærspill.

Spiller min beste runde ever og går runde med 5 bogeys og 4 birdies, og ender +1. :D :lol:
Problemet nå blir vel å prøve å gjenta, og aller helst forbedre seg med enda noen slag. :shock:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Spilte 9 hull sammen med kona i ettermiddag. Gikk helt rævva, en av årets dårligste runder.

Konklusjon: hun får ikke være med neste gang
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Trenger mental hjelp...
Etter å ha shanket 2 baller OB på hull 2 spilte jeg resten av 9-hullssløyfen som et skjelvende aspeløv, og bare ventet på neste shank. Rundet på +11.
Ga meg selv en ørefik ved runding og gikk siste 9 på +1
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

lå +1 etter 6 hull og trodde det skulle bli en dritbra runde, resten gikk til helvete og endte på +19 faen ass
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Plukket 33 poeng på 18 hull i Drøbak i går. Spiller fortsatt på 54 i HCP, men det nærmer seg nedskriving nå :) Slår generelt rettere, og mer "dit jeg skal". Hjelper også på å få par på ett kort par 3 hull når man har drar inn 5 poeng på det..
Herregud dette er gøy!
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Har blitt lite spilling i det siste, noe køllene også bar preg av da de ble henta ut fra boden... Var rikelig med spindelvev :P Fikk meg en runde på 9hullsbanen på Vestfold i dag, 2x9 hull.

Front var heller dårlig, 3par, 1 dobbel (hull4 som vanlig) og resten bogey, noe som resulterte i +7 til runding. Andre runden var betraktelig bedre; 6par og 3 bogeys, +3, og +10 totalt :) Poengmessig, 37. Har egentlig spilt fryktelig dårlig denne sesongen, så runden i dag ble en aldri så liten opptur, til tross for at det fortsatt er veldig ustablit, om enn på ett litt høyere nivå enn tidligere. Pleier å være fryktelig dårlig på GIR, men hadde 5 GIR på back i dag. Strålende fornøyd med det :) På den annen side så er jeg ikke helt fornøyd med puttingen i dag, da jeg bomma noen korte, og endte med 33 totalt. Har slitt en del med driver i det siste, og det er vel strengt tatt unødvndig å bruke den på en såpass kort bane, men dro den frem på totalt 5 hull, med godt resultat. :) Alt i alt fornøyd med dagens runde, men som nevnt, fortsatt litt for ustabil.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

brukbar runde her om dagen +11 og 38 poeng. Ble 2 birdies, 2 double resten par og bogey. første 9 var litt rotete, men siste var bra med +3. puttinga satt. hadde mye stang inn og det er jeg ikke vant til, så det var kjempemorro. Nå gleder jeg meg til Nes til uka!
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Østmarka i går. Banen er ikke i god stand, som beskrevet i en annen tråd. Men jeg kan dessverre ikke skylde på den når det duffes, shankes, slices, toppes, hookes.
Oppsummert, helt ræva.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

fyfaen for en runde i dag. ting stemte ikke i det hele tatt første 9 og alt var bare rot. så ender siste 9 på det beste jeg har gått noen gang , går på Par! og fyfaen så digg det er å ha fått til det en eneste gang. 1 birdie og bogey og resten par. alt endte opp GIR eller i greenkanten, puttinga og chippinga satt totalt. sykt moro. gleder meg til imårrra
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

+6 på Bjørnefjorden, 10 par på de 11 første hullene, så litt lugg mot slutten...
</Keyser>
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by foffeey »

Turnering på Atlungstad i dag. Spilte lagturnering stableford med 3/4 hcp. Jeg fikk 35 poeng på 3/4 hcp, noe som tilsier 38 poeng med fullt hcp. Fikk også ny personlig rekord på Atlungstad med 84 slag, men føler jeg enda har mye å gå på. Har ni eller til birdieputter, men setter ingen av dem. Minst syv av dem stryker hullkanten, så med litt flyt kunne det fort ha blitt en meget god runde! Ble også tredjeplass i turneringen, noe som medførte et gavekort på 400 kroner. Delt på to, selvfølgelig, så da går vi i null mtp at startkontingenten var 200/pers [FACE WITH TEARS OF JOY]
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

morro å spille nå, ting bare klaffer. gikk som vanlig litt rufsete på første 9 også slo til med +2 på siste 9. 5 GIR. og også mange birdie putter som var meget nære, hadde utur med putting .rett og slett . ble mange tap in pars men fikk skrevet meg ned til mitt laveste hcp noensinne. sykt morro. kjører på igjen imorgen :)
Birnando
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 05 Jun 2009, 22:34
Hcp: 10.0
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Birnando »

Dagens runde på Hauger var en av de dagene der alt klaffer. Og at jeg hadde bagen full av nye køller gjorde dagen komplett.
Frua senket hcp med 0.8 i tillegg.
Fantastisk dag i godværet.
Med litt mer distansekontroll på de nye og meget langtslående køllene bør under 80 være et mål for Juli:)
Ping G400 driver
Mizuno MP-H5, 2i-5i
Mizuno JPX-850 forged, 6i-pw
Mizuno MP-T5, 50-54-58
Scotty Cameron Studio Select newport 2
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

dårlig greier i dag. 5 GIR og ok spill stort settt men elendig putting. oppsumerte runden men en 4 putt etter greentreff. menmen satser på bedre putting imorgen
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Spilte Match i dag på Nøtterøy mot en erfaren herremann med 9,6 i hcp, mot jeg som har 21,6. Spilte med 3/4 hcp så jeg hadde et ekstra slag på index 1-11. Var ikke så lett på de 7 hullene hvor vi hadde like mange tildelte..Likevel: Forrige match spilte jeg mot en med 15,5 i hcp og jeg hadde allerede vunnet matchen etter 13 hull :) Det svinger i golf!
Spilte heller ikke min beste golf i dag:
bogey, trippel, bogey, dobbel, bogey, stryk, dobbel, trippel, dobbel, bogey, stryk, par, bogey, bogey, dobbel, bogey, bogey, trippel. Plukket opp ballen en gang men ble da ca 105 slag og 29poeng. Likevel med tap så var det gøy å spille match! Lærer mye når man får litt press på seg.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

putta dritdårlig i går. i dag putta jeg dritBRA!! skulle ikke vært mulig kun 22 putter alt innafor 3 meter gikk inn. satt en chip på 20 meter også :) full klaff og nedskrivning. endte +8 på 18 hull.
Post Reply