Fin "sensur" på Golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Var nok ikke det han mente Sam. Siden funker perfekt med IE,som ca.60% av alle nettbrukere i verden bruker. Sånn sett er Firefox mer geeky spør du meg :D

Er nok mer snakk om innstillinger i hver enkelt nettleser
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Keyser »

Smilende Sam wrote:Hvis du har laget en nettside som sliter med Firefox og bare er ok med Chrome, så bekrefter det vel Gunnar Bulls poeng om at dette er nettstedet for IT geekene :lol:
Jeg har brukt Firefox på Golfsnakk lenge, og har aldri hatt problemer. Blir automatisk logget inn når jeg åpner siden.
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Fin sak den der hvor noen la inn en link til saken om Yes! konkursen, hvor linken ble slettet og AR opprettet en egen artikkel om det

Så også at tullingene Jung og Tvilende Tom var på gang igjen med å svartmale situasjonen til Golf-norge for 2011 sesongen. Det er så utrolig mange tullinger på GS...for ikke snakke om trådene til 007...herrejemini :!:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Det er rett og slett veldig vanskelig å diskutere der inne. Man vet aldri hva som egentlig har blitt sagt i trådene :lol: Noen som vet hvor "Yes" tråden" linket til? Norsk side? Ganske spesielt at han kom med egen artikkel etterpå.........

Dette med linker til andre sider er en ting jeg ikke klarer å respektere AR og Golfsiden for. At de nekter all kontakt med omverden blir for ekstremt for meg.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Tror det var mygolfspy.com hvis jeg ikke husker feil
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Jeg tenker ofte at jeg ikke skal gi Golfsiden noe gratis, at jeg ikke skal bidra der. Problemet er at jeg ikke klarer å la være å svare på saklige spørsmål. Sist nå var spørsmålet om laser vs. gps. Jeg lot det stå en stund før jeg svarte men til slutt måtte jeg. Det var jo ingen andre som kom med innspill.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by stooy »

Skulle vi hatt et forum her inne hvor man kan diskutere uten å registrere seg? Hadde det fått opp trafikken? Dette vil helt sikkert gå på bekostning av sakligheten da, eller...?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

stooy wrote:Skulle vi hatt et forum her inne hvor man kan diskutere uten å registrere seg? Hadde det fått opp trafikken? Dette vil helt sikkert gå på bekostning av sakligheten da, eller...?
Du kan jo prøve så får vi se om det fungerer. Jeg tror ikke det blir mye brukt. Folk vil krangle på Golfsiden. Det kan jo være greit å fjerne denne unnskyldningen og se hvordan folk reagerer.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by stooy »

Fiksa, kaller det Åpent forum, funker det? Liker det ikke helt, men vi får se... :)
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Keyser »

Keyser wrote:
Smilende Sam wrote:Hvis du har laget en nettside som sliter med Firefox og bare er ok med Chrome, så bekrefter det vel Gunnar Bulls poeng om at dette er nettstedet for IT geekene :lol:
Jeg har brukt Firefox på Golfsnakk lenge, og har aldri hatt problemer. Blir automatisk logget inn når jeg åpner siden.
Mumle, mumle - nå husker ikke Firefox på hjemme-pc'en (som jeg nesten aldri bruker) påloggingen lenger. Skal forske litt og se om jeg finner ut noe...
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Kaffekannen »

Keyser wrote:
Keyser wrote:
Smilende Sam wrote:Hvis du har laget en nettside som sliter med Firefox og bare er ok med Chrome, så bekrefter det vel Gunnar Bulls poeng om at dette er nettstedet for IT geekene :lol:
Jeg har brukt Firefox på Golfsnakk lenge, og har aldri hatt problemer. Blir automatisk logget inn når jeg åpner siden.
Mumle, mumle - nå husker ikke Firefox på hjemme-pc'en (som jeg nesten aldri bruker) påloggingen lenger. Skal forske litt og se om jeg finner ut noe...
noe krøll nå. Verken safari eller chrome husker passord nå
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Golfsiden er på gang igjen med sensur i denne tråden. Jeg gidder ikke å henge meg opp i det, men det jeg lurer på er hvordan han klarer å identifisere alle disse menneskene. Får han virkelig opp ip på alle som skriver på forumet? Er det lov å overvåke mennesker på den måten?

