PGA tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

eivaan wrote:Hvorfor hate Amerikanerne så mye da, blir rett og slett usakelig og usmakelig spør du meg!!! Tenk på sporten som helhet og som en familie, og et aldri så lite poeng er vel hvor viktig store profiler som Tiger er og har vært for sporten...og ikke minst for økonomien!!!!!
Nå er det jo ikke så mye hat her da. :) Men det er jo som i andre idretter, det er noen lag/personer man holder mer med enn andre. For min egen del så er det ikke så enkelt som USA vs Europa vs Resten av verden... og at jeg MÅ holde med Europa.
Jeg liker å se Tigern spille, men ikke Sabbatini, som er en liten fjert. Phil synes jeg er for ...,men jeg liker å se han spille, for han spiller stup og skyt golf, samt at nærspillet er (var) fantastisk. Europeere så er jo Rory litt artig, for han spiller så bra innimellom.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

Og nei, Murray kan jeg egentlig klare meg uten. :) Kevin Spacey kan til nød gå an!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Et av de heteste tipsene er at han skal spille med Cowboys quarterback Tony Romo, men jeg håper og tror han slipper Bill Murray :)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

eivaan wrote:Hvorfor hate Amerikanerne så mye da, blir rett og slett usakelig og usmakelig spør du meg!!! Tenk på sporten som helhet og som en familie, og et aldri så lite poeng er vel hvor viktig store profiler som Tiger er og har vært for sporten...og ikke minst for økonomien!!!!!
Jeg sjekker ikke hele tråden, men er det noen som har sagt de "hater Amerikanerne"? For min del hater jeg ingen av dem! Men jeg holder med europeerne i golf, og det har jeg glede av når jeg ser på TV, for jeg liker rivalisering i sport! Jeg hater ikke svensker heller, når vi møter dem i ski og fotball og alt mulig, men jeg holder med nordmenn når vi konkurrerer mot dem.

Dessuten er jeg saklig sett kritisk til at mye av golf-Amerika har en holdning om at golfen på deres eget kontinent alltid er viktigst. Jeg synes f.eks. det er for mye at 3 av 4 majors skal gå i USA, i hvert fall så lenge amerikanerne gjør det lettere for sine egne enn for andre å komme med i startfeltet. Jeg synes det er en skam at ikke PGA-tour sanksjonerer WGC-turneringen i Kina, og heller ikke den nye som kommer i Sør-Afrika. Og jeg synes amerikanerne innenfor topp-50 burde takke ja til Wentworth, Europatourens viktigste ikke-major, hvor de blir invitert. Den type ting er saklig kritikk, ikke hat.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

Snowman wrote: Dessuten er jeg saklig sett kritisk til at mye av golf-Amerika har en holdning om at golfen på deres eget kontinent alltid er viktigst. Jeg synes f.eks. det er for mye at 3 av 4 majors skal gå i USA, i hvert fall så lenge amerikanerne gjør det lettere for sine egne enn for andre å komme med i startfeltet. Jeg synes det er en skam at ikke PGA-tour sanksjonerer WGC-turneringen i Kina, og heller ikke den nye som kommer i Sør-Afrika. Og jeg synes amerikanerne innenfor topp-50 burde takke ja til Wentworth, Europatourens viktigste ikke-major, hvor de blir invitert. Den type ting er saklig kritikk, ikke hat.
Amerikanere kan være rimelig sjåvinistiske hvis de vil, liten tvil om det. I det lange løp så går det vel begge veier. WGC turneringen i Kina er delvis sanksjonert av PGA:
World Golf Championships (WGC): A set of events co-sanctioned by the International Federation of PGA Tours which attract the leading golfers from all over the world, including those who are not members of the PGA Tour. Note that the HSBC Champions was made a WGC event in the middle of the 2009 season. Because it takes place after The Tour Championship, it does not count as an official money event or an official win, but the winner is invited to the following season's edition of the winners-only Hyundai Tournament of Champions.[15] Beginning in 2010, if the winner is a PGA Tour member, the victory will count as an official win and the winner will receive a three-year Tour exemption (as with other WGC winners).

