Challenge Tour 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour 2011

Post by kevin »

Thorp har åpnet med 3 strake par
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour 2011

Post by kevin »

Kofstad jager sin beste plassering noensinne som pro. Han er -2 etter 6 hull og er T12. 9.plassen i Kenya er sålangt hans beste plassering

Thorp er på par etter 6 hull
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Challenge Tour 2011

Post by Smilende Sam »

Dessverre en trist avslutning for begge våre - og plassering i 1000 euro køen...... Synd!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour 2011

Post by kevin »

ja,det var litt skuffende. Men men, synes allikevel det er godkjent for Kofstad totalt sett. Thorp må vise mer hvis han skal ha noe håp om å sikre seg god kat. for ET gjennom spill på CT
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Challenge Tour 2011

Post by Smilende Sam »

Norge har tre wild cards til helgens turnering i Belgia. Kaensche, Bertheussen og Børsheim får disse. Når Aronsen uke etter uke gruser Bertheussen på Ecco Tour synes jeg dette fremstår som litt unfair. Jeg vet at Bertheussen er Rio16 men samtidig så burde kortene gå til de som presterer!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Challenge Tour 2011

Post by Sticho »

Enig. I tillegg merker jeg meg at Thorp ikke er på startstreken. Synd, men sikkert lurt. Jeg håper imidlertid han får kvalifisert hjelp på en bane sør i Europa, og ikke sitter i leiligheten i Sandviken. Her er høsten allerede kommet med sidelengs regn.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour 2011

Post by kevin »

Ja, helt enig. Tror Aronsen hadde hevet seg enda et hakk om han hadde fått sjansen igjen. Det er en god prestasjon å hevde seg i toppsjiktet på Ecco Tour gang på gang

Håper ikke de "låser" de kortene til den gruppa. Engevik har jo også levert bedre resultater enn Bertheussen
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Challenge Tour 2011

Post by mciljoy »

Smilende Sam wrote:Norge har tre wild cards til helgens turnering i Belgia. Kaensche, Bertheussen og Børsheim får disse. Når Aronsen uke etter uke gruser Bertheussen på Ecco Tour synes jeg dette fremstår som litt unfair. Jeg vet at Bertheussen er Rio16 men samtidig så burde kortene gå til de som presterer!
Skjønner veldig godt at de plukker ut Bertheussen fremfor Aronsen. En ting er at de har plukket ut en gruppe spillere de skal satse på og da kan de jo ikke etter noen måneder kaste dette på sjøen og satse på noen andre bare fordi de er i bedre form. Dette er ment å være en langsiktig satsing jeg synes de skal ha skryt for.

Aronsen var riktignok et stort talent og han har spilt imponerende i det siste, men han er tross alt 35 år. Bertheussen er vel 20 og selvfølgelig må de satse på de som kan gjøre noe for norsk golf i fremtiden.

Synes det er bra at de tenker litt langsiktig og satser på unggutta :-)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Challenge Tour 2011

Post by Smilende Sam »

Mciljoy; jeg er enig i at man skal satse langsiktig og synes det er bra at de støtter de unge. Men; det kan være å satse på unggutta å la de bygge seg opp på riktig nivå og. Bertheussen har åpenbart nok med å hevde seg i topp 40 på Ecco.

Dessuten sa vel NGF aldri at Rio16 satsningen skulle innebære at det bare var e på laget som skulle få sjansen. Rio16 er et støtteapparat - ikke en gullbillett til wild cards uansett prestasjoner.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Challenge Tour 2011

Post by mciljoy »

Enig i at Rio16 ikke automatisk gi gratisbillett, men de unge må jo få sjansen til å spille halvgodt også. Det er rett og slett ikke all verdens tilbud til de dersom de ikke får disse sjansene. Blir man gående hjemme i Norge og trene og spille en gang i måneden kommer man aldri langt.

Litt stygt å si det kanskje, men Aronsen har hatt sin sjanse. Han er 35 og jeg tipper han er enig i at han bør imponere litt ekstra for å få wild cards i stedet for unggutta som ønsker å satse.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Challenge Tour 2011

Post by TinCup »

Er det en sport der alderen teller lite er det golf. Syns helt klart at Aronsen burde fått wild-card da han er ranket 6. eller 7. plass på Oom Ecco Tour og presterer jevnt godt hver helg. Kontra Bertheussen.