Når det gjelder sensuren så mener jeg at dersom den det gjelder tar så grundig feil skulle det vært enkelt for AR og andre å motbevise dette i et eget innlegg. Det blir litt merkelig at man hele tiden opererer med prinsippet om at "Når jeg er uenig sletter jeg det i stedet for å diskutere". AR kunne faktisk stått sterkere som person og "redaktør" hvis han hadde svart på en saklig måte.
Instagram @christianfuru
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Leijm »

Han har ikke andre muligheter enn å sjekke IP adresse. Der hvor du ser det kun står "ip" ser han den sanne adresse, så lenge personen da sitter på en fast ip så er det en smal sak å luke ut person. (Tipper AR har ett tekst dokument som heter "folk som ikke er enige med meg og må strykes.txt")

Jeg har flere ganger forsøkt på en saklig måte å diskutere i mot det med sensur, men hver eneste gang har innleggene mine blitt fjernet for at jeg er enig med noen andre enn AR og benyttet meg av ett lite kjent nick.

smakløst mener nå jeg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

IP`ene vises i scramblet format i innleggene og han har helt sikkert et register over "problem-ip`er". Neppe lovlig å lagre over lengre tid med mindre det har et helt spesielt formål. Men nå pleier man ikke følger hverken regler, etikk eller moral der i gården fra før av så er vel bare sånn det er. At han følger med på det er ingen tvil for det kommer stadig kommentarer om at debattanter skal holde seg til et nick osv....og "du som skriver fra usa" o.l

Uitfra det jeg har forstått så er det 1-2 personer gjennom lange tider(år) har skrevet innlegg som han konsekvent sletter. Men utifra hva jeg har sett er det ofte fra forskjellig IP så det er vel basert på innholdet også, det som man ikke tør ha på trykk. Den siste tråden der fikk jeg ikke lest før innholdet ble tatt bort, skjønte ikke hva det hadde med å sverte golfsiden å gjøre. At han kanskje skrev noe som ikke stemte i forhold til saken om YES! golf? isåfall tullete å slette uansett hvem som har skrevet det, da er det bedre å diskutere og evt motargumentere.

Men men...det får leve sitt eget liv der borte, some things will never change :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Han har ryddet i tråden nå og sendt et spark bak til oss "hånerne" på golfsnakk
AR (20. jan 2011 21:48) * IP
Som alltid blir det bare bråk når denne mannen starter en tråd. Derfor er resten av tråden slettet og hele tråden blir slettet innen kort tid. Så får de som er misfornøyde heller skrive tuden vis av innlegg for å håne denne redaktør andre steder.
Redigerer tråden og gir beskjed om at den snart blir slettet, skulle bare gi dette sparket til "noen" først :lol:

Pinlig Ramnefjell....
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Vi skriver da ikke tusenvis av innlegg. Noen hundre kanskje, men ikke tusenvis :D Får da være måte på å tenke høyt om seg selv 8-)

Hva var egentlig problemet? Jeg fikk tråden inn på riktig spor. Det er tross alt en stor nyhet innen golfverden at Adams kjøpte konkursboet til Yes!. Var det et problem at jeg skrev at AR ikke burde svare meg hvis han ikke kunne holde seg til saken?

Jeg skrev noen eksempler på firma/merker som er til salgs innen golf (Scotty, Titleist, Footjoy, Rife). ARs svar var "Alt er til salgs". Jeg mente bare at han burde holde seg til saken og ikke kommentere hvis han ikke hadde noe å bidra med. Jeg skulle kanskje truet med å slette tråden :lol:

Han lager rett og slett en bråkmaker av meg til og med når jeg tegner smilefjes og kommer med relevante opplysninger. Det er ikke pent gjort :(
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

ha ha...du har jo snart 4000 innlegg her, det er vel de han refererer til :lol: Han får med seg alt som skjer her også...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Det er bare 3755 av dem som omhandler Golfsiden og personer der :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Dere må se denne tråden på Golfsiden. Bare tullekommentarer hele veien helt til noen stepper inn og forsvarer AR mot de hånlige kommentarene fra meg og veggiss :lol: Folk blir jammen hjernevasket der borte :D
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by sirandrew214 »

Jeg la inn den tråden, for å se om han slettet hele greia, men jammen passerte jeg radaren denne gangen. Trodde dårlig skjulte hentydninger om lettvint journalistikk og lenke-kopiering skulle trigge Kim-Il til å klikke jeg!?
Post Reply