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/PGA_Tour#Tournaments
Majors er jo mye tradisjoner og det er vel historiske årsaker til at 3 av de foregår i USA. PGA tour har som sådan kun direkte kontroll over PGA Championship. U.S Open er USGA, The Open er R&A og Masters er kontrollert, innkludert hvem som får starte: Augusta National Golf Club
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Hva tror vi om denne ukes Sony Open? Mange flere har sin første turnering for året, også noen ganske interessante.

Svenske Jonas Blixt får sin debut på touren. Jesper Parnevik gjør comeback igjen, ryktes at han skal teste ut kosteskaft. Han samler jo på puttere i garasjen og sist jeg så bilder derfra så det ikke ut som det var plass til kosteskaft, så litt endringer må vel til :D

Ryo Ishikawa er med, det samme er Golf Digest Japan som sendte stream direkte fra rangen og oppvarmingen til Ryo. Snakk om superstjerne!

Chopra er tilbake, spent på han. Vijay Singh spiller igjen, kan han komme i god form igjen? Halvt norske Eric Compton debuterer på touren. Lucas Glover måtte trekke seg denne uka også pga kneskaden.

16 år gamle John Oda har fått wild card, kan han hevde seg her


Kan Stricker vinne igjen etter forrige ukes seier? I fjor vant Mark Wilson

Viasat golf sender fra kl.01 i natt....blir opptak på meg da
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Er spent på Bae, Noh og Cauley.

Er litt sånn halvveis denne turneringen. Fremdeles litt søvnig stemning. Tidligere vinnere får ikke akkurat opp pulsen - Wilson, Palmer, Toms, Zach Johnson, Goydos. Derfor håper jeg vi får litt action fra de unge og rookiene.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Som jeg skrev på twitter i natt - for en "featured" gruppen vi har! Toms - Wilson - ZJ !!! Det er mange veldig interessante grupper der ute, ingen vits å sove seg gjennom 18 hull med den trioen der.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Flott start av Harris English
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »



Imponerende av canadieren DeLaet. Calle Pettersson ligger fint til, det samme gjør Choi som liker seg godt på Hawaii.

Bud Cauley er en kommende stjerne, likte spillestilen hans godt. Ung og uredd, bra tilslag. Kan vinne på touren i år. Koreanske Noh spilte også veldig bra

Ikke noe stort comeback av Parnevik som gikk på +6. 16-åringen, John Oda gikk på +3. Ishikawa avsluttet med eagle, men ellers var det mye forskjellig og endte på +1
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

Merker at jeg ikke fikk interessen i natt gitt. Startet for seint, litt for få Big Names i ruta. Kanskje jeg får en bedre opplevelse nå til natta i stedet?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

blir nok bedre neste uke, California, lette baner, bedre felt, kjendiser som Bill Clinton.... ;)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

kevin wrote:blir nok bedre neste uke, California, lette baner, bedre felt, kjendiser som Bill Clinton.... ;)
Bedre sendetider også ..
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

kevin wrote:blir nok bedre neste uke, California, lette baner, bedre felt, kjendiser som Bill Clinton.... ;)
haha, ikke glem Bill Murphy da! Nei, det kan nok hende sendetida har en god del å si også. ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Er vel 9t tidsforskjell så det blir vel uansett sent. De har kuttet ned fra 5 runder til 4 i år
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

sendinga er 21 til 00 på torsdagen.

edit: doh, det er jo neste uke.... hva den r når Tigern spiller vet jeg ikke.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

kevin wrote:Et av de heteste tipsene er at han skal spille med Cowboys quarterback Tony Romo, men jeg håper og tror han slipper Bill Murray :)
Nytt tips om partner - en annen quarterback. Dere kan gjette - eller lese om det på bloggen min :D
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

kevin wrote:blir nok bedre neste uke, California, lette baner, bedre felt, kjendiser som Bill Clinton.... ;)
aha, det var du som lurte meg med neste uke!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Har lagt ut en liten WITB for Parnevik på bloggen. Han har selvsagt langputter.

Image
Instagram @christianfuru
Post Reply