Den beste, norske golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.

Hvilken side er den beste?

Par72
14
82%
Norsk Golf
1
6%
Golfsiden
0
No votes
Golfnews
1
6%
Golferen
0
No votes
Liker ingen av dem
1
6%
 
Total votes: 17

kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

Må være furu han refererer til når han snakker om tusenvis av uinteressante innlegg :) jeg har ikke nådd 2000 ennå.. :lol
12345
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2011, 10:43
Hcp: 21

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by 12345 »

Så hvis det sitter 50 personer og poster på Golfsiden hos for eksempel Telenor, så kan alle risikere å bli utestengt hvis en av de skriver noe dritt? Eller er AR så EDB-kyndig at han kan se bak natting (NAT) også?
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by stooy »

Dersom det sitter 50 brukere på samme router kan vel dette risikeres ja, men hver enkelt router som deles ut fra Telenor har sikkert sin egen IP, og de som kobler seg på hver enkelt router igjen havner i NAT-poolen bak routeren tipper jeg...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Jeg har ikke skrevet tusenvis av innlegg om AR og Golfsiden. Det er bare useriøst og krenkende å påstå noe slikt :lol: Han får det jo til å virke som om han er en skikkelig underdog som alle hater.

Jeg sletter de useriøse og krenkende innleggene, SS. Akkurat som du beskriver.
Her har vi kjernen til problemet. Hva er useriøst? Hva er krenkende? Mange av oss har helt andre definisjoner av dette enn Golfsiden og redaktøren. Han er ikke på samme linje som brukerne når det gjelder dette.
Instagram @christianfuru
12345
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2011, 10:43
Hcp: 21

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by 12345 »

Jeg snakker ikke om Telenor som abbonement, det jeg mener er at de som jobber i store selskaper som Telenor, Statoil, Orkla osv. Alle brukere innenfor slike bedrifter vil vel "vise" samme adresse til internett (i alle fall har de ikke en public adresse hver).
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by stooy »

Ja mange av de vil nok vise samme adresse...
12345
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2011, 10:43
Hcp: 21

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by 12345 »

Så en tulling (i ARs øyner) i Telenor og en i Statoil, og vips så har AR filtrert bort titusenvis av "kunder" til Golfsiden.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by veggiss »

AR blokker ingen ip-er såvidt jeg vet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

veggiss wrote:AR blokker ingen ip-er såvidt jeg vet.
Han blokker dem på sin personlige måte :arrow: AR-filteret --- stopper alt useriøst og krenkende innhold (må defineres av bruker).
Instagram @christianfuru
12345
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2011, 10:43
Hcp: 21

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by 12345 »

Men han sletter ukritisk alt fra noen IP-adresser, uten egentlig å vite om det er de samme personene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

nja,det har vel litt med innholdet å gjøre også. Men det er nok mye basert på IP adressene. Og den gang han innførte de avatarene var nok det også for å lettere skille ut verstingene. Og at de "seriøse" kunne registrere en fast avatar.

Men å være 100% sikker på hvem som skriver utifra en IP adresse er vanskelig
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

Jeg har jo erfaring fra å være utestengt. I den tiden var det umulig for kollegene mine å bruke debattsiden også.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Han har drevet og driver vel fremdeles med sletting av innlegg uansett innhold fra visse ip'er.

Jeg lurer seriøst på om Golfsidens debattforum ( i den grad det kan kalles "debatt" og "forum") kommer til å overleve uten at han endrer litt på lederstilen.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

furu wrote:Jeg lurer seriøst på om Golfsidens debattforum ( i den grad det kan kalles "debatt" og "forum") kommer til å overleve uten at han endrer litt på lederstilen.
Ja, er svaret. Så lenge han har monopol på lett tilgjengelig og godt trafikkert forum.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

it`s a sick mans world:)

dessuten tipper jeg(uten å ha gjort opptelling) at dette forumet har langt flere innlegg siste uka f.eks, trafikken var jo helt fraværende der i helga f.eks Og innholdet i trådene her for tiden går langt utenpå det som presteres der. Og det er stort sett golfrelatert, forutenom fotball tråden og noe annet
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

Det har du rett i Kevin. Furu får ta det som et kompliment at AR har begynt å lese på Golfsnakk.... :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Nå er jeg langt over grensen til litt sint. Denne slettingen av mine innlegg slik at jeg framstår som en drittsekk og tulling er helt vanvittig idiotisk. Det var absolutt ingenting galt med det jeg skrev. Ingenting. Idiotien kjenner ingen grenser.

Jeg lover på heder, ære og alle mine golfballer at jeg skal gjøre alt som står i min makt for at alle andre nettsider enn Golfsiden skal få nye brukere. Jeg skal understreke absolutt alle negative trekk ved Golfsiden og følge opp med alle positive trekke ved de andre sidene. Til dem som måtte tro at mine meninger da blir spredt til et titalls personer hver sesong - det er nok snakk om noen hundre + de over 5000 unike brukerne som har vært innom nettsiden min.

Asbjørn Ramnefjell og Golfsiden opererer for egen vinnings skyld og ikke sportens beste. Det er umulig å trekke noen som helst annen konklusjon.

Jeg burde ikke skrive når jeg er så oppgitt som jeg er nå :lol:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

er bare å gi opp Furu, man kommer aldri noen vei. Det beste er å sørge for å ikke gi han mer trafikk og heller legge kreftene på din egen side og her.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Grønne greener »

Enig med Kevin der.
Du tar for hardt i. Det gagner deg ikke i det lange løp å kjøre korstog mot AR.
Det er ikke sikkert at siden din vil tjene på heller.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Siden min skal ikke vare evig. Hvis jeg ville gjøre noe som tjener siden min så hadde jeg innordnet meg under idiotregimet og fortsatt å poste under mitt navn. Da søker folk på navnet mitt fordi de er nysgjerrige.
Det er ikke et korstog, jeg har ikke sverd og rustning og heller ingen religiøs tilhørighet.
Man skal ikke kunne oppføre seg som en idiot uten at det får konsekvenser. Ta for hardt i? Dette er ikke hardt. Slik oppførsel er helt håpløs og kan ikke aksepteres av golfere som faktisk ønsker en positiv utvikling for sporten i Norge.
Instagram @christianfuru
Post Reply