Men, håper selvsagt Bertheussen gjør en bra turnering og er glad for at det er litt flere norske som kommer ut og spiller litt utenom skandinavia.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Challenge Tour 2011

Post by mciljoy »

Det er noe opplagt svar og det er en vanskelig vurdering. Men når de først har valgt ut en satsningsgruppe så mener jeg det blir dumt å ikke bruke wild cards på disse. Hva er da poenget med satsningen - hvis ikke man skal tilby disse spillerne turneringserfaring på et høyt nivå? Hadde det ikke vært for OL-gruppa er jeg enig i at Aronsen burde spilt
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour 2011

Post by kevin »

Merkelig at Thorp ikke er med her. Han har gode meritter her både som amatør og turneringen i fjor hvor han ble nr.8. Larsen står heller ikke på startlisten, litt overraskende

Håper på en knallturnering for Kofstad, som har fallt til 43.plass på pengelisten. Har dessverre ingen tro på noen stor turnering av de andre norske, men håper selvfølgelig på suksess for de også
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Challenge Tour 2011

Post by Sticho »

Årets turnering spilles ikke på samme bane som i fjor. Thorp virker å være totalt ute av form, og bryter sikkert ned selvtilliten ved å hakke rundt runde etter runde. Håper bare han er et sted og trener under gode forhold. Vi vet jo hva han er kapabel til dersom han finner godfølelsen. Matchtrening er selvfølgelig viktig, men når man serverer runder på 80-tallet så er det sterkere lut som må til.

JAL har vel signalisert at reisekassen ikke rommer flere fulle sesonger på CT, så han reiser vel kun der hvor han finner en billig reisevei samt turneringer med en del penger i potten. Han er vel neste gang på startstreken i Saint Omer.

Jeg synes fortsatt det er synd at Tage ikke prioriterer å spille på CT de ukene han ikke er i nærheten av å komme med på ET. Han har virkelig behov for matchtrening, og da tenker jeg ikke på den han får på regionstouren i Rogaland. Når man stadig vekk mister cut'en med et fattig slag så er det små marginer som skal til for at det blir penger i potten. Tror det er svært vanskelig å lykkes når man kun spiller sporadisk.

Krysser fingrer for Kofstad og Børsheim denne uken. Hadde vært enormt gøy dersom de lykkes. Norsk herregolf trenger en opptur nå.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour 2011

Post by kevin »

Bertheussen gikk ut i duggpatruljen kl.0730 og score fra de første 3 hullene tikker vel snart inn. Børsheim og Kaensche går ut 1230 mens Kofstad går ut 1430
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour 2011

Post by kevin »

Bogey på første og deretter 5 strake par.
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Challenge Tour 2011

Post by heikkih »

Elias avsluttet med birdie-par og kom inn på +2 og T38 for øyeblikket. Med en grei runde i morgen skal det være gode sjanser for å klare Cut'en. Kaensche har started med par/bogey/birdie og T16 etter tre hull.

Vanskelig forhold i dag, men kan vi håpe på at minst to av våre skal få spill i helgen? Børsheim og Kofstad bør også klare å blande seg inn her :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Challenge Tour 2011

Post by Sticho »

+5 etter 6 hull for Børsheim... Bare trist..
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Challenge Tour 2011

Post by Friedman »

Virker som om mange norske proffspillere får fullstendig sperre når det står penger på spill?

I USA, England, Scotland etc. er det helt vanlig med veddemål om penger underveis i runden, også i selskapsrunder med venner, bekjente, i jobbsammenheng osv. I Norge er dette umoralsk, grådig, you name it... Kan det være et poeng? At norske spillere ikke takler å spille om premiepenger?

Mener ikke å kritisere proffene. Har spilt om penger med kompiser her hjemme ved flere anledninger selv. Ikke store penger totalt sett, men feks. rundt en tusenlapp i tap/gevinst. Likevel merker jeg at jeg blir nervøs og får følelsen av at det står mye på spill. Latterlig egentlig, men tenk når man spiller om 50 000 kroner og oppover. Jeg hadde blitt paralysert :lol:
No laying up
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Challenge Tour 2011

Post by Sticho »

Klarer ikke å se at dette skal være et tema torsdag og fredag. Du er ganske langt unna pengene da. Måtte i tilfelle være dersom man lå rundt cut-grensen mot slutten av fredagsrunden.
Post Reply